Voor wie stem jij bij de komende Vlaamse verkiezingen?

Op welke partij denk je te gaan stemmen bij de Vlaamse verkiezingen van 9 juni 2024?

• Vlaams Belang

Stemmen: 73 23,4%
  • N-VA

Stemmen: 101 32,4%
  • CD&V

Stemmen: 16 5,1%
  • Vooruit

Stemmen: 42 13,5%
  • Open Vld

Stemmen: 17 5,4%
  • Groen

Stemmen: 15 4,8%
  • PVDA

Stemmen: 9 2,9%
  • Voor U

Stemmen: 1 0,3%
  • Andere

Stemmen: 3 1,0%
  • Ongeldig/blanco/ik blijf thuis

Stemmen: 12 3,8%
  • Ik mag niet stemmen

Stemmen: 3 1,0%
  • Ik weet het nog niet

Stemmen: 20 6,4%

• Totaal aantal stemmers
    312
Enige mogelijke coalitie dat ik volgens de peilingen zie is nva/vooruit/cdv en dan nog zullen ze paar procentjes mogen halen.

Denk strategisch cdv te stemmen, bij zowel centrum rechts of centrumlinks beleid zijn ze nodig. Zolang dat nie weer een allegaartje van partijen zal worden ist al veel

Het grootste probleem met stemtesten is dat het gebaseerd is op programma's, oftewel wat ze beloven. Ik vind het veel beter om partijen af te rekenen op wat ze tijdens voorbije regeerperiodes effectief gedaan hebben, want dat is soms net het omgekeerde. Zwarte pieten met de coalitiepartners pakt ni bij mij, dan hadden ze er maar niet mee in zee moeten gaan om een postje te kunnen pakken.

En partijen die nooit mochten meeregeren krijgen een neutrale score. En met deze methode komt die laatste groep er met voorsprong het beste uit, dus wat mij betreft zijn al die stemtesten praat voor de vaak, eender welke methodiek ze gebruiken of op hoeveel programmapunten ze gebaseerd zijn, dat zijn toch loze woorden in mijn ogen. Talk is cheap.
Gohja soms doet een partij ook iets wat het 'omgekeerde' is omdat ze een compromis hebben moeten sluiten. Dat kan. En daar mag je ze zeker ook op afrekenen als dat een belangrijk thema is voor jou.
Uiteindelijk stemmen denk ik de meeste mensen door een mix van wat er is gebeurd/wat ze hebben gedaan, wat ze toen hadden beloofd, wat ze nu beloven, perceptie van kopstukken, specifieke uitspraken die blijven hangen, mix van gevoel en gedacht,...

Terug
Bovenaan