Verijdelde aanslag op kerstmarkt in Keulen

Tomski

Well-known member
Crowdfunder FE
Hoop dat ze ze allemaal hebben, ik loop daar dit weekend :unsure:

Tieners van 15 en 16 die aanslag planden op kerstmarkt bij Keulen wilden inrijden op menigte en zo veel mogelijk “ongelovigen” doden

 
Hoop dat ze ze allemaal hebben, ik loop daar dit weekend :unsure:

Tieners van 15 en 16 die aanslag planden op kerstmarkt bij Keulen wilden inrijden op menigte en zo veel mogelijk “ongelovigen” doden


Omg, ik wou dit of volgend weekend ook naar daar gaan...

Trieste wereld.
 
Hopelijk sluiten ze deze 2 verwarde jongeren niet op want daar worden ze alleen maar slechter van . Opstel van 2 bladzijden zal wel volstaan zeker..
Zouden die dan deradicaliseren door ze wel in de bak te steken? Je kan hier wel lacherig doen over lakse straffen, maar ik zie een gevangenisstraf bij geradicaliseerde jongeren niet meteen helpen. Het is nu al veel te laat om het probleem efficiënt aan te pakken, eigenlijk zou je willen voorkomen dat ze radicaliseren.
 
Zouden die dan deradicaliseren door ze wel in de bak te steken? Je kan hier wel lacherig doen over lakse straffen, maar ik zie een gevangenisstraf bij geradicaliseerde jongeren niet meteen helpen. Het is nu al veel te laat om het probleem efficiënt aan te pakken, eigenlijk zou je willen voorkomen dat ze radicaliseren.

Dit artikel vandaag gelezen, best interessant:
 
Da's goed nieuws hé

Dat vind ik toch eerder een cynische visie.

Persoonlijk zou ik het pas écht goed vinden mocht het aantal gearresteerden voor dat soort ideeën toch op 0 liggen, niet omdat de politie ze niet kan vinden maar omdat ze er niet zijn. Zoals in veel Oost-Europese landen bijvoorbeeld.

Dat deze jongeren gearresteerd zijn is slechts goed nieuws ten opzichte van het feit dat ze er helaas wel zijn.
 
Dat vind ik toch eerder een cynische visie.

Persoonlijk zou ik het pas écht goed vinden mocht het aantal gearresteerden voor dat soort ideeën toch op 0 liggen, niet omdat de politie ze niet kan vinden maar omdat ze er niet zijn. Zoals in veel Oost-Europese landen bijvoorbeeld.

Dat deze jongeren gearresteerd zijn is slechts goed nieuws ten opzichte van het feit dat ze er helaas wel zijn.
Waarom zouden die er in Oost-Europa niet zijn?
 
Waarom zouden die er in Oost-Europa niet zijn?
Omdat die er niet zijn tiens? Allez toch islamitisch geinspireerde terroristische aanslagen. Kweetnuniet of er medio koude oorlog en met alle onrusten toen in die oost europese landen geen aanslagen teweeg gebracht hebben.
https://www.visionofhumanity.org/maps/global-terrorism-index/#/
Overall Terrorism Index Score

GTI is a composite measure made up of four indicators: incidents, fatalities, injuries and hostages. To measure the impact of terrorism, a five-year weighted average is applied.
 
Ik denk wel dat KOC op dat eerste doelt.

Ik vind dat niet zo'n sterk argument. Als er nu morgen in Polen een Lone wolf begint te knallen valt dat helemaal in het water. Inclusief de implicatie dat het hardere immigratiebeleid in die landen hen beschermd. Want dat is toch de ondertoon van je posts of begrijp ik dat verkeerd @KnightOfCydonia

Het uitblijven van een aanslag zie ik niet als een succesindicator van het asielbeleid. Dat is te gereduceerd.
 
Het uitblijven van een aanslag zie ik niet als een succesindicator van het asielbeleid. Dat is te gereduceerd.

Het feit is natuurlijk wel dat de aanslagen inderdaad uitblijven.
Toeval? Of zit er toch ergens een verband?
 
Ik vind dat niet zo'n sterk argument. Als er nu morgen in Polen een Lone wolf begint te knallen valt dat helemaal in het water. Inclusief de implicatie dat het hardere immigratiebeleid in die landen hen beschermd. Want dat is toch de ondertoon van je posts of begrijp ik dat verkeerd @KnightOfCydonia

Het uitblijven van een aanslag zie ik niet als een succesindicator van het asielbeleid. Dat is te gereduceerd.

Wat baten kaars en bril...
Natuurlijk is dat een indicator die heel ver ik de keten zit, maar dat maakt die niet minder een goede maatstaf. De waarde van bepaalde ecosystemen meet je ook pas bij soorten verderop in de keten.
Je geeft zelf figuurlijk een voorbeeld van zo'n indicator soort.

Als morgen in Polen een Lone wolf dergelijke aanslagen zou uitvoeren is het nog steeds maar een fractie van het aantal aanslagen van die aard die in West Europa plaatsgevonden hebben of verijdeld zijn. Ik dit verhaal zijn het overigens al minstens 2-3 jonge wolven in Duitsland.

Ik ging normaal gezien (helaas nu COVID) naar de kerstmarkt in Keulen dit weekend. Triest om te moeten beseffen dat je leven ook daar kan eindigen door geradicaliseerde jongeren... En waarom eigenlijk?

Maar geen nood, voor € 60 000 per persoon kan elke jongere gederadicaliseerd worden als je dat artikel uit de Standaard mag geloven.
 
Het feit is natuurlijk wel dat de aanslagen inderdaad uitblijven.
Toeval? Of zit er toch ergens een verband?

Wel ja dat is dus mijn vraag. Wat is het verband? Ik ben niet degene die claimt dat er een verband is.


Wat baten kaars en bril...
Natuurlijk is dat een indicator die heel ver ik de keten zit, maar dat maakt die niet minder een goede maatstaf. De waarde van bepaalde ecosystemen meet je ook pas bij soorten verderop in de keten.
Je geeft zelf figuurlijk een voorbeeld van zo'n indicator soort.

Als morgen in Polen een Lone wolf dergelijke aanslagen zou uitvoeren is het nog steeds maar een fractie van het aantal aanslagen van die aard die in West Europa plaatsgevonden hebben of verijdeld zijn. Ik dit verhaal zijn het overigens al minstens 2-3 jonge wolven in Duitsland.

Ik ging normaal gezien (helaas nu COVID) naar de kerstmarkt in Keulen dit weekend. Triest om te moeten beseffen dat je leven ook daar kan eindigen door geradicaliseerde jongeren... En waarom eigenlijk?

Maar geen nood, voor € 60 000 per persoon kan elke jongere gederadicaliseerd worden als je dat artikel uit de Standaard mag geloven.

Wat bedoel je nu eigenlijk met die eerste zin? Is het een poging om mij weg te zetten als naïef? Of wat?
 
Ik vind dat niet zo'n sterk argument. Als er nu morgen in Polen een Lone wolf begint te knallen valt dat helemaal in het water. Inclusief de implicatie dat het hardere immigratiebeleid in die landen hen beschermd. Want dat is toch de ondertoon van je posts of begrijp ik dat verkeerd @KnightOfCydonia

Het uitblijven van een aanslag zie ik niet als een succesindicator van het asielbeleid. Dat is te gereduceerd.
“Uitblijven”?
Polen heeft 42 terroristische aanslagen te verwerken gehad de afgelopen jaren. Zie https://www.start.umd.edu/gtd/searc...s_type=b&casualties_max=&dtp2=all&country=161
 
Wat bedoel je nu eigenlijk met die eerste zin? Is het een poging om mij weg te zetten als naïef? Of wat?

Neen, ik koos voor die uitdrukking omdat er wel degelijk een verband is en de enige reden waarom een intelligent iemand het niet ziet, is omdat die het niet wilt zien.

Het volstaat op Wikipedia een lijstje op te zoeken met terreuraanslagen in Europa de laatste 20 jaar en het merendeel is in West-Europa en de meeste zijn ook vanuit dezelfde hoek als de tieners die op deze kerstmarkten wouden inrijden.

Veel woorden op uiteindelijk gewoon te zeggen dat ik het maar cynisch vind om ik dit soort verhalen te juichen over zo'n arrestatie. Goed werk van de politie, maar werk dat ze niet zouden mogen hebben ik een ideale wereld.
 
“Uitblijven”?
Polen heeft 42 terroristische aanslagen te verwerken gehad de afgelopen jaren. Zie https://www.start.umd.edu/gtd/searc...s_type=b&casualties_max=&dtp2=all&country=161
Van 1970 tot 2020 zijn er 42 aanslagen geweest. Dat lijkt me nu niet echt de afgelopen jaren maar de laatste halve eeuw en de aanslagen zijn wel heel breed gedefinieerd.
Assailants set fire to a T-Mobile mobile tower in Lodz, Poland. There were no reported casualties in the attack. No group claimed responsibility; however, authorities suspected that the incident may have been carried out in relation to conspiracy theory regarding the link between 5G radio waves and the COVID-19 pandemic.
Ik denk dat we hier in het topic doelen op andere aanslagen dan 5G masten in de fik te steken. :unsure:

De cijfers zijn ook wel frappant. In polen de afgelopen 50 jaar 8 doden door terroristische aanslagen. Belgie doet het dan heel wat slechter met 96 doden volgens die site. Waarvan 56 de afgelopen 10 jaar en dan nog eens door vooral jihadistische aanvallen. Als je naar de gewonden kijkt is het feitelijk nog slechter. Toffe site wel om eens landen te vergelijken.
GTD IDDATECOUNTRYCITYPERPETRATOR GROUPFATALITIESINJUREDTARGET TYPE
2020090500092020-09-05BelgiumBrusselsUnknown00Other,Private Citizens & Property
2020072700312020-07-27BelgiumBrusselsAnti-Government extremists00Government (General),Private Citizens & Property
2020041800282020-04-18BelgiumPeltConspiracy theory extremists00Telecommunication
2019111000042019-11-10BelgiumBilzenNeo-Nazi extremists (suspected)00Private Citizens & Property
2018112000172018-11-20BelgiumBrusselsJihadi-inspired extremists (suspected)02Police
2018070200262018-07-02BelgiumAnderluesAnti-Muslim extremists01Private Citizens & Property
2018052900042018-05-29BelgiumLiegeJihadi-inspired extremists44Police,Educational Institution,Private Citizens & Property
2017103100172017-10-31United StatesNew York CityJihadi-inspired extremists813Educational Institution,Private Citizens & Property,Tourists
2017082500272017-08-25BelgiumBrusselsMuslim extremists11Military
2017062000012017-06-20BelgiumBrusselsJihadi-inspired extremists10Transportation
2017050100382017-05-01BelgiumLiegeUnknown01Government (General)
2016122300142016-12-23BelgiumBrusselsUnknown00Private Citizens & Property
2016100500142016-10-05BelgiumBrusselsMuslim extremists04Police
2016082900022016-08-29BelgiumBrusselsUnknown00Government (General)
2016080600372016-08-06BelgiumCharleroiUnknown12Police
2016032200022016-03-22BelgiumBrusselsIslamic State of Iraq and the Levant (ISIL)17135Private Citizens & Property,Transportation
2016032200012016-03-22BelgiumZaventemIslamic State of Iraq and the Levant (ISIL)18135Airports and Aircraft,Private Citizens & Property
2015040400542015-04-03LibyaTripoliUnknown11Business,Airports and Aircraft
2014091600452014-09-16BelgiumBrusselsUnknown03Religious Figures/Institutions
2014052401532014-05-24BelgiumBrusselsIslamic State of Iraq and the Levant (ISIL)40Private Citizens & Property
2012031200092012-03-12BelgiumBrusselsSunni Muslim extremists11Religious Figures/Institutions
2010110200122010-11-02ItalyBolognaConspiracy of Cells of Fire00Government (General)
2010051500252010-05-15ThailandBangkokUnited Front for Democracy Against Dictatorship00Police,Telecommunication
2009010500102009-01-05BelgiumBrusselsUnknown00Religious Figures/Institutions
2008011800012008-01-18YemenWadi DawanUnknown44Private Citizens & Property,Tourists
 
“Uitblijven”?
Polen heeft 42 terroristische aanslagen te verwerken gehad de afgelopen jaren. Zie https://www.start.umd.edu/gtd/searc...s_type=b&casualties_max=&dtp2=all&country=161
Qua intellectueel oneerlijke vergelijkingen is dit weer een prachtig voorbeeld.

De afgelopen jaren, daarvoor ga je dus al allereerst 50 jaar terug in de tijd.

En in heel dat lijstje staat één: géén enkele aanslag waarbij meer dan 2(?) (Neem dan nog 5) doden gevallen zijn.
Twee: de laatste incidenten waren conspiracy theorists die 5G masten aanvielen tijdens COVID... (Oh ironie, dat ik dit nu net op m'n systeem heb). Vind je dat zelf nog een gepaste vergelijking?

Zo'n lijstje durven posten als 'argument' in een discussie over echte terreur is gewoon ronduit respectloos tegenover de tientallen doden die bij echte aanslagen gevallen zijn.

FYI in Nice vielen bij de aanslag door het 'voorbeeld' van deze jongens 87 doden en 434 gewonden.
 
Terug
Bovenaan