Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Wss, maar ik kon momenteel nog geen afspraak maken voor oktober of later. Enkel de septemberslots stonden open.
Ik weet ook niet wat ik moet doen dan. Gewoon niets en pas binnen enkele weken een afspraak maken met m'n unieke vaccinatiecode? Of Zorg&Gezondheid aanschrijven en vragen om me ergens in oktober nog eens uit te nodigen?
Geen idee wat je het beste doet. Je kunt altijd eens bellen. Ik ga ervanuit dat je gewoon in oktober kunt bellen en dan een afspraak maken. Bij ons, in Wallonië, krijgen we blijkbaar zelfs geen uitnodiging. Dus daar kun je wel zelfs kiezen wanneer. Ik zag zelfs apotheken in een bepaalde lijst staan. Dus hopelijk kunnen in het dorp gaan ipv steeds richting Luik.
 
Allez, hier ook "eindelijk" corona. Teruggekomen met een verkoudheid uit Lissabon, dus nog niet eens direct gedacht aan corona aangezien wij op een avond door de gietende regen zijn gewandeld. Ging er vanuit dat het dat dus was. Een kameraad stuurde dan daarstraks dat hij zich moest laten testen van de dokter want het zal 99% corona zijn. Dus ik ook maar rap een zelftest gaan halen en ja, prijs.

Morgen wel nog PCR, maar kan me niet inbeelden dat die ineens negatief zou zijn.
 
Ik mag zaterdag om mijn prik gaan, ben niet rouwig om de timing alvast, net voor de winter.

(Alez, technisch gezien nog voor de herfst, maar bedoel vooraleer het gesnotter terug begint)
 
Jaja, binnen een paar weken ( 26/09/2022 ) herfstvaccinatie, hopelijk een jonge rondborstige blonde, ze mag het in één van de kaken van mijn kont zetten.
Ik heb ook al mijn mail gekregen, ze zijn er rap mee, ik dacht dat dat maar tegen november ging zijn. Als het een geüpdatete versie is van de vaccins voor de recentere varianten dan zou ik misschien nog wel gaan. Maar als het dezelfde versie is dan de originele dan pas ik.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ook uitnodiging gekregen, afspraak ingepland voor volgende week. No brainer wat mij betreft omdat we hiermee de druk op de zorgsector op een aanvaardbaar niveau kunnen houden en dus op een normale manier met onze leven kunnen doorgaan.
 
Wat zijn de leeftijden +- van diegene die al mogen langsgaan?
Risicogroep?
Het is gebaseerd op wanneer je je vorige kreeg, dus nu is het puur op tijdsbasis.
Ik kreeg ze altijd "met de bejaarden" omdat de zorg toen ook werd gevaccineerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Hoe plannen ze het als je je 3e niet kreeg omdat je toen besmet was?
Geen idee, waarschijnlijk gewoon met de groep waar je anders wel in zou vallen?


Het is voor het eerst dat huisartsen trouwens ook mogen vaccineren, je kan altijd informeren bij je huisarts of zij dat ook doen.

Concreet moet je huisarts vooraf het juiste aantal vaccins bestellen, afhalen bij het vaccinatiecentrum en die allemaal binnen de 6u plaatsen. Ik weet het ook enkel omdat mijn huisarts het postte op de website van de praktijk, dat je je kon inschrijven hiervoor bij hen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Straf dat er toch nog zoveel hem nu al laten zetten.
Zonder 'verplichting' ga ik niet hoor.
Voor mij is het goed geweest..
Mijn dochter kan nog niets laten plaatsen maar is al 2x besmet geweest, ze heeft ook netjes haar juf besmet (ouder dan 60j) aangezien ze zo goed als symptoomloos was.
Ik bescherm dus mee haar én haar klasgenoten én haar leerkrachten.
Mijn moeder is hartpatiënte, haar bescherm ik ook netjes mee en ze laat zichzelf natuurlijk ook vaccineren.

Ik laat in de eerste plaats die spuit zetten om anderen te beschermen. Beetje mijn morele plicht uitvoeren dus, in plaats van individualistisch te zijn...
 
Vriendin werkt in de zorg. Die heeft er de laatste tijd al meer achteruit zien gaan dan vooruit.
ziekenhuisopname/sterfte door die 5de spuit
De poetshulp van mijn slager heeft een kennis die een zoon heeft die op de pediatrie werkt. Die zei me dat verbazingwekkend genoeg baby’s die afkomstig waren van een gezin dat gevaccineerd waren al vanaf drie uur na de geboorte Nocturne van Chopin foutloos konden spelen.

We kunnen toch niet terug opnieuw random feiten zonder enige onderbouwing hier gaan plaatsen? Dat hebben we de afgelopen 2 jaar al voldoende gezien.
 
Enfin, de herfst is nog niet begonnen en de eerste onnozele COVID posts zijn er al. We zijn er vroeg bij dit jaar. 🙄

Triestig echt. Wat win je daar nu bij? Als je die booster niet moet hebben, prima dan, maar je hoeft echt je beslissing geen kracht bij te zetten door verzonnen samenzweringen te gaan posten. En als je zo'n boude claims post kan je daar maar beter bewijs bij zetten. Ik ben die 'X werkt "in de zorg"(dat kan dan nog vanalles zijn gaande van animatiepersoon voor bejaarden tot hartchirurg dus ook lekker vaag) en zegt dingen die de medische wetenschap over heel de wereld nog niet doorheeft' zever zo ongelofelijk beu.

Als je zo'n boude claims post, zet daar dan bewijs bij. Doe je dat niet dan moet je niet komen klagen dat je gebrandmerkt wordt als wappie.
 
Terug
Bovenaan