Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Deze avond is het aan mij.
Heb er zelfs wat van wakker gelegen vannacht, want ik zie er echt enorm tegenop om ziek te worden. (Heb dan ook wat angsten op dit gebied.) Zeker zware hoofd-en/of maagpijn ben ik bang voor, en ik ben ook bekend met enkele zware migraine-aanvallen. Héél zelden wel (hout vasthouden), maar toch. Het blijft altijd een beetje "spannend".

Het stomste is nog wel dat ik er al lang kon vanaf geweest zijn, maar ik had die periode juist opgezette klieren en wou daardoor het risico niet nemen, dus had mijn afspraak verplaatst.

Zal maar proberen hier voorlopig niet meer te lezen... :(
 
Deze avond is het aan mij.
Heb er zelfs wat van wakker gelegen vannacht, want ik zie er echt enorm tegenop om ziek te worden. (Heb dan ook wat angsten op dit gebied.) Zeker zware hoofd-en/of maagpijn ben ik bang voor, en ik ben ook bekend met enkele zware migraine-aanvallen. Héél zelden wel (hout vasthouden), maar toch. Het blijft altijd een beetje "spannend".

Het stomste is nog wel dat ik er al lang kon vanaf geweest zijn, maar ik had die periode juist opgezette klieren en wou daardoor het risico niet nemen, dus had mijn afspraak verplaatst.

Zal maar proberen hier voorlopig niet meer te lezen... :(
Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer daar echt niet te veel aan te denken. De kans dat je echt zwaar ziek wordt van het vaccin is nog altijd echt miniem, en forums geven een vertekend beeld over zulke zaken omdat mensen met een perfect normale ervaring (dus geen of enorm lichte bijwerkingen) meestal niet geneigd zijn hun ervaringen te delen.

Probeer ook na vaccinatie niet te veel aandacht te besteden aan hoe je je voelt. Als je al angstig bent en 'klaar zit' voor bijwerkingen begin je elke kleine verandering in je lichaam op te merken en dat kan dan leiden tot een vicieuze waarbij je jezelf 'in de put denkt' (eigenlijk een beetje zoals het mechanisme achter paniekaanvallen). Niet dat ik zeg dat iedereen met bijwerkingen ze verzint want dat is niet zo, maar om maar te zeggen dat echt inzoomen op je eigen lichaam in zulke situaties niet echt handig is. Ik weet dat dat heel gemakkelijk gezegd is en heel moeilijk gedaan, maar toch.
 
Vorige vrijdag mijn booster gekregen. Mijn weekend was direct om zeep: koorts, zweet aanvallen, pijnscheuten overal,... Het ergste was de periode zaterdagavond/nacht: bijna 4 uur lang een hartslag van +140 waarvan 1 uur bijna gemiddeld 170. Bij mij komt er geen moderna meer in, schrik van mijn leven gepakt.
ja ik had net hetzelfde. Niet zo hoog weliswaar ma toch frappant. (heb meestal wel lage hartslag in rust)
Leuk... mijne hartslag in rust is ineens met 40 slagen gestegen. van 68 naar 108...
 
Mijn ma (risicopatiënt) heeft vandaag haar uitnodiging gehad voor nummer 4 en kon al afspraak vastleggen voor morgenavond. Dat is dan 2x AZ en 2x Pfizer.
 
Mijn (zwangere) vriendin heeft ook prijs. Vannacht 2x een positieve zelftest. Alleen wat onrustig en beetje pijn aan de rug. Waarschijnlijk opgelopen op hare vrijgezellen afgelopen zaterdag. Aangezien ik de bui al zag hangen en zaterdag op skiën vertrek, sliepen we al apart en waren we zelden in dezelfde ruimte. Mijn zelftest is dan ook negatief op dit moment. Hopelijk doet het niks aan de baby.
 
Deze avond is het aan mij.
Heb er zelfs wat van wakker gelegen vannacht, want ik zie er echt enorm tegenop om ziek te worden. (Heb dan ook wat angsten op dit gebied.) Zeker zware hoofd-en/of maagpijn ben ik bang voor, en ik ben ook bekend met enkele zware migraine-aanvallen. Héél zelden wel (hout vasthouden), maar toch. Het blijft altijd een beetje "spannend".

Het stomste is nog wel dat ik er al lang kon vanaf geweest zijn, maar ik had die periode juist opgezette klieren en wou daardoor het risico niet nemen, dus had mijn afspraak verplaatst.

Zal maar proberen hier voorlopig niet meer te lezen... :(
Gisteravond dan geweest. Heel nerveus voordien, en toen ik na de spuit een kwartiertje moest wachten kreeg ik bijna een paniekaanval omdat ik dat kwartier wachten eng vind. Toen het bijna voorbij was ging het wel iets beter.
(Met mijn verstand dacht ik "waar ben je mee bezig? Doe toch eens normaal" maar voel dat maar eens zo...)

De rest van de avond geen klachten en daardoor voelde ik mij kalmer, maar daarstraks wakker geworden met zeurende hoofdpijn. Kan alleen maar hopen dat het niet erger wordt...

Ook last van mijn maag, maar dat had ik de voorbije dagen al.

Maar goed, ik ben er sowieso "vanaf", da's toch al iets.
 
Helaas; voel me intussen een pak mottiger: redelijk misselijk, een iets warmer gezicht, nog steeds hoofdpijn, ellendig...

Pfftt. :(

Wordt vervolgd.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Gisteren ook mijn boosterprik gaan halen en vandaag mottig en rugpijn. Zal dus een dagske zetel worden.

Op mijn uitnodiging stond er moderna (na 2 x pfizer) maar als ik nu onder mijn certificaten kijk zien die er alle 3 hetzelfde uit? 3 x biontech als fabrikant... Product :comirnaty.
 
Dan heb je idd Pfizer gehad. Mss ben je onder 31? Want die mensen geven ze geen Moderna (Spikevax) meer.

Ik zie 86 in je nickname, ik veronderstel dan dat je 35/36 bent :D mss namen ze bij jou het zekere voor't onzekere dan :p
 
Terug
Bovenaan