Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Zopas mijn uitnodiging gekregen. Voor het maken van de afspraak is er een range van 1 maand. Hier zijn er echter enkel 4 dagen met nog vrije slots: 8/14/15/22 oktober. Nog iemand dit "probleem"?
Cuz fuck my weekends, thats why? 🤔
Bij ons kon je online de dagen terugvinden dat ze vaccineren (dat was inderdaad niet elke dag).
Als de 1e dag volzit komt er een andere nieuwe open, maar best bel je hen gewoon om een afspraak te maken als je niet kan op de dagen/momenten die nu open staan.
Ik heb mijn mail ook gekregen.
Ik heb tijd tot 12/11/2022 om een afspraak te maken.
Blijkbaar moet je dit keer ook plots je huisarts doorgeven bij het maken van de afspraak, dat moest de vorige keren toch niet :S
Dat moest bij ons niet digitaal maar werd wel gecheckt in het vaccinatiecentrum.
Misschien werken ze met minder volk of willen ze gewoon efficiënter werken door dit op voorhand al in te laten vullen?
 
Vaccin 1 & Vaccin 2 --> Geen last
Boostershot begin dit jaar --> Toch redelijk wat last gekregen. Ik was erg misselijk en ik moest een dagje thuisblijven.
Vandaag nieuw boostershot gekregen --> Tot op heden nog geen last. Een beetje last van spierpijn, niks speciaals ..
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de vierde spuit gehad, niks last, enkel de derde een klein beetje last van gehad.
 
Weet iemand hier wat het huidig advies is voor een nieuwe vaccinatie na een recente coronabesmetting?
Vroeger werd er gezegd om minstens 14 dagen te wachten, maar ook soms dat een besmetting hetzelfde effect zou hebben als een vaccin?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me altijd wat afzijdig heb gehouden van al die vaccinatie informatie die op ons afkwam de afgelopen 2 jaren, maar ik besef dat ik daardoor eigenlijk helemaal niet meer mee ben met de adviezen rond deze vaccinatieronde...
 
Weet iemand hier wat het huidig advies is voor een nieuwe vaccinatie na een recente coronabesmetting?
Vroeger werd er gezegd om minstens 14 dagen te wachten, maar ook soms dat een besmetting hetzelfde effect zou hebben als een vaccin?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me altijd wat afzijdig heb gehouden van al die vaccinatie informatie die op ons afkwam de afgelopen 2 jaren, maar ik besef dat ik daardoor eigenlijk helemaal niet meer mee ben met de adviezen rond deze vaccinatieronde...
Een infectie met COVID-19, zelfs na volledige vaccinatie, zal zeker een boost geven aan je immuniteit, alleen weten we niet hoe lang en hoe sterk. Bescherming na infectie kan sterk verschillen van persoon tot persoon en is minder voorspelbaar dan bescherming na vaccinatie. Bovendien vermindert ook deze bescherming met de tijd

Een herfstvaccinatie blijft aangewezen. Het biedt een extra bescherming boven op de natuurlijke immuniteit opgebouwd door een infecti

Het herfstvaccin wordt gewoonlijk toegediend vanaf 14 dagen na genezing van de corona-symptomen, of minimaal 14 dagen na de positieve test indien er geen klachten werden ervaren. Het kan ook later nog toegediend worden


In Nederland lees ik 8 tot 12 weken.
Mocht ik in die situatie zitten zou ik me wél laten vaccineren net voor december zodat je extra beschermd bent voor alle extra contacten rond Kerst en nieuwjaar.
Probleem is dat het nog niet duidelijk is of je dan nog in eigen regio die prik kan gaan halen...
 
Een infectie met COVID-19, zelfs na volledige vaccinatie, zal zeker een boost geven aan je immuniteit, alleen weten we niet hoe lang en hoe sterk. Bescherming na infectie kan sterk verschillen van persoon tot persoon en is minder voorspelbaar dan bescherming na vaccinatie. Bovendien vermindert ook deze bescherming met de tijd

Een herfstvaccinatie blijft aangewezen. Het biedt een extra bescherming boven op de natuurlijke immuniteit opgebouwd door een infecti

Het herfstvaccin wordt gewoonlijk toegediend vanaf 14 dagen na genezing van de corona-symptomen, of minimaal 14 dagen na de positieve test indien er geen klachten werden ervaren. Het kan ook later nog toegediend worden


In Nederland lees ik 8 tot 12 weken.
Mocht ik in die situatie zitten zou ik me wél laten vaccineren net voor december zodat je extra beschermd bent voor alle extra contacten rond Kerst en nieuwjaar.
Probleem is dat het nog niet duidelijk is of je dan nog in eigen regio die prik kan gaan halen...

Bedankt, dat is heel duidelijk! Wel opvallend dat er zo'n groot verschil tussen België en Nederland zit qua termijn.

Ik ga ervan uit dat je wel een vaccin kan gaan halen in een andere regio indien je eigen regio dit niet meer aanbiedt daartegen?
 
Bedankt, dat is heel duidelijk! Wel opvallend dat er zo'n groot verschil tussen België en Nederland zit qua termijn.

Ik ga ervan uit dat je wel een vaccin kan gaan halen in een andere regio indien je eigen regio dit niet meer aanbiedt daartegen?
Ja hoor, vorige keer was er per provincie 1 punt dat wèl nog doorging nadat de lokale vaccinatiecentra gesloten waren al
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
Toch raar hoe het regionaal weer zo verschilt (zoals bij @TRUMP). Ik heb mijn uitnodiging 2 weken geleden al gekregen en ben net 35 geworden. Op mijn uitnodiging staat 'Covid-19 - Comirnaty - Modified'.
35 en nog geen uitnodiging gekregen maar het vaccinatiecentrum hier is pas eind vorige week gestart dus dat zal wel de reden zijn.
 
Ik heb nu ook eens gebeld naar ons vaccinatiecentrum.
Daar resoluut antwoord dat ze het vaccin tegen variant BA1 nu gebruiken.
Van het vernieuwde vaccin wist ze nog niks.

Zal misschien eens mailen naar Sciensano... 🙂
Beste,

Van bij de start heeft iedereen het nieuwe aangepaste (aan de Omicron variant) Pfizer vaccin gekregen.


Mvg,


Dat was niet echt mijn vraag he, flipo's! :unsure:
 
alléé , hier ook mail gekregen, alvorens die nog zal toekomen per post ook.


Hoe activeer je dat mail gedoe eigenlijk (voor mijn vriendin).

Via mijnburgerprofiel?

zou haar email ook actief zetten, zodat ze ook kan afspraak vastleggen. en dat in de toekomst ook alles bij haar per mail toekomt (zoals bij mij).

Wel makkelijk zo.
 
Hoe activeer je dat mail gedoe eigenlijk (voor mijn vriendin).

Via mijnburgerprofiel?

zou haar email ook actief zetten, zodat ze ook kan afspraak vastleggen. en dat in de toekomst ook alles bij haar per mail toekomt (zoals bij mij).
Myhealthviewer.be, meen ik mij te herinneren?
 
Ik heb gisteren mijn vierde vaccin gekregen.

1: Pfizer, geen last buiten stijve arm
2: Pfizer, lichtjes ziek gevoel de dag nadien
3: Moderna, echt griepgevoel de dag nadien, maar duurde ook maar 24 uur
4: Pfizer, stijve arm en beetje vermoeider, maar voor het overige geen klachten.
 
Terug
Bovenaan