De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Tubeless in wielerwedstrijden?
Dat kom je volgens mij toch niet veel tegen.
Tubes zijn natuurlijk het beste, maar praktisch én financieel niet haalbaar.

't is voor mijn zoon trouwens.

Bij de fiets zelf zitten 'Fulcrum Racing 7' velgen.
Die gebruikt hij nu om te trainen, maar lijken me geen geschikte wielen om een wedstrijd te rijden.

Voor wedstrijden heeft hij latex binnenbandjes en S-Works Turbo Cotton buitenbanden.
Op zijn vorige fiets (velgrem) had hij Shimano wielen om te trainen en Vision Team 35 voor de wedstrijden.
in uitverkoop - als hij er toen content mee was - waarom niet
 
Godmiljaar 3e keer sinds boosterprik vrijdag dat ik sport en mijn hartslag nog altijd belachelijk pak hoger. Eerste twee keer bewust rustig gesport, nu iets harder maar ook niet te lang (40min).

In vergelijking met indoor ritje NA korte zwift wedstrijd een maand geleden, trap ik nu 20 watt minder én ligt gemiddelde hartslag 12 slagen hoger (143 naar 155). Als dat maar goed komt.
eerste 5 dagen beter gewoon niets doen ;)
 
We kunnen via de club deze wielsets aankopen:
- Gpm plus disc
- Gpm phantom disc
- 9th wave avalon (carbon)

Helaas kan ik er bijna geen info over vinden. Enkel de 9th Wave Avalon kan ik vinden, maar daar zijn verschillende types van...
Kent iemand de Gpm-wielen?
 
Ik vind dat toch interessant om hier te lezen want heeft toch met sport te maken in dit geval?

Ik ga spd pedalen aankopen. Shimano me700 heeft mijn voorkeur qua looks tov de 520. Nog een goed alternatief waar iemand aan denkt?
 
Ik vind dat toch interessant om hier te lezen want heeft toch met sport te maken in dit geval?

Ik ga spd pedalen aankopen. Shimano me700 heeft mijn voorkeur qua looks tov de 520. Nog een goed alternatief waar iemand aan denkt?
Waarom wil je pedalen met platform?
Een
 
Waarom wil je pedalen met platform?
Een
Allemaal persoonlijk natuurlijk, maar ik vind:
-ziet er beter uit, betere steun?, misschien zelfs sneller instappen en bescherming door het frame. Ook comfortabelere als je is zonder klikschoenen de MTB pakt.

Dat het wat zwaarder is dan enkel het SPD mechanisme boeit me niet zo.
 
Hoe snel kan je een nieuwe cassette naar de knoppen rijden als je met een versleten ketting rijdt? Ik heb dit weekend een Kickr core gekocht met een nieuwe cassette, maar heb een korte/rusitge rit gedaan van een uurtje met een oude ketting/kettingbladen. Ik heb sinds vandaag een nieuwe ketting/kettingbladen geplaatst, maar het lijkt alsof de versnellingen die ik tijdens het uurtje rijden heb gebruikt niet zo soepel rijden.
 
Ik vind dat toch interessant om hier te lezen want heeft toch met sport te maken in dit geval?

Ik ga spd pedalen aankopen. Shimano me700 heeft mijn voorkeur qua looks tov de 520. Nog een goed alternatief waar iemand aan denkt?
Gewoon die 520’s bestellen bij vaneyck, daar kosten ze 26 euro of zo. Ik gebruik die op mijn mtb‘s én gravel. Simpel en gewoon erg goed…
 
Hoe snel kan je een nieuwe cassette naar de knoppen rijden als je met een versleten ketting rijdt? Ik heb dit weekend een Kickr core gekocht met een nieuwe cassette, maar heb een korte/rusitge rit gedaan van een uurtje met een oude ketting/kettingbladen. Ik heb sinds vandaag een nieuwe ketting/kettingbladen geplaatst, maar het lijkt alsof de versnellingen die ik tijdens het uurtje rijden heb gebruikt niet zo soepel rijden.
Nee zo snel gaat dat niet. Zal eerder afstelling zijn
 
Hoe snel kan je een nieuwe cassette naar de knoppen rijden als je met een versleten ketting rijdt? Ik heb dit weekend een Kickr core gekocht met een nieuwe cassette, maar heb een korte/rusitge rit gedaan van een uurtje met een oude ketting/kettingbladen. Ik heb sinds vandaag een nieuwe ketting/kettingbladen geplaatst, maar het lijkt alsof de versnellingen die ik tijdens het uurtje rijden heb gebruikt niet zo soepel rijden.
Heb je uw afstelling op de trainer gedaan?
Het is vaak zo dat de casette op uw trainer niet 100% hetzelfde staat als op uw achterwiel, waardoor schakelen dus niet zo soepel is.
 
Wat is de gemakkelijkste manier om een route te maken, als je een aantal hellingen er sowieso in wil? Of kan je bv zeggen: maak een route en zorg dat deze 7 Stravasegmenten erin zitten? Ik heb vroeger nog fratsen gehad dat we de helling dan in de "foute" richting deden.
 
Wat is de gemakkelijkste manier om een route te maken, als je een aantal hellingen er sowieso in wil? Of kan je bv zeggen: maak een route en zorg dat deze 7 Stravasegmenten erin zitten? Ik heb vroeger nog fratsen gehad dat we de helling dan in de "foute" richting deden.
Denk dat het makkelijkste de Strava routebuilder is daarvoor.
Komoot is ook goed, maar is iets lastiger om te zien waar de voet en de top van de klim is (kan je wel gewoon perfect zien als je het hoogteprofiel bekijkt).
Ik weet niet wanneer je hoor het laatste die van Strava gebruikt hebt? Maar deze is echt veel beter geworden in de laatste jaren.
 
Maakt het uit welke tubeless ventielen je koopt? Ben aan het kijken om de Grizl tubeless te zetten als hij aankomt.
Niet echt, zolang ze maar lang genoeg zijn voor uw velghoogte

EDIT: maar mispak je niet, ventielen van 45mm (die redelijk lang lijken) zijn in quasi alle velgen te kort om comfortabel op te pompen :)
 
Laatst bewerkt:
Denk dat het makkelijkste de Strava routebuilder is daarvoor.
Komoot is ook goed, maar is iets lastiger om te zien waar de voet en de top van de klim is (kan je wel gewoon perfect zien als je het hoogteprofiel bekijkt).
Ik weet niet wanneer je hoor het laatste die van Strava gebruikt hebt? Maar deze is echt veel beter geworden in de laatste jaren.

Ik hoop dat strava meer community based is dan komoot.
Al een paar routes gedownload in de buurt van komoot en dan lichtjes aangepast (bv ander start of einde). En halfweg kom je dan aan stukken waar je moet rijden maar intussen kan of mag je daar gewoon niet meer door. Niemand die dat ergens aangeeft, of de optie is er gewoon niet
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan