Virusgekte: van online haat tot terrorisme

De plaats waar Jürgen is gevonden. Inclusief iets minder appetijtelijk filmpje in de link hieronder.

b07a150f-1b7f-4c6a-9bbe-36a8f67135c8.jpeg




Ligt het aan mij of is het zeer ongepast dat ze die foto's online liggen te zwieren waar hij is gevonden? Dan nog zo'n ramptoeriste die erbij staat even interviewen. Weer een dieptepunt voor de sensatiejournalistiek.
 
Ligt het aan mij of is het zeer ongepast dat ze die foto's online liggen te zwieren waar hij is gevonden? Dan nog zo'n ramptoeriste die erbij staat even interviewen. Weer een dieptepunt voor de sensatiejournalistiek.
mja, de mens he. Ramptoerisme, centje meepikken, de held willen zien, zich belangrijk willen voelen: de morele kompas is bij velen gewoon afwezig.
Videobeelden

De jager die het lichaam daadwerkelijk aantrof, werd verhoord door de politie. Dat omdat hij de plek zou gefilmd hebben en de beelden te koop zou hebben aangeboden aan Bild, een Duitse krant. De procureur des Konings van Limburg heeft voor deze feiten een apart strafdossier geopend.
 
Ja, en als je het topic hier wat gevolgd hebt en andere posts gelezen hebt, onder andere van Mr.Fingers, dan was je er vast al tegengekomen over de vergelijking met onze lockdowns voor corona, en dat MVR "nu ook eens voelt hoe dat is".
Ik lees niet alles nee. Maar in vergelijking met 1ste lockdown is het praktisch hetzelfde, enkel dat hij niet voor essentiële dingen buiten mocht
 
Ik lees niet alles nee. Maar in vergelijking met 1ste lockdown is het praktisch hetzelfde, enkel dat hij niet voor essentiële dingen buiten mocht
En dat er een gewapende terreurverdachte mogelijk op de loer lag als hij buitenkwam, die doodsbedreigingen heeft geuit tegen hem persoonlijk omdat die niet blij was met hoe de man z'n werk deed. Waardoor er politie voor de deur staat. Of heb jij dat ook aan de hand gehad in de eerste lockdown? Jij kon wel meer dan alleen essentiële dingen, ook.
 
Ik lees niet alles nee. Maar in vergelijking met 1ste lockdown is het praktisch hetzelfde, enkel dat hij niet voor essentiële dingen buiten mocht
Ja, behalve dan dat wij nog wel buiten mochten voor essentiële zaken en wandelingen en andere (beperkte) vrijetijdsbestedingen enzovoorts is dat inderdaad quasi hetzelfde. En dat kleine detail dat ons leven en dat van onze gezinnen niet reëel bedreigd werd, dat is er ook.

Kom zeg, ik vond de lockdown ook absoluut niet fijn en ik ben nog altijd een beetje 'op m'n tenen getrapt' door maatregelen als de avondklok toen, maar je kan de COVID lockdown echt gewoon niet vergelijken met moeten onderduiken voor iemand die het op je leven gemunt heeft. Tenzij je dat laatste gewoon negeert, maar dat lijkt me nu toch wel een belangrijk gegeven als je de twee situaties vergelijkt.
 
Ligt het aan mij of is het zeer ongepast dat ze die foto's online liggen te zwieren waar hij is gevonden? Dan nog zo'n ramptoeriste die erbij staat even interviewen. Weer een dieptepunt voor de sensatiejournalistiek.

wtf, waar zijn we mee bezig. De media heeft weer al haar punten.
 
Ligt het aan mij of is het zeer ongepast dat ze die foto's online liggen te zwieren waar hij is gevonden? Dan nog zo'n ramptoeriste die erbij staat even interviewen. Weer een dieptepunt voor de sensatiejournalistiek.
Volledig akkoord. Ik snap ook hoegenaamd niet wat de meerwaarde daarvan is. Had het daar nog vol wapens en kogels of andere sensationele dingen gelegen zou ik nog snappen dat ze dat posten (maar er nog altijd niet mee akkoord zijn) maar dit is gewoon een boom en wat natuur. Riooljournalistiek op z'n best/ergst.
 
Daar op Bild staat blijkbaar zelfs een filmpje van als hij er nog ligt. Dat is ook een rioolgazet. En die jager wat die beelden heeft willen verkopen is ook een marginaal eerste klas.
 
Daar op Bild staat blijkbaar zelfs een filmpje van als hij er nog ligt. Dat is ook een rioolgazet. En die jager wat die beelden heeft willen verkopen is ook een marginaal eerste klas.
Maar gelukkig gaat men die vervolgen. Imo moet men dit niet zomaar laten passeren.
 
Maar gelukkig gaat men die vervolgen. Imo moet men dit niet zomaar laten passeren.
Akkoord, maar louter informatief: welke aanklacht wordt zoiets dan? Privacy of lijkschennis of is dat nog anders gecatalogeerd?

Die foto's op HLN van die boom waar je nog kan zien waar het lijk lag, mag ook gerust weg trouwens. Dat is niet just wat platgetrapte plantjes he, je ziet effectief nog dat silhouet liggen op de grond en onderkant vd stam.
 
Maar gelukkig gaat men die vervolgen. Imo moet men dit niet zomaar laten passeren.
Ik vraag me af wat dat zal opleveren, filmen van een auto-ongeluk kan tot 15.000 EURO kosten. Dit is nog een gradatie erger me dunkt.

Ik wist trouwens dat Bild de rioolgazet bij uitstek is maar dit gaat er toch echt los over. Wie wil zo iets zien en lezen. De 'softies' van HLN zijn er niets tegen.
 
Is er eigenlijk een verschil tussen zelf de beelden aanbieden/geld vragen en gecontacteerd worden/geld aangeboden krijgen?
 
En dat het niet voor de hand was om JC te vinden werd trouwens duidelijk door de getuigenis van de jager die hem vond: het was pas nadat hij over diens voet struikelde dat hij JC vond; ook hij zag JC niet zelfs toen hij er vlak bij was...
Als je de beelden van de bild ziet lijkt met dat toch straf. hij ligt daar gewoon tegen een boom open en bloot met niet teveel varens en een shotgun naast hem. (had hij een shotgun mee?) Mij lijkt dat je zo iets vanop 200 meter duidelijk kunt zien.

Het belgische leger en buitenlandse hulp lijkt me echt incompetent in deze materie... :unsure:
 
Ik vraag me af wat dat zal opleveren, filmen van een auto-ongeluk kan tot 15.000 EURO kosten. Dit is nog een gradatie erger me dunkt.

Ik wist trouwens dat Bild de rioolgazet bij uitstek is maar dit gaat er toch echt los over. Wie wil zo iets zien en lezen. De 'softies' van HLN zijn er niets tegen.
Waarschijnlijk bitter weinig gezien het niet strafbaar zou zijn. Maar hopelijk is dit ook de trigger om die wetgeving aan te passen.
 
Als je de beelden van de bild ziet lijkt met dat toch straf. hij ligt daar gewoon tegen een boom open en bloot met niet teveel varens en een shotgun naast hem. (had hij een shotgun mee?) Mij lijkt dat je zo iets vanop 200 meter duidelijk kunt zien.
nice, iedereen hier bezig dat het er los over is dat Bild die beelden toont en gij geeft hier efkes mee dat ge ze zijt gaan bekijken. Extra clicks voor Bild. :sarcastic:
 
De beelden op zich vind ik niet erg, er staat genoeg online. Maar feit dat ze dit gemakkelijk te vinden op YouTube gezet hebben, is er wel over
 
De beelden op zich vind ik niet erg, er staat genoeg online. Maar feit dat ze dit gemakkelijk te vinden op ********* gezet hebben, is er wel over
idd wou het net typen.
Ook redelijk dom van het nieuwsblad om het zo gemakkelijk te maken om dit filmpje op ******* op te zoeken....
Het Duitse medium Bild Zeitung heeft maandagnamiddag op zijn site en ************** onherkenbare beelden van het lichaam van Jürgen Conings gepubliceerd.
 
Heb ze nu eerlijk ook wel bekeken 🙈

Die Duitsers jong , eerst komen ze hier al weer af met militairen ,nu begint de Duitse HLN al zich te moeien hier , waar zijn die mee bezig ! Ik hou ze in de gaten.
 
Volledig akkoord. Ik snap ook hoegenaamd niet wat de meerwaarde daarvan is. Had het daar nog vol wapens en kogels of andere sensationele dingen gelegen zou ik nog snappen dat ze dat posten (maar er nog altijd niet mee akkoord zijn) maar dit is gewoon een boom en wat natuur. Riooljournalistiek op z'n best/ergst.
Ik snap niet wat hier juist riooljournalistiek aan is. Die man heeft het land meer dan een maand bezig gehouden. Er is daar met man en macht achter gezocht en ze hebben hem niet kunnen vinden. Uiteraard is iedereen dan benieuwd waar die dan juist 'verstopt' zat. Wel, 'verstopt' is blijkbaar niet langer het juiste woord voor dit schijnbaar vreedzaam heuveltje tegen een boom in het bos.

Jammer voor de fatale afloop maar als we er dan toch iets positiefs in moeten zien is dat hij tenminste alleen zichzelf van het leven beroofd heeft en geen andere slachtoffers meegesleurd heeft.
 
Terug
Bovenaan