Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, dat wordt gewoon terugbetaald normaal.Heb gisteren ook mijn aanslagbiljet gehad. Het voertuig in kwestie is echter 2 weken geleden verkocht (inclusief schrapping nummerplaat). Nu spreekt men in het aanslagbiljet wel over belastbare periode 01/05/2024 - 30/04/2025. Dus inderdaad voor de maand mei klopt dit nog wel.
Is dit gewoon ten volle te betalen en wordt er dan achteraf (eens hun administratie up to date is) a rato terugbetaald?
Wisselen?Lap t'is weer de tijd van het jaar, 437 euro![]()
VertelWisselen?

Gohja ik zit toch vlotjes in de 4-digits spijtig genoegVertel![]()

Lol begrijp ikGohja ik zit toch vlotjes in de 4-digits spijtig genoeg![]()

510€ hier.Lap t'is weer de tijd van het jaar, 437 euro![]()
Voor mijn Audi was het ook bijna €500. Veel voor een wagen dat amper 3000km per jaar deed510€ hier.
Voor een auto van 18 jaar oud die volgens wijkopenautos nog 250€ waard is...
.Hier met die Ford ook maar 5000km per jaar.Voor mijn Audi was het ook bijna €500. Veel voor een wagen dat amper 3000km per jaar deed.
Nu met de Skoda zal het maar €250 zijn.
Hier met die Ford ook maar 5000km per jaar.
Maarja, Euro4 diesel...
Maar ik rij er graag mee, en hij heeft een trekhaak. (Met onze Peugeot rij ik niet graag en die heeft geen trekhaak, maar wel ruimte).
Het is overkill voor die 2x per maand dat we 2 auto's zouden nodig hebben.
Maar beiden wegdoen en 1 deftige nieuwe/jonge occasie kopen hebben we momenteel het budget niet voor denk ik.
Dat valt toch nog meeLap t'is weer de tijd van het jaar, 437 euro![]()
hier is het ergens rond de 1200 à 1300€Idd, nog maar te zwijgen over de verschillen tussen vlaanderen vs brussel/wallonië...VB valt nog redelijk mee, het is de BIV die de laatste jaren fors is gestegen
.Ja, bij mij stond er ook geen nedc waarde op de papieren, maar toch hadden ze wltp waarde als nedc genomen, verschil van 2000€. Het was wel een geïmporteerde auto. Ik heb dit gevraagd aan mijn autoverzekering, zij hebben dit dan opgelost nadat ik de papieren had doorgestuurd.Iemand dit al meegemaakt dat de DIV verkeerde waardes op de factuur voor inschrijving zet?
Volgens hun stoot mijn wagen 182g/km uit terwijl op het CoC duidelijk 165g/km staat...dit scheelt zo maar eventjes 1100€.
Ik weet zelfs niet waar ze die 182g vandaan gehaald hebben, ik vind die nergens weer op mijn papieren. Ofwel hebben ze hun vergist en dachten ze dat het 165g NEDC is ipv 165g WLTP en komen ze via een omrekening aan dit bedrag. Er is zelfs geen NEDC waarde te vinden van mijn wagen, enkel WLTP.
Enfin, bezwaar aangetekend en ook een afspraak gemaakt op de DIV voor dit recht te zetten want ik ga echt geen 2500€ ipv 1400€ inschrijving betalen.
Als je bezwaar aantekent, verlengt die twee maand dan niet? Of moet je voorschieten en betalen ze het teveel betaalde terug?Ja, dit moet gewoon in orde komen want het is redelijk dat duidelijk dat dit niet klopt.
Al heb ik wel de indruk dat dit weer iets zal zijn dat lang gaat duren tegen dat in orde zal zijn. Ondertussen rij ik al een maand met die auto en heb nog maar net de factuur voor inschrijving ontvangen. Chance dat ik 2 maand heb om ze te betalen, dus hopelijk gaat het in orde zijn tegen dan.
Op mijn Carpass staat trouwens 165g NEDC maar het CoC zegt duidelijk 165g WLTP.
Geen idee, ik denk eerder het 2de.Als je bezwaar aantekent, verlengt die twee maand dan niet? Of moet je voorschieten en betalen ze het teveel betaalde terug?