UEFA Conference League 2022-2023

Wtf, dat was er wel zwaar over. Op de bank en onmiddelijk. Hoe kan je die speler nu nog serieus nemen.
Die gast is fysiek gewoon niet klaar/fit
Amper matchen gespeeld en dan tegen een PL team dat powerplay gaat spelen 2e helft. Piepedood

Van mij moet Kana daar gewoon staan
Maar Hoedt mag daar nooit zo uit positie vliegen, die bal was compleet onbespeelbaar en trouwens al 3 of 4 keer zo'n domme beslissing gemaakt

AA Gent en RSCA.. blijkbaar is de conference League niet te onderschatten 🙃 gelukkig doen we het beter in de CL en de Europa League

Hein wel overschot van gelijk ze maken een nieuwe competitie en ze behandelen het zo amateuristisch. En ook niet verdiend voor die Zweden. Echt jammer dat rsca kon verliezen kon je nog in calculeren.

Gelukkig hebben we nog Union.

Verlies van Anderlecht moet je zeker incalculeren, maar die manier waarop is gewoon op stenen kloten van te krijgen imo. Als ge die verdediging ziet, snap ik niet waarom die basisspeler is, zo overroepen, zet dan gewoon Vertonghen naast Delcroix.

Prachtig van Union, wat een ontlading, zalig om zien! En Gent, daar maken we best geen woorden aan vuil.

De nummer 1 van Zweden wint tegen de nummer 9 uit België. Zo onlogisch vind ik dat nu ook weer niet. Laten we Gent nu ook niet te veel overschatten, het is niet dat ze in vorm zijn.
Dit hé, Gent en RSCA staan 9de en 10de in de Jupiler Pro League, dat zijn momenteel dus zelfs geen subtoppers in een kleinere competitie in Europa. Dat we dan verwachten dat ze Europees gaan presteren is mss niet echt logisch.

Union was vorig jaar bijna kampioen en staan nu weer 4de, het is heel knap wat ze Europees doen maar die resultaten komen ook niet uit de lucht gevallen natuurlijk. Maar op hun niveau vind ik het wel bijna zo knap als Club, 9 op 9 tegen toch ploegen die in hun competitie bovenaan meedraaien.

In elk geval, Mazzu toch een heel domme keuze gebleken, van de eerste Brusselse club naar de tweede gaan, stoem van hem. Dat is alsof Hoefkens volgend jaar naar Cercle zou gaan......

Graptjen hé RSCA-boys. :tongue:

Laatst bewerkt:
Aan de overkant blijft het verdomd moeilijk voor Anderlecht om kansen te creëren, laat staan goals te maken. Nog maar ééntje, een strafschopgoal tegen Silkeborg, in de poulefase. “Als jullie de oplossing hebben, zeg het maar hoor, ik luister”, knipoogde Mazzu.

Zeg heeft iemand van jullie misschien een idee? Ik vraag het voor onze trainer.

Zeg heeft iemand van jullie misschien een idee? Ik vraag het voor onze trainer.
De oplossing is mss eens een deftige spits kopen ipv steeds maar "talenten" te huren. Die dan gewoon te min blijken te zijn. Zirkzee was dan nog best ok, Nmecha nog de beste daarvan, maar nu Silva en Esposito, dat wordt het toch niet.

Zou beter Esposito eens vol zijn kans geven ipv telkens een kwartiertje of minder. Silva zuigt toch elke keer de stenen uit de grond en maakt ook geen goals dus erger kan het al niet.

Zou beter Esposito eens vol zijn kans geven ipv telkens een kwartiertje of minder. Silva zuigt toch elke keer de stenen uit de grond en maakt ook geen goals dus erger kan het al niet.
Esposito is geen type dat alleen in de punt kan, eerder een Zirkzee-achtig hangend type.
Zou ideaal kunnen passen met een type Silva dat oorlog maakt vooraan 🧐

De oplossing is mss eens een deftige spits kopen ipv steeds maar "talenten" te huren. Die dan gewoon te min blijken te zijn. Zirkzee was dan nog best ok, Nmecha nog de beste daarvan, maar nu Silva en Esposito, dat wordt het toch niet.
Er is geen geld voor deftige spitsen. Voor 3 miljoen val je in de categorie-Raman als je op 'zekerheid' gokt (= weet wat je koopt) of op gokjes à la Angulo dat kan meevallen of tegenvallen of waar nog werk aan is. Dan is de vraag of je je weinige geld moet verpissen aan zulke spelers, dan wel of je niet gewoon ruimte moet geven aan je eigen talenten waar ook nog werk aan is maar waarvan je het potentieel wel kent.

De piste om dan tussendoor bepaalde kwaliteit te huren vind ik niet verkeerd. Het werkte met Nmecha, met Zirkzee, met Kouame en zelfs Joveljic begon zijn draai te vinden toen corona de boel stillegde. Je maakt mij niet wijs dat je met Silva en Esposito niet meer kan doen dan dit. Dat zijn spelers die vorig seizoen al speelden op een bepaald niveau dat het onze overstijgt.

Die hele ploeg draait vierkant, daar een spits wisselen gaat het niet oplossen. Dat verdoezelt het feitelijke probleem.

Er is geen geld voor deftige spitsen. Voor 3 miljoen val je in de categorie-Raman als je op 'zekerheid' gokt (= weet wat je koopt) of op gokjes à la Angulo dat kan meevallen of tegenvallen of waar nog werk aan is. Dan is de vraag of je je weinige geld moet verpissen aan zulke spelers, dan wel of je niet gewoon ruimte moet geven aan je eigen talenten waar ook nog werk aan is maar waarvan je het potentieel wel kent.

De piste om dan tussendoor bepaalde kwaliteit te huren vind ik niet verkeerd. Het werkte met Nmecha, met Zirkzee, met Kouame en zelfs Joveljic begon zijn draai te vinden toen corona de boel stillegde. Je maakt mij niet wijs dat je met Silva en Esposito niet meer kan doen dan dit. Dat zijn spelers die vorig seizoen al speelden op een bepaald niveau dat het onze overstijgt.

Die hele ploeg draait vierkant, daar een spits wisselen gaat het niet oplossen. Dat verdoezelt het feitelijke probleem.
Anderlecht heeft inderdaad een algemeen probleem. Enerzijds weinig drive en goesting de laatste tijd, anderzijds toch een algemeen gebrek aan kwaliteit. Ze worden dan ook niet geholpen door dat systeem dat Mazzu wil spelen.

Maar als je ziet hoe Club en Union van minuut 1 tot 94 achter die bal lopen. Da's een kwestie van mindset en dat zou Anderlecht al veel helpen denk ik. Het is allemaal zo traag en gezapig nu. Mazzu heeft die mentaliteit bij Union er wel in gekregen, waarom lukt het bij RSCA dan niet?

Terug
Bovenaan