Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Iemand een idee wat er gebeurd met mensen die opgeroepen worden en weigeren? Komen die achteraan de lijst terecht of..?
 
Ik denk dat je niet goed begrijpt hoe een vaccin werkt. Ik raad je aan om de Nerdland vaccinatiespecial podcast te beluisteren, daarin worden veel van je vragen beantwoord.
In Nederland zijn ze wel veel beter wat betreft fatsoenlijke informatie geven, een tijdje terug was er ook op de Nederlandse televisie een programma waarin ze uitleg over de vaccins gaven.
 
Ik redeneer zo: Er is altijd een miniem risico. Zelfs al is de kans op bovenstaande even klein als het winnen van de EuroMillions, zelfs dan is de kans op bovenstaande nog steeds niet volledig nihil hé. Dus ik zou zeggen: Ze heeft 'helaas' de negatieve lotto gewonnen. :frown:

Maar als je altijd zo gaat redeneren, dan moet je u gewoon 24/7 opsluiten hé. De kans dat ze u voor uw voordeur overhoop rijden en je een oog kwijt bent is ook niet onbestaand.

Nu goed dit is mijn mening. Wenst iemand hierdoor zijn vaccin te weigeren, dan is dat zijn/haar keuze.

PS. De vraag is eerder: Hoeveel % krijgt problemen met dit vaccin? Iemand daar een bron van?
Want dit artikel an sich is zéér erg, maar zegt weinig tot niets.
 
Ik redeneer zo: Er is altijd een miniem risico. Zelfs al is de kans op bovenstaande even klein als het winnen van de EuroMillions, zelfs dan is de kans op bovenstaande nog steeds niet volledig nihil hé. Dus ik zou zeggen: Ze heeft 'helaas' de negatieve lotto gewonnen. :frown:

Maar als je altijd zo gaat redeneren, dan moet je u gewoon 24/7 opsluiten hé. De kans dat ze u voor uw voordeur overhoop rijden en je een oog kwijt bent is ook niet onbestaand.

Nu goed dit is mijn mening. Wenst iemand hierdoor zijn vaccin te weigeren, dan is dat uw keuze.

Ik zeg dat ik wacht en dan bepaal ik wat ik in mijn lijf wil.
 
Ik zeg dat ik wacht en dan bepaal ik wat ik in mijn lijf wil.
Daarmee kan ik perfekt leven hé! Iedereen denkt er het zijne/hare van. :) It is a free world.

Iemand een idee wat er gebeurd met mensen die opgeroepen worden en weigeren? Komen die achteraan de lijst terecht of..?
5 jaar effectieve celstraf!

Neen serieus nu, no idea. Ik vermoed dat je achteraan de rij mag staan aanschuiven dan, maar dat is een wilde gok. Ik denk niet dat dit al echt duidelijk is.

Ge moet dat natuurlijk wel in de arm injecteren he... :unsure:
Even off topic: Onlangs nog een artikel gelezen van iemand die door een tatoeerder inkt in de ogen liet tatoeëren en ze was permanent blind.
Dat is trouwens perfekt mogelijk (zonder blind te worden, al is er altijd een risico), maar die tatoeerder had dus gewoon inkt van een vulpen gebruikt en dat is natuurlijk niet de correcte inkt.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee wat er gebeurd met mensen die opgeroepen worden en weigeren? Komen die achteraan de lijst terecht of..?

"achteraan" is veelgezegd, je komt dan aan de beurt wanneer je normale leeftijdsgroep zonder extra risico's aan de beurt komt.

Deze week ook gelezen dat ook perfect gezonde mensen gaan gemengd worden met de risicogroepen, zodat werkgevers niet zouden weten of je risicopatiënt bent of "gewoon vroeg geloot". Vind ik zeker geen slechte zet! Al wil dat natuurlijk zeggen dat de risicogroepen langer moeten wachten eer ze allemaal aan de beurt zijn geweest.
 
Er was gisteren een interview met Dirk Dewolf, administrateur-generaal van het Agentschap Zorg en Gezondheid, op radio 1. Die zegt dat als je de vaccinatie effectief weigert, dat je niet meer uitgenodigd wordt. Heeft ook geen zin om nu een vaccinatie met AZ uit te stellen in de hoop van later een ander vaccin te krijgen, waarschijnlijk krijg je bij een tweede afspraak ook gewoon weer AZ.

Interview met Dirk Dewolf
 
Laatst bewerkt:
Er was gisteren een interview met Dirk Dewolf, administrateur-generaal van het Agentschap Zorg en Gezondheid, op radio 1. Die zegt dat als je de vaccinatie effectief weigert, dat je niet meer uitgenodigd wordt. Heeft ook geen zin om nu een vaccinatie met AZ uit te stellen in de hoop van later een ander vaccin te krijgen, waarschijnlijk krijg je bij een tweede afspraak ook gewoon weer AZ.

Interview met Dirk Dewolf
Ik dacht eerst te lezen dat als je nu weigert je nooit of te nimmer nog gevaccineerd zou worden. :)

Nu ja, dat is gewoon om mensen schrik aan te jagen en in eerste instantie klopt dit mss ook wel.
Maar uiteindelijk ga je wel een ander vaccin krijgen hoor als je echt volhard in de boosheid.
Worst case wanneer quasi iedereen aan de beurt is geweest, dus dat kan mogelijks dan wel even duren.

Of gaan ze echt zeggen: "Ah we hebben hier momenteel duizend Pfizer vaccins in de koelkast / diepvriezer liggen en iedereen (die niet geweigerd heeft) is gevaccineerd, dus die liggen hier te rotten. Echter AZ vaccins zijn out of stock. Omdat meneer AZ geweigert heeft, gaan meneer moeten wachten en krijgt hij van die overschot géén spuitje! Muhahahaha!!!"

In die laatste redenering geloof ik nu ook weer niet. Wie is dan de belachelijke in dit verhaal hé. :unsure:
 
Ik dacht eerst te lezen dat als je nu weigert je nooit of te nimmer nog gevaccineerd zou worden. :)

Nu ja, dat is gewoon om mensen schrik aan te jagen en in eerste instantie klopt dit mss ook wel.
Maar uiteindelijk ga je wel een ander vaccin krijgen hoor als je echt volhard in de boosheid.
Worst case wanneer quasi iedereen aan de beurt is geweest, dus dat kan mogelijks dan wel even duren.

Of gaan ze echt zeggen: "Ah we hebben hier momenteel duizend Pfizer vaccins in de koelkast / diepvriezer liggen en iedereen (die niet geweigerd heeft) is gevaccineerd, dus die liggen hier te rotten. Echter AZ vaccins zijn out of stock. Omdat meneer AZ geweigert heeft, gaan meneer moeten wachten en krijgt hij van die overschot géén spuitje! Muhahahaha!!!"

In die laatste redenering geloof ik nu ook weer niet. Wie is dan de belachelijke in dit verhaal hé. :unsure:

Ik denk dat ze bedoelen dat ze u in dat geval gewoon niet meer uitnodigen of contacteren. zal misschien wettelijk ook moeilijk liggen, geen idee. Moest je van gedacht veranderen, lijkt het me logisch dat je toch nog een vaccin kan krijgen. Eventueel via tussenkomst van de huisarts ofzo. Uiteindelijk is het net de bedoeling zoveel mogelijk twijfelaars of sceptici te overtuigen, dan gaan ze inderdaad niemand weigeren uit principe.

Op dit tempo, met de tragere levering van AZ, lijkt de kans me wel groot dat er binnen een half jaar of later nog steeds mee gevaccineerd wordt. En dus ook dat iemand die nu weigert, dan nog altijd veel kans maakt om AZ te krijgen. In jouw hypothetische situatie zal je wel een ander vaccin krijgen, maar da’s vooruit lopen op de feiten.
 
Moest je van gedacht veranderen, lijkt het me logisch dat je toch nog een vaccin kan krijgen. Eventueel via tussenkomst van de huisarts ofzo.

Aangezien de vaccins heel moeilijk te bewaren zijn, wordt er net niet via de huisarts gewerkt 😉

De kans dat je over 6 maand gewoon bij de huisarts je prikje kan halen, acht ik ècht zo goed als onbestaande.
 
Mijn bijdrage:

Inenting rond 11 uur (t = 0) met AstraZeneza.
Na 8 uur: Rillingen (beperkt) en koorts 37 graden.
Na 9 uur: Lichte hoofdpijn
Na 10 uur: 37,5 graden
Na 12 uur: 38 graden en kou (trillen op mijn benen)
Na 15 uur: 37.5 graden en zweten als een rund. Licht tot matige hoofdpijn. 1 g Dafalgan (paracetamol) genomen
Na 20 uur: Koorts weg, geen hoofdpijn. Alles in orde.

No brainer om je te laten vaccineren, me dunkt.
 
Idem voor mij, gisteren 1e prik met AstraZeneca. In de loop van de namiddag begon ik mij wat stijf te voelen en kreeg ik overal wat pijn. Tegen de avond begon ik te rillen non-stop. Vannacht heel slecht geslapen, mijn bed was doorweekt van het zweet. Het is nu ongeveer 23h na de prik, goed voel ik me niet, maar toch al een pak beter dan gisteren. Ik zou dus geen plannen maken op de dag dat je je prik krijgt en de dag erna.
Straf spul
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de vaccins heel moeilijk te bewaren zijn, wordt er net niet via de huisarts gewerkt 😉

De kans dat je over 6 maand gewoon bij de huisarts je prikje kan halen, acht ik ècht zo goed als onbestaande.
Ik bedoelde om terug op de lijst te geraken :)

AZ wordt trouwens gewoon in de koelkast tussen 2 en 8 graden bewaard (dan 6 maanden houdbaar) en is na klaarmaken nog 6u houdbaar op kamertemperatuur. Het zijn Moderna en vooral Pfizer die moeilijker te bewaren zijn. Johnson & Johnson heeft dezelfde bewaartermijn als AZ geloof ik. Dus op zich kunnen AZ en J&J via de huisarts toegediend worden, maar het is logistiek gewoon erg moeilijk om te regelen.

Ik heb trouwens vorige week AZ gehad en heb zo goed als niks van nevenwerkingen gemerkt. Enkel een beetje pijn op de inspuitplaats als ik er op duwde.
 
Het moet zijn dat ze u belangijker vinden dan dove mensen want die moesten meestal meer dan een half jaar wachten voor er eens iemand naar hun dossier keek :unsure:

Ik heb dinsdagochtend mijn vaccin gekregen. Ging allemaal zeer vlot maar amai ik ben daar ziek van geweest. Heel de nacht zwetend in mijn bed liggen rillen.
Op een bepaald moment tijdens het ijlen passeerde de gedachte: 'Ik wou dat ik kon slapen zoals de Mexicanen, opgerold in een tortilla.' En terwijl ik dat dacht geloofde ik voor die halve seconde dat dat echt waar was. Dus blijkbaar brengt het vaccin ook uw latent racisme naar boven. Verdacht dat ze dat uit het nieuws houden.
lol ja ik had ook zoon fever dream van covid, echt ergste nacht van men leven

Iemand een idee wat er gebeurd met mensen die opgeroepen worden en weigeren? Komen die achteraan de lijst terecht of..?
wast nie zo dat je zelf op latere datum afspraak kon maken? alle tzal wss wel afhangen van welk systeem het vaccinatie centrum gebruikt ... want das ook geen 1 zelfde systeem overal ....
 
Laatst bewerkt:
Mijn bijdrage:

Inenting rond 11 uur (t = 0) met AstraZeneza.
Na 8 uur: Rillingen (beperkt) en koorts 37 graden.
Na 9 uur: Lichte hoofdpijn
Na 10 uur: 37,5 graden
Na 12 uur: 38 graden en kou (trillen op mijn benen)
Na 15 uur: 37.5 graden en zweten als een rund. Licht tot matige hoofdpijn. 1 g Dafalgan (paracetamol) genomen
Na 20 uur: Koorts weg, geen hoofdpijn. Alles in orde.

No brainer om je te laten vaccineren, me dunkt.
vriendin van mij heeft het advies gekegen om dafalgan voor de prik in te nemen en later zeker ook 1 te nemen.
ze had ook prijs met koorts en koppijn voor meerdere dagen ect...

ik heb het al meegemaakt covid. ik ga voor het zekere dit ook doen en hopen dat ik het niet weer zitten heb al die toffe symptomen.
 
Mijn bijdrage:

Inenting rond 11 uur (t = 0) met AstraZeneza.
Na 8 uur: Rillingen (beperkt) en koorts 37 graden.
Na 9 uur: Lichte hoofdpijn
Na 10 uur: 37,5 graden
Na 12 uur: 38 graden en kou (trillen op mijn benen)
Na 15 uur: 37.5 graden en zweten als een rund. Licht tot matige hoofdpijn. 1 g Dafalgan (paracetamol) genomen
Na 20 uur: Koorts weg, geen hoofdpijn. Alles in orde.

No brainer om je te laten vaccineren, me dunkt.
Zeg dat maar tegen de mensen die last hebben van zwaardere bijwerkingen (sommige zelfs met de dood tot gevolg)
 
Terug
Bovenaan