BigBear
Member
Bwah, de nieuwe 1.6GW reactor in Finland kostte uiteindelijk 11 miljard euro. Da's toch niet meer zo veraf. En als je de 20-30 miljard subsidies die er al gegaan zijn naar wind- en zonne-energie in het verleden ook in beschouwing neemt, hadden we toch al aardig wat nucleaire capaciteit kunnen opbouwen.![]()
Kosten energie-eiland voor Belgische kust swingen de pan uit, grootverbruikers vragen om project stil te leggen | VRT NWS Nieuws
De kostprijs van het veelbesproken energie-eiland voor de Belgische kust zou tot 7 miljard euro bedragen, in plaats van 2 miljard. Grootverbruikers vragen nu om het project stil te leggen. Dat energie-eiland zou de nieuwe windmolenparken op zee moeten verbinden met het land. Op termijn zou het...www.vrt.be
Ik lees veel dat mensen nu zeggen 'voor dat geld hadden we een kerncentrale kunnen bouwen!'. Dan denk ik, dream on.![]()
Oh, en weet je welk effect die nieuwe reactor daar heeft gehad?
Prijzen van elektriciteit in Finland dalen met 75 procent sinds nieuwe nucleaire reactor operationeel werd
Sinds Europa’s nieuwste nucleaire reactor Olkiluoto 3 in Finland werd aangesloten op het net, zijn de prijzen van elektriciteit er gedaald met 75 procent. In het nieuws: Elektriciteit in Finland is een stuk betaalbaarder geworden sinds de nieuwste kernreactor van Europa operationeel werd...
P.S. Ik weet dat je hierop gaat steigeren, maar ik ga er niet verder op in. It's just my opinion.