Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Dan heb je wellicht het AstraZeneca vaccin:


Ook van de andere vaccins kan je weten welke het is:
  • 21 dagen of 3 weken tussen: Pfizer
  • 28 dagen of 4 weken tussen: Moderna
Bedankt voor de info. Ik had een vermoeden maar dacht dat dit schema niet werd toegepast. Blijkbaar dus wel. Nogmaals bedankt!
 
Zorg dat ze geen schaamtegevoel wordt aangepraat ;) Als mama is dat iets dat ze kan missen, zeker wanneer ze nog borstvoeding geeft.
De enige juiste keuze om te vaccineren is diegene die je zelf maakt

Is dat niet wat kort door de bocht? De gehele vaccinatiecampagne is gericht op een maximale vaccinatiegraad te verkrijgen zodat we eindelijk van "al het gezever" verlost zijn. Vaccinatie is wat mij betreft dan ook geen individuele keuze net omdat de impact groot is op ons allemaal.

Natuurlijk speelt dat allemaal minder in 1 concrete casus. Als je het echter doortrekt op ruimere basis en we alle "vermeend gegronde redenen" op een rijtje gaan zetten wordt dat wel natuurlijk allemaal iets problematischer.

Om het nu eens heel zwart/wit te zetten: Als je een vaccin weigert is dat inderdaad uw goed recht maar dan engageer je je er ook wel toe om jezelf in quarantaine te plaatsen zodat je individuele keuze geen impact kan hebben op anderen.

trouwens: https://www.health.belgium.be/sites...inatie_zwangere_borstvoeding_vrouw_vweb_0.pdf
 
Is dat niet wat kort door de bocht? De gehele vaccinatiecampagne is gericht op een maximale vaccinatiegraad te verkrijgen zodat we eindelijk van "al het gezever" verlost zijn. Vaccinatie is wat mij betreft dan ook geen individuele keuze net omdat de impact groot is op ons allemaal.

Natuurlijk speelt dat allemaal minder in 1 concrete casus. Als je het echter doortrekt op ruimere basis en we alle "vermeend gegronde redenen" op een rijtje gaan zetten wordt dat wel natuurlijk allemaal iets problematischer.

Om het nu eens heel zwart/wit te zetten: Als je een vaccin weigert is dat inderdaad uw goed recht maar dan engageer je je er ook wel toe om jezelf in quarantaine te plaatsen zodat je individuele keuze geen impact kan hebben op anderen.

trouwens: https://www.health.belgium.be/sites...inatie_zwangere_borstvoeding_vrouw_vweb_0.pdf
Maar als je gevaccineerd bent kan je toch enorm veel mensen besmetten.
Casus buurvrouw. Heel zware diabeticus. Had reeds een eerste prik gehad van een vaccin. Die heeft dan tussentijds corona opgelopen zonder symptomen en haar man besmet (niet gevaccineerd) die nu heel ziek is. Ik denk dat dit is wat we in israel gezien hebben. We zijn gevaccineerd en we doen maar op niet beseffende dat ze best wel nog veel mensen kunnen aansteken. (zelfs als je asymptomatisch bent)
 
de vrouw heeft ook een uitnodiging gehad, maar twijfelt nog. Maar hoe zit het als je nu annuleert? Krijg je dan later opnieuw een uitnodiging of is je kans dan helemaal verkeken?
Volgens een foldertje van het vaccinatiecentrum hier in Sint-Truiden is het ofwel bevestigen dat je gaat, ofwel verplaatsen (je krijgt dan later een nieuwe datum, je kan zelf geen datum kiezen), ofwel annuleren (je kan dan zelf nog altijd kiezen om later gevaccineerd te worden, maar dat zou je dan zelf moeten aangeven).
Maar blijkbaar lukte dat verplaatsen niet volgens @Herman De Croo hier, wat toch raar is.
 
Maar als je gevaccineerd bent kan je toch enorm veel mensen besmetten.
Casus buurvrouw. Heel zware diabeticus. Had reeds een eerste prik gehad van een vaccin. Die heeft dan tussentijds corona opgelopen zonder symptomen en haar man besmet (niet gevaccineerd) die nu heel ziek is. Ik denk dat dit is wat we in israel gezien hebben. We zijn gevaccineerd en we doen maar op niet beseffende dat ze best wel nog veel mensen kunnen aansteken. (zelfs als je asymptomatisch bent)
Voila, die bedenking had ik dus ook al gepost in een ander corona gerelateerd topic, maar dat werd daar afgedaan als onjuist.
 
Ok maar dan nog. Dan heb je toch weinig tot niet geslapen die nacht? Persoonlijk had ik een dagje extra thuisgebleven sé want half slapend + ziekjes gaan werken = meer kans op fouten maken.

Ik redeneer dan toch: Je moet 42+ jaar werken, die ene fucking dag op al die jaren, zal het verschil echt niet maken. Maar goed dat is uw eigen keuze natuurlijk :)
Dat klopt volledig, was beter thuis gebleven. Maar was een heel gedoe dan, consultaties afbellen, vervangingen zoeken, ... :\
 
Wij gaan soms vrijwillig helpen in een WZC waar m'n schoonvader verblijft vooral bij 'evenementen' en ambiance middagen dienen we op en sta ik achter de bar. Geen brief gehad, wel telefonisch gecontacteerd. Sinds vorige week 2de shot van het Pfizer vaccin ontvangen. Een zeer aangename verrassing.
 
Ook mail gehad. Zelfde logica als bij Utred, geregistreerd als zorgverlener.
Mijn 2de prik zou ik krijgen na net geen 3 maanden. Dat lijkt me toch een fout, nee?
Grof geschat dien je toch een maand na de eerste het tweede te krijgen?
Of het geheugen van mijn immuunsysteem wordt schromelijk overschat :unsure:

Same here, werk al 2+ jaar niet meer in die sector. Data van de FOD's is beetje outdated precies :p
Volgende week eerste shot, het tweede ergens in Mei.
Ik kijk al uit naar de side-effects, had gelukkig(?) toevallig volgende week al verlof genomen. Yay? :unsure:
 
Sommige mensen hier gaan "out of the blue" een uitnodiging krijgen om gevaccineerd te worden, een aantal gezonde mensen zullen uitgenodigd worden om anonimiteit van mensen met onderliggende aandoeningen te garanderen. Het is uiteraard de bedoeling om erin op te gaan en niet te bellen dat ze een foutje hebben gemaakt:

 
Mijn schoonzus heeft plots een uitnodiging gekregen. Ze dacht omdat ze zich als vrijwilliger had aangemeld om in een vaccinatiecentrum te gaan helpen, maar blijkbaar is't omdat ze nog een RIZIV-nummer heeft van toen ze logopediste was. :laugh: (al 2 jaar niet meer)
Mijn schoonmoeder (56 jaar) daarentegen, verpleegster bij Wit-Gele Kruis heeft nog niets gehoord ivm inentingen. Ook haar collega's nog niks.

Ik vind dit gek :]
 
Tjah, er wordt veel gefoefeld met die vaccins... heb al 2 voorbeelden uit mijn directe omgeving.
mijn vader zit in het bestuur van een wzc, komt nooit in contact met de bewoners en werkt van thuis... is toch al gevaccineerd, on the record was dat met een “overschotje” dat ze uit de vuilbak hebben gered... Maar hij wist wel al een week op voorhand op welke dag en uur dat “overschotje” ging klaarliggen voor hem.

Vriendin werkt als ambtenaar bij het lokaal bestuur van een vlaamse stad, 3tal weken terug is “de lijst” rondgegaan op haar dienst. Wie graag een vaccin wou mocht zijn naam er op zetten... ze gingen kijken wat mogelijk is, want mogelijks zijn er wat “vaccins op overschot”...
Deze week bericht gekregen dat ze haar op 16/03 mag gaan aanbieden voor vaccinatie.
Als ik al zo 2 vorbeelden heb in mijn onmiddelijke gezinsomgeving, dan vermoed in dat er nog enorm veel van deze gevallen zijn en dat het logisch is dat het hele vaccinatiesysteem niet loopt zoals het moet
 
Laatst bewerkt:
Allez, de schoonmama en de mama allebei hun uitnodiging gekregen om zich op 16/3 te laten inenten. En dan 3 maand later nog eens. Ze zullen dus beide (56 jaar en 65 jaar) AstraZeneca krijgen.
 
Allez, de schoonmama en de mama allebei hun uitnodiging gekregen om zich op 16/3 te laten inenten. En dan 3 maand later nog eens. Ze zullen dus beide (56 jaar en 65 jaar) AstraZeneca krijgen.
Heeft uw schoonma dan extra onderliggende aandoeningen? Mijn ouders zijn 67 en 65 en geen van beiden heeft al een uitnodiging gehad. Zelfs mijn grootmoeder van 86 met Parkinsons en nog andere onderliggende aandoeningen heeft nog geen uitnodiging gehad.
 
Laatst bewerkt:
Hah, veel succes. Het VAPH kennende mag je blij zijn als je het dit jaar nog krijgt :unsure:
Ier zie! Vanmorgen mail gehad, eerste vaccinatie op 24 maart en de volgende na exact 3 weken (Pfizer vaccin). Verschillende collega's hebben deze week ook hun brief gehad, sommigen mogen volgende week al gaan.
 
Mijn grootmoeder heeft ook eindelijk bericht gehad, wel enkel via email en al direct voor nu zaterdag dus die brieven dat lijkt daar zo vlot nog niet te gaan :p. AstraZeneca voor haar trouwens
 
Heeft uw schoonma dan extra onderliggende aandoeningen? Mijn ouders zijn 67 en 65 en geen van beiden heeft al een uitnodiging gehad. Zelfs mijn grootmoeder van 86 met Parkinsons en nog andere onderliggende aandoeningen heeft nog geen uitnodiging gehad.
Allebei werkend in de zorg :)
Schoonmoeder als thuisverpleegster, dus ik vond het al straf dat ze niet eerder uitgenodigd werd.
 
Terug
Bovenaan