Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Ik wil er nu ook geen complot inzien, maar hij zou daar al 3 weken doodgelegen hebben.. Volgens de wetsgeneesheer heb je die lijkgeur al na 5-6 dagen (We komen in Limburg net uit een hittegolf van een week hé...)

De Burgemeester die tussen 8u en 10u gaat fietsen en dan de politie belt omdat hij een lijkgeur ruikt maar gewoon lustig verder fietst zonder op de hulpdiensten te wachten.
De jager die rond het middaguur bij het lijkt uitkomt zonder dat daar hulpdiensten zijn (Had de burgemeester niet de coördinaten doorgegeven?) en beelden van het lijk aan de media kan laten zien

De wandelaar die daar 2x daags passeert met 2 honden en die dag ook om half 9 is doorgekomen maar niks geroken hebben.

Een complot zie ik er niet in want het is een verspilling van middelen om dan nog 3 weken verder te zoeken en in België heb je altijd iemand die zijn mond niet kan houden, maar als je enkele artikels naast elkaar leest hangt het ook niet samen :)

Mss had men beter gieren ingezet i.p.v. met tanks rond te rijden, die eerste moest men dan wellicht huren want lijkenpikkers heeft men hier voldoende maar gieren ...

 
Dat staat toch in de artikels "Volgens de eerste berichten overleed Conings minstens 3 weken geleden" "Uit de eerste onderzoeken zou blijken dat Conings al 3 weken dood is"

Nope. In het artikel staat "Hij belde de politie en gaf 's ochtends de coördinaten door. De politie nam de tip ernstig en besloot een kijkje te gaan nemen"
Op hetzelfde moment liep ook die jager daar rond ('s morgens) maar die is dan 's middag teruggegaan, heeft het lijk perongeluk gevonden en een politiewagen in de buurt gealarmeerd en hen de juiste plaats gewezen.

"Een dag eerder was er een feestje in een chalet vlakbij de vindplaats. Die aanwezige hadden ook een soort van lijkgeur geroken" zij kamden de omgeving ook uit maar dat leidde tot niets

Hij is gevonden op iets meer dan 1km van de plek waar ze zijn auto vonden
Ze hebben eerst zuidelijker gezocht en pas begin juni in een brede cirkel rond zijn wagen beginnen zoeken. Eerst 500meter diameter en nadien 1km (en hij ligt op 1,150 km dan blijkbaar)
Ze vonden in die zoektochten ook zijn zwarte rugzak, maar dat bos was dicht begroeit dus die donderdag werd de zoektocht stilgelegd
Volgens de eerste berichten zou Conings al drie weken geleden overleden zijn. Het gaat om een zelfdoding. Volgens het federaal parket wijzen de eerste vaststellingen op een “zelfmoord door middel van een vuurwapen”. Met het nieuws komt een einde aan de zoektocht die begon op 17 mei, en dus meer dan een maand duurde. De wetsdokter begeeft zich nu ter plaatse voor onderzoek, het lichaam van Conings zal daarna worden overgebracht naar het UZ Leuven voor verder onderzoek. De dienst Slachtofferhulp staat de vriendin van Conings bij.

Wel dat lijkt mij weer sensatie te zijn, hij zou al 3 weken dood zijn maar de wetsdokter is er nog niet bij geweest. Mij lijken zo'n zaken altijd met een korrel zout te nemen zijn, net zoals de berichten over zijn afscheidsbrieven, zijn geldopnames, zijn vlucht naar het buitenland etc. Zolang het onderzoek niet afgelopen is en men niet het ganse verhaal naar buiten brengt kunnen we nog altijd niet oordelen over het hoe en wat.
 
Volgens de eerste berichten zou Conings al drie weken geleden overleden zijn. Het gaat om een zelfdoding. Volgens het federaal parket wijzen de eerste vaststellingen op een “zelfmoord door middel van een vuurwapen”. Met het nieuws komt een einde aan de zoektocht die begon op 17 mei, en dus meer dan een maand duurde. De wetsdokter begeeft zich nu ter plaatse voor onderzoek, het lichaam van Conings zal daarna worden overgebracht naar het UZ Leuven voor verder onderzoek. De dienst Slachtofferhulp staat de vriendin van Conings bij.

Wel dat lijkt mij weer sensatie te zijn, hij zou al 3 weken dood zijn maar de wetsdokter is er nog niet bij geweest. Mij lijken zo'n zaken altijd met een korrel zout te nemen zijn, net zoals de berichten over zijn afscheidsbrieven, zijn geldopnames, zijn vlucht naar het buitenland etc. Zolang het onderzoek niet afgelopen is en men niet het ganse verhaal naar buiten brengt kunnen we nog altijd niet oordelen over het hoe en wat.
Zal de wetsdokter niet gewoon in detail berekenen maar andere personen met ervaring die ter plekke waren een wilde gok, op basis van de staat van het lichaam, hebben gemaakt? Een lichaam kan al ruiken na 5-6 dagen (wat ik hier heb gelezen), maar er zal wel een verschil zijn tussen 5-6 dagen daar gelegen hebben of 2-3 weken en dat kan het kleinste kind ook zien.
 
Volgens de eerste berichten zou Conings al drie weken geleden overleden zijn. Het gaat om een zelfdoding. Volgens het federaal parket wijzen de eerste vaststellingen op een “zelfmoord door middel van een vuurwapen”. Met het nieuws komt een einde aan de zoektocht die begon op 17 mei, en dus meer dan een maand duurde. De wetsdokter begeeft zich nu ter plaatse voor onderzoek, het lichaam van Conings zal daarna worden overgebracht naar het UZ Leuven voor verder onderzoek. De dienst Slachtofferhulp staat de vriendin van Conings bij.

Wel dat lijkt mij weer sensatie te zijn, hij zou al 3 weken dood zijn maar de wetsdokter is er nog niet bij geweest. Mij lijken zo'n zaken altijd met een korrel zout te nemen zijn, net zoals de berichten over zijn afscheidsbrieven, zijn geldopnames, zijn vlucht naar het buitenland etc. Zolang het onderzoek niet afgelopen is en men niet het ganse verhaal naar buiten brengt kunnen we nog altijd niet oordelen over het hoe en wat.
Gij haalt er ook alleen uit wat ik uw kraam past hé..
"Uit de eerste onderzoeken zou blijken dat Conings al 3 weken dood is"
Wie zou die onderzoeken doen ?

Nogmaals, een complot zie ik er zeker niet in . Maar de rest van die verhalen van die burgemeester die de politie belde, de jager die op zen gemakske een pint gaat drinken en terug komt zoeken en hem vind zonder hulpdiensten in de buurt plakt nog niet met boter
Dan nog een feestje in de buurt (die het niet nodig vonden te bellen) en de zoekactie die gestaakt is omdat het moeilijk te doorzoeken gebied is (al zaten ze met de rugzak wel op de goede weg)
 
Om het over een iets andere boeg te gooien en deze discussie even ta hijacken:

Ik hoop dat dit voorval met JC een eerste aanzet is om hier in Vlaanderen mentale gezondheid wat serieuzer te nemen, want dat wordt hier nog altijd absoluut niet gedaan. Het aantal mensen die letterlijk of via insinuatie zeggen dat mensen met depressie, burn-out, .. zich aanstellen, of nog erger: proberen te profiteren, .. Of compleet onbegrip hebbben voor mensen met PTSS door traumatische gebeurtenissen zoals militairen, maar ook slachtoffers van verkrachting, van kindermishandeling of kindermisbruik, van overvallen worden, van zoveel zaken, ..

Nominaal wordt dat wel gedaan als er iets in de media komt of als er recent iets gebeurt is: dan komt er een vloed van compassie natuurlijk. Maar enkele jaren later? Als iemand van depressie naar depressie sukkelt of onverwerkbare trauma's verdoofd met drugs of alcohol-gebruik wordt daar al op een heel andere manier, met veel minder begrip naar gekeken. Omdat begrip, laat staan aanvaarding, van psychologische problemen nog altijd heel moeizaam hier is. Enja, dat is overal ter wereld zo, maar heb het gevoel dat dat onze Vlaamse 'doe normaal want da's al gek genoeg' cultuur toch nog een stuk harder speelt.

Dat er in het begin toen Jurgen verdween er zoveel mensen ineens afkwamen met bezorgheid over PTSS bij militairen en mentale gezondheid in het algemeen klonk voor mij dan ook een beetje hol, ook al hadden ze een punt. Dit is misschien mijn eigen bias, maar in mijn ervaring zijn het echt heel fucking zelden mensen die zo'n erg rechtse sympathien hebben die dit soort mentale problemen bij anderen niet minimaliseren. Het lijken me toch niet de linkiewinkies die afkomen met "Het zit tussen de twee oren" of "Ge moet ma wa harder zijn" en dergelijke "common sense" adviezen voor iemand die psychologisch gekraakt is. Soit, kan liggen aan mijn bias natuurlijk.

Ik ben absoluut niet rechts (lol, duidelijk denk ik) en ik heb echt niks met Jurgen zijn gedachtegoed of acties, maar ondanks wat hij heeft gedaan heb ik echt wel erg veel compassie met die gast en de hel die hij heeft moeten doorgaan om tot deze extreem dramatische conclusie te komen. Mentaal zo kapot dat je jezelf in een of ander bos van het leven beroofd .. Ik ben zelf nooit zo ver geweest en ik heb niemand gekend zo ver is geweest, maar ik heb gezien hoe psychologisch trauma mensen volledig kapot kan maken en hoe oppervlakkig begrip daarvoor kan zijn zodra die problemen geexternaliseerd worden.

"Oei je hebt psychische problemen omdat je als kind door je ouders elke week in elkaar geslagen werd en nu heb je een angststoornis? Zolang je maar doet alsof je normaal bent is dat ok. Als je je angst verdooft door teveel te drinken dan ben je de marginale zatte Rita/Rene en kunnen we eens goed met je marginaliteit lachen". Of mensen die psychische problemen geen job kunnen houden zijn altijd profiteurs en luierikken. Dat die mensen na een werkdag enkele uren in een diepe put zitten te wenen wil niemand zien. (waarmee ik niet wil zeggen dat er geen profiteurs zijn natuurlijk, maar er wordt gewoon standaard van uitgegaan dat iedereen die niet mee kan niet mee wil)

Ik denk dat een belangrijke stap hier (maar dat gaat waarschijnlijk op veel tegenstand stuiten) het invoeren is van een terugbetaling van een psycholoog. Een sessie bij een psycholoog kost je 50 euro, en dat is misschien geen erg groot bedrag éénmalig maar het blijft een drempel en psychologische begeleiding is daarbij meestal een lange-termijn traject.

Tweede belangrijke zaak, en dat is langzaam wel op gang aan het komen (bv die rode-neuzen campagnes en tegek?! maar die zijn exclusief op jongeren gericht) is het normaliseren van psychische en mentale problemen. Dat mensen daarvoor durven uitkomen zonder als marginaal figuur, aandachtszoeker of lepraleider behandelt te worden.

Thanks for coming to my TED talk. Niet echt gericht op iets of iemand, gewoon wat zaken die ik sinds het begin van deze sagawilde verwoorden maar nooit toe gekomen ben.
 
Intussen is ook zijn machinegeweer gevonden. Zijn P90 lag niet bij zijn lichaam maar iets verderop

Crazy hoe ge gaat van aanslag en wapens pikken, naar flashgranaat in uw auto
Om u dan met u handwapen en kogelvrije vest aan een kogel door uw kop te schieten in een bos in limburg
 
Om het over een iets andere boeg te gooien en deze discussie even ta hijacken:

Ik hoop dat dit voorval met JC een eerste aanzet is om hier in Vlaanderen mentale gezondheid wat serieuzer te nemen, want dat wordt hier nog altijd absoluut niet gedaan. Het aantal mensen die letterlijk of via insinuatie zeggen dat mensen met depressie, burn-out, .. zich aanstellen, of nog erger: proberen te profiteren, .. Of compleet onbegrip hebbben voor mensen met PTSS door traumatische gebeurtenissen zoals militairen, maar ook slachtoffers van verkrachting, van kindermishandeling of kindermisbruik, van overvallen worden, van zoveel zaken, ..

Nominaal wordt dat wel gedaan als er iets in de media komt of als er recent iets gebeurt is: dan komt er een vloed van compassie natuurlijk. Maar enkele jaren later? Als iemand van depressie naar depressie sukkelt of onverwerkbare trauma's verdoofd met drugs of alcohol-gebruik wordt daar al op een heel andere manier, met veel minder begrip naar gekeken. Omdat begrip, laat staan aanvaarding, van psychologische problemen nog altijd heel moeizaam hier is. Enja, dat is overal ter wereld zo, maar heb het gevoel dat dat onze Vlaamse 'doe normaal want da's al gek genoeg' cultuur toch nog een stuk harder speelt.

Dat er in het begin toen Jurgen verdween er zoveel mensen ineens afkwamen met bezorgheid over PTSS bij militairen en mentale gezondheid in het algemeen klonk voor mij dan ook een beetje hol, ook al hadden ze een punt. Dit is misschien mijn eigen bias, maar in mijn ervaring zijn het echt heel fucking zelden mensen die zo'n erg rechtse sympathien hebben die dit soort mentale problemen bij anderen niet minimaliseren. Het lijken me toch niet de linkiewinkies die afkomen met "Het zit tussen de twee oren" of "Ge moet ma wa harder zijn" en dergelijke "common sense" adviezen voor iemand die psychologisch gekraakt is. Soit, kan liggen aan mijn bias natuurlijk.

Ik ben absoluut niet rechts (lol, duidelijk denk ik) en ik heb echt niks met Jurgen zijn gedachtegoed of acties, maar ondanks wat hij heeft gedaan heb ik echt wel erg veel compassie met die gast en de hel die hij heeft moeten doorgaan om tot deze extreem dramatische conclusie te komen. Mentaal zo kapot dat je jezelf in een of ander bos van het leven beroofd .. Ik ben zelf nooit zo ver geweest en ik heb niemand gekend zo ver is geweest, maar ik heb gezien hoe psychologisch trauma mensen volledig kapot kan maken en hoe oppervlakkig begrip daarvoor kan zijn zodra die problemen geexternaliseerd worden.

"Oei je hebt psychische problemen omdat je als kind door je ouders elke week in elkaar geslagen werd en nu heb je een angststoornis? Zolang je maar doet alsof je normaal bent is dat ok. Als je je angst verdooft door teveel te drinken dan ben je de marginale zatte Rita/Rene en kunnen we eens goed met je marginaliteit lachen". Of mensen die psychische problemen geen job kunnen houden zijn altijd profiteurs en luierikken. Dat die mensen na een werkdag enkele uren in een diepe put zitten te wenen wil niemand zien. (waarmee ik niet wil zeggen dat er geen profiteurs zijn natuurlijk, maar er wordt gewoon standaard van uitgegaan dat iedereen die niet mee kan niet mee wil)

Ik denk dat een belangrijke stap hier (maar dat gaat waarschijnlijk op veel tegenstand stuiten) het invoeren is van een terugbetaling van een psycholoog. Een sessie bij een psycholoog kost je 50 euro, en dat is misschien geen erg groot bedrag éénmalig maar het blijft een drempel en psychologische begeleiding is daarbij meestal een lange-termijn traject.

Tweede belangrijke zaak, en dat is langzaam wel op gang aan het komen (bv die rode-neuzen campagnes en tegek?! maar die zijn exclusief op jongeren gericht) is het normaliseren van psychische en mentale problemen. Dat mensen daarvoor durven uitkomen zonder als marginaal figuur, aandachtszoeker of lepraleider behandelt te worden.

Thanks for coming to my TED talk. Niet echt gericht op iets of iemand, gewoon wat zaken die ik sinds het begin van deze sagawilde verwoorden maar nooit toe gekomen ben.
Dat is eigen aan onze cultuur denk ik. In heel wat landen komen mensen er gewoon voor uit dat ze met een psycholoog praten, maar hier blijft dat toch deels een soort taboe. Het wordt denk ik wel meer aanvaard dan vroeger, maar ik denk toch niet dat men in mijn omgeving met dezelfde ogen kijkt naar een mentale of fysieke aandoening. Vroeger zeker was de algemene regel "ik ben toch niet zot" en dat was dat, tijd om terug achter gesloten deuren af te zien.
 
De plaats waar Jürgen is gevonden. Inclusief iets minder appetijtelijk filmpje in de link hieronder.

b07a150f-1b7f-4c6a-9bbe-36a8f67135c8.jpeg


De plek stond vol varens, zoals de jager die het lichaam aantrof, al liet verstaan.
De varens werden door de speurders weggehaald om het onderzoek van het lichaam te vergemakkelijken.

 
Laatst bewerkt:
De plaats waar Jürgen is gevonden:

b07a150f-1b7f-4c6a-9bbe-36a8f67135c8.jpeg


als ik het artikel lees stond het vol varens daar , en hebben ze die wel weggedaan nu , anders lijkt het toch een zeer zichtbare plek
 
De boom waar Conings tegen gevonden werd, ligt op amper 25 meter van een wandelpad. Maandag passeerden twee buurtbewoners Inge en Raf met hun honden langs de plek. "We komen hier regelmatig wandelen op het pad, maar we hebben nooit iets gemerkt
Als ge ziet hoe het daar vol groen staat, waar heeft die burgemeester dan met zijn MTB gezeten. Op dat wandelpad ?

Van die zijn verhaal duiken ook meer en meer tegenstrijdigheden op.
Ene keer verteld hij dat hij achteraan een groep hing
Dan zegt hij "We waren met 6 en de rest heeft niks geroken" en in een ander intervieuw zegt hij "We waren met 2 die zo iets roken"
 
en hebben ze die blaadjes daarna ook allemaal mooi teruggelegd? De bedekking van die bladeren klopt niet imo als dat daar vol varens stond.
En is hij tussen de varens gekropen of is hij hem er gaan opleggen? Lijkt mij echt (vergeleken met de achtegrond) niet zo begroeid.
 
Ondertussen heeft Van Ranst al direct aangegeven dat het weer "business as usual" is, en er nul terughoudendheid aan de dag gebracht gaat worden, "want dat is niet mogelijk"... de lockdown heeft hem dus niet wijzer gemaakt.

Ook vreemd dat er nu zo met die boom in de media gepronkt wordt, voor dat je het weet wordt het een reliekschrijn en/of bedevaartsplek voor extreemrechtse knotsen (waarna een overijverige burgervader de prachtige boom te lijf laat gaan met een kettingzaag).
 
Ondertussen heeft Van Ranst al direct aangegeven dat het weer "business as usual" is, en er nul terughoudendheid aan de dag gebracht gaat worden, "want dat is niet mogelijk"... de lockdown heeft hem dus niet wijzer gemaakt.

Ook vreemd dat er nu zo met die boom in de media gepronkt wordt, voor dat je het weet wordt het een reliekschrijn en/of bedevaartsplek voor extreemrechtse knotsen (waarna een overijverige burgervader de prachtige boom te lijf laat gaan met een kettingzaag).
Het is geen lockdown, het is in veiligheid gebracht worden omdat er een terreurverdachte doodsbedreigingen heeft geuit.
 
lockdown dus?
Ja, en als je het topic hier wat gevolgd hebt en andere posts gelezen hebt, onder andere van Mr.Fingers, dan was je er vast al tegengekomen over de vergelijking met onze lockdowns voor corona, en dat MVR "nu ook eens voelt hoe dat is".
 
We hebben die stank allemaal geroken. Als Johan niet naar de politie had gebeld, hadden wij het gedaan.” Dat zeggen de vrienden van Maaseiks burgemeester Johan Tollenaere, die bij hem waren toen hij zondag het lichaam van de vermiste militair Jürgen Conings vond.

Eigenlijk heeft de burgemeester dus juist niks gevonden..

En in een ander artikel had hij de politie meteen 's morgens gebeld, nu heeft hij ze pas s middags gebeld. (Is dat ook niet een beetje schuldig verzuim?) Een lijkgeur, maar eerst ons fietstochtje hoor.. En op TV zei hij dat de rest het niet geroken had (want hij herkende de geur omdat hij eens aanwezig was bij opgravingen)

Parket:
Enkel de jager is het bos ingegaan, tot ongeveer 300 tot 400 meter afstand van het pad
Dus de burgemeester rook het van op 300/400meter afstand? Want dat is toch een terrein waarop je niet kan fietsen als je de foto's ziet

Daarstraks lag hij trouwens nog op 25m van het wandelpad
De man werd gevonden tegen een eikenboom op amper 25 meter van een wandelpad. De plek stond vol varens
 
Terug
Bovenaan