Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik heb net de uitnodiging gekregen via brief, 12 dagen op voorhand dus op tijd. Het tijdstip van de afspraak lukt echter niet voor mij, dus ik ga naar de website en log mij in met mijn code om te verplaatsen.
Ik kreeg echter een melding "voor deze code kan u de afspraak niet meer verplaatsen". (ik ben technisch onderlegd, dus daaraan ligt het niet)
Dan maar telefonisch contact geprobeerd. Ik krijg een wachtlijn van het lokale vaccinatiecentrum "nog 1 wachtende voor u". Na 5 minuten wachten werd ik afgeschakeld "Dit nummer is niet toegelaten".

Straks dus nog maar eens proberen, maar ik moet nogal gemotiveerd zijn om het te verplaatsen alvast...

(Ik ben jong, geen risicopatiënt maar wel een mantelzorger. Ik denk dat ik het vaccin zo snel aangeboden krijg omdat de meeste mantelzorgers >55 jaar zijn en ze daarvoor het Astra Zenica vaccin niet willen gebruiken.)
 
Laatst bewerkt:
Na drie keer proberen toch telefonisch contact: afspraken kunnen enkel geannuleerd worden, niet verplaatst omdat er geen extra capaciteit is.
Vreemd, dat zou dus betekenen dat er nog geen niemand heeft geannuleerd, anders kon ik die zijn tijdsvak innemen. (net zoals mijn origineel tijdsvak nu ook beschikbaar is voor iemand anders)
 
Zelf heb ik (nog?) geen uitnodiging gekregen, ook geen risicopatiënt, maar mijn ma wel. (Per mail aangekregen en nadien per brief.)
Ze had mij eerst nog gebeld om haar te helpen die uitnodiging online te bevestigen, maar ze kreeg hem dan per post aan, dus opgelost.
Mijn ma is 60+ én werkt ook nog in de thuiszorg, dus voorrang. Ik weet alleen niet wanneer ze juist gaat en of het 12 dagen op voorhand was.

Allee, handig weer dat verplaatsen blijkbaar. * kuch * typisch Belgisch * kuch *
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik stond op de reservelijst van de extra vaccins bij het inenten van het rusthuis in de gemeente waar ik werk. Daar hebben ze eerst alle verpleegkundigen op de lijst gezet en dan op basis van leeftijd de lijst verder aangevuld van mensen die patiëntencontacten hebben waaronder dus ook het administratieve personeel van zorgverleners verbonden aan het rusthuis.
Ik heb het laatste (27ste!) extra vaccin gekregen. Deze kwamen vrij door mensen die weigerden, niet mochten ingeënt worden omdat ze te recent coronapositief hadden getest en de restjes uit de flesjes (het zogenaamde "7de vaccin").
 
Na drie keer proberen toch telefonisch contact: afspraken kunnen enkel geannuleerd worden, niet verplaatst omdat er geen extra capaciteit is.
Vreemd, dat zou dus betekenen dat er nog geen niemand heeft geannuleerd, anders kon ik die zijn tijdsvak innemen. (net zoals mijn origineel tijdsvak nu ook beschikbaar is voor iemand anders)
Aangezien iemand de vraag toch zal stellen, zal ik het doen: welke reden heb je dat het noodzakelijk is om de afspraak te verplaatsen?
 
Zelf mijn twee dosissen Moderna gekregen via het werk. Twee keer ziek van geweest. Verder was er niet veel aan :p
 
Da's toch niet relevant? Het past niet op het voorgesteld tijdstip..
Ik vind het relevant. Iemand die klaagt over een ingewikkelde procedure om de afspraak te verzetten omdat hij met zijn hond moet gaan wandelen, naar die grieven ga ik niet luisteren.

Je mag gerust de vraag negeren, dat is volledig aan jou. Maar ze niet afdoen als irrelevant.
 
Krijg je er ook geen verlof voor?
Dusja op zich beetje relevant.

Op zich moet je kunnen aanpassen maar ik kan geloven dat ze niet willen dat er willekeurig wordt aangepast en een bepaalde tijdsslot opsteken waarin je kan veranderen. Blijkbaar heb jij die slot gemist.
 
Oei, jullie schieten nu toch wel echt op de verkeerde.
Niets van het ganse onlinegedeelte werkte, noch bevestigen, noch annuleren, noch verplaatsen. Als ik niet zo gemotiveerd was, had ik gewoon mijn slot laten schieten en kwam er niemand opdagen. Ik wou nog de moeite doen om het te verplaatsen zodat ze hun planning kunnen aanpassen.
En als ik al die moeite heb, dan werkt de procedure zeker niet voor wie minder mobiel is, minder technisch onderlegd is, of wie geen NL kan.

Geen probleem als ik langer moet wachten als ik op het originele tijdstip niet kon. Maar dan moet je wel een proces hebben, dit is pure onkunde. Of mijn reden tot verplaatsing legitiem is, doet helemaal niets ter zake: het moet in beide gevallen werken.
 
de vrouw heeft ook een uitnodiging gehad, maar twijfelt nog. Maar hoe zit het als je nu annuleert? Krijg je dan later opnieuw een uitnodiging of is je kans dan helemaal verkeken?
 
Oei, jullie schieten nu toch wel echt op de verkeerde.
Niets van het ganse onlinegedeelte werkte, noch bevestigen, noch annuleren, noch verplaatsen. Als ik niet zo gemotiveerd was, had ik gewoon mijn slot laten schieten en kwam er niemand opdagen. Ik wou nog de moeite doen om het te verplaatsen zodat ze hun planning kunnen aanpassen.
En als ik al die moeite heb, dan werkt de procedure zeker niet voor wie minder mobiel is, minder technisch onderlegd is, of wie geen NL kan.

Geen probleem als ik langer moet wachten als ik op het originele tijdstip niet kon. Maar dan moet je wel een proces hebben, dit is pure onkunde. Of mijn reden tot verplaatsing legitiem is, doet helemaal niets ter zake: het moet in beide gevallen werken.

Dat is mijn punt : omdat je verlof kan krijgen gaan ze de tijdspanne waarin je wijzigingen kan doen mss beperken zodanig dat er niet veel verschuivingen zijn. De aantal geplande vaccins liggen ook al vast. Zo willen ze overschotten voorkomen.

@pardal : geen idee of je een nieuwe uitnodiging gaat ontvangen of dat je zelf stappen moet ondernemen. De mogelijkheid om alsnog je gratis vaccin te ontvangen moet bestaan. Hoe ze het precies gaan doen ga je pas zien later op het jaar denk ik. Eerst gaan ze verder met diegene die wel 1 willen.
 
Dat is mijn punt : omdat je verlof kan krijgen gaan ze de tijdspanne waarin je wijzigingen kan doen mss beperken zodanig dat er niet veel verschuivingen zijn. De aantal geplande vaccins liggen ook al vast. Zo willen ze overschotten voorkomen.
Lees jij niet? Ik heb de uitnodiging net gekregen en meteen gereageerd, het portaal werkt niet.
 
de vrouw heeft ook een uitnodiging gehad, maar twijfelt nog. Maar hoe zit het als je nu annuleert? Krijg je dan later opnieuw een uitnodiging of is je kans dan helemaal verkeken?
Volgens wat er in de krant stond zal je later opnieuw de kans krijgen, maar kom je wel achteraan de rij.
 
Lees jij niet? Ik heb de uitnodiging net gekregen en meteen gereageerd, het portaal werkt niet.

Dan moet je straks nog eens proberen als het portaal zelf is.

Ik ken genoeg collega's die geen enkel probleem hebben gehad om hun afspraak te bevestigen. En meeste daarvan zijn nogal leken in computers :)

Jammer genoeg geven ze geen aan administratief personeel dus ik val uit de boot.
 
Wij worden normaal nu vrijdag gevaccineerd. Gelukkig geen gedoe met vaccinatiecentrum, maar gewoon in onze voorziening.
Normaal werden we 2 weken geleden al gevaccineerd, maar toen was het transport verkeerd geregeld...
 
Er scheelt toch wel iets met het online portaal om de afspraak te raadplegen. Ik had donderdag of vrijdag mijn uitnodiging in de e-box gekregen en ben meteen naar de site gegaan om te bevestigen. Kreeg ook dat bericht van "voor deze code kan u de afspraak niet wijzigen". Gisteren dan eens opnieuw geprobeerd, zelfde foutmelding. Uiteindelijk dan maar gebeld en daar zeiden ze ook wel dat bevestigen niet zo belangrijk is, dat het (alvast in mijn vaccinatiecentrum) voor iedereen als bevestigd wordt beschouwd tenzij ze expliciet annuleren of verplaatsen. Heb eens gepolst bij wat andere zorgverleners en bij een viertal hoorde ik hetzelfde verhaal van de problemen met het online portaal.
 
de vrouw heeft ook een uitnodiging gehad, maar twijfelt nog. Maar hoe zit het als je nu annuleert? Krijg je dan later opnieuw een uitnodiging of is je kans dan helemaal verkeken?
Naar het einde van de rij dacht ik. Misschien het najaar dus.
 
Terug
Bovenaan