YouTube Movies refunds

ViperHD

Well-known member
Heeft iemand ervaring met refunds voor YouTube films (of mogelijk andere providers) die je via Apple doet ?

Ik wou zaterdag met mijn dochter een film kijken, maar vond die nergens op een streaming service. Doordat ik echter wat Google Play tegoed heb (van Google Rewards) dacht ik dan maar van hem op YouTube te kopen. Dus keek ik met mijn iPad op YouTube en stond daar inderdaad te koop, dus ik koop die. Maar dan krijg ik een factuur van Apple en valt mijn frank: als je via de iPad een aankoop doet, is dat helemaal niet met je Google Play saldo (ondanks dat het YouTube is) en word ik dus via Apple gefactureerd. Dan maar rap gekeken hoe ik die aankoop kon annuleren (zat goed verborgen). Op maandag een bevestiging van Apple dat mijn refund goedgekeurd is, en vandaag zie ik ook de creditering op mijn credit card.

Maar wat blijkt nu, als ik op YouTube ga kijken om die film nu via Google Play te kopen, blijkt die film gewoon nog altijd in mijn library te zitten. Is dat normaal dat YouTube blijkbaar nog niet weet dat ik die aankoop geannuleerd heb en een refund gekregen heb ? En kan ik die nu probleemloos toch bekijken, of ga ik ineens dan toch een factuur krijgen als ik vooralsnog die film afspeel ? Ik zou eigenlijk verwachten dat Apple dan ook doorgeeft aan YouTube/Google dat de aankoop geannuleerd is.

NB: tijdje terug ook een gelijkaardige aankoop via Android (dus Google) geannuleerd en daar werd eigenlijk onmiddellijk het aankoopbedrag terug gecrediteerd in mijn Google Play saldo en was de film ook direct verdwenen uit mijn library. Dus het heeft alleszins iets te maken met het feit dat Apple hier nu de facturatie verzorgt.
 
Terug
Bovenaan