UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een verdiende overwinning voor Porto, zelfs geen half punt verdienen we vandaag, echt wel zwak ... of misschien gewoon heel sterk van Porto, wat ik toch ook wel als reden wil zien.
Vergeet niet dat Benfica gisteren ook Juventus nog eens inblikt. Portugese topploegen zijn veel sterker dan de meeste denken, en de 0-4 in Porto was gewoon best veel geluk mee gemoeid, laat ons eerlijk zijn (dan nog moet je het doen).

Van "offday" wil ik zelfs niet spreken, omdat je voelt dat het de laatste weken echt wel minder aan het gaan is, en alles zijn tol eist. Hopelijk kunnen we de volgende weken de schade beperken om wat op te laden tijdens het WK, want dat lijkt me heel erg nodig momenteel.

Beetje spijtig dat ik al weer moet lezen, en bij sommigen (in het stadion) horen dat ze direct alweer alles met het badwater willen weggooien. Mechele weer plots te zwak, Odoi idem, nochtans best sterke matchen in de CL. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze vandaag niet zwak waren, maar zeg eens wie wel sterk was anders? Mignolet ook zwak nu ie plots 4 goals tegen krijgt? Arggh die kortzichtigheid, vreselijk toch.

Gewoon een heel knappe campagne van Club, zo is het gewoon, groepswinnaar of niet. Ik blijf niet zo heel veel lang staan na de match om de spelers te begroeten, dat geef ik eerlijk toe, maar vandaag wel, omdat ze dit na zo'n ongelooflijke campagne echt wel verdienen, los van deze avond :bow:
Helaas veel mensen die enkel deze match onthouden en net niet met boegeroep (vroegtijdig) naar binnen gaan, dat is echt triest gewoon ... verwende, arrogante kwallen, en dat ik jullie nooit meer zie, successupporters/toeristen.
Dat van Odoi vind ik eigenlijk nog het ergste. Ze willen de Odoi van de afgelopen weken/maanden eruit voor de prestatie van vandaag. Die gaan ze vervangen door de Mata van 2 jaar geleden.

Dat van Odoi vind ik eigenlijk nog het ergste. Ze willen de Odoi van de afgelopen weken/maanden eruit voor de prestatie van vandaag. Die gaan ze vervangen door de Mata van 2 jaar geleden.

Nog het ergste? Dat is toch al verscheidene matchen in de CL dat hij zwaar te kort komt. Dat gaat dan van slechte passes, slechte looplijnen en zelfs simpele dingen zoals balaannames. Als het team goed draait, dan valt zoiets minder goed op omdat anderen dat nog weten recht te zetten zonder veel erg. Maar gisteren is gewoon classic Odoi, beetje onder druk en balletje naar binnen koppen waardoor Porto boulevard aan ruimte heeft om te counteren en te scoren. En dat is echt niet de eerste keer dat hij zo'n slechte passes geeft die blijk geven van gebrekkige voetbal intelligentie. Ook in aanvallend opzicht kwam die tekort, hij kwam er gewoon niet uit en 1-2'tjes met Skov Olsen mislukten wegens zwakke balaannames.
Op geen enkel moment toont Odoi een meerwaarde te creeeren. In zijn goeie matchen is het een meeloper, dat is het. Zoveel geld geinvesteerd door Club de afgelopen 2 seizoenen maar nog altijd met Odoi in de basis moeten spelen, tsja dan weet je dat het moeilijk wordt.

(en ja, er waren er nog een hoop anderen niet op niveau, maar we zijn nu specifiek over Odoi bezig)

Nog het ergste? Dat is toch al verscheidene matchen in de CL dat hij zwaar te kort komt. Dat gaat dan van slechte passes, slechte looplijnen en zelfs simpele dingen zoals balaannames. Als het team goed draait, dan valt zoiets minder goed op omdat anderen dat nog weten recht te zetten zonder veel erg. Maar gisteren is gewoon classic Odoi, beetje onder druk en balletje naar binnen koppen waardoor Porto boulevard aan ruimte heeft om te counteren en te scoren. En dat is echt niet de eerste keer dat hij zo'n slechte passes geeft die blijk geven van gebrekkige voetbal intelligentie. Ook in aanvallend opzicht kwam die tekort, hij kwam er gewoon niet uit en 1-2'tjes met Skov Olsen mislukten wegens zwakke balaannames.
Op geen enkel moment toont Odoi een meerwaarde te creeeren. In zijn goeie matchen is het een meeloper, dat is het. Zoveel geld geinvesteerd door Club de afgelopen 2 seizoenen maar nog altijd met Odoi in de basis moeten spelen, tsja dan weet je dat het moeilijk wordt.

(en ja, er waren er nog een hoop anderen niet op niveau, maar we zijn nu specifiek over Odoi bezig)
Odoi is toch helemaal niet gehaald om een meerwaarde te creëren, hoe kom je daarbij?

Odoi is gehaald als polyvalente backup, vaste RB is Mata.

Ja zeg, ga ik ook nog eens naar Jan Breydel voor't eerst sinds de CL match tegen Real, dan krijg je dit :laugh:
Wel blij dat ik eindelijk Mehdi Taremi in't echt heb zien spelen :love:
Als die volgend seizoen niet bij een absolute topclub in Europa speelt, dan weet ik het ook niet meer.
Dus ik heb nog enigszins genoten van het voetbal gisteren, samen met alle Porto supporters die rond mij zaten in vak 115 :D
Die hielden zich wel opvallend kalm moet ik zeggen, respect om u zo in te houden als ge 0-4 komt winnen :]

Spijtig van de match gisteren. Verliezen kan je altijd in de CL maar de manier waarop (individuele fouten en die vuile meters niet belopen) was te vermijden.

Ik vond Skov en Lang wel goed al kwam er te weinig gevaar voor doel uit.

Volgende match niet verliezen is de opdracht. En de media is terug met beide voetjes op de grond gezet voor de volgende ronde :) Hoera!

Voor zij die de match niet gekeken hebben tot het einde:

Laatste kwartier van die wedstrijd was heerlijk entertainment :p

Wel sneu voor Carrasco... we weten alvast dat, als de rode duivels in een strafschoppenreeks terecht komen, we Carrasco NIET de laatste penalty moeten laten trappen. Dat moet KDB (of zelfs Eden) zijn.

Dat hij dan die rebound nog afblokt is wel pure pech natuurlijk... (want hij heeft voor de rest een geweldige match gespeeld gisteren)

Kan zo iets achteraf bestraft worden? Ranzig gedrag.
Weinig mensen die hun koelte kunnen bewaren zoals Carrasco het deed. Het zou mij niet lukken alleszins.

Laatst bewerkt:
Die had bij mij toch ook een voenk vast ze 😁 maar ben wel blij dat Atleti eruit ligt, geen fan van die ploeg en al helemaal niet van de coach

Zie je toch vaker bij gemiste penalties. Is voor een stuk adrenaline hé + je weet ook niet wat er aan vooraf ging (misschien heeft Yannick zelf ook wat geprovoceerd tijdens de match).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan