Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ja klopt, in september biedt Duitsland een Omikronvaccin aan.
Denemarken heeft het hele vaccinatieprogramma afgevoerd omdat het virus volledig onder controle is.
En bij ons wordt het laatste Overlegcomité (om alles af te schaffen) steeds maar weer uitgesteld :D
 
ik ben in juli serieus ziek geweest door covid-19. hoeveel maanden na een besmetting is het opportuun van een 4de prik te nemen?
 
Mijn vrouw heeft vorige week positief getest en buiten last van vermoeidheid geen symptomen. Ik heb zelf geen symptomen, de dochter evenmin. De dokter raadde aan om bij weinig klachten geen zelftest te doen, want dan zet je jezelf blok voor 7 dagen quarantaine. Veiligheidshalve werk ik deze week wel van thuis uit, want twee van mijn collega's vertrekken op reis en ik wil niet op mijn geweten hebben dat die ziek worden en hun vlucht missen.
 
Ik moet geen booster meer hebben denk ik.
Net zoals ik nog nooit een griepvaccin in mn leven genomen heb.

Laat die batterij v die chip maar leeglopen 🤣
 
Uiteraard kunnen de medici hier best op antwoorden. Mogelijks is de immuniteit zelfs iets langer dan enkele weken. Corona doormaken geeft je ook geruime tijd voldoende weerstand (voor dezelfde varieteit): ik heb zelf een besmetting gehad eind maart, en ben eind juni/begin juli 3x in relatief dicht contact geweest met besmette personen (net voor ze het zelf wisten), en geen nieuwe besmetting opgelopen (alle zelftesten waren negatief). Mijn vrouw, die eind maart samen met mij corona heeft doorgemaakt, is begin juli zelfs 1 week samen met mijn (nadien geconstateerde) besmette dochter op reis geweest (zelfde kamer/bed geslapen), en bleef negatief testen. Dat was dus 3 maand na onze besmetting. Mijn vermoeden is dus dat onze immuniteit nog voldoende was, en dat een booster binnen deze periode weinig extra zou gebracht hebben.
Maar opnieuw, ik ben geen medicus, zij zouden daar een antwoord moeten op geven.
 
ik zal wel de 4e prik nemen,
maar niet inschrijven voor QVAX.

reden is dat ik gewoon wil samen met mijn vriendin gaan,
én dat ik nog wel ff wil wachten, liever gevaxxed worden vlak voor ik terug naar Thailand ga in december, dat ik wat beter beschermd ben om daar niet besmet te worden.



maar puur voor de QR code om te kunnen reizen moet je het niet meer doen denk ik, kzie dit niet meteen meer terugkomen.
 
maar puur voor de QR code om te kunnen reizen moet je het niet meer doen denk ik, kzie dit niet meteen meer terugkomen.
Ik zou er eerlijk gezegd niet van verschieten moest het aantal vaccinaties een beetje tegenslagen dat ze dat wel eens zouden opnieuw invoeren als zijnde een stok achter de deur houden (om terug lichte dwang te zetten ondanks dat het op vrijwillige basis gebeurt . ;) )

Zal er ook vanaf hangen wat er nu gaat gebeuren tijdens de winter .
Ze staan wel te roepen dat er een golf aankomt maar als ik in mijne glazen bol kijk …zie ik niks . ;)
Ook wat gaan andere landen doen moest er terug een golf komen …hoe erg gaat hem worden , wat zijn de gevolgen …enz …
Gewoon afwachten denk ik en dan kijken hoe het draait en keert en dan uw beslissing nemen .
 
Ik zou er eerlijk gezegd niet van verschieten moest het aantal vaccinaties een beetje tegenslagen dat ze dat wel eens zouden opnieuw invoeren als zijnde een stok achter de deur houden (om terug lichte dwang te zetten ondanks dat het op vrijwillige basis gebeurt . ;) )

Zal er ook vanaf hangen wat er nu gaat gebeuren tijdens de winter .
Ze staan wel te roepen dat er een golf aankomt maar als ik in mijne glazen bol kijk …zie ik niks . ;)
Ook wat gaan andere landen doen moest er terug een golf komen …hoe erg gaat hem worden , wat zijn de gevolgen …enz …
Gewoon afwachten denk ik en dan kijken hoe het draait en keert en dan uw beslissing nemen .
Toch een vreemde tactiek dan om in Wallonië geen uitnodiging te sturen voor de 18 tot 50-jarigen, als de opkomst niet mag "tegenslaan". Uiteraard kan alles nog veranderen zodra de situatie anders is. Logisch natuurlijk.
 
Hier hetzelfde. Ook nog steeds corona vrij maar vorige zaterdag boardgame avond van 16u tot 23 uur waar ik naast coronapatient zat en nog eens een rit heen en terug van 30 minuten. Heel toepasselijk was het pandemic dat we gespeeld hebben.
Als ik het nu niet heb dan ben ik immuun of heb ik het ooit al eens gehad zonder te merken.
Hier heeft iedereen het al 2 keer gehad (pcr). Ik heb geen enkel contact gemeden. Zelf ziek geweest tegelijkertijd maar blijf negatief testen. Ik heb het opgegeven.
 
Jaja, binnen een paar weken ( 26/09/2022 ) herfstvaccinatie, hopelijk een jonge rondborstige blonde, ze mag het in één van de kaken van mijn kont zetten.
 
Toch een vreemde tactiek dan om in Wallonië geen uitnodiging te sturen voor de 18 tot 50-jarigen, als de opkomst niet mag "tegenslaan". Uiteraard kan alles nog veranderen zodra de situatie anders is. Logisch natuurlijk.
Dacht dat ze ook hier eerst geen uitnodigingen gingen sturen naar 18-50 jarigen (maar kan herzien zijn geweest soit ) .
Iedereen kon vrijwillig vanaf een bepaalde datum zijn spuit gaan halen na afspraak te maken op zo een vaccinatie centrum ..dus ben benieuwd hoeveel mensen er nu nog zullen gaan zolang er geen beperkingen opgelegd gaan worden .
Ze hebben ook gezegd in den tijd dat de barometer altijd terug kon komen ook . ;)

Dus ben benieuwd hoeveel “maatschappelijke verantwoordelijkheid “ er nog gaat overblijven . ;)
maar soit , t’is nu nog vroeg kan inderdaad alle kanten uit gaan .

Mijn ouders hebben huurbriefje gekregen maar die zijn dan ook 78 jaar en behorend tot de risicogroep .
Enkel hebben ze alletwee juist corona gehad zonder erg…en moeten ze nu een paar weken wachten .
Zelfs bij mijn moeder was er nu al twijfel of ze wel moest gaan en daarvoor was het geen probleem ook al hadden die beperkingen geen effect op haar dagelijks leven .(maar heb haar gezegd om het toch maar te doen . ;) )
Ik kom met veel menen in kontakt en zij is zeker niet de enige die nu twijfelt om het te doen .
 
Dacht dat ze ook hier eerst geen uitnodigingen gingen sturen naar 18-50 jarigen (maar kan herzien zijn geweest soit ) .
Iedereen kon vrijwillig vanaf een bepaalde datum zijn spuit gaan halen na afspraak te maken op zo een vaccinatie centrum ..dus ben benieuwd hoeveel mensen er nu nog zullen gaan zolang er geen beperkingen opgelegd gaan worden .
Ze hebben ook gezegd in den tijd dat de barometer altijd terug kon komen ook . ;)

Dus ben benieuwd hoeveel “maatschappelijke verantwoordelijkheid “ er nog gaat overblijven . ;)
maar soit , t’is nu nog vroeg kan inderdaad alle kanten uit gaan .

Mijn ouders hebben huurbriefje gekregen maar die zijn dan ook 78 jaar en behorend tot de risicogroep .
Enkel hebben ze alletwee juist corona gehad zonder erg…en moeten ze nu een paar weken wachten .
Zelfs bij mijn moeder was er nu al twijfel of ze wel moest gaan en daarvoor was het geen probleem ook al hadden die beperkingen geen effect op haar dagelijks leven .(maar heb haar gezegd om het toch maar te doen . ;) )
Ik kom met veel menen in kontakt en zij is zeker niet de enige die nu twijfelt om het te doen .
Uiteraard kan die barometer terugkomen. Het zou dom zijn om te beloven dat hij niet terugkomt, terwijl je niet weet wat de situatie gaat zijn in de winter. Ik begrijp trouwens wel dat er mensen zijn die deze booster niet gaan nemen. Tot nu toe lijkt het niet dezelfde meerwaarde te hebben als de eerste 2 spuiten voor de 18 tot 50-jarigen. Ik ga deze waarschijnlijk wel nog nemen en wie weet de volgende ook nog, maar waarschijnlijk niet mijn heel leven lang om het zo te zeggen. Ik ben de wetenschap gevolgd om ze wel te nemen en zal ze ook volgen als het weinig tot geen voordelen heeft.
 
Klopt het dat men nog vaccineert met de klassieke vaccins?
Ik denk dat het nu de aangepaste vaccins zijn van Pfizer of Moderna voor de herfstbooster. Op de uitnodiging van mijn ouders stond toch Comirnaty modified of zoiets.

edit: of bedoel je voor mensen die nu hun eerste vaccin willen laten zetten?
 
Heb mezelf op de QVAX lijst gezet.
Mijn moeder heeft haar brief voor haar 5de spuit gekregen, mijn pa voor zijn 4de.
 
Gisteren uitnodiging gehad voor m'n herfstbooster. (Leuven) kan maar kiezen tot eind september voor een prik te laten zetten.
Zou liever pas eind oktober voor de prik gaan, aangezien ik pas half juni nog corona gehad heb.
Hopelijk binnenkort meer slots naar het einde van oktober beschikbaar :]
 
Gisteren uitnodiging gehad voor m'n herfstbooster. (Leuven) kan maar kiezen tot eind september voor een prik te laten zetten.
Zou liever pas eind oktober voor de prik gaan, aangezien ik pas half juni nog corona gehad heb.
Hopelijk binnenkort meer slots naar het einde van oktober beschikbaar :]
Ga je niet sowieso later mogen gaan?
 
Ga je niet sowieso later mogen gaan?
Wss, maar ik kon momenteel nog geen afspraak maken voor oktober of later. Enkel de septemberslots stonden open.
Ik weet ook niet wat ik moet doen dan. Gewoon niets en pas binnen enkele weken een afspraak maken met m'n unieke vaccinatiecode? Of Zorg&Gezondheid aanschrijven en vragen om me ergens in oktober nog eens uit te nodigen?
 
Terug
Bovenaan