Veldritseizoen 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De belgen gaan zelfs geen podium rijden denk ik. Vanderhaar en Venturini zijn de rapsten
Nog zoiets Venturini. Dit ligt hem zo goed, i know, door de ondergrond, maar dat zegt toch ook weer genoeg. En de wegrenners komen beter tot hun recht hier, t'is meer een soort hybride tijdrit / mountainbike.

Van de rest van het seizoen zie je die Venturini verder niet.

Ze hebben gewoon pech door het weer , laat het hier regenen en tis een pak lastiger. Maar het zal dezelfde winnaar zijn.
Het klimaat daar zorgt er toch wel voor dat het daar vaak wat droger is dan hier, hier hebben we een maritiem klimaat.

Maar Pidcock is vandaag wel de beste, en mentaal ook alert en goed maar op een ander parcours had techniek en strategie meer van pas gekomen en dan is het misschien niet altijd de beste die wint (of nog de beste op het parcours), al zou Pidcock nog steeds favoriet geweest zijn.

Ik vind het echt antireclame voor de sport.

Ik ben wel fan van Pidcock, maar deze sport kun je toch niet serieus nemen... Die ondergrond en dat parcours is totaal niet representatief voor het seizoen, en heeft toch weinig met veldrijden te maken. 't is meer mountainbike, en dan durven ze openlijk af te vragen waarom het geen olympische discipline is... Naast dat er al amper buitenlanders meedoen, en dat sommige wegrenners het als een tussendoortje zien en de veelcrossers quasi altijd naar de vernieling rijden omdat zij meer pieken in een veldritseizoen ook en de veelcrossers elke veldrit opnieuw crossen. Ik vind het een belachelijke en idiote sport. Maar goed Pidcock verdient wel een wereldtitel over zijn hele carrière gezien.
Dit is gewoon totaal geen veldritparcours, zet daar een bende wegrijders op en die koersen daar evengoed.
Meer nog er zijn vaak wegritten die er meer als een veldrit uitzien dan dit wk parcours!

Ik ben wel fan van Pidcock, maar deze sport kun je toch niet serieus nemen... Die ondergrond en dat parcours is totaal niet representatief voor het seizoen, en heeft toch weinig met veldrijden te maken. 't is meer mountainbike, en dan durven ze openlijk af te vragen waarom het geen olympische discipline is... Naast dat er al amper buitenlanders meedoen, en dat sommige wegrenners het als een tussendoortje zien en de veelcrossers quasi altijd naar de vernieling rijden omdat zij meer pieken in een veldritseizoen ook en de veelcrossers elke veldrit opnieuw crossen. Ik vind het een belachelijke en idiote sport. Maar goed Pidcock verdient wel een wereldtitel over zijn hele carrière gezien.
Al ooit een WB MTB gezien?

En VDP/Pidcock rijden daar ook maar af en toe mee en hebben dan ook de echte MTB'ers vaak geklopt

Je kan u ook afvragen of dat modderbaggeren eigenlijk wel veldrijden is, zoals bij veldlopen zie je dat ook quasi alleen hier. Ga naar EK/WK veldlopen en dat is ook allemaal meestal goed beloopbaar ;)

't Is inderdaad geen veldritparcours, maar een mtb parcours is het ook allesbehalve hè. Gemiddelde snelheid is 28 km/h dacht ik, dat zie je niet in het mtb waar er veel meer klimmen aan te pas komt.

Dit is gewoon zoals Michel zei: een wielercriterium met haar op :laugh:

Nog zoiets Venturini. Dit ligt hem zo goed, i know, door de ondergrond, maar dat zegt toch ook weer genoeg. En de wegrenners komen beter tot hun recht hier, t'is meer een soort hybride tijdrit / mountainbike.

Van de rest van het seizoen zie je die Venturini verder niet.
Sorry maar zegt ook genoeg over de “kwaliteit” van onze veldrijders. Pidcock is een topwegrenner en overklast hier iedereen, Venturini is ook een volwaardig maar matig wegrenner en is 2e sterkste man ik koers…
Iserbyt is nen topcrosser, genre Wellens/Nys/Vervecken, maar voor de rest veel te plat

De rest wordt hier wel serieus gedeklasseerd. Door een Olympisch kampioen MTB weliswaar, dat maakt het op dit parcours misschien minder pijnlijk.

Dit is gewoon totaal geen veldritparcours, zet daar een bende wegrijders op en die koersen daar evengoed.
Meer nog er zijn vaak wegritten die er meer als een veldrit uitzien dan dit wk parcours!

Ja, inderdaad. Parijs-Roubaix van dit jaar vond ik meer veldrijden dan vandaag, en soms heb je je veldritskills ook wel nodig voor zo een koers.

Al ooit een WB MTB gezien?

En VDP/Pidcock rijden daar ook maar af en toe mee en hebben dan ook de echte MTB'ers vaak geklopt

Je kan u ook afvragen of dat modderbaggeren eigenlijk wel veldrijden is, zoals bij veldlopen zie je dat ook quasi alleen hier. Ga naar EK/WK veldlopen en dat is ook allemaal meestal goed beloopbaar ;)
Delen op de OS heb ik gezien maar anders niet. Maar dat VDP en Pidcock daar goed overweg kunnen wist ik. Dat er veel Zwitsers waren die vroeger veldrijden combineerden met MTB weet ik ook, jammer genoeg doen die vandaag vaker alleen maar MBT

Pidcock slaagt er andermaal in op te pieken wanneer het hoeft. Doet me denken aan de OS MTB…
Sterken beer! Wat zou ik graag z’n benen eens voor een dag krijgen

Pidcock slaagt er andermaal in op te pieken wanneer het hoeft. Doet me denken aan de OS MTB…
Sterken beer! Wat zou ik graag z’n benen eens voor een dag krijgen
Zeker respect voor Pidcock. Ik hoop dat hij er zal staan in het voorjaar. Zou wel tof zijn mocht hij een klassieker winnen. (al mogen veel renners dat van mijn part).

Redelijk offtopic, maar ik zie geen horeca of feesttent of dergelijke daar. Samen met de cross een droge bedoening.

Delen op de OS heb ik gezien maar anders niet. Maar dat VDP en Pidcock daar goed overweg kunnen wist ik. Dat er veel Zwitsers waren die vroeger veldrijden combineerden met MTB weet ik ook, jammer genoeg doen die vandaag vaker alleen maar MBT
Dus jij hebt ooit eens een half uurtje mtb gezien op OS wat meestal artificiëel aangelegd is en toch klasseer je dit meteen als MTB parcours :laugh:

Ja, inderdaad. Parijs-Roubaix van dit jaar vond ik meer veldrijden dan vandaag, en soms heb je je veldritskills ook wel nodig voor zo een koers.

Er zitten 1000 hoogtemeters te weinig in om van een mtb wedstrijd te kunnen spreken :)

Pidcock duidelijk een wonderkind he.
Top op de weg, top op de mtb en top in het veld. Die laatste de discipline doet hij naar eigen zeggen het liefste.

't is niet dat onze Belgen 'door een mountainbiker' worden opgerold.
't zijn de mountainbikers die door een veldrijder (alleskunner) worden afgetroefd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan