Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Als ik dat hier lees is het precies toch geen goed idee dat de 2 ouders van een gezin op dezelfde dag een spuitje krijgen :D

Kameraad, sporter, ook zijn dosis AZ gehad.
Ene dag zo ziek geweest zoals em nog nooit ziek is geweest.
Voor mijn zus idem. Ik hoop dat ik ne andere krijg :unsure:
Anderzijds...et alors ?
1 of 2 daagjes ziek zijn...ik ga er gerust 2 dagen voor rillend in bed liggen om gegarandeerd niet in 't ziekenhuis te belanden en op termijn mijn vrijheid terug te krijgen.

Ik heb mijn 2 prikken Phizer gehad. Geen last op een stramme schouder na.
Mijn vrouw: Hoofdpijn na de eerste prik. Griepering en een pijnlijke oksel? na de tweede.
Ze zit via het ziekenhuis waar ze werkt in een studie die de bijwerkingen van corona in kaart proberen te brengen.

Mijn 2de Pfizer prik vorige week gekregen. Naast wat pijn op de plaats van inspuiten de dag erna wat belabberd, was opgelost met een grammetje paracetamol.

Donderdag eerste prik Moderna gekregen omstreeks 18u. Tegen 1u30 koortsig beginnen voelen. Vrijdag de hele dag in mijn bed gelegen met koorts, spierpijn, koude rillingen, zweetbuien, hoofdpijn maar bovenal enorm vermoeid. De krachtmeting die ik moest ondergaan om mij te kunnen rechtzetten om een dafalgan te nemen was zeer groot. Wonderwel, als ik er dan in sloeg om een beetje rond te lopen voelde ik mij snel wat beter, maar na een paar uur was dat weer voorbij en lag ik weer in mijn bed. Nu, zondag, voel ik mij nog steeds maar 75%. Nog af en toe last van kou en zweetbuien en nog wat hoofdpijn. Het komt goed, neem geen dafalgan meer ondertussen.
Ik heb een goede maand geleden wel (redelijk goed) corona gehad, vermoedelijk heeft dat er ook wel iets mee te maken. Ik voel dat mijn lichaam sinds die corona nog steeds niet helemaal 100% is en dan heb je niet veel nodig om je weer mottig te voelen.

Donderdag eerste prik Moderna gekregen omstreeks 18u. Tegen 1u30 koortsig beginnen voelen. Vrijdag de hele dag in mijn bed gelegen met koorts, spierpijn, koude rillingen, zweetbuien, hoofdpijn maar bovenal enorm vermoeid. De krachtmeting die ik moest ondergaan om mij te kunnen rechtzetten om een dafalgan te nemen was zeer groot. Wonderwel, als ik er dan in sloeg om een beetje rond te lopen voelde ik mij snel wat beter, maar na een paar uur was dat weer voorbij en lag ik weer in mijn bed. Nu, zondag, voel ik mij nog steeds maar 75%. Nog af en toe last van kou en zweetbuien en nog wat hoofdpijn. Het komt goed, neem geen dafalgan meer ondertussen.
Ik heb een goede maand geleden wel (redelijk goed) corona gehad, vermoedelijk heeft dat er ook wel iets mee te maken. Ik voel dat mijn lichaam sinds die corona nog steeds niet helemaal 100% is en dan heb je niet veel nodig om je weer mottig te voelen.
damn, hier heb ik wat schrik voor. Het is al 5 jaren geleden dat ik nog koortsig en grieperig was, maar (de herinnering aan) dat gevoel is echt moordend voor mijn mentaal welzijn. Is er enige manier om te weten of je in aanmerking komt voor die verschijnselen bij een prik?

damn, hier heb ik wat schrik voor. Het is al 5 jaren geleden dat ik nog koortsig en grieperig was, maar (de herinnering aan) dat gevoel is echt moordend voor mijn mentaal welzijn. Is er enige manier om te weten of je in aanmerking komt voor die verschijnselen bij een prik?
Geen idee, niemand kan met zekerheid zeggen wanneer wel en wanneer niet.
Nu, ik kan wel vergelijken: ik heb corona gehad en als ik kan kiezen tussen corona doormaken zoals ik of een vaccin met de bijwerkingen die ik beschreef dan kies ik met veel plezier (!!!) voor dat vaccin.
Natuurlijk ook hier lijkt het een loterij, want niemand kan weten welke symptomen je al dan niet zou ontwikkelen als je ziek zou worden...

EDIT: Trouwens vandaag weer 100% ok na het vaccin.

Ouders hebben ook hun uitnodiging gekregen. Pa (wordt 70) krijgt Pfizer. Ma (wordt 68) moet vijf dagen later gaan en krijgt AstraZeneca.

Vorig jaar is ma in het ziekenhuis opgenomen met bloedklonters en longembolie en moet nu bloedverdunners nemen dus is ze wel beetje ongerust daarover.

Ouders hebben ook hun uitnodiging gekregen. Pa (wordt 70) krijgt Pfizer. Ma (wordt 68) moet vijf dagen later gaan en krijgt AstraZeneca.

Vorig jaar is ma in het ziekenhuis opgenomen met bloedklonters en longembolie en moet nu bloedverdunners nemen dus is ze wel beetje ongerust daarover.
Hier t zelfde ma 71 AstraZeneca,pa 73 Pfizer.
Ma moet nu donderdag al , ben is benieuwd wat het gaat geven..

Ik ben vandaag voor mijn tweede vaccin mogen gaan (omstreeks iets voor 15u). Voorlopig buiten een stijve bovenarm nog nergens last van.

Maar wat me vooral opviel, dat was toch een zeer goed georganiseerd vaccinatiecentrum. Vorige keer verliep ook alles vlot, dus daar zeker geen opmerkingen over, maar het tempo verschilt enorm. Ook bij mijn collega's die vandaag voor hun tweede spuit mochten gaan, hoor ik hetzelfde (ander vaccinatiecentrum, zij in Malle, ik in Aarschot). Mij leek het ook dat er effectief al meer vrijwilligers aanwezig waren, zeer stipt en snel in het ontsmetten van stoelen bijvoorbeeld, amper wachtrijen en amper wachttijden. Hopelijk gaat het voor iedereen die nog moet/wil langsgaan even vlot!

Dat is nu al jaren dat die Cain te pas en te onpas eens in het nieuws mag komen omdat hij weer een of andere o-zo-stoere actie heeft gedaan, vraag me echt af waarom de media zo'n eikel aandacht blijft gunnen.

Voor de liefhebbers een kleine bloemlezing :

Bon, ma heeft contact opgenomen met de dokter in het UZA die haar opvolgt ivm bloedklonters e.d. En die heeft haar nu gerust gesteld dat ze haar geen zorgen moet maken om AstraZeneca. Nog twaalf dagen dus en de ouders hebben hun eerst prik gehad :).

Als het een troost is, ik heb ook mijn eerste prik Moderna gehad en dat viel goed mee bij mij. Twee dagen een pijnlijke arm (ik sliep er zelfs slecht van) en de dag erna een beetje hangerig en huilerig, maar echt niet grieperig of doodziek of zo.

Bon, ma heeft contact opgenomen met de dokter in het UZA die haar opvolgt ivm bloedklonters e.d. En die heeft haar nu gerust gesteld dat ze haar geen zorgen moet maken om AstraZeneca. Nog twaalf dagen dus en de ouders hebben hun eerst prik gehad :).
Tot ge vraagt of ze dat zwart op wit willen bevestigen, dan krabbelen ze snel terug.

Terug
Bovenaan