Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Straks mijn vierde vaccinatie. Laatste keer dat ik ziek was, was in april toen ik corona had, dus op zich wel tevreden dat ik nu een booster heb zodat mijn immuniteitssysteem weer wat uitgedaagd wordt voor de volgende keer dat ik ziek word. Meestal word ik gemiddeld 2 keer per jaar ziek, meestal wel gewoon een verkoudheid. Maar corona in april deed mij ook denken aan een verkoudheid, maar toen was ik 2-3 maanden ervoor gevaccineerd voor de derde keer. Laatste vaccinatie was eind januari-begin februari ergens.

Ik ben al zwaar aan het twijfelen om te gaan en als ik dit lees, dan twijfel ik alleen maar meer.
Ik heb bij de eerste twee vaccins, beide Pfizer heel veel last gehad, weken lang zware hoofdpijn, het was net iets beter en na de tweede opnieuw prijs. Sindsdien elke maand tussen een paar uur en een dikke week last van zware migraine aanvallen en er is niks dat helpt.
(In het verleden heb ik lange tijd zware last gehad van zware hoofdpijn, wat uiteindelijk migraine bleek te zijn, maar sind ik daar in 2014 medicatie ben voor beginnen nemen heb ik amper nog las gehad. Tot de Pfizer vaccins ...)
Van het 3de vaccin, Moderna, heb ik totaal geen last gehad.

Ik heb 2 keer Moderna gehad, en derde keer ook Moderna denk ik.

Eerste 2 keer echt slecht van geweest. Derde keer een stuk beter. De vaccinaties waren vaak kort en intens. Corona zelf is een stuk langer maar gematigder qua ziektebeeld, al kan dat zijn natuurlijk met dank aan de vaccinaties.

Maar de eerste 2 keer had ik mijn vaccinatie om 11u. De derde keer om 19u. En ik wilde enkel nog vaccineren in de avond, omdat ik bij een ochtendvaccinatie de hele dag nog actief ben, terwijl bij avondvaccinaties je relatief snel kan slapen, en slapen helpt enorm tegen die vaccinaties (en in het algemeen tegen ziek zijn, behalve snotvalling).

Ik vermoed wel dat ik er meer last terug van ga hebben deze keer, maar ik heb geen reden om niet te vaccineren denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Was aan het twijfelen om die 4de gaan te halen. Nu ben ik gisterenavond goed ziek geworden en inderdaad, prijs. Het beestje heeft me voor de eerste keer zitten. Die 4de spuit moet ik nu alvast niet meer gaan halen. Momenteel vooral last van extreme vermoeidheid, lichte hoest, koorts en spierpijnen. Dochtertje van 16 maanden was vrijdag ziek geworden met hoge koorts. Denk dat zij het binnen heeft gebracht van de crèche
 
Deze keer Pfizer gehad in tegenstelling tot Moderna. Tot nu toe voel ik me totaal niet ziek, dus misschien dat mijn theorie over de "avond" werkt, ofwel ligt het gewoon aan Pfizer. Ofwel ben ik na 3 keer vaccineren en 1 besmetting al wat beter gewapend tegen een vaccinatie. Ofwel moet het nog komen, maar meestal zou ik na 6 uur er iets van moeten voelen al.
 
Deze keer Pfizer gehad in tegenstelling tot Moderna. Tot nu toe voel ik me totaal niet ziek, dus misschien dat mijn theorie over de "avond" werkt, ofwel ligt het gewoon aan Pfizer. Ofwel ben ik na 3 keer vaccineren en 1 besmetting al wat beter gewapend tegen een vaccinatie. Ofwel moet het nog komen, maar meestal zou ik na 6 uur er iets van moeten voelen al.
Gisterenavond laten vaccineren met Pfizer vaccin. Vandaag toch malaise gevoel over gans mijn lichaam. 4de prik voor mij.
 
Gisterenavond laten vaccineren met Pfizer vaccin. Vandaag toch malaise gevoel over gans mijn lichaam. 4de prik voor mij.
Het komt ietsje later bij Pfizer heb ik het idee. Is wellicht onvermijdelijk, is het einde v/d wereld niet. Het meeste last heb ik nog van die armspieren. Voelt echt aan als ze volledig verrekt zijn.
 
De beheerder van covid-vaccinatie.be heeft achterhaald hoe je kan checken welk type vaccin je krijgt:
Als een van bovenstaande codes er niet bij staat heb je het nieuwste vaccin.

Verschillende centra houden er al mee op na 28 oktober, het is goed mogelijk dat je lokaal centrum de oude voorraad opmaakt en het nieuwste vaccin nooit in je buurt verschijnt.

Veel informatie is er ook niet als je pas later je vaccin kan nemen (door ziekte, een wachtperiode of andere reden). De boodschap is eerder "haast je voor het te laat is", niet erg klantvriendelijk. Ik verwacht dat HLN en VTM een paar beteuterde burgers aan de lijn zullen krijgen en Joris Moonen daar weer een hele uitleg mag gaan geven. Grotere centra in Gent en Antwerpen doen nog even voort.
 
De Eerste 2 vaccinatie's was Pfizer en geen last, alleen van de arm.
Booster was van Moderna, halve dag lichtjes grieperig en ff koorts gehad en dan niks last meer gehad.
Dan de 4de Pfizer en geen last niks, een hele goede verpleegster gehad niks last van de arm voor de 1ste keer dan.
Ik ga dit alle jaren laten zetten en een griepvaccin ook, dat ligt klaar in men frigo.
 
Hier ook BA.1 dus.

Blijkbaar ook een 'verdunde' versie want er staat Comirnaty - Pfizer/BioNTech (verdund) adapted1 CNK 4623641 :unsure: .
 
Ja, kan me uw berichten nog herinneren. Gaat het dan eigenlijk vooral over mensen, die net zoals u, een voorgeschiedenis hebben qua migraine? Jammer dat daar (nog) geen onderzoek naar is gedaan.
Voor zover ik weet gaat het inderdaad over mensen met een voorgeschiedenis zoals bij mij.
Deze week last van een zwaardere (langdurige) aanval, begonnen de maandag tijdens het werk. Vandaag is het weer wat beter, maar nog altijd niet voorbij.
Ik ben ook gewoon gaan werken, aangezien ik pas terug begonnen ben na langdurige werkloosheid. (Ik vond dat ik het niet kon maken om nu al thuis te blijven, al weer ik niet of ik daar wel goed aan gedaan heb)
 
Voor zover ik weet gaat het inderdaad over mensen met een voorgeschiedenis zoals bij mij.
Deze week last van een zwaardere (langdurige) aanval, begonnen de maandag tijdens het werk. Vandaag is het weer wat beter, maar nog altijd niet voorbij.
Ik ben ook gewoon gaan werken, aangezien ik pas terug begonnen ben na langdurige werkloosheid. (Ik vond dat ik het niet kon maken om nu al thuis te blijven, al weer ik niet of ik daar wel goed aan gedaan heb)
Sterkte
 
Uur geleden herfstvaccin (Pfizer) gehad. Niets te melden (net zoals met de Johnson&Johnson en Moderna vaccins die ik al eerder heb gehad)

Update 1 dag en enige uren later: nog steeds niets te melden buiten wat verwaarloosbare pijn op de plaats van de injectie
 
Laatst bewerkt:
Nummer 4 gehaald om zeker niet in de problemen te komen met enkele verre reizen die op de planning staan.
Woensdagmiddag shot, woensdagavond enkel een zere arm. Gisteren een hele dag spierpijn over m'n hele lijf en hoofdpijn. Niet echt vermoeid maar gewoon het grootste deel van de dag in bed gespendeerd omdat ik toch niets anders kon doen. Vandaag is dat al beter maar nog steeds weinig energie, en mijn oksel staat zo gezwollen dat het lijkt alsof er een ei onderhuids is ingebracht.
1 & 2 waren zonder problemen. 3 was een halve dag afzien. 4 een hele dag afzien. Die evolutie staat me niet echt aan.
 
Vandaag veel beter. Wel veel pijn in mijn schouder maar dat zal zijn omdat ik een bompa ben.
De schouderpijn was bij Pfizer echt het ergste, nog erger dan bij Moderna. Het ziektebeeld is misschien een tikkeltje milder, maar je voelt nog wel altijd een soort algemene malaisegevoel met vooral temperatuurregulatieproblemen dus wellicht dat ik wel wat koortsig rondliep woensdag. Ik had ook niet de energie om te gamen ofzo. Maar dat kwam ook door een gebrek aan slaap denk ik want door die schouder/bovenarm kon ik niet deftig slapen waardoor ik niet genoeg rust kon nemen om me beter te voelen. Slapen helpt echt, maar als die schouder dat onmogelijk maakt, tja. En ik kan niet op mijn rug slapen, want dat voelt onnatuurlijk aan, altijd op mijn zij en zowel op de linkerkant of rechterkant ging niet. Ik wist ook niet of ik geplooid met die arm moet slapen of strekken, beiden ging niet echt. Ik heb eigenlijk volgens mij dan op mijn buik geslapen wat ik normaal nooit doe.

Gaat uiteindelijk weg, is eigenlijk nu pas volledig weg. Maar gisteren was ook al een stuk draaglijker.
 
Voor de geïnteresseerden, het meest recente Pfizer vaccin heeft CNK 4623567 gekregen volgens het FAGG:

Bij Zorg en Gezondheid is het Moderna BA.4-5 vaccin nog niet beschikbaar, dus als je "Moderna (aangepast)" krijgt is het normaal het BA.1 vaccin, enkel Pfizer levert de BA.4-5 versie.

Een aangepast vaccin was de eerste week blijkbaar moeilijk vast te pakken, er is een grote stock van de BA.1 vaccins geleverd:
YOdKdTA.png

Sciensano meldt enkel 83.000 BA.4-5 prikken:
agYXARw.png


Het ziet er ook naar uit dat de jongere cohorten op trager tempo prikken laten zetten, rekening houdend met de vaccinatiecentra die reeds eind oktober ermee stoppen ga ik er op dit moment helaas van uit dat de kans op een BA.1 vaccin nog altijd hoog blijft omdat die voorraden in de koelkast zitten en niet weg raken. Normaal was het de bedoeling om met de nieuwste volop te prikken vanaf 10 oktober maar dat is niet in de cijfers weergegeven. Met de indekking dat het "afhankelijk van het vaccinatiecentrum een nieuwer vaccin kan zijn" is het uiteraard technisch correct.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Gisteren om 17 uur vierde dosis (nieuwe Pfizer blijkbaar) gaan halen.
's Nachts niks van last. Bij het opstaan wat lichte spierpijn en hoofdpijn wat zich verder zette gedurende de dag.
Geen energie, geen kracht en heel veel pijn. Arm doet niet echt pijn.

Vorige 3 vaccins niet echt last gehad, nu dus wel :unsure:
 
Terug
Bovenaan