Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Bijna een week verder, maar ondanks het slechtste natuurlijk al lang voorbij is ben ik dus nog altijd licht grieperig. Duizelige/suffe kop, last van mijn maag, onderrug, weer eens wat last van mijn nek en daardoor ook al een paar dagen vage lichte koppijn, en ik zie er dus nog altijd bleek uit.

Heb al spijt van die booster eerlijk gezegd.

Sommige van deze klachten hebben er misschien niks mee te maken, maar ik zit er toch maar mee, samen met het niet echt goed zijn over het algemeen.

Afgelopen weekend gaan wandelen omdat ik drie dagen had binnen gezeten door het ziek zijn. Helaas. Hadden we maar een kortere wandeling gedaan, want ik kwam gewoon compleet geradbraakt thuis.

Pfff.
 
Bijna een week verder, maar ondanks het slechtste natuurlijk al lang voorbij is ben ik dus nog altijd licht grieperig. Duizelige/suffe kop, last van mijn maag, onderrug, weer eens wat last van mijn nek en daardoor ook al een paar dagen vage lichte koppijn, en ik zie er dus nog altijd bleek uit.

Heb al spijt van die booster eerlijk gezegd.

Sommige van deze klachten hebben er misschien niks mee te maken, maar ik zit er toch maar mee, samen met het niet echt goed zijn over het algemeen.

Afgelopen weekend gaan wandelen omdat ik drie dagen had binnen gezeten door het ziek zijn. Helaas. Hadden we maar een kortere wandeling gedaan, want ik kwam gewoon compleet geradbraakt thuis.

Pfff.
Al eens een test gedaan?
Schoonzus was dag na boosterprik ook slecht en bleek positief te zijn. Klachten kwam dus niet van booster
 
Deze misstaat hier niet ivm het nocebo effect:

"More than two-thirds of the common side-effects people experience after a Covid jab can be attributed to a negative version of the placebo effect rather than the vaccine itself, researchers claim.

Scientists in the US examined data from 12 clinical trials of Covid vaccines and found that the “nocebo effect” accounted for about 76% of all common adverse reactions after the first dose and nearly 52% after the second dose."
 
Al eens een test gedaan?
Schoonzus was dag na boosterprik ook slecht en bleek positief te zijn. Klachten kwam dus niet van booster
Nee, maar intussen ben ik er terug bovenop. :) Ik kom met vrij weinig mensen in contact, dus de kans was klein geweest, maar wie weet...
 
Ik moet morgen om mijn derde vaccin (in januari had ik koorts op die dag, dus nu herkansing), maar gisteren vaccin voor kinkhoest gehad.
Is het dan beter om die van covid in andere arm te spuiten, of maakt dat niet uit? Ik heb het dan vooral over extra last in die ene arm bijvoorbeeld (om af te wegen of ik dan twee pijnlijke armen wil of 1 extra pijnlijke), medisch mag het in dezelfde.
 
Vriendin gisteren positief, ik vandaag.

Niet echt symptomen behalve wat hoofdpijn :unsure:

typisch natuurlijk het ene weekend dat we iets gepland hadden ( volgend weekend)
 
Hier na 2 weken nog altijd een kriebel in de keel en dus af en toe een hoestje.
Vorige week 2 dagen nadat ik uit isolatie mocht nog eens een test bij de apotheek laten doen omdat ik de dag erop eigenlijk een vlucht naar het buitenland had, en ik een backup wou voor mijn boostercertificaat.
Helaas was die test nog steeds positief, en omdat ik vergeten te melden was dat het voor een vlucht was hebben ze die test ingegeven als nieuwe besmetting. Dus administratief nog eens 7 dagen isolatie extra aan m'n been -_-.
 
Ben voor de tweede maal positief. Vorige maal was op nov 2020. Nu op 8 april 2022.
Vandaag blijkt dat er nog twee mensen v mijn werk positief zijn...
Het is weer erg aant het opkomen.

Heb al paar dagen keelpijn en zeer vermoeid en snel uitgeput, heb vandaag wat huishouden gedaan en na middageten moeten gaan slapen... Gewoon dood op.
 
Ben voor de tweede maal positief. Vorige maal was op nov 2020. Nu op 8 april 2022.
Vandaag blijkt dat er nog twee mensen v mijn werk positief zijn...
Het is weer erg aant het opkomen.

Heb al paar dagen keelpijn en zeer vermoeid en snel uitgeput, heb vandaag wat huishouden gedaan en na middageten moeten gaan slapen... Gewoon dood op.
Hier dezelfde symptomen, maar hier was het griep.
Een dikke maand geleden en afgelopen week opnieuw. (Was zelfs nog niet helemaal hersteld van een maand terug).
Mijn ouders hetzelfde, ook 2 keer na elkaar.
En vorige week belde een kameraad dat hij ook ziek was, bij hem was het ook griep, geen corona.
 
Na twee jaar het te kunnen vermijden vrees ik dat ik er nu toch moeilijk zal aan ontsnappen. Vrouwlief heeft positief getest met hoge virale lading, en ikzelf net een escape room + café gedaan met iemand die ook de dag nadien positief getest is. Qua risicocontacten kan dat wel tellen :unsure:

Voorlopig nog geen symptomen, en test al twee dagen negatief ...
 
Na twee jaar het te kunnen vermijden vrees ik dat ik er nu toch moeilijk zal aan ontsnappen. Vrouwlief heeft positief getest met hoge virale lading, en ikzelf net een escape room + café gedaan met iemand die ook de dag nadien positief getest is. Qua risicocontacten kan dat wel tellen :unsure:

Voorlopig nog geen symptomen, en test al twee dagen negatief ...
Hier hetzelfde. Ook nog steeds corona vrij maar vorige zaterdag boardgame avond van 16u tot 23 uur waar ik naast coronapatient zat en nog eens een rit heen en terug van 30 minuten. Heel toepasselijk was het pandemic dat we gespeeld hebben.
Als ik het nu niet heb dan ben ik immuun of heb ik het ooit al eens gehad zonder te merken.
 
Hier soortgelijk verhaal eigenlijk, café en quiz gehad met iemand die een dag later positief heeft getest, was vrijdag/zaterdag en nog niks last, als ik het nu niet heb dan heb ik het ooit al gehad of krijg ik het überhaupt niet... .
 
Eigenlijk is er nog heel weinig nieuws van vaccinatie. Het laatste wat ik nog hoorde was dat ze bezig waren met nieuwe aangepaste vaccins voor de laatste varianten, maar veel word daar ook niet over gezegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Laatst wat ik gelezen heb zou het ergens in september zijn dat vaccin speciaal gemaakt tegen omicron beschikbaar zou komen net zoals in Duitsland (was wel op HLN dus weet niet of die nog betrouwbaar zijn de laatste tijd . ;) )
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan