Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ier zie! Vanmorgen mail gehad, eerste vaccinatie op 24 maart en de volgende na exact 3 weken (Pfizer vaccin). Verschillende collega's hebben deze week ook hun brief gehad, sommigen mogen volgende week al gaan.
Het moet zijn dat ze u belangijker vinden dan dove mensen want die moesten meestal meer dan een half jaar wachten voor er eens iemand naar hun dossier keek :unsure:

Ik heb dinsdagochtend mijn vaccin gekregen. Ging allemaal zeer vlot maar amai ik ben daar ziek van geweest. Heel de nacht zwetend in mijn bed liggen rillen.
Op een bepaald moment tijdens het ijlen passeerde de gedachte: 'Ik wou dat ik kon slapen zoals de Mexicanen, opgerold in een tortilla.' En terwijl ik dat dacht geloofde ik voor die halve seconde dat dat echt waar was. Dus blijkbaar brengt het vaccin ook uw latent racisme naar boven. Verdacht dat ze dat uit het nieuws houden.
 
Gisteren op het werk gevaccineerd met Pfizer, tweede prik op 1 april.

Ergens wel een vreemd gevoel om eerder gevaccineerd te worden dan bv. mijn vader die toch wel in hoge mate risicopatiënt is.
 
Het moet zijn dat ze u belangijker vinden dan dove mensen want die moesten meestal meer dan een half jaar wachten voor er eens iemand naar hun dossier keek :unsure:

Ik heb dinsdagochtend mijn vaccin gekregen. Ging allemaal zeer vlot maar amai ik ben daar ziek van geweest. Heel de nacht zwetend in mijn bed liggen rillen.
Op een bepaald moment tijdens het ijlen passeerde de gedachte: 'Ik wou dat ik kon slapen zoals de Mexicanen, opgerold in een tortilla.' En terwijl ik dat dacht geloofde ik voor die halve seconde dat dat echt waar was. Dus blijkbaar brengt het vaccin ook uw latent racisme naar boven. Verdacht dat ze dat uit het nieuws houden.
Astra Zeneca? Bij sommige is de immuunreactie blijkbaar wat heviger.

Ik ben morgen aan de beurt. Ook Astra Zeneca. *fingers crossed*
 
Ik heb deze woensdagavond 1ste prik van AZ gekregen.
Gisteren kon ik niet werken. Duizelig, misselijk, koortsig etc. Ganse nacht liggen zweten in bed.
Vandaag is het koortsige 75% minder. Hopelijk morgen ben ik helemaal beter.

Ik raad aan vrij te nemen na vaccinatie.
 
Deze morgen AZ gehad. Ging vlot, centra lijken goed georganiseerd met gereserveerde parking en voldoende bemand. Ook nauwelijks annulaties ondanks de bad press en onze opgefokte media.

Tot dusver niks last....

Blijf het zuur vinden dat ik mijn prikje krijg terwijl zoveel risicopatienten, ook in mijn directe omgeving, nog niet in aanmerking komen. Ik heb geen eerstelijn functie, kan al een jaar van thuis werken en ben geen risicopatient. Puur lijstjes van diplomas afgaan. Maar als ge belt of ge kunt doorgeven of wat dan ook... Ze moeten lijsten volgen, verzetten moeilijk en anders annulatie en achteraan.

Prikken dan maar zeker.
 
Valt te begrijpen uiteraard.
Die volgen een strak schema en willen dat zo vlot mogelijk aflopen.
 
Wordt er eigenlijk gewerkt met wacht/reservelijsten? Zou me zonde lijken dat door omstandigheden (zoals vandaag wanneer er heel wat no-shows blijken te zijn) er vaccins verloren gaan. Dan kan men toch best een reservelijst hebben met mensen die aangeven dat ze in principe quasi altijd op korte tijd ter plaatse kunnen staan voor een vaccin. Ikzelf bv zou quasi altijd binnen het kwartier daar kunnen zijn dus zou met plezier alles laten vallen voor m'n vaccinatie.

Ik had hier en daar wel dingen opgevangen van centra waar ze soort van reservelijst hebben, maar ik weet niet of dit iets uniforms en algemeen is?
 
Er zijn inderdaad reserve lijsten.
Officieel zijn er 2 reservelijsten denk ik.
Op de eerste staan mensen vanuit de huidige doelgroep
op de 2de staan er bepaalde beroepen (onderwijspersoneel oa dacht ik)
 
Blijf het zuur vinden dat ik mijn prikje krijg terwijl zoveel risicopatienten, ook in mijn directe omgeving, nog niet in aanmerking komen. Ik heb geen eerstelijn functie, kan al een jaar van thuis werken en ben geen risicopatient. Puur lijstjes van diplomas afgaan.
Maar hoe kom je dan op de lijst als je aan geen enkele voorwaarde voldoet?
 
Gisteren mijn tweede vaccin gehad (Pfizer). Buiten weer een pijnlijke schouder, eigenlijk geen last. Wel opvallend dat er bij mijn collega's (ook allemaal ASO's dus tussen 25-30j) toch enkele zieken zijn thuis gebleven. Allemaal na het tweede vaccin.
 
Ik heb deze woensdagavond 1ste prik van AZ gekregen.
Gisteren kon ik niet werken. Duizelig, misselijk, koortsig etc. Ganse nacht liggen zweten in bed.
Vandaag is het koortsige 75% minder. Hopelijk morgen ben ik helemaal beter.

Ik raad aan vrij te nemen na vaccinatie.

Haha, nope, 2 daagskes ziek thuis ja ;).
Goe zot om bv 2 dagen van je verlof voor te nemen.
 
Waarom? Op beide punten.

Ik laat me liever niet vaccineren (zal het wel uiteindelijk denk ik doen) omdat ze niet eens weten hoelang dat dat vaccin in je lijf blijft zitten. 8 maanden? 1 jaar? 2 jaar? Kan iemand mij dit met de volle 100% zekerheid vertellen? Ik denk van niet. Dat is al een 1ste vraag.

Stel u voor 1-2 jaar, ieder 1-2 jaar opnieuw u laten vaccineren, 2 spuiten weer. Ik verkies wel dat van 1.
Ik heb daar toch niet veel zin in als dat het geval is, telkens opnieuw dat boeltje in je lijf krijgen, zo snel weer? Dat kan in mijn ogen niet gezond zijn. Just my opinion.

Een 2de vraag is: hoe gaan ze dat allemaal gaan controleren? Want je moet dan toch iedereen een check up laten doen ofzo? Ben benieuwd hoor hoe ze dat gaan flikken omdat zovelen op zoveel verschillende momenten zijn gegaan en mss bij de 1 het na 8 maand al goed uitgewerkt is en wie weet , bij een ander na 2 jaren? Ik vrees dat er nog veel verrassingen gaan vallen, in helaas veelal negatieve zin.

3de vraag: Ze weten toch ook niet hoe het bv na 5 of 10 of 15/20 jaren gaat zijn, of dit problemen met zich zal mee brengen of niet?

Zelfs nu moeten ze van die astrazeneca de boel gaan onderzoeken (dat komt niet in mijn lijf). Er zijn dus wel tekenen aan de wand dat het wat loterij ook is. Velen gaan wel zeggen ach ik heb niks en de andere 1-2 dagen goed ziek maar oke nu, leuk voor hen, maar het kan bij mij wel iets anders van resultaat geven snap je?

Hier staat het ook dat er toch mensen met zware bijwerkingen hebben: men zegt ach maar 100-200 op zoveel , zeg dat eens tegen die 200 hoe het is.
Ben er gewoon niet tuk op om nog meer brol in mijn lijf te krijgen.

 
Ik laat me liever niet vaccineren (zal het wel uiteindelijk denk ik doen) omdat ze niet eens weten hoelang dat dat vaccin in je lijf blijft zitten. 8 maanden? 1 jaar? 2 jaar? Kan iemand mij dit met de volle 100% zekerheid vertellen? Ik denk van niet. Dat is al een 1ste vraag.

Stel u voor 1-2 jaar, ieder 1-2 jaar opnieuw u laten vaccineren, 2 spuiten weer. Ik verkies wel dat van 1.
Ik heb daar toch niet veel zin in als dat het geval is, telkens opnieuw dat boeltje in je lijf krijgen, zo snel weer? Dat kan in mijn ogen niet gezond zijn. Just my opinion.

Een 2de vraag is: hoe gaan ze dat allemaal gaan controleren? Want je moet dan toch iedereen een check up laten doen ofzo? Ben benieuwd hoor hoe ze dat gaan flikken omdat zovelen op zoveel verschillende momenten zijn gegaan en mss bij de 1 het na 8 maand al goed uitgewerkt is en wie weet , bij een ander na 2 jaren? Ik vrees dat er nog veel verrassingen gaan vallen, in helaas veelal negatieve zin.

3de vraag: Ze weten toch ook niet hoe het bv na 5 of 10 of 15/20 jaren gaat zijn, of dit problemen met zich zal mee brengen of niet?

Zelfs nu moeten ze van die astrazeneca de boel gaan onderzoeken (dat komt niet in mijn lijf). Er zijn dus wel tekenen aan de wand dat het wat loterij ook is. Velen gaan wel zeggen ach ik heb niks en de andere 1-2 dagen goed ziek maar oke nu, leuk voor hen, maar het kan bij mij wel iets anders van resultaat geven snap je?

Hier staat het ook dat er toch mensen met zware bijwerkingen hebben: men zegt ach maar 100-200 op zoveel , zeg dat eens tegen die 200 hoe het is.
Ben er gewoon niet tuk op om nog meer brol in mijn lijf te krijgen.

Ik denk dat je niet goed begrijpt hoe een vaccin werkt. Ik raad je aan om de Nerdland vaccinatiespecial podcast te beluisteren, daarin worden veel van je vragen beantwoord.
 
Hoe lang werkt het vaccin?

Wel iedere dag een beetje langer. Tot zolang het niet meer werkt bij de proefpersonen gaan we het nog niet weten hoe lang het vaccin werkt.
 
Terug
Bovenaan