Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ene in de fitness had gisteren zijn booster gekregen en was vandaag al aan het gewichtheffen.

En hier is iedereen precies halfdood na zijn booster. 😐

Intensief sporten wordt de eerste 5 dagen na vaccinatie afgeraden wegens de kans op hartspierontstekingen...
Een vriend van mij is na elke van zijn 3 injecties die dag mee komen trainen. Bij mij vielen die altijd tijdens mijn trainingsmomenten dus was het de dag erna (booster pas volgende week).Of dat nu zo verstandig is laat ik in het midden, maar het gaat om krachttraining, wat nog iets anders is dat cardio waar je de rode zone opzoekt.

Zoals bij alles denk ik dat je de mensen die niets van last hebben gewoon minder hoort.
 
Zoals eerder al gemeld in dit topic had ik liever een booster van Pfizer (na 2x Pfizer), maar gisteren toch booster van Moderna laten zetten.

Voorlopig pijnlijke arm, spierpijn, maar geen koorts. Door de arm niet super geslapen.

Ze zeiden wel bij de vaccinatie dat ik 2 dagen niet intensief mocht sporten, dus hier zeiden ze dat wel van het intensief sporten, zij het dan wel 2 dagen in plaats van 5 dagen.

Vandaag wordt een rustig dagje in ieder geval.
 
Originele coronavirus in maart 2020: beetje koorts en de kenmerkende hoest.
Pfizer vaccins: licht in mijn hoofd en wat pijn in mijn arm.
Moderna booster: een dag in de lappenmand gelegen met koorts, hevige spierpijn en algemene malaise.
 
Originele coronavirus in maart 2020: beetje koorts en de kenmerkende hoest.
Pfizer vaccins: licht in mijn hoofd en wat pijn in mijn arm.
Moderna booster: een dag in de lappenmand gelegen met koorts, hevige spierpijn en algemene malaise.
Het valt toch wel op dat er veel mensen last hebben van doe Moderna booster, terwijl je dat bij de 2 basisvaccins niet hoorde.
En dat terwijl die booster maar een halve dosis is ten opzichte van het normale vaccin.
 
Ik heb sinds vrijdag mijn vaccin gehad, en sinds zaterdag al een licht grieperig gevoel (zaterdag was het misschien wat meer).
Maar vandaag nog altijd wat licht draaierig kan dit normaal zijn ?

Toevallig sluit de creche van de kleine vandaag wegens een corona cluster. (mijn dochter heeft last van koorts dus wordt sowieso getest).
Zou ik me ook best mee laten testen aangezien ik er ook moet zijn ?

Of ben ik gewoon ziek van dat vaccin ?
Edit: kan je positief testen door het vaccin ook ?
 
Het valt toch wel op dat er veel mensen last hebben van doe Moderna booster, terwijl je dat bij de 2 basisvaccins niet hoorde.
En dat terwijl die booster maar een halve dosis is ten opzichte van het normale vaccin.
Ik ken in mijn omgeving toch veel mensen die last hadden van hun 2e prik Moderna hoor. Ik was zowat de enige in mijn kring die toen totaal geen last had.
 
Ik heb sinds vrijdag mijn vaccin gehad, en sinds zaterdag al een licht grieperig gevoel (zaterdag was het misschien wat meer).
Maar vandaag nog altijd wat licht draaierig kan dit normaal zijn ?

Toevallig sluit de creche van de kleine vandaag wegens een corona cluster. (mijn dochter heeft last van koorts dus wordt sowieso getest).
Zou ik me ook best mee laten testen aangezien ik er ook moet zijn ?

Of ben ik gewoon ziek van dat vaccin ?
Edit: kan je positief testen door het vaccin ook ?
Ja.
Ja. (Minstens zelftest)
Is mogelijk, test wijst dit uit.
Neen.
 
Ik ken in mijn omgeving toch veel mensen die last hadden van hun 2e prik Moderna hoor. Ik was zowat de enige in mijn kring die toen totaal geen last had.
Zou kunnen, de mensen die ik ken die de eerste 2 prikken Moderna gekregen hebben, hadden allemaal weinig tot geen last.
En ook in de media was er over Moderna heel weinig te horen in vergelijking met de andere vaccins.
 
Zou kunnen, de mensen die ik ken die de eerste 2 prikken Moderna gekregen hebben, hadden allemaal weinig tot geen last.
En ook in de media was er over Moderna heel weinig te horen in vergelijking met de andere vaccins.
En nu is er wel veel in de media te horen over Moderna en de last ervan?

En heeft waarschijnlijk ook te maken met het verschil tussen wat gezet werd ([edit] zoals @Didymus hierboven dus ook al zegt). Er zijn gewoon veel minder mensen die Moderna gekregen hebben als "basisvaccin".
Dit is aantal gezette 2e dosis of enkele dosis (B & C uit de sciensano dataset) per merk:
oXQ90Em.png
 
Net de boosterprik (Moderna) gehad. Benieuwd of ik er iets van ga merken. Bij de vorige twee prikken (Pfizer) had ik geen last.
 
Update dag 3 na Moderna booster:
Gisteren was een pijn-dag. Dat mottig gevoel in je rug als je koorts maakt en die arm die nog steeds moeilijk doet. Mijn default slaap positie is op die arm dus heel de nacht draaien en keren. Koorts gemaakt tot 38.8, echtgenoot (zelfde moment booster) zit nu zelfs op 39°.
 
Moderna werd bij gebrek aan leveringen natuurlijk ook niet breed ingezet.
Dat klopt uiteraard, het werd enkel ik de grote vaccinatiecentra gebruikt. Voor Limburg bijvoorbeeld enkel in Hasselt.
En nu is er wel veel in de media te horen over Moderna en de last ervan?

En heeft waarschijnlijk ook te maken met het verschil tussen wat gezet werd ([edit] zoals @Didymus hierboven dus ook al zegt). Er zijn gewoon veel minder mensen die Moderna gekregen hebben als "basisvaccin".
Dit is aantal gezette 2e dosis of enkele dosis (B & C uit de sciensano dataset) per merk:
oXQ90Em.png
Ja, het is toch wel al een aantal keren in het nieuws geweest, alsook in de kranten heeft het al een paar keer gestaan.

Die grafiek bewijst enkel wat ik zeg. AZ dubbel zo veel gezet, maar 10 keer zoveel in de media gekomen, J&J slecht half zoveel toegepast, maar ook veel meer in de media geweest dan Moderna.
 
Daarstraks mijn derde prik gekregen (moderna nu. Vorige twee waren pfizer)
Ik voel me nu nog ok.
En ben nu dus toegetreden tot de elite 😀
 
Gisteren rond half 4 mijn booster Moderna gaan halen na twee keer Pfizer. Op dit moment nog altijd maar een stijve arm en verder geen last.
 
Die van mij heeft een snotneus sinds vanmorgen dus een sneltest gedaan en positief.
Ikzelf niet, morgen moet ik voor mijn vaccin. Wat moet ik nu eigenlijk doen? :unsure:
 
Terug
Bovenaan