Verstelbaar bureau

jourydm

New member
Hallo,

Aangezien ik 3 dagen per week thuis werk zou ik graag opteren voor een verstelbaar bureau.
Ik ben naar Ikea al eens gaan kijken, maar ik vraag mij of wat er nog andere goede merken zijn: https://www.ikea.com/be/nl/p/bekant...elazuurd-eikenfineer-zwart-s89281822/#content

Ik wil een knop om op te drukken (niet zo een zwengel om aan te draaien). programmeerfunctie is geen must.
Dit weekend ga ik ook eens naar Jysk gaan kijken: https://jysk.be/nl/bureau/bureau/computertafel/verstelbaar-bureau-slangerup-zwart

Aangezien het over een €600 gaat zou ik wel eens graag vergelijken.
 
Wij hebben die van Ikea thuis al een jaar of drie en zijn daar best wel content van. Doet wat het moet doen, maar is wel niet van de kwaliteit van de verstelbare bureaus op het werk (die ook uit een andere prijscategorie komen).
 
Hier bij ons op het werk hebben enkele collega's die verstelbare van Ikea. Zijn daar tevreden van.
Gaat vlot hoger en lager. Geen idee wat een bureau meer zou moeten doen.
Installatie is ook heel makkelijk. Dat heb ik mogen doen.
 
Ik heb een paar jaar geleden in promotie een witte van JYSK gekocht. De zwarte die ik zag staan waren zéér gevoelig voor vingers e.d.

Ben er zeer tevreden over maar gebruik de motor zelden. Voor de helft van de prijs van IKEA zou ik niet twijfelen.
 
Let er zeker op dat hij ook nog stabiel is wanneer hij op zijn hoogste stand staat. Verder raad ik wel iets aan met een programmeerknop, het is echt vervelend om steeds weer die ene knop in te houden en de hoogte is nooit exact hetzelfde (wanneer hij niet helemaal boven of beneden is) wat imo zeer rustrerend is.

Ik ben fan van de Robberechts Venta T, zeer degelijk, gaan tot 130cm (die van Ikea ging niet hoog genoeg voor mij) en is zeer goed te doen qua prijs.
 
Let er zeker op dat hij ook nog stabiel is wanneer hij op zijn hoogste stand staat. Verder raad ik wel iets aan met een programmeerknop, het is echt vervelend om steeds weer die ene knop in te houden en de hoogte is nooit exact hetzelfde (wanneer hij niet helemaal boven of beneden is) wat imo zeer rustrerend is.

Ik ben fan van de Robberechts Venta T, zeer degelijk, gaan tot 130cm (die van Ikea ging niet hoog genoeg voor mij) en is zeer goed te doen qua prijs.
Ik kan niet meteen prijs vinden. Welke prijsklasse zitten we hier dan?
 
programmeerfunctie is geen must
Zou ik toch 2 keer over nadenken... zo een geheugenfunctie is veel gemakkelijker i.p.v. altijd te zitten "mikken" met up/down om het op de "juiste" hoogte te krijgen. Bij de Jarvis kan je zo 4 standen instellen: ik gebruik er 1 voor mezelf in zitpositie, een 2de voor mezelf in stapositie en de andere 2 kunnen ingesteld worden voor andere gebruikers (mijn vriendin).
 
Ik denk dat veel van die bureaus gewoon uit dezelfde fabriek komen en rebranded worden. Deze ziet er bvb quasi hetzelfde uit als die van Robberechts, ziet er zeer degelijk uit voor een goede prijs.
Ik heb ook die indruk om eerlijk te zijn ... en toch zit er zoveel prijsverschil op.
Wat ik zelf doe (en dat is wat de regel is volgens mij): ik afhankelijk of ik zit of recht sta gewoon de bureau zodanig zetten dat mijn armen 90° op de bureau leunen.
 
Eventueel ook een optie om de verstelbare elektrische poten aan te kopen en daar dan zelf een blad op te leggen. Kennis van mij heeft dat gedaan omdat hij een redelijk groot bureau wou. Prijs ging wel snel de hoogte in aangezien de poten sterk genoeg moesten zijn.
 
Eventueel ook een optie om de verstelbare elektrische poten aan te kopen en daar dan zelf een blad op te leggen. Kennis van mij heeft dat gedaan omdat hij een redelijk groot bureau wou. Prijs ging wel snel de hoogte in aangezien de poten sterk genoeg moesten zijn.
Die optie heb je bij Fully.
 
Vandaag langs geweest bij Jysk … was maar niks. Misschien is het omdat het toonzaalmodellen zijn en alles niet super aangeschroefd is, maar het was al wat wankel toen de bureau op het laagste stond. Dat risico ga ik dus niet nemen om toch te kopen in de veronderstelling dat het niet genoeg aangeschroefd was, en dan uiteindelijk toch hetzelfde voor te hebben.
 
Ik vind de Idasen van Ikea niet zo mooi en had heel graag een geheugenfunctie.

Nu ben ik al even op internet op zoek en bleef ik met 3 opties over:





Ligt dat nu aan mij of ziet dat onderstel er bij alle drie dezelfde uit ? Ik had al gehoord dat alles uit dezelfde fabriek komt ?
 
Terug
Bovenaan