Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Ik snap niet wat hier juist riooljournalistiek aan is. Die man heeft het land meer dan een maand bezig gehouden. Er is daar met man en macht achter gezocht en ze hebben hem niet kunnen vinden. Uiteraard is iedereen dan benieuwd waar die dan juist 'verstopt' zat. Wel, 'verstopt' is blijkbaar niet langer het juiste woord voor dit schijnbaar vreedzaam heuveltje tegen een boom in het bos.

Jammer voor de fatale afloop maar als we er dan toch iets positiefs in moeten zien is dat hij tenminste alleen zichzelf van het leven beroofd heeft en geen andere slachtoffers meegesleurd heeft.
Imo moeten we nog enig respect hebben voor de nabestaanden en dan moet ge niet open en bloot gaan foto's nemen van een plek waar iemand moederziel en met de moed der wanhoop gestorven is.
 
Ik snap niet wat hier juist riooljournalistiek aan is. Die man heeft het land meer dan een maand bezig gehouden. Er is daar met man en macht achter gezocht en ze hebben hem niet kunnen vinden. Uiteraard is iedereen dan benieuwd waar die dan juist 'verstopt' zat. Wel, 'verstopt' is blijkbaar niet langer het juiste woord voor dit schijnbaar vreedzaam heuveltje tegen een boom in het bos.

Jammer voor de fatale afloop maar als we er dan toch iets positiefs in moeten zien is dat hij tenminste alleen zichzelf van het leven beroofd heeft en geen andere slachtoffers meegesleurd heeft.
Wat maakt het uit dat daar met man en macht achter gezocht is? Het getuigt toch van nul respect voor de familie en zijn naasten (die hier toch echt niks mee te maken hebben denk ik) dat ze zulke foto's online zwieren? Ik zou het nog kunnen begrijpen dat ze foto's posten van iets verder om te tonen van 'in zulk een omgeving werd hij gevonden' (want daar zullen inderdaad wel mensen benieuwd naar zijn) maar zo'n ingezoomde foto waar je de omtrek van dat lichaam nog ziet aan de hand van het vocht van de ontbinding en het gewroet van alle beesten die daar bij komen kijken, dat is toch echt zonder enige klasse vind ik.
 
Wat maakt het uit dat daar met man en macht achter gezocht is? Het getuigt toch van nul respect voor de familie en zijn naasten (die hier toch echt niks mee te maken hebben denk ik) dat ze zulke foto's online zwieren? Ik zou het nog kunnen begrijpen dat ze foto's posten van iets verder om te tonen van 'in zulk een omgeving werd hij gevonden' (want daar zullen inderdaad wel mensen benieuwd naar zijn) maar zo'n ingezoomde foto waar je de omtrek van dat lichaam nog ziet aan de hand van het vocht van de ontbinding, dat is toch echt zonder enige klasse vind ik.
Wat is het verschil met auto die rond een boom gedraaid is en die ze gewoon op middag nieuws tonen? Of heel dat gebouw dat neergestort is waar de mensen nog onder lagen?

Of meer toegepast, dat programma over vuilste jobs waar ze exact hetzelfde tonen? Zelf op YouTube hebt ge zo'n kanaal waar ze letterlijk badkamer vol bloed opkuisen
 
Tijd voor een complot theorie... /hersenspinsel
Zou het kunnen dat zijn collegas hem gezien hebben maar bewust niets gezegd hebben om MVR een 'kl**t' af te draaien?
 
Imo moeten we nog enig respect hebben voor de nabestaanden en dan moet ge niet open en bloot gaan foto's nemen van een plek waar iemand moederziel en met de moed der wanhoop gestorven is.
Ik zie niet in wat er respectloos is, naar de nabestaanden toe, om de plek te tonen waar iemand gestorven is en ik heb het dan uiteraard niet over het tonen van een ontbindend lichaam.
Ik herinner mij deze heisa toch niet rond verkeersslachtoffer zoveel waar net zo goed de plaats waar het allemaal gebeurde, getoond wordt en achteraf vaak bloemen gelegd worden. Laat staan toen een dode peuter Aylan op het strand lag wat toen zelfs massaal politiek gerecupereerd werd.
 
Imo moeten we nog enig respect hebben voor de nabestaanden en dan moet ge niet open en bloot gaan foto's nemen van een plek waar iemand moederziel en met de moed der wanhoop gestorven is.
Inderdaad, wat bezielt iemand om een lijk te filmen terwijl het krioelt van de beestjes en ge bijna over uw nek gaat van de geur? De beelden van Bild zijn gecensureerd maar die jager heeft hem in nog veel ergere omstandigheden zien liggen. Is er dan geen greintje respect in uw lijf voor een medemens van vlees en bloed en zijn nabestaanden? Iemands man en iemands vader. Ik zou mijn ergste vijand nog niet zo in beeld willen brengen.
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor een complot theorie... /hersenspinsel
Zou het kunnen dat zijn collegas hem gezien hebben maar bewust niets gezegd hebben om MVR een 'kl**t' af te draaien?
Denk niet dat je hier complottheorieëen mag plaatsen :p maar eerlijk , denk dat je over deze hele zaak Jürgen Conings hele verhalen kan schrijven :p
 
Nuja aan de beelden te zien waar hij zelfmoord gepleegd heeft ,kan ik ook toch niet zeggen dat hij niet gevonden wou zijn . Dit lijkt me toch een vrij vindbare plek.
 
Nuja aan de beelden te zien waar hij zelfmoord gepleegd heeft ,kan ik ook toch niet zeggen dat hij niet gevonden wou zijn . Dit lijkt me toch een vrij vindbare plek.
we weten natuurlijk niet waar ze allemaal gezocht hebben.
Edit en bij een vermiste persoon kan je wel in rij een bos gaan afstappen maar bij een gewapende militair not so much. Ik denk dat we daar ook rekening mee moeten houden. Als je hem vind veel kans dat je beschoten wordt of daar moet je toch van uit gaan.
 
Laatst bewerkt:
we weten natuurlijk niet waar ze allemaal gezocht hebben.
In datzelfde bos? Onbekwaamheid is een groot woord vol veronderstellingen, maar dit biedt toch stof tot nadenken over hoe ze dergelijke opsporingsacties in de toekomst beter kunnen uitvoeren, niet alleen om de kosten te besparen maar ook voor de nabestaanden & targets.
 
we weten natuurlijk niet waar ze allemaal gezocht hebben.
een hele troepenmacht heeft staan zoeken , zelfs vanuit het buitenland , er is daar een wandelpad in de buurt , wie weet hoeveel mensen daar al in die buurt geweest zijn , en niemand die iemand zag liggen tegen een boom. Nuja vreemd maarja
 
In de krant lezen we dat hij in onherbergzaam gebied lag, amper zichtbaar. En hij ligt daar gewoon tegen een boom. Je gaat me niet zeggen dat ze de varens al weggedaan hadden toen die jager door nog stond te filmen.

Als dat een eind van een pad is en men heeft er niet gezocht kan je hem niet vinden. Maar het geeft wel weer aan hoe onze media hun artikels schrijft, 95% wordt uit de nek geslagen.
 
In de krant lezen we dat hij in onherbergzaam gebied lag, amper zichtbaar. En hij ligt daar gewoon tegen een boom. Je gaat me niet zeggen dat ze de varens al weggedaan hadden toen die jager door nog stond te filmen.

Als dat een eind van een pad is en men heeft er niet gezocht kan je hem niet vinden. Maar het geeft wel weer aan hoe onze media hun artikels schrijft, 95% wordt uit de nek geslagen.
En op basis van al die uit de nek geslagen berichten, brouwt BG zijn eigen coctails van conclusies. Belgische onkunde dat justitie dit zeldzame talent niet opmerkt en hier geen aanwervingen organiseert.
 
Ik zie niet in wat er respectloos is, naar de nabestaanden toe, om de plek te tonen waar iemand gestorven is en ik heb het dan uiteraard niet over het tonen van een ontbindend lichaam.
Ik herinner mij deze heisa toch niet rond verkeersslachtoffer zoveel waar net zo goed de plaats waar het allemaal gebeurde, getoond wordt en achteraf vaak bloemen gelegd worden. Laat staan toen een dode peuter Aylan op het strand lag wat toen zelfs massaal politiek gerecupereerd werd.
omdat men het enkel doet uit sensatie, het draag geen kloot bij tot de ganse berichtgeving en niemand wordt er wijzer van of heeft er ook maar iets aan. Het enige wat men doet is hun eigen vuiligheid van gazetten vullen met miserie van anderman. En als dat nu een terrorist is, een militair met psychische problemen of een kind in nood, geen enkele van die idioten die daar ook maar van wakker ligt, het enige wat ze zien zijn verkoopcijfers. For fuck sake heb toch enig respect voor de doden, zelfs al zijn ze door omstandigheden publieke figuren geworden. Ik hoop ten zeerste voor u dat ge zelf nooit in de situatie moet komen dat ge een nabestaande moet verliezen waar een bende sensatiefotografen dan het open en toe komen vastleggen om het in de gazet te kunnen zetten. Het is en blijft walgelijk.
 
En op basis van al die uit de nek geslagen berichten, brouwt BG zijn eigen coctails van conclusies. Belgische onkunde dat justitie dit zeldzame talent niet opmerkt en hier geen aanwervingen organiseert.
Nee maar hij heeft wel een punt. Als ge die beelden ziet.. welke varen??? 'k Zie 1 plantje tussen zijn benen.

't Is wel vrij ironisch welk beeld ervan hem geschetst werd. "Hij gebruikt boobytraps", "hij is iedereen aan't misleiden en zit ondergedoken" of "hij zit onder de grond zodat de warmtesensoren hem niet kunnen vinden"..

Om dan uiteindelijk tegen nen boom (met alle respect) dood teruggevonden te worden wat zelfmoord bleek te zijn..
 
wtf, waar zijn we mee bezig. De media heeft weer al haar punten.
Tjah. Herinner u die busongeval met al die lagere schoolkinderen (heverlee). Waarbij fotografen gewoon over de schoolmuur klommen om daar toch maar ergens wat foto's van ouders te kunnen trekken. ziek is dat.
 
En op basis van al die uit de nek geslagen berichten, brouwt BG zijn eigen coctails van conclusies. Belgische onkunde dat justitie dit zeldzame talent niet opmerkt en hier geen aanwervingen organiseert.
Eerder een hele generatie van fictie schrijvers die de leegte kunnen opvullen die Aspe achtergelaten heeft.
 
Hij lag verscholen tussen de varens en "ik viel over zijn voeten."

Als je de beelden ziet had hij net geen Neon pijl boven zich.. precies broodkruimels gestrooid.. zijn auto, iets verder zijn rugzak met proviant, dan zijn P90 en dan zichzelf tegen een boom neergeschoten

Ander ding: hij ligt daar 1 tot 4 weken dood (te rotten zeg maar met dat warm weer) Volgens de jager lag hij daar perfect behalve dat hij dood was..
dat bos krioelt van het de wilde zwijnen (everzwijnen), ge weet wel, die beesten die truffels vinden onder de grond vinden vanwege hun fantastische reukzin
Wat eten die nog in de zomer: kleine dieren, aas en kadavers.. dus eigenlijk had die half opgegeten moeten zijn na 1-4weken
 
Terug
Bovenaan