Voor wie stem jij bij de komende federale verkiezingen?

Op welke partij denk je te gaan stemmen bij de federale verkiezingen van 9 juni 2024?

• Vlaams Belang

Stemmen: 68 15,7%
  • N-VA

Stemmen: 173 40,0%
  • CD&V

Stemmen: 28 6,5%
  • Vooruit

Stemmen: 52 12,0%
  • Open Vld

Stemmen: 24 5,6%
  • Groen

Stemmen: 20 4,6%
  • PVDA

Stemmen: 8 1,9%
  • Volt

Stemmen: 8 1,9%
  • Voor U

Stemmen: 1 0,2%
  • Partij BLANCO

Stemmen: 7 1,6%
  • Belg.Unie-BUB

Stemmen: 0 0,0%
  • Andere

• Ongeldig/blanco/ik blijf thuis

Stemmen: 10 2,3%
  • Ik mag niet stemmen

• Ik weet het nog niet

Stemmen: 33 7,6%

• Totaal aantal stemmers
    432
Conner en Cafés , het blijft toch geen goeie mix.
LOL ja, die overdrijft toch ferm.

In DE worden linkse en rechtse politici neergestoken of in het ziekenhuis geklopt, dat was andere koek.
In Ninove mogelijks maar wat roepers en Connors reactie is er direct over. Tis terug zijn woord loodrecht op dat van de politie, en dan is hij zelf nog een café flapuit... die daalt en daalt maar in m'n achting.

Laatst bewerkt:
Korpschef over incident Ninove: "Wij konden zeker en vast wél de veiligheid garanderen"

"Wij konden zeker en vast wél de veiligheid garanderen, want wij waren daar met vijf personen ter plaatse." Dat zegt Wim Pieteraerens, de korpschef van politiezone Ninove, aan VTM NIEUWS over het incident gisteravond met Vooruit-politicus Conner Rousseau. Volgens de korpschef kwam er een oproep binnen via de voorzitter van de lokale afdeling van Vooruit. Er zouden mensen in het deurgat iets geroepen hebben, en daarom kwam er een ploeg ter plaatse, aldus Pieteraerens. "Daar zijn een viertal personen langsgekomen en die hebben 'boe' geroepen in het deurgat volgens een onafhankelijke getuige."
Nog volgens de korpschef ging het om mensen die voorbijkwamen en gewoon zijn doorgelopen. "Wanneer de ploeg ter plaatse kwam, was er niemand meer te zien. Er was zeker en vast geen tumult", klinkt het. "Onze medewerkers hebben op geen enkel moment gevraagd om de avond stop te zetten, de vroegtijdige beëindiging is echt wel een beslissing geweest van de organisator en van meneer Rousseau zelf."
"Er is nooit sprake geweest van een knokploeg, er waren geen tegenbetogers, geen protesten te zien", voegt hij er nog aan toe.

Much ado about nothing. Vier mensen die "BOE" roepen en geen extreemrechtse knokploeg uit uit waren op bloed. Lol.

Volgens Rousseau zelf waren er “tientallen ruige types” die hem bedreigden, volgens burgemeester Tania De Jonge (Open Vld) en de korpschef van de Ninoofse politie ging het om vier passanten die ‘boe’ riepen. Die laatsten spreken ook tegen dat de veiligheid van Rousseau niet meer gegarandeerd zou zijn geweest, zoals Rousseau had gezegd.
Is dat zijn nieuwe manier van aan politiek doen? Die man is echt volledig van het padje aan het gaan.

Nog een andere invalshoek. Kan me niet voorstellen dat je zoiets gaat verzinnen?
Geleerd van hun (gewezen) voorzitter waarschijnlijk?

Kunt moeilijk verwachten dat ze nu zeggen "Yep sorry wat overdreven, sorry dat we de politie (wederom) beschuldigen. Maar het was met goeie intenties om de extremen in een slecht daglicht te stellen"

En de verklaring van de burgemeester klopt dan wss ook niet

Laatst bewerkt:
Beiden kunnen gelijk hebben he. Dat zijn momentopnames. Of het er nu 4 of 6 of 10 man waren. Of ze Connor nu bedreigt hebben of niet ..
De conclusie = Conner moet minder op café gaan.

Oeps sorry Avondland jij waart eerst :D

Update: VB spreekt nu van een bewuste verkiezingsstunt van Conner om VB in een slecht daglicht te stellen. :rofl:

Vandaag toch wel een verhelderende conversatie gehad met een libanees ingenieur hier op het werk.
Door extern toedoen beide laat na de middag in de refter verzeild geraakt en echt diepe politieke zaken besproken.
De belgische politiek ontleedt, de oorlog in syrie, het conflict gaza israel. De stand van egypte en andere arabische landen op dit conflict.

Finaal zegt hij. ik stem extreem rechts. Er zijn teveel vluchtelingen en migranten. Mijn mond net niet open gevallen omdat hij zelf vanuit libanon vertrokken is naar belgie. Als reden hiervoor haalde hij de syrische oorlog aan en het onmenselijk aantal syrische vluchtelingen in libanon die daar de sociale en staatstructuur uit elkaar trekken. Op een bevolking van 5.3 miljoen 1.5 miljoen syrische vluchtelingen is niet niets.
https://www.amnesty.nl/wordt-vervolgd/syrische-vluchtelingen-in-libanon
Wie klaagt hier over teveel vluchtelingen trouwens? :unsure:
Naar belgische cijfers zouden we dan 3 miljoen vluchtelingen moeten opvangen. :eek:

Groen nog 6% en VLD nog maar amper 7% :cheer:
VB lijkt wat stemmen te verliezen aan N-VA en Vooruit. Ze hebben de campagne te hard gemaakt. Geen mildere toon zoals Wilders deed. Nergens voel je dat deze partij wil regeren.

Vld is toch dramatisch. De Croo absoluut niet geliefd. De afstraffing volgt.

Update: VB spreekt nu van een bewuste verkiezingsstunt van Conner om VB in een slecht daglicht te stellen. :rofl:
Dat wil ik nu niet zeggen, maar ik vind het enigszins wel opvallend dat hij juist zijn laatste luisteravond besteed in Ninove. Toevallig de gemeente waar het VB een aantal jaar geleden met een recordaantal de meeste stemmen kreeg.

Vandaag toch wel een verhelderende conversatie gehad met een libanees ingenieur hier op het werk.
Door extern toedoen beide laat na de middag in de refter verzeild geraakt en echt diepe politieke zaken besproken.
De belgische politiek ontleedt, de oorlog in syrie, het conflict gaza israel. De stand van egypte en andere arabische landen op dit conflict.

Finaal zegt hij. ik stem extreem rechts. Er zijn teveel vluchtelingen en migranten. Mijn mond net niet open gevallen omdat hij zelf vanuit libanon vertrokken is naar belgie. Als reden hiervoor haalde hij de syrische oorlog aan en het onmenselijk aantal syrische vluchtelingen in libanon die daar de sociale en staatstructuur uit elkaar trekken. Op een bevolking van 5.3 miljoen 1.5 miljoen syrische vluchtelingen is niet niets.
https://www.amnesty.nl/wordt-vervolgd/syrische-vluchtelingen-in-libanon
Wie klaagt hier over teveel vluchtelingen trouwens? :unsure:
Naar belgische cijfers zouden we dan 3 miljoen vluchtelingen moeten opvangen. :eek:
Gaat hij zelf dan ook terug naar Libanon?

Die redenering doet mij denken aan vroeggepensioneerden die vinden dat de pensioenleeftijd moet opgetrokken worden om alles betaalbaar te houden.

Groen nog 6% en VLD nog maar amper 7% :cheer:
Groen verdient dat toch niet hoor. Met Petra De Sutter en Tinne Van der Straeten gewoon goed bestuur geleverd, als partij getoond het algemeen belang boven de ideologie te kunnen stellen en trouw aan zichzelf gebleven door te kiezen voor een andere politiek, weg van het moddergooien. Maar goed, zeker dat laatste is helaas hun grootste zwakte zeker? Op geen enkel moment deze legislatuur hebben ze hun eigen verhaal kunnen schrijven, het narratief werd steeds voor hen geschreven door de andere partijen. Te weinig politici met het juiste charisma in de rangen, te weinig politici met het nodige politieke acumen. Petra De Sutter wordt nu wel door vriend en vijand geroemd (enfin, behalve door VB die vallen over haar gender), en ik hoop oprecht dat zij het roer hierna in handen neemt ... maar ook zij is niet de politica die een groot publiek gaat begeesteren. Groen heeft echt dringend een type Rousseau of een D'Haese nodig. Vaneeckhout en Naji hebben het hart op de juiste plaats, maar als voorzitters hebben ze gefaald. Het personeelsbeleid ook ... quasi elke bekende kop is gewoon weg. Je kan niet naar de verkiezingen gaan als je enerzijds de andere partijen geen strobeed in de weg legt om vooroordelen en leugens over je partij te verspreiden, en anderzijds je maar een viertal ietswat bekende leden meer hebt.

Het parket heeft hem naar de Dossin kazerne gestuurd, hij heeft gesprekken met de Roma-gemeenschap moeten voeren, en hij is op therapie moeten gaan. Verder is hij moeten vertrekken als voorzitter van Vooruit. Enfin, dat gerechtelijke luik wordt 'een bemiddeling' genoemd, maar er is dus wel degelijk gevolg gegeven aan zijn uitspraken.

Of dat voldoende is of niet mag iedereen voor zichzelf beslissen natuurlijk.

Dat is totaal niet in proportie met zijn misdrijf.

Het gerecht heeft hem met fluwelen handschoentjes aangepakt. Laten we vooral niet vergeten dat hij zijn macht als voorzitter van een partij gewoon misbruikt heeft. Kort na het incident stuurt die de korpschef een berichtje om informatie in te winnen. Echt?

Wanneer het uitkomt, doet hij alles om het tegen te houden in de pers (publicatieverbod afdwingen). En dan dit pareltje nog:

Vijf dagen later verdedigt Rousseau nog steeds met klem het eenzijdig verzoekschrift. "Of ik iets te verbergen heb? Absoluut niet. Maar het zou toch raar zijn als zes miljoen Vlamingen te horen krijgen wat ik nog niet te horen heb gekregen?", reageert hij vlak voor het openingscollege politicologie aan de UGent, waar hij in debat gaat met andere partijvoorzitters. "Alles op zijn tijd. Als ik geïnformeerd ben, zal ik op al jullie vragen antwoorden."

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/03/rousseau-publicatieverbod/

Hij wist perfect wat hij toen die avond gezegd had. Maar de schrik zat er goed in met de aankomende verkiezingen in het vizier. Dus wat doet meneer? Gewoon liegen, ontkennen, hopen dat alles overwaait en vooral zijn gewicht als politicus gebruiken om het probleem op zijn manier op te lossen.

Toen de feiten naar buiten kwamen bleek waarom hij zoveel schrik had. De man is gewoon een harde racist, puur en simpel. Iemand die als eerste staat te roepen dat het VB een bende racisten zijn en dan zelf gepakt wordt ermee. Tja, hoe noem je zo iemand? Rousseau een hypocriet noemen is andere hypocrieten beledigen.

Vetrekken als voorzitter van Vooruit? Misschien op papier. De tiktoks en de "shorts" op Youtube zitten vol met Depraetere met hem op de achtergrond. Het is toch duidelijk dat ze hem nog altijd als de facto voorzitter beschouwen? Trouwens, kunnen we volledig uitsluiten dat in de toekomst -zodra alle drama overgewaaid is- Vooruit hem niet opnieuw zal vooruitschuiven als voorzitter?

Pas op: die uitspraken van Rousseau zijn bij mij ook zeer hard in het verkeerde keelgat geschoten, maar daar heeft hij ondertussen al vaak zijn excuses voor aangeboden. Hij is daar ook voor gestraft. En het blijkt toch wel uit zijn persoonlijke daden in het verleden en het beleid van zijn partij dat dat dronkemanspraat was en niet iets waar hij zijn beleid op wil baseren.

Dan nog staat het uiteraard iedereen vrij om hem niet te moeten, of om zijn excuses niet te aanvaarden, of om hem niet te geloven of weet ik veel, maar om dat nu op dezelfde trede te zetten als het programma van VB vind ik er toch over gaan, ook al is het misschien als grapje bedoeld.

Stop toch met die "heeft zijn excuses aangeboden" onzin. Zulke uitspraken zijn verzwarende omstandigheden in zijn geval. We spreken hier niet over buurman Jan of Jos hé? Dit is iemand die misschien straks mee zal beslissen over het beleid in dit land, waar jij en ik mee zullen moeten leven.

Het laatste geval in Ninove toont toch duidelijk aan dat hij niets geleerd heeft uit zijn "therapie"? Het is onmogelijk om een hypocriete narcist met racistische overtuigingen te genezen.

Wat betreft "dronkenmanspraat": Quod in corde sobrii, id in lingua ebrii - Wat de nuchtere man als geheim in zijn hart bewaart, ligt op de tong van den dronken man.

Het maakt hem bovendien roekeloos en onvoorspelbaar als persoon. Het is moeilijk om een man te vertrouwen die zichzelf niet kan vertrouwen met een biertje. Moest ik Vooruit zijn, zou ik Rousseau allang uitgesloten hebben. En dit ook via de media bekend maken zodat mensen zeker zijn dat dit soort gespuis niet welkom is.

Laatst bewerkt:
Gaat hij zelf dan ook terug naar Libanon?

Die redenering doet mij denken aan vroeggepensioneerden die vinden dat de pensioenleeftijd moet opgetrokken worden om alles betaalbaar te houden.
Als de oorlog gedaan is. Iedereen zit daar nu momenteel te wachten op het conflict met hezbollah en israel. Maar zei hij ook. Dat is al decennia lang zo. 10 jaar miserie, 10 jaar relatieve rustigheid, weer tien jaar miserie etc etc etc.

Wat ook niet helpt is dat hij christen is (40% libanon) en dat de warmongers het islam gedeelte is. (60%)

Dat is totaal niet in proportie met zijn misdrijf.

Het gerecht heeft hem met fluwelen handschoentjes aangepakt. Laten we vooral niet vergeten dat hij zijn macht als voorzitter van een partij gewoon misbruikt heeft. Kort na het incident stuurt die de korpschef een berichtje om informatie in te winnen. Echt?

Wanneer het uitkomt, doet hij alles om het tegen te houden in de pers (publicatieverbod afdwingen). En dan dit pareltje nog:

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/03/rousseau-publicatieverbod/

Hij wist perfect wat hij toen die avond gezegd had. Maar de schrik zat er goed in met de aankomende verkiezingen in het vizier. Dus wat doet meneer? Gewoon liegen, ontkennen, hopen dat alles overwaait en vooral zijn gewicht als politicus gebruiken om het probleem op zijn manier op te lossen.

Toen de feiten naar buiten kwamen bleek waarom hij zoveel schrik had. De man is gewoon een harde racist, puur en simpel. Iemand die als eerste staat te roepen dat het VB een bende racisten zijn en dan zelf gepakt wordt ermee. Tja, hoe noem je zo iemand? Rousseau een hypocriet noemen is andere hypocrieten beledigen.

Vetrekken als voorzitter van Vooruit? Misschien op papier. De tiktoks en de "shorts" op Youtube zitten vol met Depraetere met hem op de achtergrond. Het is toch duidelijk dat ze hem nog altijd als de facto voorzitter beschouwen? Trouwens, kunnen we volledig uitsluiten dat in de toekomst -zodra alle drama overgewaaid is- Vooruit hem niet opnieuw zal vooruitschuiven als voorzitter?

Stop toch met die "heeft zijn excuses aangeboden" onzin. Zulke uitspraken zijn verzwarende omstandigheden in zijn geval. We spreken hier niet over buurman Jan of Jos hé? Dit is iemand die misschien straks mee zal beslissen over het beleid in dit land, waar jij en ik mee zullen moeten leven.

Het laatste geval in Ninove toont toch duidelijk aan dat hij niets geleerd heeft uit zijn "therapie"? Het is onmogelijk om een hypocriete narcist met racistische overtuigingen te genezen.

Wat betreft "dronkenmanspraat": Quod in corde sobrii, id in lingua ebrii - Wat de nuchtere man als geheim in zijn hart bewaart, ligt op de tong van den dronken man.

Het maakt hem bovendien roekeloos en onvoorspelbaar als persoon. Het is moeilijk om een man te vertrouwen die zichzelf niet kan vertrouwen met een biertje. Moest ik Vooruit zijn, zou ik Rousseau allang uitgesloten hebben. En dit ook via de media bekend maken zodat mensen zeker zijn dat dit soort gespuis niet welkom is.
Amai, dat zo'n ongefundeerde beweringen, eerder leugens, of op zijn minst, zware overdrijvingen zo hard gesteund worden hier blijf ik toch enorm straf vinden.

Machtsmisbruik, harde racist, hypocriet, hypocriete narcist,...

Daarbovenop dan zelf de volledige hypocrietie van de zogezegde lichte aanpak. Eén uitspraak wordt zo opgeblazen, maar systematisch haat prediken zoals het Vlaams belang doet, hoe moet dat dat aangepakt worden? 10 jaar celstraf voor de halve partij?

Dat je er niet akkoord mee gaat, allemaal goed en wel. Maar de ongefundeerde karaktermoord gebaseerd op verzinsels hou je maar voor op hln.

Terug
Bovenaan