Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Sinds 2000 ieder jaar een griepprikje op mijn palmares den dat zal diet jaar niet anders zijn.

Mijn blind geloof in de wetenschap maakt het niet moeilijk om nu ook gewoon een coronavaccin te nemen.

Gisteren laten zetten en vandaag wat hoofdpijn. Het kan van de spuit zijn ofwel van mijn Duvel gisterenavond die wat misvallen is.
 
Sinds 2000 ieder jaar een griepprikje op mijn palmares den dat zal diet jaar niet anders zijn.

Mijn blind geloof in de wetenschap maakt het niet moeilijk om nu ook gewoon een coronavaccin te nemen.

Gisteren laten zetten en vandaag wat hoofdpijn. Het kan van de spuit zijn ofwel van mijn Duvel gisterenavond die wat misvallen is.

Niet dat het zo een grote ramp is, maar je kan trouwens best een dag of 2 geen alcohol drinken wanneer je een vaccin krijgt.
 
Ik ook uitgenodigd, maar ga het waarschijnlijk aan me voorbij laten gaan deze keer.

Wat ik wel vreemd vind is dat er op mijn brief staat "deze vaccinatie is voor u aanbevolen". En als je dan op de achterkant naar de uitleg kijkt, staat er bij dat het voor mijn doelgroep niet aanbevolen is maar wel te overwegen. Ik ben vooraan de 30, met geen onderliggende aandoeningen.

Terwijl men hier schrijft:


Hoge gezondheidsraad t.e.m. 64 jarigen in goede gezondheid:

COVID-19 additional booster possible on safety profile data (but not recommended yet by the SHC) for children, adolescents and adults until 64 y.o. in good health. Pending marketing authorization by the EC of the different vaccines, covid-19 vaccination could be offered on an individual and voluntary base.
 
Ja , heeft te maken dat ze nu alleen het nieuwste vaccin gebruiken na goedkeuringen de EMA..
Dus vanaf 1 oktober krijg je de versie die is aangepast aan de BA versies . ;)
Nu spuiten ze de versie die is aangepast voor de eerste omicron versie .
 

De vaccins waarmee momenteel gevaccineerd wordt, zijn:

in de vaccinatiecentra:

  • herfstcampagne: Pfizer adapted
  • basisvaccinatie volwassenen: klassieke vaccins van Pfizer en Moderna
  • eerste boosterprik volwassenen: Pfizer adapted
  • 12- tot 17-jarigen:
    • basisvaccinatie: klassieke vaccins van Pfizer en Moderna
    • eerste boosterprik: klassieke vaccins van Pfizer en Moderna, zodra het beschikbaar aantal adapted vaccins het mogelijk maakt, zal gevaccineerd worden met een aangepast vaccin
    • enkel herfstprik voor immuungecompromitteerde 12- tot 17-jarigen en jongeren die in de zorg werken: Pfizer adapted
 
Ja , heeft te maken dat ze nu alleen het nieuwste vaccin gebruiken na goedkeuringen de EMA..
Dus vanaf 1 oktober krijg je de versie die is aangepast aan de BA versies . ;)
Nu spuiten ze de versie die is aangepast voor de eerste omicron versie .
Heb je daarvan toevallig een bron van?
Zowel bij mijn huisarts als apotheek blijkt die info toch nog niet zo goed bekend te zijn...
 
Kan de quote blijkbaar niet invoeren als je uw post edit dus zo maar . ;)
 
Net mijn uitnodiging gekregen. Ik ga snel een afspraak maken voordat de populaire wintersportgebieden maatregelen afkondigen en onze vaccinatiecentra weer overspoeld worden door spuitlustige skiërs.
 
Dat gaat toch nooit lukken, zoals ze zeiden: iedereen boosteren tegen eind oktober?

Ik ben 39 en vrouw is 44; en nog steeds geen uitnodiging gekregen.
Stel nu int beste geval, dat we die volgende week krijgen, om dan 2 weken later te gaan (tegen dan zijn wel al 3e week oktober).
Dan moeten al die 18-38 jarigen nog achter mij gaan ook.

lijkt me onhaalbaar.
 
Dat gaat toch nooit lukken, zoals ze zeiden: iedereen boosteren tegen eind oktober?

Ik ben 39 en vrouw is 44; en nog steeds geen uitnodiging gekregen.
Stel nu int beste geval, dat we die volgende week krijgen, om dan 2 weken later te gaan (tegen dan zijn wel al 3e week oktober).
Dan moeten al die 18-38 jarigen nog achter mij gaan ook.

lijkt me onhaalbaar.
Maar de 18 tot 50-jarigen moeten toch niet persé die vierde prik gaan halen volgens de strategie?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dat gaat toch nooit lukken, zoals ze zeiden: iedereen boosteren tegen eind oktober?

Ik ben 39 en vrouw is 44; en nog steeds geen uitnodiging gekregen.
Stel nu int beste geval, dat we die volgende week krijgen, om dan 2 weken later te gaan (tegen dan zijn wel al 3e week oktober).
Dan moeten al die 18-38 jarigen nog achter mij gaan ook.

lijkt me onhaalbaar.

Dan is men bij jullie vrij laat op schema denk ik? Hier m'n uitnodiging vorige week gehad, en maandag afspraak, ik ben 35 jaar. Ik weet van nog andere regio's dat er mensen nog vroeger aan de beurt waren.
Volgens de huidige cijfers (status op 26 sept) heeft 68% van de +18-jarigen alvast hun uitnodiging ontvangen.
 
Maar de 18 tot 50-jarigen moeten toch niet persé die vierde prik gaan halen volgens de strategie?
Dat heb ik toch ook nergens gezegd?
Misschien had ik moeten zeggen

"dan moeten al die 18-38 jarigen nog achter mij gaan ook, ALS ZE WILLEN"....ja..
 
Dat gaat toch nooit lukken, zoals ze zeiden: iedereen boosteren tegen eind oktober?

Ik ben 39 en vrouw is 44; en nog steeds geen uitnodiging gekregen.
Stel nu int beste geval, dat we die volgende week krijgen, om dan 2 weken later te gaan (tegen dan zijn wel al 3e week oktober).
Dan moeten al die 18-38 jarigen nog achter mij gaan ook.

lijkt me onhaalbaar.

Hier ook nog geen uitnodiging gekregen.
Maar misschien wel een voordeel dat we nog even moeten wachten?
Zo krijgen we (hopelijk) het vernieuwde vaccin, zie hierboven...

Ter info: heb gelezen dat je met een uitnodiging 30 dagen de tijd hebt om een afspraak in te boeken. Daarna kan het ook nog, maar dan via telefoon naar het vaccinatiecentrum.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook nog geen uitnodiging gekregen.
Maar misschien wel een voordeel dat we nog even moeten wachten?
Zo krijgen we (hopelijk) het vernieuwde vaccin, zie hierboven...

Ter info: heb gelezen dat je met een uitnodiging 30 dagen de ijd hebt om een afspraak in te boeken. Daarna kan het ook nog, maar dan via telefoon naar het vaccinatiecentrum.

Dat is sowieso het geval voor iedereen die vanaf morgen gaat.
 
Hier ook nog geen uitnodiging gekregen.
Maar misschien wel een voordeel dat we nog even moeten wachten?
Zo krijgen we (hopelijk) het vernieuwde vaccin, zie hierboven...

Ter info: heb gelezen dat je met een uitnodiging 30 dagen de ijd hebt om een afspraak in te boeken. Daarna kan het ook nog, maar dan via telefoon naar het vaccinatiecentrum.
Jep, ben ook blij, want nu voel ik mij toch wat ziek, dus zou toch niet gaan nu.

Dus idd, liever een aangepast vaccin,
want in december ga ik terug naar thailand, en mag er nie aan denken daar in de kliniek te belanden met covid...
 
Terug
Bovenaan