Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Onze hoge gezondheidsraad heeft toch voor iets geen aanbeveling gedaan bij categorie tot 64j en deze op vrijwillige basis gezet? (zoals griep vaccins)

Dan mag je toch wel eens nadenken of je überhaupt een spuit laat zetten?
Ja en ik heb gedacht "ik wil het wel".
Het zal mij extra beschermen en overdracht wat verminderen.
 
Artikel 30/08/22

Besmettelijkheid na vaccinatie​

Als je gevaccineerd bent kun je nog steeds besmet raken met het coronavirus. De vaccinatie beschermt tegen ziek worden door het coronavirus. Er zijn inmiddels meerdere studies verschenen die laten zien dat vaccinatie ook de overdracht van het virus (alfa- en delta-variant) van de ene persoon op de andere vermindert. Uit onderzoek van het RIVM (zie webpagina met VASCO) blijkt dat vaccinatie de overdracht van de omikron-variant van het coronavirus aanzienlijk vermindert. Een boostervaccinatie geeft 63% bescherming tegen overdracht van corona naar huisgenoten. Dit betekent dat als iemand na een boostervaccinatie besmet raakt met het coronavirus, diegene een ruim twee keer lagere kans heeft om het coronavirus door te geven aan zijn of haar huisgenoten, dan iemand met corona die niet gevaccineerd was. Internationaal zijn de resultaten uit onderzoek over overdracht wel wisselend.
Jouw nieuw bericht zegt niks over wat ik weerleg uit je eerste post, maar kom.
Dat de overdracht (tijdelijk) vermindert ontken ik nergens.
 
Ik heb de 3 spuiten genomen.
Er is juist 1 ding dat me bij blijft.
ik had al 3-4 jaar een vetknobbel achteraan in mijn nek.
Ergens kort na een vaccinatie voelde ik in mijn nek ,die was dus op wonderbaarlijke wijze ineens weg

Toeval zeker😁 maar wel🥳
 
Heeft de wintergolf vorige winter aangetoond dat vaccin niet helpt tegen besmetting? Ja toch? Besmettingen swongen meer dan het dak uit bij gevaccineerden. Ze hebben dat uiteindelijk toch ook toegegeven. Het ging vooral over het doormaken van de ziekte die minder erg zou geweest zijn.
Je geeft zelf toch al de voornaamste reden aan. Als je de cijfers van ziekenhuisopnames vs aantal besmettingen vergelijkt met vorige besmettingspieken was die de voorbije winter nog wel binnen de limieten zodat de samenleving min of meer normaal kon door blijven draaien.
 
Dan ga je wel voorbij aan het feit dat er aardig wat mensen zijn voor wie de lockdowns helemaal geen rotte periode zijn geweest. Gewoon extra betaalde vakantie. Een stapje achteruit van de dagelijkse ratrace.
Ja, het is zeker waar dat de lockdowns voor sommigen positief was voor het persoonlijk welbevinden.
Het heeft sommigen ook tot nadenken aangezet, waardoor ze bijvoorbeeld eindelijk de stap hebben durven nemen om hun leven om te gooien (bijvoorbeeld van werk veranderen).

Maar als we kijken naar de druk op de gezondheidszorg en de economische consequenties, dan waren uiteraard de lockdowns bijzonder nefast en hopelijk moeten we nooit nog naar een dusdanige situatie.
 
Ik voel me zwaar in 't zak gezet... :headshake:

Dochter had al aangegeven dat ze eens mee wou gaan als mama een prik ging krijgen dus vandaag gepland en met dat kleine charmeurtje richting vaccinatiecentrum...
Ziet ze hoe ik daar met een monsterlijke grote naald te lijf word gegaan, en ze geeft geen kik. (Ik ook niet want voorbeeldfunctie 🙈)
Wat beslist de verpleegster?
"Kom eens even mee, schatje? Ik breng je zo bij je mama terug!"
Winst voor mij: pijnlijke arm.
Winst voor de dochter: een roze lolly "omdat ze zo flink was geweest" ("en ik mocht kiezen want ze hadden ook chips en snoepzakjes! Cool he mama?"). 😔
 
Allez, mijn ex heeft er voor gezorgd dat mijn kids niet gevaccineerd kunnen worden.
Is in een vac.centrum een weigeringsbrief gaan invullen.
Zoon van bijna 12 was uitgenodigd voor deze zaterdag. Hij wou hem nochtans hebben.

Nu moet ik naar een vrederechter om mss toch een go te krijgen... (of met haar praten, maar dat gaat het precies niet worden)
Belachelijk mens
Vriendin werkt in de zorg. Die heeft er de laatste tijd al meer achteruit zien gaan dan vooruit.
ziekenhuisopname/sterfte door die 5de spuit
Er is iets besmettelijk ;)
 
Allez, mijn ex heeft er voor gezorgd dat mijn kids niet gevaccineerd kunnen worden.
Is in een vac.centrum een weigeringsbrief gaan invullen.
Zoon van bijna 12 was uitgenodigd voor deze zaterdag. Hij wou hem nochtans hebben.

Nu moet ik naar een vrederechter om mss toch een go te krijgen... (of met haar praten, maar dat gaat het precies niet worden)
Belachelijk mens
Zeker van dat het niet is om het bloed onder uw nagels uit te krabben dan van effectief tegen die vaccinatie te zijn ?

Is niet de eerste die zoiets doet puur uit rancune...
 
Vriendin werkt in de zorg.
Die heeft er de laatste tijd al meer achteruit zien gaan dan vooruit.
Dat is omdat ze na de 5de spuit de moonwalk doen van plezier.

Besmettingen swongen meer dan het dak uit bij gevaccineerden. Ze hebben dat uiteindelijk toch ook toegegeven.
Klopt helemaal niets van.
Hoe staan de BG'ers eigenlijk tegenover de 4de spuit?
Gratis update immuunsysteem.
0 bijwerkingen, dus opnieuw gehaald. 5 minuten tijd gekost.
 
Ik heb dat de vorige 3 keer altijd gedaan, die 15 minuutjes wachten, maar ik zag iedere keer veel mensen die niet zo lang bleven wachten.
Hier worden we met argusogen gade geslaan!
Als je wil vertrekken moet je je nog eens afmelden bij een bemand loket en als het tijdstip op je kaartje geen 15minuten telt, vlieg je gewoon terug! 😬
 
Hier worden we met argusogen gade geslaan!
Als je wil vertrekken moet je je nog eens afmelden bij een bemand loket en als het tijdstip op je kaartje geen 15minuten telt, vlieg je gewoon terug! 😬
Bij ons kont ge den eerste keer gewoon vertrekken, vanaf de 2de keer werd ik altijd teruggestuurd naar ne stoel me ne preek :rofl: Blijkbaar is het nu terug naar het principe da ge ni moet blijven zitten, is zelfs amper ruimte voorzien blijkbaar. Kben benieuwd, morgen moetk er om.
 
18+ Brusselaars mogen ze gewoon gaan halen zonder afspraak vanaf oktober …ge kunt eens proberen als ge ze vroeger wilt .
Tijdens de vaccin campagne was dat ook geen probleem dat je niet van Brussel was . ;)
 
Ik ook uitgenodigd, maar ga het waarschijnlijk aan me voorbij laten gaan deze keer.

Wat ik wel vreemd vind is dat er op mijn brief staat "deze vaccinatie is voor u aanbevolen". En als je dan op de achterkant naar de uitleg kijkt, staat er bij dat het voor mijn doelgroep niet aanbevolen is maar wel te overwegen. Ik ben vooraan de 30, met geen onderliggende aandoeningen.

Terwijl men hier schrijft:
De Vlaamse overheid maakt het onderscheid tussen "aanbevolen" en "te overwegen". Een vaccin is aanbevolen voor de meest kwetsbare mensen. Die zullen ook eerst uitgenodigd worden. Het gaat om alle mensen vanaf 65 jaar, en om mensen met een verzwakte immuniteit.
Alle andere volwassenen krijgen de raad om de booster te "overwegen". Iedereen krijgt de kans om zichzelf bijkomend te beschermen.
 
Terug
Bovenaan