UEFA Champions League 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
da was toch ff met de billen toe opt einde 😂 classic bvb op stilstaande fase die tegengoal. Ge weet toch dat ge de jong moet tegen houden.
 
Nooit gedacht dat we zouden winnen op voorhand. Maar ja, verdediging blijft idd rampzalig, had ook wel meer verwacht van Sevilla. misschien moeten we eens meer proberen een blok te zetten en op counter spelen? Zitten nu aan 4 matchen op waarin we 2 goals tegen krijgen, dan moet je wel heel veel scoren om nog te winnen. Laatste keer clean sheet is van vorige maand en daarvoor van tegen club 2x.
 
Die keeper leek me ook maar een vliegenvanger eerlijk gezegd...
Achteraan rammelt het idd serieus bij BVB. Hummels is niet meer wat het geweest is en steekt er nog altijd bovenuit, dat zou toch niet mogen he.
Haaland wel echt een beest, heb die ook nog nooit een bal zien controleren in de 16, das altijd rechtstreeks op de slof en ook altijd binnen de palen.
 
Nooit gedacht dat we zouden winnen op voorhand. Maar ja, verdediging blijft idd rampzalig, had ook wel meer verwacht van Sevilla. misschien moeten we eens meer proberen een blok te zetten en op counter spelen? Zitten nu aan 4 matchen op waarin we 2 goals tegen krijgen, dan moet je wel heel veel scoren om nog te winnen. Laatste keer clean sheet is van vorige maand en daarvoor van tegen club 2x.

ik had eerlijk gezegd een pandoering als in 3-0 ofzo verwacht... al had sevilla zen laatste matchen wel allemaal met klein scores gewonnen. Ik vond het ook wel knap dat we die goals op counter maakte al flaterde die verdeding daar ook wel. Om echt als counterploeg te spelen hebde wel een steviger blok nodig vanachter. K zat toch met zenuwen de tweede helft. Alles weer op defense gooien, mogen blij zijn dat sevilla amper een kans bij elkaar speelde ondanks al hun balbezit. Dortmund had dat veel te weinig, ni van hun doen eigenlijk

Die keeper leek me ook maar een vliegenvanger eerlijk gezegd...
Achteraan rammelt het idd serieus bij BVB. Hummels is niet meer wat het geweest is en steekt er nog altijd bovenuit, dat zou toch niet mogen he.
Haaland wel echt een beest, heb die ook nog nooit een bal zien controleren in de 16, das altijd rechtstreeks op de slof en ook altijd binnen de palen.

hitz is 2e goalie. Burki is geblesseerd al speelt die ook ni op niveau de laatste weken, zoals bijna iedereen eigenlijk 😅
 
Had toch een 3 of 4-0 pandoering verwacht tegen Sevilla. En achter de vroege 1-0 dacht ik dat het het zo ging worden. Maar al bij al viel het nog goed mee. Goede uitgangspositie voor de terugmatch, maar ze zijn er nog niet.
Het grote verschil met de wedstrijden van de afgelopen weken was dat ze nu wel eens efficiënt waren. Voorbije weken hadden ze een massa kansen nodig om er al 1 te maken. Gisteren scoorden ze bij praktisch elke kans die ze kregen. Ik was al content dat Delaney bij zijn vrouw bleef. Niet dat ik hem zo slecht vind maar daardoor schoof Emre can tenminste eens door naar het middenveld. En dat brandt op de bank zat, vond ik ook wel een voordeel.
 
Brandt is ook echt volledig erdoor gezakt dit jaar. Vorig jaar speelde die zo zalig... k was wel content over Dahoud. Speelt toch altijd best OK als hij kan starten.
 
Ik dacht hier gezellig wat "Håland voor Ballon d'Or" takes te kunnen doorploeteren, maar van deze post sloeg ik toch steil achterover. Of aangezien ik dacht dat het over Holland zou gaan: hier brak mijn klomp helemaal van.

- te oude kern (er stond er gvd nog ene in de basis die in 2010 wereldkampioen is geworden)
Er stonden er twee in, maar ik neem aan dat ge het op Busquets hebt aangezien die fysiek al twee seizoenen volledig door het ijs zakt. 34 voor een verdediger is toch niet uitzonderlijk, die andere nog actieve verdediger van dat WK speelt bij die andere ploeg in Spanje, en halen beiden nog het niveau van hun medespelers.
Verder te oude kern ... gemiddelde leeftijd van de starters was dinsdag exact dezelfde als die van PSG, namelijk 27,5 jaar, zonder normale starters als Araujo en Fati. Dat cijfer piekt ook nog door drie spelers, en er zitten er slechts zes boven de 30 in de hele kern, maar op zich is het in vergelijking met andere ploegen niet oud te noemen.

Goed, dat zijn maar uiteindelijke kleine feiten en percepties die fout zijn. Het ging me vooral over deze alinea:
Zoals hier al vermeld hadden ze 2-3j geleden Messi moeten verkopen aan een bedrag waar iedereen van duizelde. Voor Man City en PSG geldt die FFP toch niet en die sjeiks hadden beiden honderden miljoenen gedokt voor hun speeltje. En Barcelona had dan wel het budget gehad om 2 seizoenen lang gericht aan te kopen. Ze hadden, mits wat meeval en een goeie coach, zelfs al terug aan het domineren geweest.
Vervang Messi in die post door Neymar en het is letterlijk wat er een dikke drie jaar geleden gebeurd is, toch? Ze hebben iemand voor een bedrag waarvan iedereen duizelde "moeten" verkopen aan een ploeg waar FFP niet geldt, ze hebben dat budget ook gebruikt om gericht aankopen te doen met wisselende resultaten want diezelfde kwaliteit is niet beschikbaar zonder wat geluk. En uw advies is dan, ondanks dat ge een afgrijselijk transferbeleid als pijnpunt noemt: hetzelfde proberen op vrijwillige basis en met hun eigenlijke beste speler?
2018-19 is zelfs niet eens twee jaar geleden voor die speler in kwestie: La Liga gewonnen met Messi als topschutter, finale Copa verloren met enige goal van Messi, Champions League halve finale terugmatch verloren waar Messi ongeveer de enige was die iets deed (en met voorsprong topschutter van die CL). Was er iemand die na die vrije trap en de 3-0 tegen Liverpool dat dan zei?

De geschiedenis van twee seizoenen geleden op deze manier herschrijven omdat het momenteel vierkant draait en Messi op zijn eigen vraag inderdaad zonder nadenken verkocht had moeten worden, slaat nergens op. Er zijn tig zaken zoals een corrupt bestuur, verstoorde salarisschalen, slechte coaches, zwakke mentaliteit en interne politiek om Barcelona volledig terecht op af te kraken terwijl ze de komende maanden het ravijn in rijden, but this ain't it chief.
 
Ik dacht hier gezellig wat "Håland voor Ballon d'Or" takes te kunnen doorploeteren, maar van deze post sloeg ik toch steil achterover. Of aangezien ik dacht dat het over Holland zou gaan: hier brak mijn klomp helemaal van.


Er stonden er twee in, maar ik neem aan dat ge het op Busquets hebt aangezien die fysiek al twee seizoenen volledig door het ijs zakt. 34 voor een verdediger is toch niet uitzonderlijk, die andere nog actieve verdediger van dat WK speelt bij die andere ploeg in Spanje, en halen beiden nog het niveau van hun medespelers.
Verder te oude kern ... gemiddelde leeftijd van de starters was dinsdag exact dezelfde als die van PSG, namelijk 27,5 jaar, zonder normale starters als Araujo en Fati. Dat cijfer piekt ook nog door drie spelers, en er zitten er slechts zes boven de 30 in de hele kern, maar op zich is het in vergelijking met andere ploegen niet oud te noemen.

Goed, dat zijn maar uiteindelijke kleine feiten en percepties die fout zijn. Het ging me vooral over deze alinea:

Vervang Messi in die post door Neymar en het is letterlijk wat er een dikke drie jaar geleden gebeurd is, toch? Ze hebben iemand voor een bedrag waarvan iedereen duizelde "moeten" verkopen aan een ploeg waar FFP niet geldt, ze hebben dat budget ook gebruikt om gericht aankopen te doen met wisselende resultaten want diezelfde kwaliteit is niet beschikbaar zonder wat geluk. En uw advies is dan, ondanks dat ge een afgrijselijk transferbeleid als pijnpunt noemt: hetzelfde proberen op vrijwillige basis en met hun eigenlijke beste speler?
2018-19 is zelfs niet eens twee jaar geleden voor die speler in kwestie: La Liga gewonnen met Messi als topschutter, finale Copa verloren met enige goal van Messi, Champions League halve finale terugmatch verloren waar Messi ongeveer de enige was die iets deed (en met voorsprong topschutter van die CL). Was er iemand die na die vrije trap en de 3-0 tegen Liverpool dat dan zei?

De geschiedenis van twee seizoenen geleden op deze manier herschrijven omdat het momenteel vierkant draait en Messi op zijn eigen vraag inderdaad zonder nadenken verkocht had moeten worden, slaat nergens op. Er zijn tig zaken zoals een corrupt bestuur, verstoorde salarisschalen, slechte coaches, zwakke mentaliteit en interne politiek om Barcelona volledig terecht op af te kraken terwijl ze de komende maanden het ravijn in rijden, but this ain't it chief.
 
Ze hadden Messi vorig seizoen moeten verkopen. Dat was hét moment om aan een rebuild te beginnen. Toen kon je nog een schoon bedrag krijgen, door hem aan zijn contract te houden hebben ze hun financiële malaise alleen maar erger gemaakt. En op sportief vlak had het toch niet veel slechter gekund.
 
Als de scheids na 1 minuut voor zoiets onnozels geel geeft verwacht ik dat het spel meer stil gaat liggen dan iets anders.
 
Chelsea speelt eigenlijk niet zo slecht, ze proberen tenminste. Dat defensief blok van Atleti is wel geschift, geraak daar maar door... Ik vrees dat we op een counter tegen de gang van het spel in 1-0 achter gaan komen.
 
Dacht dat Atletico aanvallender speelde dit seizoen maar idd Chelsea mag doorgaan van mij als je zo speelt als thuisteam!
 
Toch raar dat ze die goal laten tellen, nieuwe fase omdat de bal afwijkt vind ik wat ver gezocht.

Edit: beter beeld nu, maakt het wel duidelijk
 
Laatst bewerkt:
zwakke match. en helaas op zender 133 (RTL SPORT HD ofzoiets) zelfde match...

vorige week had ik het geluk dat ze op die zender porto-juve toonden. dat was ook wel leuke match. Sergio Conceicao doet toch goeie dingen in Porto.
 
Heerlijk om Maehle nog eens terug te zien voetballen. Ik weet niet of het toeval is, maar sinds zijn vertrek zitten we in een neerwaartse spiraal.
 
Saaie match, en tis van niet beter kunnen precies.
Veel geblesseerden bij Real natuurlijk, maar Atalanta heb ik altijd een leuke ploeg gevonden. Hopelijk komt een Ilicic of Malinovsky (Ja, ik ben Genk-fan :biglaugh::love:) er nog op.

Na edit: Malinovsky is aan het opwarmen. :love:
 
Laatst bewerkt:
vanavond stem ik weer af op RTL hoor, voor juventus - porto.

ik ben wel fan van italiaans voetbal, maar nu supporter ik toch voor porto. Sergio Conceiçao wat een heerser, die is daar toch wonderen aan het verrichten de laatste jaren met die ploeg hoor.

2 keer er uit tegen liverpool de laatste 2 edities van de CL, geen schande natuurlijk.
nu hoop ik dat ze toch ver geraken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan