Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is eerlijkheidshalve wel het zwakkere veld vergeleken met Tirreno natuurlijk.
+1
Hoe indrukwekkend de solo van Pogacar was, ook daar kan je moeilijk voorbij aan de vele afwezigen. Bij de bookies stond Cosnefroy op 3, zegt veel over de diepte van het deelnemersveld.

Dat vind ik toch wat vergezocht, voor elke mooie overwinning kan je in het verleden wel een doping prestatie vinden dat zegt dus bijzonder weinig over prestaties in het heden.

Niet echt.
Er valt echt wel heel wat te zeggen over dit trio.

Roglic verpest de finishfoto :s

Benieuwd wat dit gaat geven bij de Ronde/PR

Waar Wolfpack in het verleden veel met verschillende pionnen kon schuiven, lijkt me nu dat die ganse ploeg zal worden weggeblazen bij eerste beste cartouche. Denk niet dat Asgreen veel support gaat krijgen. Bij BKB waren die eigenlijk ook nergens als ploeg, chance dat ze Jacobsen nog hebben of het was constant achter de feiten aanrijden.

Nu dees klimmetje was met 1.6 km wel langer dan de gemiddelde vlaamse heuvel ook natuurlijk. Wat me ook enorm aanstaat bij Wout is de hoge trapfrequentie, vroeger klom die veel meer op kracht, nu op souplesse.

Laatst bewerkt:
Het is nog 4 weken tot aan de Ronde en 6 voor Parijs-Roubaix. Nu al ploegen/renners afschrijven is veel te vroeg. Chapeau voor Jumbo hun 1-2-3 maar in de Ronde is het wel meer dan 100km langer rijden dan vandaag en is er wel andere tegenstand dan Latour en co

Ik ben benieuwd ...
Stel jij je oprecht geen vragen bij de prestaties van Wout Van Aert? De man die een heel jaar door schijnbaar in grote vorm is, klassiekers, bergritten, sprints, tijdritten en veldritten wint?

Met de prestatie van vandaag heb ik niet zoveel problemen maar zeggen dat je je geen vragen kan stellen bij het koptrio vind ik een brug te ver.

Stel jij je oprecht geen vragen bij de prestaties van Wout Van Aert? De man die een heel jaar door schijnbaar in grote vorm is, klassiekers, bergritten, sprints, tijdritten en veldritten wint?

Met de prestatie van vandaag heb ik niet zoveel problemen maar zeggen dat je je geen vragen kan stellen bij het koptrio vind ik een brug te ver.
:wtf:

We hebben in het najaar toch wel duidelijk gezien dat Van Aert ook maar eens mens is hè. Op het WK en Parijs - Roubaix was het vet duidelijk van de soep. En ook in het begin van de Tour was zijn vorm ook niet opperbest.

Het is nog 4 weken tot aan de Ronde en 6 voor Parijs-Roubaix. Nu al ploegen/renners afschrijven is veel te vroeg. Chapeau voor Jumbo hun 1-2-3 maar in de Ronde is het wel meer dan 100km langer rijden dan vandaag en is er wel andere tegenstand dan Latour en co
Inderdaad de mannen van UAE :scream: 4 weken is bitter weinig tijd als je er totaal niet aan te pas komt in blok. Ze mogen me verbazen, maar persoonlijk geloof ik er niet in.

Wat een overmacht weer. Deze generatie is toch echt niet normaal meer hoor. Fantastisch om naar te kijken. Dag na dag zie je dingen die niet meer normaal zijn.

Pogacar, Van Aert en Roglic zijn natuurlijk wereldtop. Je mag dan wel zeggen dat de rest v/h deelnemersveld gisteren op de grond lag (Pogacar ook trouwens) en vandaag misschien minder sterk was of idem voor de Omloop. Maar je moet het toch maar doen.

Wordt wellicht een voorjaar in het teken van Jumbo tegen UAE (of zelfs een heel jaar: Pogacar vs Roglic, Pogacar vs VA) en hopelijk ook nog QS, en Ineos een beetje.

Daar zou ik nu niet te veel van verwachten eerlijk gezegd. Maar goed, ze zullen hun punten wel halen waarschijnlijk.
Ja, ik had het alweer geedit, maar je hebt gelijk, maar ik hoop dat ze zich in de kijker kunnen rijden, maar a la Jumbo vandaag alles aan gort rijden, zit er niet in. Maar voor de voorjaarsklassiekers hebben ze wel wat goede renners, maar het is niet het sterkste team inderdaad, wel een traditieteam natuurlijk, daar wijs ik op.

Dat zal de toekomst uitwijzen maar ik trek geen prestaties in twijfel op basis van niets. Loopt er iemand tegen de lamp dan zal ik dit jamais onder de mat vegen maar nooit op basis van prestaties van een veelwinnaar.

Dat zal de toekomst uitwijzen maar ik trek geen prestaties in twijfel op basis van niets. Loopt er iemand tegen de lamp dan zal ik dit jamais onder de mat vegen maar nooit op basis van prestaties van een veelwinnaar.

Dat is fair zolang je dat ook nooit met Froome hebt gedaan bijvoorbeeld.

Ik doe niet mee en ga ook niet meedoen aan die dopinginsinuaties (ik zie het wel als ze ooit betrapt worden), maar ik heb wel een beetje moeite met het feit dat er hier in België enorm gehaat werd op Sky indertijd toen die alles tot het saaie toe domineerden, maar dat het nu blijkbaar ok is als een Hollandse ploeg (met ondermeer een Belg) en een zeer sympathieke sloveen dat doen?

Nu, ik hoop dat een beperkt groepje renners (of één of twee ploegen) niet teveel gaan domineren want dan wordt het gewoon saai imo.

Benieuwd wat dit gaat geven bij de Ronde/PR

Waar Wolfpack in het verleden veel met verschillende pionnen kon schuiven, lijkt me nu dat die ganse ploeg zal worden weggeblazen bij eerste beste cartouche. Denk niet dat Asgreen veel support gaat krijgen. Bij BKB waren die eigenlijk ook nergens als ploeg, chance dat ze Jacobsen nog hebben of het was constant achter de feiten aanrijden.

Nu dees klimmetje was met 1.6 km wel langer dan de gemiddelde vlaamse heuvel ook natuurlijk. Wat me ook enorm aanstaat bij Wout is de hoge trapfrequentie, vroeger klom die veel meer op kracht, nu op souplesse.
Nja wolfpack... Vlaams voorjaar staat voor de deur maar veel positiefs nog niet gezien eigenlijk.
Hopelijk Ala niet veel last na die val. Asgreen zal er staan maar voor de rest is het toch een pak minder ( ook een deel van de ploeg richting remco gemaakt is), schiet er minder over voor de klassiekers.

Top wat het trio van jumbo gedaan heeft, de rest heeft zich laten verrassen / was niet mee. Maar ze waren toch al een paar km volle bak aant geven.... Hopelijk krijgt VA de support die hij moet krijgen dit jaar.

ok een deel van de ploeg richting remco gemaakt is), schiet er minder over voor de klassiekers.

Dit wordt inderdaad onderschat. Ik vrees dat hun Vlaamse ploeg wat afgezwakt is en misschien ook nog meer gaat afzwakken in de toekomst omdat ze enorm veel gaan focussen op Evenepoel. QS heeft een veel groter budget dan Lotto, maar het komt ook niet in de buurt van dat van bijvoorbeeld Jumbo of UAE en dat betekent dus dat daar keuzes moeten gemaakt worden. Vroeger was het all in op klassiekers, nu willen ze ook een heel sterke ploeg rond Evenepoel.

En welke vragen dan bij die andere twee? Een heel jaar door in grote vorm is ook wel overdreven. Zoals hier al aangegeven zie je toch duidelijk dat hij bv in de ronde of WK vorig jaar over zijn top heen was en dat zelfs hij die geen heel jaar kan vasthouden. Het is niet voor niets dat hij zijn voorjaar nu anders probeert in te delen.

Het grote verschil met de echte dopingjaren was voor mij dat die mannen nooit kapot gingen. Gisteren zag je Pogacar ook gewoon "stuk" gaan bijvoorbeeld. Floyd Landis gewijs op 125km vertrekken om 8min terug te nemen heb ik toch al lang niet meer gezien. Al kwam Froome zijn Giro huzarenstukje daar nog het korst bij in de buurt :coolbrows:.

Dit wordt inderdaad onderschat. Ik vrees dat hun Vlaamse ploeg wat afgezwakt is en misschien ook nog meer gaat afzwakken in de toekomst omdat ze enorm veel gaan focussen op Evenepoel. QS heeft een veel groter budget dan Lotto, maar het komt ook niet in de buurt van dat van bijvoorbeeld Jumbo of UAE en dat betekent dus dat daar keuzes moeten gemaakt worden. Vroeger was het all in op klassiekers, nu willen ze ook een heel sterke ploeg rond Evenepoel.
We weten ook niet wat er in de plaats komt van een Stybar / Keisse / Devenyns / Cavendish, maar ik vrees meer remco materiaal.
Ik hoop en duim mee voor Lefevre zijnen droom, maar zolang er een Pogiboy op zijne fiets zit, zal het noppes zijn....

Qua budget zit Ineos met het meest (50 m), Jumbo 2nd met 30 tal samen met UAE en Bahrein uiteraard.
De rest zit 'maar' tegen de 20, dan is het keuzes maken. Zolang er geen plafond komt in de sport ( wielrenner en voetbal ) ga je dat zien.
Is ronde ploeg de richting die ze willen uitgaan... So be it. Beetje jammer want ben met de boonen periode opgegroeid.

Dat is fair zolang je dat ook nooit met Froome hebt gedaan bijvoorbeeld.

Ik doe niet mee en ga ook niet meedoen aan die dopinginsinuaties (ik zie het wel als ze ooit betrapt worden), maar ik heb wel een beetje moeite met het feit dat er hier in België enorm gehaat werd op Sky indertijd toen die alles tot het saaie toe domineerden, maar dat het nu blijkbaar ok is als een Hollandse ploeg (met ondermeer een Belg) en een zeer sympathieke sloveen dat doen?

Nu, ik hoop dat een beperkt groepje renners (of één of twee ploegen) niet teveel gaan domineren want dan wordt het gewoon saai imo.

Zou dat niet komen door dat Froome beginnen domineren is kort na een periode die toch doorspekt was met doping gevallen?

Ik weet niet hoe zijn prestaties in eigen land bekeken werden?

Soit zoals je zelf zegt, ben je pas schuldig wanneer je betrapt bent (en er wordt toch stevig gecontroleerd denk ik dan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan