Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik bedoelde om terug op de lijst te geraken :)

AZ wordt trouwens gewoon in de koelkast tussen 2 en 8 graden bewaard (dan 6 maanden houdbaar) en is na klaarmaken nog 6u houdbaar op kamertemperatuur. Het zijn Moderna en vooral Pfizer die moeilijker te bewaren zijn. Johnson & Johnson heeft dezelfde bewaartermijn als AZ geloof ik. Dus op zich kunnen AZ en J&J via de huisarts toegediend worden, maar het is logistiek gewoon erg moeilijk om te regelen.

Ik heb trouwens vorige week AZ gehad en heb zo goed als niks van nevenwerkingen gemerkt. Enkel een beetje pijn op de inspuitplaats als ik er op duwde.
Toch raar dat ze dat in bepaalde andere landen wel kunnen georganiseerd krijgen om het via de huisarts te doen.
 
Toch raar dat ze dat in bepaalde andere landen wel kunnen georganiseerd krijgen om het via de huisarts te doen.
In welke landen doen ze dit? Ik heb het niet echt bijgehouden, maar bij mijn weten worden in de meeste landen momenteel vaccinatiecentra gebruikt. In Duitsland hebben ze vorige maand wel een (heel kleinschalig) project gestart met vaccinatie bij de huisarts, maar daar zijn ze (denk ik) nog niet verder mee gegaan.
 
Ik zie niet echt een voordeel om dit via de huisarts te doen, nie logistiek of niet voor mijzelf tenzij ik zo een type zou zijn wat enkel en alleen mijne huisarts zou vertrouwen om een naald in mne arm te steken.
 
Ik zie niet echt een voordeel om dit via de huisarts te doen, nie logistiek of niet voor mijzelf tenzij ik zo een type zou zijn wat enkel en alleen mijne huisarts zou vertrouwen om een naald in mne arm te steken.
Met het J&J vaccin lijkt me dat op termijn perfect mogelijk maar op dit moment is het centraliseren van de vaccinaties wel het beste plan van aanpak.
 
Deze thread is enkel bedoeld om over het proces van vaccinatie te spreken.
Andere topics:

Update bij mezelf na 48 uur: ik voel me terug kiplekker. Enkel de 1e nacht was dus geen pretje
 
Laatst bewerkt:
Tweede post met link naar Redactie24 waar op geen enkele andere site bevestiging van te vinden is. Die zogezegde 'quote' van Molenberghs is nergens te vinden buiten op die site.
Zoals @Herman De Croo zegt is dat niet de bedoeling van deze topic.
 
Mijn ma (70) heeft haar spuit met Pfizer gehad.
1 dag stijve arm gehad, voor de rest niks.

Mijn zus (40) heeft haar spuit met AstraZeneca gehad. 1 dag wat koortsig gevoel en hoofdpijn. Dafalgan genomen, dan was 't beter.
Dag erna alles in orde.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat naast het type van vaccin het ook nuttig(er) is dat ook leeftijd vermeld wordt van de gevaccineerden?
 
Tgoh ja de leeftijd..

Je kan op verschillende manieren gevaccineerd worden.
Enkele voorbeelden:
  • Vrijwilliger zorgverlener
  • Werknemer Pfizer Puurs
  • Werkzaam in de zorgsector (dokter, verple(e)g(st)er,..)
  • Personeel WZC
  • 65+, risicopatiënt, essentiële sector
  • Psychologen
  • Tandartsen
  • ...
Zo ken ik al verschillende verhalen uit mijn omgeving die gevaccineerd zijn op jonge leeftijd. >80% van de werknemers in Puurs is al gevaccineerd. Enkele mensen die werken in de testlabo's van Eurofins idem dito. Oud apothekers die reeds >1jaar de switch naar de privé hebben gemaakt kregen een oproepingsbrief. Een paar psychologen kregen ook reeds een oproepingsbrief.

Er zal altijd wel iets door de mazen van het net glippen.
Maar over het algemeen zal het wel redelijk correct verlopen.

Zie ook op dit dashboard:

Covid Dashboard
 
Ik haalde het vooral aan om te zien of het vooral jonge(re) mensen of oude(re) mensen zijn die veel bijwerkingen hebben of niet.
 
Uit mijn omgeving (25tal mensen 23-65j) bij de eerste prik van Pfizer zo goed als geen bijwerkingen. Enkel de stijve arm die na 24-48h verdwijnt.

Echter, na de 2de prik ontwikkelen enkele mensen koorts, krijgen er sommigen koude rillingen van, maar na het nemen van een dafalgan zijn die klachten weg. Ook vermoeidheid en lichte hoofdpijn kwamen voor.

Niets om over ongerust te zijn.

Zelfde patroon bij 2 mensen die Moderna kregen (27 en 33j oud).

2 personen (30 en 33j oud) kregen 1ste prik Astrazeneca zonder klachten.
 
Weet je eigenlijk op voorhand welk vaccin je zal krijgen?
Staat niet op de brief, maar was bij mij zichtbaar van zodra je op de link klikte om de afspraken te bevestigen of te wijzigen. Maar zoals hier aangehaald kan je het ook wat afleiden aan de hand van de tijd tussen de twee vaccinaties.
Zie https://www.beyondgaming.be/threads...j-het-gekregen-proces-verloop.2472/post-88991. Al dacht ik dat er goedkeuring was om ook de tijd bij Pfizer te verlengen van 3 weken naar 5 weken.
 
Niks gemerkt van AZ. Wel heel wat collega's die er heel ziek van waren, tot bijna 40 gr koorts amper zakkend onder medicatie. Blij dat ik bij de gelukkigen was. Leeftijden
25-40 jaar
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan