Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Wat is het resultaat van de booster en wat niet? Gisterennamiddag ben ik geprikt geweest met Moderna (3e Moderna, had ervoor ook al 2x Moderna gehad), een paar uur later kreeg ik opeens krampen in mijn rugspier links (langs de kant waar ik geprikt ben), maar dat had ik niet met de eerste twee shots: toen had ik eigenlijk geen bijwerkingen. We zijn nu een dag later dat is niet verbeterd, ik heb nog altijd krampen & het is niet aangenaam. Maar komt dat door de booster of is het gewoon pech dat ik nu wat krampen heb? Of letten we er meer op omdat we een booster hebben gehad? Ik hoop alleszins dat de rug snel terug in orde is, het is een pijnlijke zaak.

Misschien toch resultaat van de booster .
Gisteren iemand gesproken die ook zijne booster gekregen heeft en deze klaagt nu ook over rugpijn en dat zou nu reeds 2 weken aanhouden .
Had ook eerst gezegd dat de booster dat niet kon veroorzaakt hebben maar nu twijfel ik toch een beetje .
Zij had wel Pfizer gekregen als booster .
Denk eerlijk gezegd dat niet het vaccin de oorzaak zal zijn maar dat ze misschien een zenuw of zo geraakt hebben bij het inspuiten en dat dit dan uitstraalt naar uwe rug . (Maar ben gene dokter dus kan ook volledig onzin zijn wat hier staat )
 
De derde prik had ik veel minder last dan van de eerste twee eigenlijk, weet niet waarom. Kan te maken hebben met tijdstip. De eerste twee keer was dat in de late voormiddag, de laatste keer was dat gewoon s'avonds. Waar ik me echt ziek of mottig voelde met 39°C twee keer op een rij, had ik er eigenlijk weinig last van de derde keer.
 
Bah gisteren booster gehad en ben nu 24 uur later toch wat onder de voet maar bon, we kunnen er weer tegen voor x aantal maanden 💪
 
Derde prik dinsdag - vanaf woensdag een ei onder m'n oksel. Vandaag nog steeds zwelling. Ik had alles wat kon qua sport preventief verlegd, maar morgen heb ik een belangrijke afspraak. Bleiten - zo komt prik 4 er echt niet :-/
 
Derde prik dinsdag - vanaf woensdag een ei onder m'n oksel. Vandaag nog steeds zwelling. Ik had alles wat kon qua sport preventief verlegd, maar morgen heb ik een belangrijke afspraak. Bleiten - zo komt prik 4 er echt niet :-/
Ah, jij dus ook. Mijn oksel was ook opgezwollen. (Maandag vaccin gehad).

Voor mij geen Moderna meer moest er nog een 4e prik komen. Eerste 2 (Pfizer) buiten een wat stijvere arm geen last gehad, maar mijn booster daarentegen... Eerste nacht wakker geworden van de pijn omdat ik niet meer op mijn linkerkant kon slapen. Vervolgens uren liggen woelen. Dagen erna constant afwisselend warm/koud. Ben de tweede avond zelfs met kleding aan gaan slapen omdat ik serieus aan het rillen was. Uiteraard 's nachts nat in 't zweet wakker geworden.

Ik voelde mij niet eens ziek of zo, maar zo ambetant heb ik mij in lange tijd niet meer gevoeld. Gelukkig is het nu zo goed als over.
 
M'n griepprik had ook een ei onder m'n oksel als gevolg. Gewoon wat opgezwollen klieren plaatselijk. Niets speciaals.
Hmmm, nu niet voor te lachen maar ik had 3 weken na mijn 3e Pfizer een aambei (🙈).
Eerste keer in mijn leven, en ik fiets nu zoveel. Begint nu wat te verklaren als ik dit zo lees…
 
M'n griepprik had ook een ei onder m'n oksel als gevolg. Gewoon wat opgezwollen klieren plaatselijk. Niets speciaals.
Klopt, ik las ook dat het kan voorkomen. Vorige keer had ik 2 dagen last, intussen 6. Dat heeft een belangrijke impact op m'n dagelijks leven, vandaag de slechtste wedstrijd vh seizoen gehad tgv mijn arm niet normaal omhoog te kunnen houden. Net nu ik top moest zijn. Voor een ander misschien bijzaak, maar voor mij absoluut reden om een volgende prik te weigeren of te plannen wanneer het geen impact op prestaties heeft.
 
Klopt, ik las ook dat het kan voorkomen. Vorige keer had ik 2 dagen last, intussen 6. Dat heeft een belangrijke impact op m'n dagelijks leven, vandaag de slechtste wedstrijd vh seizoen gehad tgv mijn arm niet normaal omhoog te kunnen houden. Net nu ik top moest zijn. Voor een ander misschien bijzaak, maar voor mij absoluut reden om een volgende prik te weigeren of te plannen wanneer het geen impact op prestaties heeft.
Het is sowieso aan te raden omdat niet te doen indien je intensief moet/wilt sporten.
 
Aha, vorige maandag is onze jongste zoon positief getest. Wij ons dus elke dag getest met een zelftest, elke dag negatief, tot gisteren, positief dus en vannacht keelpijn, spierpijn en hoofdpijn beginnen krijgen.

Vandaag PCR gepland.
 
Net de 3e laten zetten (booster)

Die eerste persoon waar je bij komt, die wat vraagt of je last hebt gehad, astma hebt of Corona hebt gehad. Het feit dat die mens zegt "Succes" dan stelt toch ook niet gerust 😂
 
Net derde prik gekregen, opnieuw Pfizer.

Toen ik aankwam was het wel nog gesloten en was het buiten nog een dikke 5 minuten wachten. Maar eens open had ik op enkele minuten mijn spuit gekregen.
 
Vandaag in Hasselt mijn booster laten zetten, voor de derde keer Moderna. Momenteel heb ik nog nergens last van :unsure:
 

De jongeren hebben hiervoor wel de toestemming van een ouder of voogd nodig. Kan die niet meekomen, dan moeten de jongeren een ondertekende toestemmingsbrief meebrengen. Het is heel belangrijk dat het document wordt ingevuld en ondertekend, anders mag de jongere niet gevaccineerd worden.

Je kan toch makkelijk een handtekening vervalsen?

In een schoolagenda een handtekening vervalsen is wat lastiger lijkt me omdat je het dan wel precies moet doen, en er eigenlijk ook op moet trainen (als de handtekening lastiger is) zodat je het rustig, correct en soepel kan doen (gezien de leerkracht dat natuurlijk anders zou herkennen, want er staat elke week een handtekening in). Maar hier is dat toch niet het geval?

Het is wel zo dat de meesten die zich willen vaccineren dat zullen doen met het oog op skiverlof ofzo, en dat dit meestal wel uit demografische groepen komt of meestal uit lagen v/d maatschappij waar ouders wel akkoord zullen gaan of toestemmen van vaccinatie dus ik denk niet dat dit veel zal voorkomen.

Maar je kan dit toch perfect vervalsen?
 



Je kan toch makkelijk een handtekening vervalsen?

In een schoolagenda een handtekening vervalsen is wat lastiger lijkt me omdat je het dan wel precies moet doen, en er eigenlijk ook op moet trainen (als de handtekening lastiger is) zodat je het rustig, correct en soepel kan doen (gezien de leerkracht dat natuurlijk anders zou herkennen, want er staat elke week een handtekening in). Maar hier is dat toch niet het geval?

Het is wel zo dat de meesten die zich willen vaccineren dat zullen doen met het oog op skiverlof ofzo, en dat dit meestal wel uit demografische groepen komt of meestal uit lagen v/d maatschappij waar ouders wel akkoord zullen gaan of toestemmen van vaccinatie dus ik denk niet dat dit veel zal voorkomen.

Maar je kan dit toch perfect vervalsen?
Is ook weer een dwaze regel, waarom zou een jongere van 12+ dat aan zijn ouders moeten vragen om gevaccineerd te worden?

Het enige waar ik dan aan denk is misschien in het geval dat ze bepaalde allergieën zouden hebben tegen bepaalde ingrediënten van dat vaccin, maar anders zouden ze dat toch perfect voor zichzelf moeten kunnen beslissen.
Of gaan er ouders zijn die echt zo anti-vax zijn dat ze gaan zeggen: eruit, gij vuile gevaccineerde, gij zijt mijn kind niet meer!
 
Is ook weer een dwaze regel, waarom zou een jongere van 12+ dat aan zijn ouders moeten vragen om gevaccineerd te worden?

Het enige waar ik dan aan denk is misschien in het geval dat ze bepaalde allergieën zouden hebben tegen bepaalde ingrediënten van dat vaccin, maar anders zouden ze dat toch perfect voor zichzelf moeten kunnen beslissen.
Of gaan er ouders zijn die echt zo anti-vax zijn dat ze gaan zeggen: eruit, gij vuile gevaccineerde, gij zijt mijn kind niet meer!
Omdat je als minderjarige niet zomaar dat beslissingsrecht hebt. Je handtekening is als minderjarige ook ongeldig:
In beginsel kunnen minderjarigen – d.w.z. de personen die de leeftijd van achttien nog niet bereikt hebben – geen rechtsgeldige verbintenissen aangaan zonder de tussenkomst van hun wettelijke vertegenwoordigers, d.w.z. de ouder(s) belast met het ouderlijk gezag.

Edit: En dat je een handtekening perfect kunt vervalsen, is de reden waarom de ouders erbij moeten zijn. Maar zoals alles is het niet omdat het geen waterdicht systeem is, dat je alle regels eromheen maar moet afschaffen.
 
Vorige vrijdag mijn booster gekregen. Mijn weekend was direct om zeep: koorts, zweet aanvallen, pijnscheuten overal,... Het ergste was de periode zaterdagavond/nacht: bijna 4 uur lang een hartslag van +140 waarvan 1 uur bijna gemiddeld 170. Bij mij komt er geen moderna meer in, schrik van mijn leven gepakt.
 
Terug
Bovenaan