UEFA Champions League 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja en nee. Contact = fout is eigenlijk gewoon geen correcte analyse. Er is nog een verschil tussen tacklen, of uw voet zetten, of bewust iemand afblokken/in de weg lopen. Gewoon omdat er een contact is, betekent niet dat er ook een fout is.

En in de middencirkel moeten ze dat ook niet fluiten wat mij betreft.
Zo zwart wit wil ik het niet stellen, maar hier was het toch duidelijk na de juiste herhaling. De Jong stond goed voor eventueel te scoren.

Allè, de analisten zijn het toch allemaal eens dat het penalty was.
 
Dat continue gezeik over transfers tijdens de match stak mij wel tegen. Maar echt continu.

“Ja PSG wilt Messi wel”
“Hij is binnenkort een vrij speler”
“Zal hij hier nog rondlopen binnenkort, de supporters hopen van wel”
“Misschien is Mbapée volgend jaar wel weg naar Real”
“Zal het cornervlagje volgend jaar een transfer maken naar Atletico?”
 
Toch fascinerend hoe zwaar bergaf het is gegaan met Barcelona. Intussen is het precies al vanzelfsprekend dat ze vernederd worden in de Champions League. Liverpool, Roma, Bayern, PSG,...

Piqué en Busquets zijn fantastische spelers geweest voor Barcelona, maar na al die jaren zijn die al lang aan vervanging toe. Alba staat ook nog altijd op dat veld... En dan heb je Koeman die het blijkbaar een goed idee vindt om zijn verdediging hoog op te stellen tegen PSG. Tja.

In plaats van Messi te laten gaan (met een beetje intelligentie hadden ze hem twee jaar geleden al verkocht voor een astronomisch bedrag), doen ze er alles aan om hem in de ploeg te houden. Terwijl je duidelijk ziet hoe ongelukkig hij er is, en terwijl je op voorhand wist dat hij niet meer ging renderen. Dit jaar was nochtans ideaal om een nieuwe ploeg te bouwen, met minder druk van de supporters vanwege de lege stadions.

Vooral de keuze voor Koeman vind ik hallucinant. Puur tijdverlies om hem op de bank te laten zitten.
 
Ben ook wel benieuwd naar hoe ver PSG kan geraken onder Pochettino. Ik heb dat altijd een uitstekende coach gevonden, en die heeft bij Tottenham altijd met een (relatief) beperkt transferbudget gewerkt.

Barca is vrij triest inderdaad. Het zal toch een paar jaar minder zijn vrees ik...
 
Barca is vrij triest inderdaad. Het zal toch een paar jaar minder zijn vrees ik...
Gezien ze dat compleet aan zichzelf te danken hebben heb ik er geen compassie mee eerlijk gezegd.

- afgrijselijk transferbeleid
- te oude kern (er stond er gvd nog ene in de basis die in 2010 wereldkampioen is geworden)
- tactisch is het de laatste jaren toch ook een dikke 0 he? Hoeveel coaches zijn er daar al versleten die niet veel verder kwamen dan "geef de bal aan Messi, hij doet er wel iets mee" ?

Zoals hier al vermeld hadden ze 2-3j geleden Messi moeten verkopen aan een bedrag waar iedereen van duizelde. Voor Man City en PSG geldt die FFP toch niet en die sjeiks hadden beiden honderden miljoenen gedokt voor hun speeltje. En Barcelona had dan wel het budget gehad om 2 seizoenen lang gericht aan te kopen. Ze hadden, mits wat meeval en een goeie coach, zelfs al terug aan het domineren geweest.

Jammer genoeg kozen ze voor pure kapitaalsvernietiging. Messi brengt niks meer op, Dembele en Griezman gaan ze mogen blijven betalen of met veel verlies verkopen en al die andere Braithwaite's spelen toch ook niet gratis natuurlijk. Mocht het een bedrijf zijn ipv een voetbalclub, de CEO had al jaren buiten gelegen.
 
Die commentaar loopt toch 2 seconden achter ofzo? Horen ze dat daar zelf eigenlijk niet bij vtm?

Haaland zeg, weeral 2 er bij.
 
Barca is toch ook passé, curieus waar Messi naartoe trekt.
Ik heb het al meermaals gezegd. Als hij weggaat, wordt het volgens mij Manchester City. Kevin De Bruyne is de perfekte aangever / assistenkoning, ze hebben wel goeie spitsen, maar ze missen een Messi-achtige spits die het verschil kan maken in de Champions League. Plus Guardiola heeft nog altijd een boontje voor Messi. Ik zie dat wel goed werken, Messi en de Bruyne samen.

Het enige struikelblok dat ik zie is natuurlijk dat Kevin niet minder wil verdienen dan Messi hé en ik weet niet of de fairplay regels een probleem gaan vormen? Maar dat is het zowat eigenlijk.

Ik geloof nooit dat hij naar PSG gaat. En andere ploegen? Zoveel schieten er niet over die hem kunnen betalen hé. Dat betekent knallende ruzie met oa Mbappé.

Dat is ALS hij weggaat bij Barcelona ... wat helemaal niet zeker is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan