Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Had ergens eens een videoclip gezien van de correcte wijze van spuit zetten.
Blijkbaar zet een heel pak mensen die spuit verkeerd waardoor ge dus die spierpijnen etc kunt hebben.
 
Hier bijna 3 weken geleden en telkens als ik me douche voel ik toch nog een pijnlijke plek als ik daar wrijf. 🙈 Gelukkig is er niet aankomen een heel goeie optie! 😁
Ietsiepietsie te vroeg victorie gekraaid. Sinds daarstraks is het in mijn oksel lichtjes gezwollen en pijnlijk maar helemaal niks erg. Eerste keer van de 4 wel dat ik dat heb. Mijn zus heeft dat elke keer gehad.
 
Niks last van mijn 4e prik 👍🏻

aja, de covid app is dat nog nodig op uw smartphone? want ik gebruik die van Apple Health eigenlijk al
 
Moet zoiets zijn, vrees ik.
Alhoewel meer transparantie misschien de twijfelaars (waartoe ik niet behoor, voor alle duidelijkheid) eerder over de streep zou kunnen trekken?
Eenvoudig maken ze het idd niet, het heeft er ook mee te maken dat de leveringen beetje bij beetje lopen en ze mogelijk de volgende keer BA.4-5 aangepaste vaccins leveren.

Volgens het wekelijkse Sciensano rapport van vandaag zijn het tot op heden nog de BA.1 vaccins (de doses die al zijn verspreid moeten eerst geprikt worden, ze gaan die niet weggooien voor de BA.4-5 vaccins):
Tp8NNNO.jpg


Volgens de pagina met stockbeheer zijn 3,5 miljoen BA.1 vaccins besteld (mss dat een deel wordt vervangen door BA.4-5) maar denk dat de komende 2-3 weken de BA.1 nog massaal geprikt wordt.

Wie de meeste kans (maar geen garantie) op een BA.4-5 vaccin wil hebben zal een datum eind november moeten kiezen.

Overigens zijn de omikron varianten voor de herfst verder geëvolueerd naar oa BQ.1, XBB, BA.2.75, BF.7 en nog andere lettercombinaties, dus de ene of de andere omikron vaccinatie is geen exacte match meer binnen 1-2 maanden. Voorlopig is in België BA.5 nog 85% van de gevallen maar dat duurt niet lang meer.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, @ilgonwe, voor deze zeer onderbouwde analyse van de feiten, wat inderdaad één en ander zal/kan verklaren.

Kan mij inbeelden dat het voor de overheid niet makkelijk moet zijn om de juiste inschatting te maken over het aantal te bestellen vaccins. Op zich positief dat iedereen die voor een vaccin wil gaan, daadwerkelijk ook "bediend" kan worden door de grote marges die men toch ergens lijkt in te bouwen.

Nadeel zal dan inderdaad wel zijn dat vorige bestellingen/leveringen niet zomaar geannuleerd kunnen worden ten voordele van het nieuwste vaccin.
 
Belangrijke update:
Sinds de week van 3 oktober ontvangt Vlaanderen ongeveer 400.000 vaccins per week van Pfizer die aangepast zijn aan de omikron-varianten BA4/BA5. De vaccinatiecentra kunnen deze bestellen om vanaf de komende week (week van 10 oktober) geleverd te worden. Om de vaccinatiecampagne aan het huidige hoge tempo verder te zetten en niet in de problemen te komen met huidige en toekomstige voorraden van vaccins, blijven de vaccinatiecentra eerst gebruik maken van de ongeveer 700.000 BA1-vaccins die ze al ontdooid en klaarliggen hebben.

Op welke dag elk vaccinatiecentrum precies overstapt naar BA4/BA5-vaccins is dus onvoorspelbaar. Dat hangt af van de voorraad BA1-vaccins die het centrum nog heeft en de vaccinatiegraad in de regio. Je kan zelf niet kiezen welk vaccin je krijgt.
Aangezien er enkel sprake is van de 700.000 ontdooide BA.1 vaccins te gebruiken zal de rest van deze variant wss nooit de Pfizer-ruimtes verlaten (of zelfs niet geproduceerd).

Ik gok dan dat je vanaf de week van 24 oktober een goede kans hebt op het BA.4/5 vaccin. Wss zal op het vaccinkaartje en de app nog altijd de vage "Comirnaty - aangepast" staan waar je officieel niet veel wijzer van wordt. Je kan het ter plekke navragen als je geïnteresseerd bent.
 
Die dokter die dat vandaag bij mij zette moest ineens luid beginnen hoesten op het moment dat die naald erin zat. Man man, die schok deed geen goed.

Waarschijnlijk had die covid of zo.
 
Die dokter die dat vandaag bij mij zette moest ineens luid beginnen hoesten op het moment dat die naald erin zat. Man man, die schok deed geen goed.

Waarschijnlijk had die covid of zo.
Het is sowieso altijd schrikken als iemand dichtbij begint te hoesten.
Passeerde vandaag al fietsend iemand die net op het moment dat ik het dichtst bij ben, een hoestbui krijgt.
En ook al is buiten vrij veilig, het blijft altijd even schrikken.
 
Belangrijke update:

Aangezien er enkel sprake is van de 700.000 ontdooide BA.1 vaccins te gebruiken zal de rest van deze variant wss nooit de Pfizer-ruimtes verlaten (of zelfs niet geproduceerd).

Ik gok dan dat je vanaf de week van 24 oktober een goede kans hebt op het BA.4/5 vaccin. Wss zal op het vaccinkaartje en de app nog altijd de vage "Comirnaty - aangepast" staan waar je officieel niet veel wijzer van wordt. Je kan het ter plekke navragen als je geïnteresseerd bent.


Ter info: in dit artikel beweren ze dat de vaccinatiecentra in Wallonië sinds maandag 10/10/22 het aangepaste vaccin geven.
Deze centra zijn klaarblijkelijk gewoon vrij toegankelijk, zonder afspraak, in Wallonië (aldus het artikel).
 
vandaag vaccin gaan halen. we komen daar toe en zien iedereen met een mondmasker buitenkomen...... *stilte* ... shit, heb jij een mondmasker bij vraag ik aan mijn vrouw... al een geluk had ze er nog 2 in haar handtas zitten. ik heb vorige week nog maar net al mijn zakken van mijn jassen uitgekuist en alle maskers weggesmeten.... wie wil die snertdingen uberhaupt nog dragen ... ook al zijn ze soms nodig, maar niet overal
 
Uitnodiging gehad maar (voorlopig nog) niet geweest. Zal wrs zo blijven. 3 is wat mij betreft genoeg geweest... En ook al omdat ik echt strontziek was van de vorige boosterprik (Moderna). Dus nee, merci, ik pas liever.
 
vandaag vaccin gaan halen. we komen daar toe en zien iedereen met een mondmasker buitenkomen...... *stilte* ... shit, heb jij een mondmasker bij vraag ik aan mijn vrouw... al een geluk had ze er nog 2 in haar handtas zitten. ik heb vorige week nog maar net al mijn zakken van mijn jassen uitgekuist en alle maskers weggesmeten.... wie wil die snertdingen uberhaupt nog dragen ... ook al zijn ze soms nodig, maar niet overal
Hier krijgen we elke keer eentje bij het binnen wandelen. Deze die je op hebt mag je dan ook seponeren in de vuilbak :)

Vorige week gaan halen:
5 minuten stappen van men huis, niet aanschuiven en direct naald in de arm. 15 min later terug buiten.
Zelfs geen stijve arm deze keer.

(pfizer booster)
 
Gisteren gaan halen, ik had na het zetten precies even last van een pijnlijke plek rond de inspuiting maar dat was ook weer zo weg, sindsdien verder nergens last van gehad.
 
Alle recente studies tonen de meerwaarde van dat boostervaccin aan. Niet enkel om overlijdens en ziekenhuisopnames bij ouderen te beperken, maar ook om besmetting bij jongere mensen tegen te gaan. Dat blijkt uit onderzoek bij ruim 29.000 gezondheidsmedewerkers in Israël met een gemiddelde leeftijd van 44 jaar. In de groep die één boostervaccin kreeg, raakte 20 procent alsnog besmet met Covid-19. Bij de groep die voor een tweede booster koos, was dat 7 procent. Dat is een heel duidelijk verschil.”


 
Uitnodiging ligt hier al enkele weken. Ga zeker geen vierde spuit meer halen tot ze weer beginnen dreigen dat je voor alles een covid safe ticket nodig hebt en dus onrechtstreeks verplicht wordt. De laatste keer te ziek van geweest en zie het nut er niet meer van in.
 
Terug
Bovenaan