Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Dit soort zaken snap ik dus niet he. Moeten we dan maar gewoon de komende jaren een Ronde organiseren met 2 man aan de start? Van Aert zal hem gewoon blijven rijden en proberen het beste eruit te halen, en te hopen dat het een keer voor hem zal zijn. Kunnen we daar ook gewoon eens respect voor hebben, ipv het allemaal in het belachelijke te trekken?

Laat die jongen...Hij moet ergens zijn frustraties kwijt en zo kunnen we nog eens lachen met al zijn bullshit posts . :laugh:

@Slackmans : volgens mij was het ook Ballerini die ergens een bidon een tuin in mikte waar dat niet mocht. Daar werd Schär een paar jaar geleden voor uit koers gezet...

Aftrek UCI punten en goe gevallen op een knullige manier... alweer een stapje dichter bij de uitgang :unsure:

Dit soort zaken snap ik dus niet he. Moeten we dan maar gewoon de komende jaren een Ronde organiseren met 2 man aan de start? Van Aert zal hem gewoon blijven rijden en proberen het beste eruit te halen, en te hopen dat het een keer voor hem zal zijn. Kunnen we daar ook gewoon eens respect voor hebben, ipv het allemaal in het belachelijke te trekken?
S toch geen abnormale uitspraak op zich. Tuurlijk moet Van Aert die blijven rijden met ambitie, tuurlijk is dat een klasbak. Een van de grootste van het moment en de laatste jaren. Maar die gaat toch zelf ook beginnen denken de ronde winnen zal zeer moeilijk worden als VDP en Pogacar meerijden op niveau. Dat is absoluut geen schande uiteraard maar wat mensen op voorhand zeiden op de E3 er net blijven aanhangen dus in de ronde gaat hij eraf moeten op de bergen is wel uitgekomen.

@Slackmans : volgens mij was het ook Ballerini die ergens een bidon een tuin in mikte waar dat niet mocht. Daar werd Schär een paar jaar geleden voor uit koers gezet...

Aftrek UCI punten en goe gevallen op een knullige manier... alweer een stapje dichter bij de uitgang :unsure:
Was in de tuin van iemand van de ploeg.
Allee hij had toch Quick-Step liggen op zijn verdiep :oi22:

Mss is de RvV TE zwaar geworden?

true elke keer te rap in paniek de grote waren wel degelijk op de afspraak.
Buiten de grote drie kwam er wel niemand meer terug, maar ik dacht inderdaad niet dat ze nog drie minuten gingen toerijden, maar deze drie zijn gewoon van een ander kaliber. Dat zou vroeger - 10 jaar geleden - toch geen waar geweest zijn.

Wel een heel mooie spannende koers, mede door de drie minuten die de anticipeerders kregen en de intense start. Alleen jammer dat er wat mensen van de tweede rij (Wellens, Mohoric, Turner, Girmay etc.) niet volledig hun kans konden gaan door die valpartijen, maar dat is altijd zo. Dat is niets nieuws. Alleen wel zeer zwaar (of domme manier bij die ene van Wellens). Maar de beste heeft vandaag wel duidelijk gewonnen. En de tweede beste is tweede.

S toch geen abnormale uitspraak op zich.

Maar enfin, wat moet ge hier wel niet lezen van een connaisseur du koers!
Is de enige die Pogi en MVDP überhaupt nog kan volgen op de hellingen. Waarom zou die dan de hoop moeten opbergen dat ze misschien eens een jaar niet van hem afgeraden - zoals een paar jaar terug bv...

Hij weet ook wel dat het niet eenvoudig is om te winnen. Maar dat geldt ook voor Mathieu en Pogi he. Het is niet alsof ze maar eens efkes moeten doortrekken om die wedstrijd te winnen.

S toch geen abnormale uitspraak op zich. Tuurlijk moet Van Aert die blijven rijden met ambitie, tuurlijk is dat een klasbak. Een van de grootste van het moment en de laatste jaren. Maar die gaat toch zelf ook beginnen denken de ronde winnen zal zeer moeilijk worden als VDP en Pogacar meerijden op niveau. Dat is absoluut geen schande uiteraard maar wat mensen op voorhand zeiden op de E3 er net blijven aanhangen dus in de ronde gaat hij eraf moeten op de bergen is wel uitgekomen.
Moet blijven gaan. Een Pogacar en VDP in deze vorm zijn moeilijk te kloppen, maar die gaan niet elk jaar in deze vorm of zonder (al te veel) pech rijden. Er kan veel gebeuren in koers. Al is het wel indrukwekkend hoe dominant de top terug aan het worden is, dat was toch 5 tot 15 jaar geleden anders. Ik bedoel buiten Pogi, VDP, Van Aert en Pidcock+Laporte lag de rest die niet anticipeerde toch ver achter, al hebben sommigen van "de tweede rij" ook niet hun kansen volledig kunnen verdedigen, zaten er wellicht ook al veel voorop (of niet beter dan degene die voorop waren).

885P1Dl.png

Dit liegt toch niet.

Dat kan je ook gewoon zeggen over die andere kopmannen die hier meerijden natuurlijk.
En toch starten zijn allemaal met ambitie. En terecht ook.

Lijkt me nu toch meer dan eens duidelijk dat hij gewoon een maatje lichter is dan die andere 2. Hij maakt nog kans om te winnen maar dan zal het niet in een scenario zijn waar hij samen met Pogacar of MVDP blijft.

Maar er zijn nog scenario’s waarop er kan gewonnen worden natuurlijk. En niemand zegt dat beide tenoren altijd aan de start zullen staan.

En er wordt niks in het belachelijke getrokken. Er wordt gewoon een analyse gemaakt die gestoeld is op wat de de afgelopen jaren gezien hebben.
Het is een scenario die hij zelf ook creëert door te zeggen dat enkel maar monumenten van belang zijn. Hij heeft nog één kans, volgende week.
Hij maakt een kans volgende week. Maar als ik zie hoe goed de concurrentie is dan gaat het niet makkelijk worden.
MVDP pakte na de paterberg nog tijd op de achtervolgende groep, solo vol in de tegenwind. Hou daar maar rekening mee hoor.
En dan zijn er nog de krachtbonken die het gebrek aan hoogtemeters wel kunnen smaken.

Wat. Een. Koers.

Wat. Een. Demonstratie.

Petje af toch ook voor een herboren Asgreen en een fantastische Pedersen die verdiend het podium haalt.

Ik heb het gevoel dat sommige koersvolgers wat misvormd zijn door het gemak waarmee Pogacar en VDP soms hun doelen binnenhalen, maar een monument winnen is gewoon zeer moeilijk. Dat geldt voor al de rest en, ja, ook voor van Aert. Maar dat is natuurlijk geen reden voor een topsporter om de grote doelen op te bergen.

We mogen blij zijn dat we met van Aert iemand hebben die zich enigszins kan meten met die 2, ook al bereikt hij niet helemaal hetzelfde niveau.

Terug
Bovenaan