Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

En wat noemt gij ziek, echt ziek of niet de moeite ziek? Serieus vraag trouwens.
De eerste dosis echt ziek, zijnde 's nachts koorts tot 39°, overal spierpijn en bij het opstaan 's morgens barstende hoofdpijn in de zin van twee flessen goedkope warme rosé uit te zuipen. Echt ziek dus.

Bij de tweede dosis exact een maand later rillingen 's nachts en hoofdpijn, maar acceptabel. Dus nog steeds mottig maar niet meer doodziek. Ik ben eerlijkheidshalve echt geen mietje. Ben op 7j tijd drie dagen thuis geweest met ziekte en zou zelfs met een been kwijt nog gaan werken. Ben dus ook gaan werken. Om een beeld te proberen schetsen.
 
De eerste dosis echt ziek, zijnde 's nachts koorts tot 39°, overal spierpijn en bij het opstaan 's morgens barstende hoofdpijn in de zin van twee flessen goedkope warme rosé uit te zuipen. Echt ziek dus.

Bij de tweede dosis exact een maand later rillingen 's nachts en hoofdpijn, maar acceptabel. Dus nog steeds mottig maar niet meer doodziek. Ik ben eerlijkheidshalve echt geen mietje. Ben op 7j tijd drie dagen thuis geweest met ziekte en zou zelfs met een been kwijt nog gaan werken. Ben dus ook gaan werken. Om een beeld te proberen schetsen.
Mmm, dat beloofd. Ben ook nooit echt ziek.
Men schoonzus had Pfizer gehad en die had niks last...
 
De eerste dosis echt ziek, zijnde 's nachts koorts tot 39°, overal spierpijn en bij het opstaan 's morgens barstende hoofdpijn in de zin van twee flessen goedkope warme rosé uit te zuipen. Echt ziek dus.

Bij de tweede dosis exact een maand later rillingen 's nachts en hoofdpijn, maar acceptabel. Dus nog steeds mottig maar niet meer doodziek. Ik ben eerlijkheidshalve echt geen mietje. Ben op 7j tijd drie dagen thuis geweest met ziekte en zou zelfs met een been kwijt nog gaan werken. Ben dus ook gaan werken. Om een beeld te proberen schetsen.
Waarom gade gij met koorts werken? Voor hetzelfde geld hebt ge COVID nog voor het vaccin effectief werkzaam is..
 
Waarom gade gij met koorts werken? Voor hetzelfde geld hebt ge COVID nog voor het vaccin effectief werkzaam is..
Omdat ik op een COVID-unit werk, en dus zelf met COVID mag komen werken. Heb dat ook tijdens mijn besmetting gedaan. Maar dat zou een te makkelijk antwoord zijn. Heb me laten testen op voorhand, en had alreeds COVID gehad + heb mijn serologie laten testen ook, had alreeds antilichamen. + heb in de dagen voorgaande aan het vaccin niets van symptomen gehad.

Ben trouwens niet met koorts komen werken, tegen 's ochtends had ik al geen koorts meer. Het was echt 's nachts ineens een piek van 39°. Dus perfect plausibel met een immunitaire reactie op het vaccin. Dat waren ook de richtlijnen, kortstondige koorts = niet te veel zorgen maken. Aanhoudende koorts en blijvende griepverschijnselen = nieuwe covidtest laten afnemen.

Hoop dat ik u hierbij heb kunnen geruststellen :')
 
Omdat ik op een COVID-unit werk, en dus zelf met COVID mag komen werken. Maar dat zou een te makkelijk antwoord zijn. Heb me laten testen op voorhand, en had alreeds COVID gehad + heb mijn serologie laten testen ook, had alreeds antilichamen. + heb in de dagen voorgaande aan het vaccin niets van symptomen gehad.

Ben trouwens niet met koorts komen werken, tegen 's ochtends had ik al geen koorts meer. Het was echt 's nachts ineens een piek van 39°. Dus perfect plausibel met een immunitaire reactie op het vaccin. Dat waren ook de richtlijnen, kortstondige koorts = niet te veel zorgen maken. Aanhoudende koorts en blijvende griepverschijnselen = nieuwe covidtest laten afnemen.

Hoop dat ik u hierbij heb kunnen geruststellen :')
Dat is idd wel een belangrijke nuance! 😄
Deel van de oorzaak dat we zo lang in lockdown zitten, is omdat mensen toch nog gaan werken “want het is maar een griep”, “ziek zijn is voor zwakkeren”, en zoveel meer eh.. daarom mijn ‘bezorgd’ berichtje.
 
Dat is idd wel een belangrijke nuance! 😄
Deel van de oorzaak dat we zo lang in lockdown zitten, is omdat mensen toch nog gaan werken “want het is maar een griep”, “ziek zijn is voor zwakkeren”, en zoveel meer eh.. daarom mijn ‘bezorgd’ berichtje.
Groot gelijk! Ben zelf ook altijd sceptisch :)
 
  • Leuk
Waarderingen: -TC-
Wij hebben bericht gekregen van onze coördinator dat onze contactgegevens zijn doorgegeven aan het VAPH voor onze vaccinaties in de gehandicaptensector. Wij zullen gevaccineerd worden met AstraZeneca, in het vaccinatiecentrum volgens woonplaats van het personeelslid, maar over de precieze timing nog geen nieuws.
 
Hah, veel succes. Het VAPH kennende mag je blij zijn als je het dit jaar nog krijgt :unsure:

Ik kreeg vorige week een mail met een link naar de site van de stad Gent waar ik mijn tijdslot mocht kiezen. Toen heb ik er niet echt op gelet want ik heb gewoon het voorgestelde moment genomen, maar er leek veel keuze te zijn. Meteen ook voor de tweede afspraak. Vlotte en duidelijke website. Was op een minuut geklaard. Volgende week maandag mag ik gaan.
Werkt gij terug in de zorg of waarom moogt gij gaan en ik niet?
 
Wij hebben bericht gekregen van onze coördinator dat onze contactgegevens zijn doorgegeven aan het VAPH voor onze vaccinaties in de gehandicaptensector. Wij zullen gevaccineerd worden met AstraZeneca, in het vaccinatiecentrum volgens woonplaats van het personeelslid, maar over de precieze timing nog geen nieuws.
Werk je in een kleine voorziening? Ik ging er vanuit dat elke voorziening zelf vaccins ging krijgen (of via een mobiele unit geholpen ging worden). Ik krijg op 18 maart het Pfizer-vaccin m.b.v. IDEWE (ik werk in een VAPH-voorziening).
 
Werk je in een kleine voorziening? Ik ging er vanuit dat elke voorziening zelf vaccins ging krijgen (of via een mobiele unit geholpen ging worden). Ik krijg op 18 maart het Pfizer-vaccin m.b.v. IDEWE (ik werk in een VAPH-voorziening).
Nee, ik werk bij een bijstandsorganisatie.
 
D

@pardal : geen idee of je een nieuwe uitnodiging gaat ontvangen of dat je zelf stappen moet ondernemen. De mogelijkheid om alsnog je gratis vaccin te ontvangen moet bestaan. Hoe ze het precies gaan doen ga je pas zien later op het jaar denk ik. Eerst gaan ze verder met diegene die wel 1 willen.
Naar het einde van de rij dacht ik. Misschien het najaar dus.
Vandaag telefoon gekregen, mijn vrouw heeft geweigerd omwille van haar borstvoeding. Ze wordt nu achteraan de lijst bijgezet.
 
Vandaag telefoon gekregen, mijn vrouw heeft geweigerd omwille van haar borstvoeding. Ze wordt nu achteraan de lijst bijgezet.
Zorg dat ze geen schaamtegevoel wordt aangepraat ;) Als mama is dat iets dat ze kan missen, zeker wanneer ze nog borstvoeding geeft.
De enige juiste keuze om te vaccineren is diegene die je zelf maakt
 
Ik begin echt het vliegend schijt te krijgen van deze "vaccinatiestrategie".

Er zijn nu meer dan 328.000 dosissen beschikbaar voor nieuwe mensen. Dat is 164000 man die ze deze week zouden kunnen vaccineren mét reserve voor hun tweede dosis.

Hoe de fuck komt het dat er nu niet dag en nacht gevaccineerd wordt???

Sorry maar ik word hier gewoonweg pisnijdig van. Allez dat is toch gewoonweg ongelofelijk??
 
Ik begin echt het vliegend schijt te krijgen van deze "vaccinatiestrategie".

Er zijn nu meer dan 328.000 dosissen beschikbaar voor nieuwe mensen. Dat is 164000 man die ze deze week zouden kunnen vaccineren mét reserve voor hun tweede dosis.

Hoe de fuck komt het dat er nu niet dag en nacht gevaccineerd wordt???

Sorry maar ik word hier gewoonweg pisnijdig van. Allez dat is toch gewoonweg ongelofelijk??

Alles bij elkaar gaat het om 122.811 mensen die een eerste dosis zullen krijgen
En dat is Vlaanderen alleen, dus België zal wel aan 164.000 geraken.
 
Ja, maar dat is dus wéér een week. Die vaccins liggen hier al van vorige week te blinken.
Allez de moment dat er vaccins binnen komen is dat toch geen rocket science om die snel te gebruiken?

Hier kan je trouwens alles best goed opvolgen : https://covid-vaccinatie.be/nl
 
Geen probleem als ik langer moet wachten als ik op het originele tijdstip niet kon. Maar dan moet je wel een proces hebben, dit is pure onkunde. Of mijn reden tot verplaatsing legitiem is, doet helemaal niets ter zake: het moet in beide gevallen werken.
Nu ja stel dat je net geopereerd bent en 3 weken in een ziekenhuisbed moet liggen. Maar net dan krijg je een uitnodiging in de bus en die uitnodiging is net in de periode dat je nog in je ziekenhuisbed ligt.

Dan is je kans dus verkeken en word je gestraft door helemaal achteraan de wachtrij te moeten?

Ben trouwens niet met koorts komen werken, tegen 's ochtends had ik al geen koorts meer. Het was echt 's nachts ineens een piek van 39°. Dus perfect plausibel met een immunitaire reactie op het vaccin. Dat waren ook de richtlijnen, kortstondige koorts = niet te veel zorgen maken. Aanhoudende koorts en blijvende griepverschijnselen = nieuwe covidtest laten afnemen.

Hoop dat ik u hierbij heb kunnen geruststellen :')
Ok maar dan nog. Dan heb je toch weinig tot niet geslapen die nacht? Persoonlijk had ik een dagje extra thuisgebleven sé want half slapend + ziekjes gaan werken = meer kans op fouten maken.

Ik redeneer dan toch: Je moet 42+ jaar werken, die ene fucking dag op al die jaren, zal het verschil echt niet maken. Maar goed dat is uw eigen keuze natuurlijk :)
 
Laatst bewerkt:
Ook mail gehad. Zelfde logica als bij Utred, geregistreerd als zorgverlener.
Mijn 2de prik zou ik krijgen na net geen 3 maanden. Dat lijkt me toch een fout, nee?
Grof geschat dien je toch een maand na de eerste het tweede te krijgen?
Of het geheugen van mijn immuunsysteem wordt schromelijk overschat :unsure:
 
Dan heb je wellicht het AstraZeneca vaccin:
Uit klinische studies blijkt dat het AstraZeneca vaccin, dat ook in 2 doses wordt toegediend, bij personen van 18 jaar tot 55 jaar werkzaam is tegen COVID-19 ziekte. [...]De toediening van de 2e dosis 12 weken na de eerste dosis kan zelfs nog een betere bescherming tegen COVID-19 ziekte bieden. Dit laatste tijdsschema wordt dan ook aanbevolen.

Ook van de andere vaccins kan je weten welke het is:
  • 21 dagen of 3 weken tussen: Pfizer
  • 28 dagen of 4 weken tussen: Moderna
 
Terug
Bovenaan