UEFA Conference League 2022-2023

ik ben blij dat we de 3 punten hebben thuis gehouden maar daarmee is ook alles gezegd.
Het was op een gegeven moment leuker om naar het onweer boven het stadion te kijken dan maar de match…
Deze avond ook enorm opgevallen dat ze denken dat Silva het allemaal alleen kan oplossen. Bij elke aanval/counter bleef werkelijk bijna de hele ploeg op de eigen helft zodat Silva in veel gevallen op een eiland stond te spelen.
In ons vak hebben we ons enorm zitten ergeren hoe traag het spel was met die passen naar links en rechts. Ons voetbal is zo voorspelbaar.

Hmm dat zeg je nu, kijk eens 4 jaar later en als je dan nog niks hebt gewonnen de druk gaat immens worden en de slagkracht op transfermarkt minder. Nu teren jullie nog op het merk anderlecht maar dat gaat ooit stoppen.

Uiteraard, en de successupporters zullen er uiteraard nooit mee kunnen leven. Maar ik persoonlijk zie ons liever 10 jaar 3 de eindigen met leuk voetbal, ipv ieder jaar kampioen met slaapverwekkend angsthazige schijtvoetbal. Ik ga naar het voetbal kijken om mij te amuseren, en leuke voetballers leuk te zien voetballen. Via de combinatie en het samenspel.

Debast blijkbaar vervangen uit voorzorg. Echt wel onze beste speler van het seizoensbegin. Behalve Silva komt zelfs niemand in de buurt.

Duranville echt wel een fenomeen. Nu al 2 matchen na mekaar Mazzu zijn hachje gered op zijn 16de in een systeem dat hem niet per se ligt.

Verschaeren goed ingevallen trouwens. ;) Wedstrijdregie was echt rampzalig, handsbal van de penalty was zelfs niet live te zien. Omdat men doodleuk 1 of andere nutteloze replay aan het tonen was terwijl de bal gewoon in het spel was.

Ons spel was echter even dramatisch. Geen flauw idee wat Mazzu zijn gameplan is. Maar zelfs tegen een matig Silkeborg kunnen we niet eens ietwat domineren. De Mazzu fanboys steken het dan wel al te graag op de spelers, die “hun truitje niet nat maken”. Maar diezelfde spelers konden 4 maand geleden wel nog aanvallend voetbal brengen. En bewogen toen wel zonder bal.

Benieuwd of de situatie snel onhoudbaar wordt, en of Vandenhaute tijdig zijn fout gaat willen toegeven. Nu zondag al een eerste do or die tegen Westerlo. Wordt fascinerend om volgende de komende maanden.

Laatst bewerkt:
Trok op niet veel maar een punt op Molde is geen slecht resultaat.
Een goed Gent wint hier altijd, helaas is dat goed Gent al weken vermist.
Hein gaat voor mij ook niet vrijuit, er wordt nauwelijks tactisch ingegrepen en de wissels zijn gewoon slecht. Depoitre en Lemajic erop om te scoren…En dan nog Marreh op de bank. We missen creativiteit en snelheid, iemand met een actie.

ik vraag mij eigenlijk af of dit niet gewoon "een goed Gent" is. die paar uitschieters op een jaar zijn de norm niet, ik vond dit nogal een match op Gent's niveau van de voorbije jaren: at best 1 helft goed, de rest matig tot ok, en heel veel nodig om te scoren.

Mazzu denk dat da ne goede trainer is voor de sfeer erin te brengen , maar opt veld ist huilen met de pet voort moment .
De vraag is fan Peterke en WVH hun ego opzij kunnen zetten en toegeven dat ze fout waren om Kompany buiten te duwen ?
Time Will tell…. Maar het mag ni duren tot Qatar imo

Ben toch blij dat ik naar Union heb gekeken en niet naar Anderlecht. In Union zit precies meer voetbal dan in RSCA en AA Gent samen.

Het enige hoogtepunt van de samenvatting van de eerste helft van RSCA was een trap los naast de bal van ene van Silkeborg. Nuff said zeker?

Sullig de 0-1 laten gebeuren maar in de 2de helft herpakt.
Emerson aanvallend goed maar defensief toch wat te plat.

Nu bon eerste 3 punten richting groepswinst zijn binnen. Volgende week wat Denen in de pan hakken.

Ja ik snap eigenlijk de hate tegen Mazzu niet. Vorig jaar, nadat we herfstkampioen waren, moesten we altijd tegen de 'kleine' ploegen altijd die dubbele muur afbreken. Dat ging niet altijd even makkelijk (zo thuis verloren tegen OHL bijvoorbeeld), maar vaak hebben we dat wel kunnen doen. Met dominant voetbal en een kern zonder grote vedetten à la Refaelov.

Ik denk niet dat Mazzu zijn enige verdienste is om 'passie' & 'vechtlust' in het team te brengen. Je kern moet naast voetballende kwaliteiten ook taktiek, lef en vooral automatismen hebben. Anderlechtfans denken precies dat je met enkel voetballende kwaliteiten er zomaar doorheen tikt. Sommige Neerpedeboys hebben dat voetballende vermogen wel en dat lef in de eerste matchen, maar die kunnen dat niet het hele jaar door brengen. Als ze dan op het einde van het seizoen meteen worden doorverkocht... daar gaan je automatismen.

Net even opgezocht: USG-Anderlecht in januari vs USG - Anderlecht eind augustus.
USG speelde met 8 dezelfde spelers
Undav -> Boniface
Kandouss -> Sykes
Nielsen -> Lynen

Bij Anderlecht het omgekeerde. Maar 3 basisspelers hetzelfde gebleven. Dat zijn dan Van Crombrugge, Hoedt ( :LOL: ) en Verschaeren.
Zo kom je er natuurlijk niet.

Ik deel die mening, het is altijd opnieuw opbouwen met een ploeg vol (grotendeels) jonge spelers waarvan ook nog is een deel op huurbasis.

Om een bredere kern te krijgen en deels te behouden is meer financiële stabiliteit nodig, tenzij ze een goudadertje raken met één van hun jonge talenten denk ik dat er wat bijkomende investeringen nodig zijn om terug stabiliteit te brengen. Zeker nu de #1 plek vanaf volgend jaar geen €30 miljoen meer oplevert aan Champions League centen.

Ik ben geen Anderlecht supporter maar ik hoop dat ze vrij snel terug naar de gloriejaren kunnen terugkeren want het Belgisch voetbal gaat er anders alleen maar poverder op worden. Ik vrees wel dat wanneer er zich enkele spelers beginnen blesseren de kern niet breed genoeg is om dat op te vangen en met de hoge frequentie aan matchen is dat niet ondenkbaar.

Ja ik snap eigenlijk de hate tegen Mazzu niet. Vorig jaar, nadat we herfstkampioen waren, moesten we altijd tegen de 'kleine' ploegen altijd die dubbele muur afbreken. Dat ging niet altijd even makkelijk (zo thuis verloren tegen OHL bijvoorbeeld), maar vaak hebben we dat wel kunnen doen. Met dominant voetbal en een kern zonder grote vedetten à la Refaelov.

Ik denk niet dat Mazzu zijn enige verdienste is om 'passie' & 'vechtlust' in het team te brengen. Je kern moet naast voetballende kwaliteiten ook taktiek, lef en vooral automatismen hebben. Anderlechtfans denken precies dat je met enkel voetballende kwaliteiten er zomaar doorheen tikt. Sommige Neerpedeboys hebben dat voetballende vermogen wel en dat lef in de eerste matchen, maar die kunnen dat niet het hele jaar door brengen. Als ze dan op het einde van het seizoen meteen worden doorverkocht... daar gaan je automatismen.

Net even opgezocht: USG-Anderlecht in januari vs USG - Anderlecht eind augustus.
USG speelde met 8 dezelfde spelers
Undav -> Boniface
Kandouss -> Sykes
Nielsen -> Lynen

Bij Anderlecht het omgekeerde. Maar 3 basisspelers hetzelfde gebleven. Dat zijn dan Van Crombrugge, Hoedt ( :LOL: ) en Verschaeren.
Zo kom je er natuurlijk niet.

Toen Mazzu bij Anderlecht tekende is die in het algemeen, bij de echte supporters, nooit warm ontvangen. Waarom? Omdat Mazzu niet op een manier speelt die wij in Anderlecht willen zien (Remember het Réné Weiler tijdperk). Het zijn vooral de succes supporters die euforisch werden toen Mazzu verkondigde dat hij met deze ploeg wou kampioen worden.

Daar we op dit moment kapitaal niet krachtig genoeg zijn (zeker als je vergelijkt met Brugge) mogen we misschien niet meer naar het verleden kijken en mogen we niet verlangen naar de jaren waarin we mooi voetbal speelden én wonnen.
Maar we kunnen toch niet tevreden zijn met wat we nu zien? Ik zie helemaal geen Mazzu Time toestanden en ik zie al helemaal geen beterschap dan wanneer Kompany trainer was. Moest in heel die ploeg enige vechtlust zitten (waarvoor Mazzu eigenlijk gehaald is) dan kon je nog zeggen van oké de vechtlust compenseert het minder mooi voetbal. Ik vind het ergens verontrustend dat ik nu Mazzu al paar keer hoor zeggen dat hij aanvallend voetbal vraagt maar de spelers naar een verdedigende houding gaan. Dat wilt toch ergens zeggen dat hij geen impact heeft of zie ik dat nu verkeerd?

Met het laatste ben ik niet echt akkoord. Buiten onze spitsen, die al aanwezig waren vanaf de voorbereiding, zijn bijna alle spelers al aanwezig van vorig seizoen. Oké sommige spelers hebben minder, weinig of niet gespeeld wegens blessures of ze kregen minder kansen onder Kompany. Maar een Amuzu, Murillo, Rafa en Ashimeru waren er vorig jaar ook al hoor. Dus zeggen dat we een volledige nieuwe ploeg hebben zou ik ook niet zeggen.

Bwaa een competitief Anderlecht maakt de competitie toch wel aantrekkelijker mijns inziens. Meerdere ploegen die goed voetbal brengen, daar kan niemand toch tegen zijn?

Bwaa een competitief Anderlecht maakt de competitie toch wel aantrekkelijker mijns inziens. Meerdere ploegen die goed voetbal brengen, daar kan niemand toch tegen zijn?
Da's niet het punt dat Wilto maakt. Iedereen wil meerdere ploegen die goed voetbal brengen, maar waarom moet één van die ploegen per se Anderlecht zijn?

Een goed Gent wint hier altijd, helaas is dat goed Gent al weken vermist.
Hein gaat voor mij ook niet vrijuit, er wordt nauwelijks tactisch ingegrepen en de wissels zijn gewoon slecht. Depoitre en Lemajic erop om te scoren…En dan nog Marreh op de bank. We missen creativiteit en snelheid, iemand met een actie.
Toch niet Hein zijn fout dat er geen budget is voor wisselmogelijkheden/versterkingen te halen? Of ligt het probleem ergens anders?

De competitie kan 4 à 5 goeie "Anderlechten" gebruiken, maar RSC Anderlecht moet daar niet per sé bij zitten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan