Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Intensief sporten wordt de eerste 5 dagen na vaccinatie afgeraden wegens de kans op hartspierontstekingen...

Fuck, ik ben 2 dagen doodziek geweest van mijn boosterprik, maar toen ik me de derde dag terug beter voelde ben ik wel meteen gaan zwemmen en de dag erop terug gaan lopen. Niemand heeft mij dat van die hartspierontstekingen gezegd... tof!
 
Fuck, ik ben 2 dagen doodziek geweest van mijn boosterprik, maar toen ik me de derde dag terug beter voelde ben ik wel meteen gaan zwemmen en de dag erop terug gaan lopen. Niemand heeft mij dat van die hartspierontstekingen gezegd... tof!
Is eigenlijk een algemene regel na infectieziekte (eender welke), eerste week niet (intensief) sporten
 
Ik weet het niet?
Ik moet zelf in quarantaine dus mag niet naar dat testcentrum denk ik?
Alleen dokter en supermarkt?
Vermits je nog niet geboosterd bent moet je inderdaad minstens drie dagen in quarantine. Best gewoon eens bellen naar je vaccinatiecentrum, hoewel ik denk (niet zeker dus; ik weet niet precies hoe dat zit met die boosters en HRC) dat je booster dan zal worden uitgesteld.
 
Fuck, ik ben 2 dagen doodziek geweest van mijn boosterprik, maar toen ik me de derde dag terug beter voelde ben ik wel meteen gaan zwemmen en de dag erop terug gaan lopen. Niemand heeft mij dat van die hartspierontstekingen gezegd... tof!

Is eigenlijk een algemene regel na infectieziekte (eender welke), eerste week niet (intensief) sporten
Klopt, zover ik weet is dat bij griep net hetzelfde. Je hoort in de volksmond toch soms wel van die horrorverhalen hoe zo'n infectie dan "op iemand zijn hart heeft gepakt".
 
Die van mij heeft een snotneus sinds vanmorgen dus een sneltest gedaan en positief.
Ikzelf niet, morgen moet ik voor mijn vaccin. Wat moet ik nu eigenlijk doen? :unsure:
Ik heb gisteren positief getest, mijn vrouw moest donderdag om haar booster. Haar laatste is meer dan 5 maand geleden dus moet ze ook 7 dagen quarantaine (ale 4 mits selftesten). Ze heeft deze morgen vaccinatiecentrum gebeld en die hebben de afspraak geannuleerd. En ze moest maar terugbellen of zelf online kijken voor een nieuwe afspraak wanneer ze weer buiten mocht, ze hadden plek genoeg zeiden ze.
 
Ik weet het niet?
Ik moet zelf in quarantaine dus mag niet naar dat testcentrum denk ik?
Alleen dokter en supermarkt?
Klopt regels zijn weer verranderd,soms moeilijk te volgen.
Mijn vrouw is begin december positief getest,en ik heb me meteen laten testen (was negatief) dus mocht ik terug buiten.
 
Gisteren Spikevax als boosterprik gekregen.Geen enkele last ondervonden tot nu toe.
Komende van tweemaal Astra Zenica.
 
Laatst bewerkt:
Vorige donderdag booster gekregen (Moderna, na 2x Pfizer) :
Vrijdag vrij loom opgestaan, tegen de middag gestopt met werken omdat ik me echt niet goed voelde.
(koortsig, hoofdpijn, spierpijn, koud/warm,...)
Zaterdag hele dag slecht, zondag aan de beterhand.
Maandag helemaal terug in orde.

Moraal van het verhaal....volgende booster inplannen ergens begin de week zodat niet heel mijn weekend naar de ...... is :)
 
Vrijdag mijn booster (Moderna of course) gehad en dit weekend enkel rustig gesport. Verhoogde gemiddeld hartslag van ongeveer 10 slagen aan eenzelfde tempo tijdens het lopen. Bon, daar kon ik nog mee leven.

Nu vanmiddag op de fiets, toch de 5e dag sinds prik, dik 20watt minder hard gefietst (circa 7%) dan ijkingspunt maand geleden en hartslag die 15 tellen hoger ligt.

Mijn hartslag in rust was trouwens vrijdag op zaterdag gestegen van 41 naar 48...

Destijds met Pfizer niets van gemerkt. Wat mij betreft de laatste prik die ze zetten tenzij we weer naar een gevaarlijke variant gaan. Heb het ermee gehad als verder zeer gezonde en jonge man. Ik sport normaal minstens dagelijks en ik ben niet van plan om de paar maanden een week of twee niet deftig te kunnen sporten en/of ziek te lopen.



Mij is trouwens ook niets gezegd over de gevaren als jonge dertiger met een sporthart. Fait divers'ke zeker? Gelukkig zelf nog gezond verstand om niet all out te gaan die eerste dagen. Mijn training van vandaag is eentje die mij normaal ook vlot afgaat maar die moest ik dus vroegtijdig staken.
Het is volgens mij nu wel logisch dat je met een geactiveerd immuunsysteem niet de sportprestatie van je leven gaat leveren. Ik stel me vooral de vraag waarom je denkt dat 5 dagen niet all out kunnen gaan zo'n probleem is, tenzij je een professioneel wedstrijdatleet bent.
 
Maar goed, verder wil ik de pro's en contra's hier niet verder bediscussiëren, daar zal elders plaats voor zijn en veelal wordt je toch al als halve gek bestempeld wanneer je het huidige beleid als gevaccineerde met een half-kritisch oog in vraag durft te stellen.
Dat moet er toch al te vaak bij kunnen he? Niemand zegt toch dat jij een gek bent? Je krijgt gewoon kritiek op/duiding bij je stelling. Als je niet tegen weerwoord kan dan moet je maar niet posten op een publiek forum, maar kom dan alsjeblieft niet af met variaties op 'oh het mag niet gezegd worden' of andere slachtoffer rolletjes. Er zijn er hier over al die threads zo veel die met een half-kritisch oog het huidige beleid in vraag stellen, en die worden helemaal niet als gekken behandeld.

Dat jij nu geen boosters meer moet hebben omdat je even een paar procentpunten kwijt bent van je maximum prestaties na een vaccinatie is jouw zaak, maar er is hier echt niemand die jou een gek noemt. De enigen die hier 'bestempeld worden als halve gekken' zijn die dat verifieerbare onzin komen posten. Daar hoor jij voor alle duidelijkheid niet bij.

Voor de rest moeten zulke zaken inderdaad besproken worden in het vaccinatietopic, en daar geef ik je wel gelijk in dat dat het niet waard is.
 
Een probleem is een groot woord, maar sop is de kool niet meer waard als je als gezonde jonge dertiger:

- al gevaccineerd en dus redelijk beschermd bent;
- mag rekenen op kortdurige extra bescherming door booster (die überhaupt komt op een moment dat de piek misschien al achter ons ligt);
- hierdoor hetgene dat je in deze periode grotendeels mentaal en fysiek gezond houdt, elke keer mag staken.

Maar goed, verder wil ik de pro's en contra's hier niet verder bediscussiëren, daar zal elders plaats voor zijn en veelal wordt je toch al als halve gek bestempeld wanneer je het huidige beleid als gevaccineerde met een half-kritisch oog in vraag durft te stellen.
Gohja het is een persoonlijke afweging, maar voor mij is er geen garantie dat eenmaal deze piek voorbij het plots allemaal opgelost is. Het is ook niet alsof we elke maand een booster gaan krijgen uiteindelijk, en een week minder intensief sporten is voor mij ook ok als niet betaalde hobby-atleet.
 
Edoch wel min of meer wat ik net elders meemaakte:


Je geeft beleefd je visie op het vaccinatiebeleid en hop, krijg je zo'n hoongelach. Dan wordt ik zelf nog liever gek genoemd. :tongue: En dan verwonderd zijn dat extremisten zich steeds verder afzetten tegen de mainstream. Sja... :)


Beetje ontsporing van het draadje maar ik wou het voorbeeld toch even aandragen om aan te geven dat er (niet per sé hier) weldegelijk vaak polariserend, onvolwassen en veroordelend gereageerd wordt als je ook maar iets in vraag durft te stellen of durft af te wijken van de maatschappelijke norm binnen dit beleid.
Ik geloof je wel hoor. Ik wilde niet bedoelen dat die polarisatie en dat 'kampengedrag' niet voorkomt, want dat is (spijtig genoeg) wel zo. Het is maar gewoon dat, wat jij zei (dat je automatisch als gek wordt bekeken), nogal snel wordt gezegd door bepaalde figuren die van tijd tot tijd wel verifieerbaar valse/gekke onzin verkondigen alsof ze geviseerd worden (terwijl onzin gewoon bestreden moet worden) of door users die zo eens af en toe de boel wat komen ophitsen om dan te verdwijnen, vandaar mijn reactie.

En opnieuw: daarmee zeg ik niet dat wat jij zei onzin is. Als jij voor jezelf een gegronde reden hebt om niet meer voor verdere boosters te gaan, dan is dat wat mij betreft zo. Daar kan ik nog mijn persoonlijke bedenkingen bij hebben, en als iemand open staat voor discussie wil ik wel eens argumenten leveren om je toch te laten vaccineren, maar ik hou mij niet echt bezig met elke twijfelaar/weigeraar 'terecht te wijzen' op het forum.

Het is pas vanaf dat men begint te roepen dat vaccins over het algemeen niet werken of dat er fake info in het rond begint te vliegen dat ik er een probleem mee heb, en dat soort statements ('dat mag hier niet gezegd worden' en aanverwanten) wordt dan vaak gebruikt, vandaar mijn reactie. Ik heb dus misschien te fel gereageerd, waarvoor mijn excuses. Dat is misschien een beetje PTSD van zo veel en lang in de coronathreads rond te hangen.
 
Vorige donderdag booster gekregen (Moderna, na 2x Pfizer) :
Vrijdag vrij loom opgestaan, tegen de middag gestopt met werken omdat ik me echt niet goed voelde.
(koortsig, hoofdpijn, spierpijn, koud/warm,...)
Zaterdag hele dag slecht, zondag aan de beterhand.
Maandag helemaal terug in orde.

Moraal van het verhaal....volgende booster inplannen ergens begin de week zodat niet heel mijn weekend naar de ...... is :)

Ik zit met net t zelfde… gisteren om 20u geweest, vanmorgen eigenlijk ok, minder stijve arm als de eerste 2 maar om 10u begon k echt met t uur slechter te worden. Heb me tot 16U moeten slepen, rillingencen constant kou hebbe, hoofdpijn, spierpijn (benen die als lood voelen)…

K had al schrik dat ik effectief covid had maar zal wel niet na de prik gisteren avond?
 
Ik zit met net t zelfde… gisteren om 20u geweest, vanmorgen eigenlijk ok, minder stijve arm als de eerste 2 maar om 10u begon k echt met t uur slechter te worden. Heb me tot 16U moeten slepen, rillingencen constant kou hebbe, hoofdpijn, spierpijn (benen die als lood voelen)…

K had al schrik dat ik effectief covid had maar zal wel niet na de prik gisteren avond?
Dat dachten wij hier ook, vorige week maandag booster, dinsdagavond werd vriend ziek. Vrijdag positieve pcr. Blijkbaar voor de prik nog besmetting opgelopen. Best alert blijven.
 
2x Pfizer gehad, lichte stijve arm maar voor de rest geen last.

Eergisteren Moderna booster gehad, 2x mottige nacht gehad (meerdere keren zwetend wakker worden) en na gisteren nu ook vandaag enorm mottig.

De besmetting beviel mij een pak beter dan de booster 🤨
 
Edoch wel min of meer wat ik net elders meemaakte:


Je geeft beleefd je visie op het vaccinatiebeleid en hop, krijg je zo'n hoongelach. Dan wordt ik zelf nog liever gek genoemd. :tongue: En dan verwonderd zijn dat extremisten zich steeds verder afzetten tegen de mainstream. Sja... :)


Beetje ontsporing van het draadje maar ik wou het voorbeeld toch even aandragen om aan te geven dat er (niet per sé hier) weldegelijk vaak polariserend, onvolwassen en veroordelend gereageerd wordt als je ook maar iets in vraag durft te stellen of durft af te wijken van de maatschappelijke norm binnen dit beleid.

Ik vind dat je wel een punt hebt.
Vind dat wel héél goedkoop afgedaan om te zeggen dat het logisch is geen grote inspanning te doen 5 dagen na een vaccin.
Ik ben nu ook niet de minst ongeïnformeerde (ook niet de meest geïnformeerde, die pretentie heb ik niet).

Maar ik ben ook 2 keer na enkele dagen gaan sporten en na mijn vaccin vandaag stond dit weekend toch ook een loopje van 16km op het programma.

Dat veel "bereidwillige" mensen (en ik noem ze zo want het feit dat je je vaccin neemt is toch een goede indicator dat je wil helpen om dit allemaal onder controle te houden) dit blijkbaar niet weten is niet de fout van die mensen maar van de communicatie naar die mensen.
En dan moet dat beter, punt.
 
Vandaag om 16u45 booster gehad, Moderna na 2x Pfizer.
Meteen aan de beurt bij binnen stappen, was ook maar iets van 10 mensen in totaal die ik heb gezien ( zelfs na 15 min te wachten ) en was ook gesloten toen ik terug buiten ging.

Voorlopig niets wat echt tegen steekt, voel mijne arm wel al beginnen op te spelen qua spierpijn, vooral bij half of heel in de lucht te steken.
Hopelijk morgen niet zo mottig als ne hond, heb een gesprek om 10u.
 
Terug
Bovenaan