Veldritseizoen 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het te kort door de bocht te stellen dat de rest niet veel voorstelt. Sweeck, Toon Aerts, Quinten Hermans, Vanthourenhout die plots wel uitstraling heeft,... Tis niet omdat Eli ne franke teut heeft, dat hij de enige is die voor animo zorgt he.

Ok, het is allemaal wat minder, maar ik vind dat er te veel excuses achter gezocht worden. Jammer dat het publiek niet mee is, maar het komt langs twee kanten natuurlijk. Niet onlogisch na de hoogconjunctuur van de drie tenoren, maar dat maakt de rest niet minder dan een generatie Albert, Nys, Vervecken, De Clercq, Vantornout, Pauwels,... imo.
 
Laurens Sweeck for god sake…

Lijkt me een beetje het synoniem van niet veel voorstellen.
Een VDP en VA tilde het niveau van de sport omhoog. De koersen die ik tot nu toe gezien heb zijn van bedroevend niveau om eerlijk te zijn.
Ik zie enkel maar mannen die te kort komen in het echte werk. Waar voorheen het veldrijden toch aanzien kreeg als manier om krachten op te doen en techniek te kweken.
 
Iserbyt heeft ook al eens gezegd dat hij VDP en VA erg dankbaar is, omdat zonder hen de startgelden en de contracten veel minder royaal zouden zijn.
Wat zou zo’n iserbyt vangen per jaar ?
 
Iserbyt heeft ook al eens gezegd dat hij VDP en VA erg dankbaar is, omdat zonder hen de startgelden en de contracten veel minder royaal zouden zijn.
Wat zou zo’n iserbyt vangen per jaar ?
Dan moet je in de eerste plaats toch de generatie Nys danken lijkt me maar goed.
Ik denk niet dat ergens over het loon van Iserbyt wordt gecommuniceerd maar ik vermoed dat die alles samen toch wel richting de 500k zal gaan.

Zonder de 'wegrenners' haalt hij toch maar weer de zeges binnen. Aerts schiet op dat vlak toch wel te kort. Rijd geweldige crossen in bijvoorbeeld Namen tegen een Vdp, en dan komt het er niet helemaal als die gasten er niet bij zijn.
 
Ieder jaar bij de Koppenbergcross denk ik, wat was dat oude parcours toch vele malen mooier. Ik denk het nooit slijt.
 
Hoe moet je die prestaties gaan inschatten... MVDP rijdt al puur op techniek 30 sec weg van bijv. een WVA... De focus van die mannen ligt vooral op het wegseizoen en het veldrijden is zowat een training geworden. En behalve Iserbyt heeft de rest van de mannen het animo van een zak patatten dus als ik nog eens kijk zal het uit pure verveling zijn. :unsure:
Hoe inschatten? Véél hoger dan wat gelijk wie gedaan heeft in de laatste 20 jaar, dat is duidelijk.

Zowel Boom als Stybar waren veruit de beste van het pak in het veld bij hun overstap naar de weg. Beiden hebben mooie dingen laten zien in de weg maar geen van beiden is ooit echt in de buurt van de algemene wereldtop gekomen en al zeker niet in de buurt van het niveau dat Wout en Mathieu nu halen.

De waarheid is waarschijnlijk gewoon dat de pure cyclocrossers die we momenteel zien rondrijden (Iserbyt, Aerts...) niet minder zijn dat de Clerqs en Verveckens van deze wereld. De vorige generaties hebben gewoon chance gehad dat mannen als Boonen en Cancellara geen cyclocrossers waren (en dan doe ik VA en vdP wrs nog oneer aan).
 
Ik heb altijd graag naar het veldrijden gekeken. Stond praktisch altijd op.
Nu is dat allemaal wat minder. Ze zijn zo braaf voor elkaar..
Tis uitkijken naar VA en mvdp
 
Het is spijtig dat we geen Zwitser - Spanjaard (Orts zien we soms in het begin, maar dat is het dan) - Italiaan - Amerikaan - een paar van den Oostblok bij de laag hebben onder VDP / VA, die bij afwezigheid mee kunnen strijden tegen Iserbyt / Aerts.
Dat zou het veldrijden veel interessanter maken. De afwisseling van winnaars, daarvoor zou ik graag kijken (en een strijd in de laatste twee rondes).
De lokroep van de weg klinkt jammer genoeg (en terecht voor de prestige) groter.
Veldrijden is precies de korfbal van het fietsen, met al de Nederlanders en Belgen bij de dames en heren, met af en toe een buitenlander die toevallig piekt op één cross.
Gelukkig heb je bij de dames nog een Honsinger en Vas nu en dat maakt het aantrekkelijker dan bij de heren.
De vorige jaren heb ik iets anders opgezet, toen VDP wegreed voor half cross. Blessure VA stak er voor tussen, maar goed...
 
In vergelijking met de huidige deelnemers is hij zeker in orde. Maar mochten de grote 3 meedoen dan werd hij op 3 minuten gereden.
De afwezigen hebben altijd ongelijk.
Het kan zijn dat hij geen cross meer kan winnen eens ze meedoen, maar de crossen die hij tegen dan gewonnen heeft nemen ze hem niet meer af.
 
De afwezigen hebben altijd ongelijk.
Het kan zijn dat hij geen cross meer kan winnen eens ze meedoen, maar de crossen die hij tegen dan gewonnen heeft nemen ze hem niet meer af.
Klopt volkomen hoor.
Maar ik kan mij alvast niet ontdoen van het gedacht dat het veldrijden een serieuze devaluatie meemaakt als de drie toppers er niet zijn. De aantrekking is gewoon een heel stuk minder en het voelt een beetje aan alsof we aan het kijken zijn naar de B-koers.

Pas op dat ligt niet aan de renners. Want deze zijn allesbehalve minder dan de jaren 90 en 00. Maar dat ligt vooral aan het feit dat nu goed opvalt hoe het veldrijden qua bezetting toch een stapje lager is dan de broer het wegwielrennen. Dat was vroeger zo, dat is nu terug zo.
 
Ja zeker op de Koppenberg is MvdP altijd zoveel beter als de rest :unsure:
onnozele opmerking. een enkele uitzondering maakt de uitspraak van MrKendl54l niet minder waar. Iserbyt is al een paar jaar goed / de sterkste als de grote 2 er niet zijn maar als die er zijn vervalt die net als de rest in hopen niet belachelijk gemaakt te worden.
Dat is hoegenaamd geen schande maar wel realiteit.
 
Op zich is het zoals het nu draait ook gewoon onmogelijk om je te meten met de grote 2/3. Die mannen trainen om 6-7 weken echt top te zijn in het crossseizoen, terwijl de andere crossers een seizoen draaien van 5 maand aan een hoog niveau.
 
Ik betwijfel zelfs echt of die 6/7 weken top zijn :p . Maar akkoord je kan dat zo ook zien dat de big ones "frisser" zitten dan diegene die wel een vol veldritseizoen draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan