Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Puck Moonen is in feite een aanfluiting. Dat is meisje heeft een leuk voorkomen en plukt daar terecht alle vruchten van.
Maar is al even niet meer een professioneel atlete. In 2019 reed ze 10,7k km, 2020 zelfs maar 6,5k km en vorig jaar 9,6k km.
Ja sorry hoor maar dan mag je ook niet veel verwachten. Ze is al enkele jaren gewoon een regelrechte influencer en speelt die rol voortreffelijk.
Waar ik trouwens echt het regelrechte schijt van krijg die influencers. Ik stel mij oprecht de vraag wat zij nu bijbrengt bij het wielrennen en waarom merken haar zo graag willen ondersteunen.
Bas Tietema was/is ook een influencer. Maar hij en zijn team zijn wel echte liefhebbers en doen alles in teken van de sport, maken heel leuke content die het wielrennen gewoon nog populairder maken.

En dan heb je dit: https://www.instagram.com/p/CakhxTfrC-Y/?utm_source=ig_web_copy_link
Een echte weerspiegeling hoe gravelrijden er echt aantoe gaat. Volledig opgemaakt, geen vuiltje aan de lucht of fiets en strak in het pak tot en met.
Hoe een merk zoals MAAP er toch in slaagt om te denken dat je zo legitiem credibiliteit opbouwt is mij een raadsel.

En dat moet ook belachelijk veel opbrengen want die zit al 2 maand in Spanje in een huis dat 350 euro per dag kost als ik het goed heb (https://www.ccs.so/pricing/?lang=nl)

En dat moet ook belachelijk veel opbrengen want die zit al 2 maand in Spanje in een huis dat 350 euro per dag kost als ik het goed heb (https://www.ccs.so/pricing/?lang=nl)
Ik snap daar dus echt geen mallemoer van.
Ze woont ook in een vrij riante nieuwbouw, werkt niet en haar enige bron van inkomsten is dat influencen.
Soms stel ik mij de vraag waar ik verkeerd ga in mijn leven. Ook ik kan 10k km per jaar fietsen als ik geen werk heb, geen platte prijs rijden of iets deftig presteren tout court en fotogenieke kiekjes maken.

Ze woont ook in een vrij riante nieuwbouw, werkt niet en haar enige bron van inkomsten is dat influencen.
Soms stel ik mij de vraag waar ik verkeerd ga in mijn leven. Ook ik kan 10k km per jaar fietsen als ik geen werk heb, geen platte prijs rijden of iets deftig presteren tout court en fotogenieke kiekjes maken.
Rijke ouders? Rijke Twan? Of heeft ze Eli gepluimd :laugh:
Of dat brengt idd veel geld op want ze is niet de enige, en ook niet de enige die bij de lotto heeft gereden zoals Cameron VDB die doet ook geen reet buiten influence (en gratis naar Dubai)

Als je dit vergelijkt met de periode waarin we de Tourwinnaar een heel seizoen niet zagen amai. Ik ben ook oprecht tevreden met de manier van koersen van de laatste jaren.

im-sexy-and-i-know-it.jpg

Puck Moonen is in feite een aanfluiting. Dat is meisje heeft een leuk voorkomen en plukt daar terecht alle vruchten van.
Maar is al even niet meer een professioneel atlete. In 2019 reed ze 10,7k km, 2020 zelfs maar 6,5k km en vorig jaar 9,6k km.
Ja sorry hoor maar dan mag je ook niet veel verwachten. Ze is al enkele jaren gewoon een regelrechte influencer en speelt die rol voortreffelijk.
Waar ik trouwens echt het regelrechte schijt van krijg die influencers. Ik stel mij oprecht de vraag wat zij nu bijbrengt bij het wielrennen en waarom merken haar zo graag willen ondersteunen.
Bas Tietema was/is ook een influencer. Maar hij en zijn team zijn wel echte liefhebbers en doen alles in teken van de sport, maken heel leuke content die het wielrennen gewoon nog populairder maken.

En dan heb je dit: https://www.instagram.com/p/CakhxTfrC-Y/?utm_source=ig_web_copy_link
Een echte weerspiegeling hoe gravelrijden er echt aantoe gaat. Volledig opgemaakt, geen vuiltje aan de lucht of fiets en strak in het pak tot en met.
Hoe een merk zoals MAAP er toch in slaagt om te denken dat je zo legitiem credibiliteit opbouwt is mij een raadsel.
Je kan die ook gewoon ontvolgen he. Ik stel mij eerder oprecht de vraag waarom je zo iemand blijft volgen als je er effectief schijt van krijgt?

Is volgens mij een relatief nieuw huis/villa dat zich op de fietsmarkt wil zetten, en hebben dat huis nu enkele weken gratis aan Puck Moonen gegeven in ruil voor wat reclame. Alleszins iets te veel referenties op haar Instagram om te denken dat het gratis is ;)

Is volgens mij een relatief nieuw huis/villa dat zich op de fietsmarkt wil zetten, en hebben dat huis nu enkele weken gratis aan Puck Moonen gegeven in ruil voor wat reclame. Alleszins iets te veel referenties op haar Instagram om te denken dat het gratis is ;)
Awel dan brengt het dus belachelijk veel op :unsure:
Alvast een extra reden om er nooit te boeken :lol:

Ik vraag me vooral af wat er met deze dames gaat gebeuren eens ze de 30 gepasseerd zijn, weg inkomsten en die levensstijl vermoed ik.

Zet zichzelf graag in de spotlight, en dan is de verwachting dat die blijkbaar alles kapot moet rijden. Beetje onnozele kritiek inderdaad, wetende vanwaar die komt.

En dan moet je hier de vergelijking met Puck Moonen lezen, dat tart nog meer alle verbeelding. Die heeft 6 wedstrijden gereden in de voorbije 2 jaar, alle 6 DNF. Haar beste resultaat op het Ned. kampioenschap was een 55e(!!!!) plaats, dat is gewoon een zeer middelmatige amateur, niet meer of niet minder.
Je snapt de vergelijking niet. Het gaat niet over prestaties, het gaat over de reden van aanwerving.

Bas heeft het zelf nog uitgelegd in hun podcast en nog eens nu in Plan Bas op YouTube: die prof ploegen krijgen elk jaar honderden applicaties van renners die een team zoeken. Waarom denk je dat ze Bas, of all people er nu uitkiezen? Dat heeft op zich niks met zijn kwaliteiten als renner te maken maar puur over het feit dat hij een aanzienlijke kudde volgers heeft. Uiteraard is hij een veel beter renner dan Puck Moonen (het zou spijtig zijn) maar dat is niet het punt en doet er eigenlijk ook gewoon niet toe. Op het einde van de rit rijdt hij bij die ploeg zuiver en alleen op basis van influencer status en niet op basis van zijn kwaliteiten als renner. Het grote verschil is wel dat Bas potentieel wel in principe wel zijn niveau nog kan opkrikken en mee zou moeten kunnen... de vraag is wel maar hoe lang hij dit gaat willen blijven doen want het is al meermaals gezegd door verschillende mensen uit zijn omgeving dat Bas extreem slecht tegen zijn verlies kan, en als hij niet kan winnen of überhaupt competitief kan zijn denk ik niet dat hij de opofferingen blijft maken. Wilbert liet in plan Bas ook al vallen dat hij het stoppen van Bas ook niet aan zijn huidproblemen wijt maar aan (gebrek aan) drive/wil/karakter. Zelfs Bas zelf gaf daar aan dat de reden eerder ergens tussenin lag.

Ga dat niet lezen, maar ik weet wel dit:
'Watt wordt gebruikt als eenheid van vermogen (P). Dat wil zeggen: P=E/t, oftewel de hoeveelheid energie (E) die er per tijdseenheid (t) wordt geleverd'

Dus dan kan dat niet wat jij zegt :p

WVA zijn loon moet echt triest zijn als hem zelfs op de weg die mottige helm moet opzetten
Even hier op inpikken:
De formule die we in ons achterhoofd moeten gebruiken is die van het vermogen van een bewegend voorwerp.
P=FxV of afgeleid voor het fietsen P (vermogen in Watt)= Torque (koppel of simpelweg kracht) x V (snelheid of in dit geval cadans).
Daar kunnen we uit afleiden dat we bij eenzelfde Vermogen --> Meer kracht nodig hebben bij een lagere cadans

Bij een lagere cadans gaan vooral je trage spiervezels aangesproken worden, terwijl bij een hogere cadans er meer snellere spiervezels aangesproken worden. De verhouding is hier trouwens niet zwart/wit maar gewoon meer of minder.

Bij een lagere cadans zal je dus efficiënter fietsen omdat er minder zuurstofverbruik is (lagere hartslag,...) maar meer belasting (hogere kracht)

Echter is het niet zo simpel want die trage spiervezels kunnen maar weinig kracht leveren (snellere spiervezels kunnen meer kracht leveren). Dus
ondanks dat je efficiënter bent is het toch beter om met een hogere cadans te trainen. Doordat de kracht per pedaalomwenteling lager is zal na meerdere uren trainen minder snel vermoeid raken.

Zeg mannen, dit gaat niet meer over het voorjaar he, ga eens zeveren over Puck in het algemeen wielertopic. Of maak een zever topic aan om over zulke sujetten te praten :')

terug on topic, vandaag in Parijs-nice een rit richting het zuiden en een ONO wind. Ik hoop dat de waaiers wachten op de live uitzending.

Hele rit kans op waaiers als ik het zo zie. Hopelijk kunnen de andere ploegen Roglic een poepie laten ruiken, maar ik vrees ervoor :D

Je snapt de vergelijking niet. Het gaat niet over prestaties, het gaat over de reden van aanwerving.

Bas heeft het zelf nog uitgelegd in hun podcast en nog eens nu in Plan Bas op YouTube: die prof ploegen krijgen elk jaar honderden applicaties van renners die een team zoeken. Waarom denk je dat ze Bas, of all people er nu uitkiezen? Dat heeft op zich niks met zijn kwaliteiten als renner te maken maar puur over het feit dat hij een aanzienlijke kudde volgers heeft. Uiteraard is hij een veel beter renner dan Puck Moonen (het zou spijtig zijn) maar dat is niet het punt en doet er eigenlijk ook gewoon niet toe. Op het einde van de rit rijdt hij bij die ploeg zuiver en alleen op basis van influencer status en niet op basis van zijn kwaliteiten als renner. Het grote verschil is wel dat Bas potentieel wel in principe wel zijn niveau nog kan opkrikken en mee zou moeten kunnen... de vraag is wel maar hoe lang hij dit gaat willen blijven doen want het is al meermaals gezegd door verschillende mensen uit zijn omgeving dat Bas extreem slecht tegen zijn verlies kan, en als hij niet kan winnen of überhaupt competitief kan zijn denk ik niet dat hij de opofferingen blijft maken. Wilbert liet in plan Bas ook al vallen dat hij het stoppen van Bas ook niet aan zijn huidproblemen wijt maar aan (gebrek aan) drive/wil/karakter. Zelfs Bas zelf gaf daar aan dat de reden eerder ergens tussenin lag.
Ik zou bas zelfs geen influencer noemen. Hij en zijn team zijn contentcreators.
Ze worden gesponsord door allerlei firma, maar daar zijn ze vrij open over en het is ook duidelijk waar die sponsoring in zit.
Maar in zijn video's of foto's zal je zelden schaamteloze influencer reclame zien voor allerlei producten of merken. Hij loopt niet constant cervelo of agu te brullen en te hashtaggen.
Het is zo dat mede door zijn bekendheid hij een kans heeft gekregen, maar dat is ook wel grotendeels door zijn potentieel. Ze hadden evengoed Josse ook kunnen aannemen als het louter voor de reclame was.

Ik ben trouwens niet akkoord dat hij het niet zou volhouden en dat dit zou komen omdat hij een winnaar is. Bijna elke wielrenner is een winnaar, maar toch wint er steeds maar één iemand.
Je kan ook gewoon persoonlijke overwinningen halen, en voor sommigen is dat podium of een top 10 plek rijden.
En ik denk dat met de beperkte basis die hij heeft hij toch al vrij competitief is geweest. Het is niet dat hij schaameteloos uit de wielen gereden wordt door heel het peloton, nee hij kan gerust mee met de minderen van het peloton. Maar dit zijn ook allemaal professionele atleten uiteindelijk.

We kijken altijd op naar de uitzonderlijke talenten of steengoede renners, zij doen het lijken alsof het niks is. En dan durven we soms te zeggen dat een Oliver Naesen niet goed genoeg is of slecht gereden heeft.
Dat terwijl die jongen 4des wordt in een WT-koers waar er allemaal profs aan de start staan die minstens zo veel als hem trainen maar gewoon niet de inhoud en het intrinsieke talent hebben. Voor hen is iemand zoals een Oliver Naesen al een droom, want dat is een niveau dat ze nooit zullen behalen.

Ik zou bas zelfs geen influencer noemen. Hij en zijn team zijn contentcreators.
Zij rijden ook rond op nagelnieuwe Canyon's/Cervelo's, 3 zéér opvallende Skoda's (tot zelfs die gouden Enyaq in het najaar), duidelijk gesponsord door Eurosport Nutrition, AGU, Bingoal... noem maar op. Ze promoten die sponsors gewoon op hun manier: door ze duidelijk in beeld te brengen in hun filmpjes want daar hebben ze het grootste bereik. Moest Bas zich beperken tot wat half naakte Instagram kiekjes met een camion Hashtags erover zou hij veel minder exposure hebben.

"Content creater" is gewoon een andere naam om het woord Influencer niet te moeten gebruiken dat (zeer terecht) een héél negatieve bijklank/imago heeft maar in de kern is het exact hetzelfde. Met dat verschil dat hun filmpjes toegevoegde waarde (entertainment) leveren, waar 99,9% van alles wat de klassieke snap-sta-tok influencers posten afval is.

Ik zeg trouwens niet dat Bas dit niet x aantal jaar vol houdt. Ik zeg alleen dat het met 100% zekerheid geen Valverde is die fietst voor het plezier, maar eerder een type Daniel Loyd die de dag dat hij stopt zijn fiets bij het groot vuil zet omdat het zich zonder competitief aspect niet kan motiveren om te blijven fietsen. "Vogeltjes kijken zoals Devin, dat werkt niet" :unsure:
Zolang hij zichzelf doelen kan blijven stellen en er progressie op zit en hij dichter bij die doelen kan geraken gaat het wel lukken. Maar als hij merkt dat de marge verdwijnt en het blijkt toch niet wat hij gehoopt had zou het wel eens snel bergaf kunnen gaan.

Laatst bewerkt:

Ik heb nog niemand (die pakweg mentaal ouder dan 16 is) horen ontkennen dat Bas is aangetrokken omwille van zijn bekendheid. Da's voor mij een vanzelfsprekendheid en dat ontkent @MrKend54l ook niet. Dat de discussie nu verschuift naar één over dat hij wel of niet influencer genoemd mag worden, zal me een worst wezen. for the record: ik zou hem wel een influencer noemen.

Ik vind dit zelf een leuk project om te volgen. Ik wil wel eens weten hoe snel iemand die ongeveer van 0 begint en duidelijk wel wat talent heeft erover doet om mee te kunnen in een profpeloton.

Daarnaast brengt hij het imo allemaal goed in beeld. Ik vind het wel eens leuk om te zien hoe het leven van een wielerprof eruitziet. En voor Bingoal zelf is dit reclamegewijs ook een veel betere zet dan dat ze iemand anders een kans geven die het mogelijk nooit verder zal schoppen dan knecht op continentaal niveau. Je kan dit oneerlijk noemen. Ik maak me daar niet echt druk in. Voor elke Oliver Naesen ('oud talent') of Ilan Van Wilder ('jong talent') bestaan er ook een hele hoop renners die de kans krijgen en het nooit waarmaken.

Je weet nooit exact wat iemand zal bereiken op profniveau. Is het bv. wél eerlijk dat een voormalig talent als Jasha Sütterlin of Sondre Holst Enger jarenlang een plek in de World Tour invulde terwijl sommigen die veel beter presteren op continentaal niveau nooit de kans hebben gekregen omdat ze bij de jeugd niet wereldtop waren?

De kans dat één supertalent hierdoor de fiets aan de haak hangt, bestaat ja. De kans dat sommige getalenteerde jonge renners zich hierdoor geïnspireerd voelen in België en Nederland, bestaat ook.

Laatst bewerkt:
De kans dat één supertalent hierdoor de fiets aan de haak hangt, bestaat ja.
I highly doubt it. Mijn inschatting is dat Bas helemaal geen "plaats in het team" inneemt. Ik heb een heel sterk vermoeden dat Bas door Bingoal gewoon buiten het ploegbudget om betaald zal worden en dat als Bas uit het team verdwijnt dat ook dat stuk budget mee verdwijnt. Bas uit het team halen maakt dus niet per definitie een slot voor een andere renner vrij. Maar dat is voor alle duidelijkheid mijn persoonlijke inschatting, hoe het echt in elkaar zit weet ik niet.

Het enige effect dat dit waarschijnlijk heeft is dat bepaalde renners binnen W-B minder koersdagen gaan krijgen op het einde van de rit, omdat hun plek door Bas wordt ingenomen maar voor de rest? En ook dat is waarschijnlijk niet overal het geval. Ik weet niet of W-B overal met een compleet team aan de start komt. Kijk bv naar de Tour of Antalya, daar kwam W-B met 6 aan de start terwijl er plaats was voor 7, daar pakt Bas dus al geen plaats in van een andere renner. Alleen in de Vlaamse klassiekers pakt hij vermoedelijk wel de plaats in van een andere gegadigde.

Ik vind de insteek wel een beetje raar. Allé ja, de insteek lijkt prima als de timing beter was. Heel de montage probeert het een beetje spannend te houden of het al dan niet lukt om prof te worden, terwijl we - op het moment dat de afleveringen uitkomen - al lang weten dat het zo is. Ze zouden beter @Eland zijn redenering volgen: wat is er voor nodig om wielerprof te worden en wat moet je doen om het te blijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan