Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Ik heb het gevoel dat sommige koersvolgers wat misvormd zijn door het gemak waarmee Pogacar en VDP soms hun doelen binnenhalen, maar een monument winnen is gewoon zeer moeilijk. Dat geldt voor al de rest en, ja, ook voor van Aert. Maar dat is natuurlijk geen reden voor een topsporter om de grote doelen op te bergen.

We mogen blij zijn dat we met van Aert iemand hebben die zich enigszins kan meten met die 2, ook al bereikt hij niet helemaal hetzelfde niveau.
Ik denk dat Remco dit ook kan afmaken hoor.

Maar enfin, wat moet ge hier wel niet lezen van een connaisseur du koers!
Is de enige die Pogi en MVDP überhaupt nog kan volgen op de hellingen. Waarom zou die dan de hoop moeten opbergen dat ze misschien eens een jaar niet van hem afgeraden - zoals een paar jaar terug bv...

Hij weet ook wel dat het niet eenvoudig is om te winnen. Maar dat geldt ook voor Mathieu en Pogi he. Het is niet alsof ze maar eens efkes moeten doortrekken om die wedstrijd te winnen.
Dat is ook maar omdat ik per toeval de prono won hier ;p .

En uw begin dat is het hem he? Nee die kon de twee andere niet volgen tot op het einde op de bergen. De E3 was tussen hangen en wurgen. Ik vind persoonlijk dat duidelijk wordt dat voor VA echt wel alles moet meezitten. En dat weten VDP en Pogacar ook he? Die gaan koers maken volgend jaar op de bergskes zoals VDP vandaag toen VA eraf moest.
Ik heb het gevoel dat sommige koersvolgers wat misvormd zijn door het gemak waarmee Pogacar en VDP soms hun doelen binnenhalen, maar een monument winnen is gewoon zeer moeilijk. Dat geldt voor al de rest en, ja, ook voor van Aert. Maar dat is natuurlijk geen reden voor een topsporter om de grote doelen op te bergen.

We mogen blij zijn dat we met van Aert iemand hebben die zich enigszins kan meten met die 2, ook al bereikt hij niet helemaal hetzelfde niveau.
daar ben ik het volledig mee eens.

Pogacar trouwens nog altijd 'maar' 24 jaar. Jonger dan toen Boonen en VDP hun eerste wonnen.
Merckx had 6 monumenten op zijn 24j.
Pogacar kan er vijf hebben op zijn 24j met L-B-L. Dat is redelijk gestoord, hoe goed je kan zijn.

Was zoals Bakelants zei, inderdaad de beste RVV in lange tijd.
Een opening om 'U' tegen te zeggen, met een telescoop vergroot.
- Ca. 100km voordat een groepje wegreed.
- VDP' ploeg even wat gaan werken en enkele knechten overboord.
- Vreselijke valpartijen, die altijd deel zullen uitmaken van de nervositeit in een Ronde.
- Pogacar even achterop.
- VA even weggeschoven.
- Een heerlijke groep, die wegrijdt met de mannen van het voorjaar, die geen wereldtoppers zijn.
- Krijgen drie minuten en toch wel even denken dat de winnaar daar zit.
- Wordt serieus dichtgereden door Pogacar - VDP - VA.
- Pedersen, die zeer goed was, effe wegrijden.
- Pogacar met een streep en verdient eigenlijk een benoeming van een strook op de Oude Kwaremont, zoals Cancellara dat heeft in de Strade en Albert in Koksijde.
- VDP wat pech met de fiets en redelijk subliem terugkomen een paar honderd meter verder.
- Een solo van Tadej, de grootheid van deze eeuw.

Nu even wegblijven van Vlaanderen (om valpartijen te vermijden) en focussen op de Giro / Vuelta, om enkele jaren later RVV - PR te betwisten.

Daar wist hij vorig jaar wel een mouw aan te passen.

Is een vlak parcours dacht ik dus wordt niet simpel voor hem best mogelijk dat hij dus weer skipt.
Terug vlak :help:. Dat is al vier jaar ofzo?

Het is een scenario  die hij zelf ook creëert door te zeggen dat enkel maar monumenten van belang zijn. Hij heeft nog één kans, volgende week.
Das dikke flauwekul. Die woorden worden hem ook in de mond gelegd. Hij zegt niet dat enkel de monumenten tellen, hij wil gewoon zoveel mogelijk verschillende koersen winnen. Als je Omloop, Strade, MSR, E3, G-W en Amstel al gewonnen hebt blijft er weinig over buiten die 2 monumenten hé. Buiten Kuurne en een paar woensdagkoerskes...

Kijk ook naar GVA: die man heeft een fantastische carriere gehad: OS, PR, Omloop, E3, G-W, ritten en geel in de Tour... maar de RvV heeft hij nooit gewonnen hé!!??!!!?!! :thumb:

En een scenario DAT. Ge zijt van het Waasland, niet van de West-Vlaanders....

Laatst bewerkt:
De Kemmel? Maar we zijn off-topic bezig, straks komt er weer iemand wenen dat de mods moeten ingrijpen

BK is in in Izegem dus dat is best een eindje van de Kemmel.

Ik heb ook bericht gekregen van een verwijderd bericht terwijl ik niet eens meedeed aan de discussie dat VA beter de RVV niet meer zou rijden. Mods een beetje te ijverig geweest dus.

@Lakigigar Het Pogacareffect...

Het was wel echt een zware koers zeg. Wat me dan ook weer aan het denken zet - is een zware koers überhaupt in het voordeel van WVA tegen die mannen :thinking:
Beetje vergelijkbaar met het WK, daar hebben ze hem ook kapot gereden geleidelijkaan.

Terug
Bovenaan