Tuinkantoor

Koone

Active member
Iemand enige ervaring met het aankopen/bouwen van een tuinkantoor?
Ben aan het kijken naar de mogelijkheden, maar er zijn zoveel opties van kant-en-klare units tot maatwerk, benieuwd naar mensen die al enige ervaring hebben er mee.
 
Idd zeker voorschriften checken en correct aanvragen

Ik heb deze +- gevolgd maar met goedkopere materialen (2e hands ramen, overstock gevelbekleding etc)
https://www.oakwoodgardenrooms.com/new-products/63a55zuc75kc8kqiool0s4bkxrb76i
Dit is wel echt een volledige DIY met de voor- (kost, leren, hobby) en nadelen (stress, leren, fouten maken, tijd etc)
Hebben ook heel veel nuttige youtube filmpjes onder dezelfde naam.

Als je daar zin in hebt en het leuk / interessant zou vinden kan ik het aanraden, ik kende voor ik begon niets van "den bouw" en je krijgt er wel heel veel inzichten door. Maar vergeet ook al je weekends voor een paar maand :)

Qua kost kom je op 1/3e of minder van het te laten doen.
Op piek van hout tekort 2021 en geen 10k all-in voor 7mtr x 3.5mtr (elec, pvc schuifraam, isolatie, water, deur etc etc).

 
Idd zeker voorschriften checken en correct aanvragen

Ik heb deze +- gevolgd maar met goedkopere materialen (2e hands ramen, overstock gevelbekleding etc)
https://www.oakwoodgardenrooms.com/new-products/63a55zuc75kc8kqiool0s4bkxrb76i
Dit is wel echt een volledige DIY met de voor- (kost, leren, hobby) en nadelen (stress, leren, fouten maken, tijd etc)

Als je daar zin in hebt en het leuk / interessant zou vinden kan ik het aanraden, ik kende voor ik begon niets van "den bouw" en je krijgt er wel heel veel inzichten door. Maar vergeet ook al je weekends voor een paar maand :)

Qua kost kom je op 1/3e of minder van het te laten doen.
Op piek van hout tekort 2021 en geen 10k all-in voor 7mtr x 3.5mtr (elec, pvc schuifraam, water, deur etc etc).
Thanks! Zeer interessant. In mijn geval, en met mijn 2 linkerpoten, zou ik eerder opteren om het te laten doen.
Maar leuk om te zien! Ga die optie eens doorsturen naar mijn handigere vrienden die ook aan het rondkijken zijn ,-)
 
Iemand enige ervaring met het aankopen/bouwen van een tuinkantoor?
Ben aan het kijken naar de mogelijkheden, maar er zijn zoveel opties van kant-en-klare units tot maatwerk, benieuwd naar mensen die al enige ervaring hebben er mee.

Een tuinhuis van 1000 euro, dat zou ik ook illegaal durven zetten. Ah oops, ja sorry, breek af en zet ergens anders.

Zo'n kot van paar 10k, das een ander paar mouwen. Check maar goed de regeltjes van afstand to achterlijn, afstand van perceel grens, oppervlakte, ... De luchtfotootjes van kadaster kleuren iets mooi rood in als het ergens staat waar het niet mag. Moeilijk om je te pakken is het niet.


Ik heb een kantoor in mijn huis gemaakt aan de Z glas zijde, met zicht op de tuin. Niks die daar tegenop kan <3
 
Terug
Bovenaan