Transferthread 2024-2025 (Buitenland)

Klopt. Maar niet om de reden die jij noemt.
Kompany buiten stampen was waanzin omdat je een trainer had die 10 jaar lang geen platte prijs mocht pakken, de supporters zouden nog niet in opstand komen. Die vent was de ideale trainer om schoon schip te maken in de kern, gezond te worden als club en dan te beginnen bouwen.
Klopt niet. ;) Men was echt al aan het bouwen aan iets. Die 3de plaats was echt geen slecht resultaat. Denk dat men het zelfs hier daar over eens was. En die prijs ging er echt wel gekomen zijn had de man gewoon kunnen blijven verderwerken. Zonder het gemoei van Vandenhaute en PETER VERBEKE (officiële naam ! ;) ) uiteraard.

Omdat die gigantische zak geld die ze meekrijgen tegenover de andere clubs afremmend werkt?
De helft van die zak werd gebruikt voor de overname. Er werd in die zomer 29 miljoen uitgegeven, terwijl er voor 74 miljoen verkocht werd. Denk nu niet dat hij daar zo een uitzonderlijke kern had.Dus ja, toch echt wel een knappe prestatie, zeker de manier waarop. Natuurlijk de pech gehad dat geen kat hier de championchip volgt, en je dan overal zulke dooddoeners moet lezen.

Burnley heeft toen 2.5x zoveel uitgegeven als de tweede in de lijst van spenders, Watford. Dat is Bayern-esque. Daar moeten we niet flauw over doen, die hadden veruit de beste kern. Enkel werd er daarna verdergekocht op Championship niveau...

Klopt niet. ;) Men was echt al aan het bouwen aan iets. Die 3de plaats was echt geen slecht resultaat. Denk dat men het zelfs hier daar over eens was. En die prijs ging er echt wel gekomen zijn had de man gewoon kunnen blijven verderwerken. Zonder het gemoei van Vandenhaute en PETER VERBEKE (officiële naam ! ;) ) uiteraard.
Ik heb me verkeerd uitgedrukt hoor.
Ik denk ook wel dat die prijs er had gekomen, mits deftig bestuur boven hem, en dat zijn laatste seizoen zeker niet slecht was. Maar feit blijft dat die prijs echt nog wel enkele seizoenen had mogen wegblijven zonder gemor. Gewoon daarom was hij al van goudwaarde voor de club.

Kompany bij een club met heel goede spelers en budget om gericht goede spelers bij te halen..
Dat was het grote probleem van Kompany, hij vroeg dingen waar de kern niet goed genoeg voor was.
Ge kunt een visie hebben, mar ge moet vooral de spelers hebben die die visie kunnen uitvoeren. Bij Bayern kan dat wel lukken..

Kompany bij een club met heel goede spelers en budget om gericht goede spelers bij te halen..
Dat was het grote probleem van Kompany, hij vroeg dingen waar de kern niet goed genoeg voor was.
Ge kunt een visie hebben, mar ge moet vooral de spelers hebben die die visie kunnen uitvoeren. Bij Bayern kan dat wel lukken..
Ja maar de vraag is, zijt ge een goede trainer omdat ge een visie hebt en die enkel met bepaalde spelers kunt uitvoeren, of zijt ge een goede trainer als je met een "mindere" kern toch de individuele mogelijkheden kan overstijgen en speelt naar wat u kern kan?

Ik vind het laatste meer getuigen van tactisch inzicht en een toptrainer zijn, dan vasthouden aan een systeem dat niet werkt omdat u spelers er niet in renderen. Da's voor mij hetgeen bij Kompany ontbreekt. Allé, het is leuk dat hij nu met een ploeg mag gaan trainen die beter is dan 95% van de competitie, maar dat bewijst ook niet veel imo. In de Champions league is waar hij het gaat moeten bewijzen, en ik denk niet dat hij al op hetzelfde niveau staat als een Ancelotti, Pep, Klopp,... Dat zijn toch de trainers die een Bayern moet willen, niet iemand die kansloos gedegradeerd is? Nu, het feit dat ze uiteindelijk bij Kompany uitgekomen zijn zegt ook veel over hoe het daar intern rammelt aan alle kanten.
Ik ben alleen benieuwd of de derde plaats van dit seizoen een zegen of een vloek gaat zijn. Het kan ofwel de verwachtingen temperen, ofwel direct de druk erop leggen dat het terug van moeten is. We zien wel.

Maar goed, opinions are like assholes zeker?

Omdat die gigantische zak geld die ze meekrijgen tegenover de andere clubs afremmend werkt?
En wie zegt dat die andere clubs in de Championship geen eigenaars hebben die er veel meer geld tegenaan willen gooien om neer de PL te gaan?
Dat is toch algemeen geweten dat een club die degradeert, het heel moeilijk heeft om het jaar nadien meteen terug te promoveren.
Net zoals een promovendus het meestal het eerste seizoen héél goed doet (buiten nu bij burnley :D )

Gewoon fier zijn dat een Belg het bij een topploeg mag proberen , als er Bayern op uwe cv staat is volgens mij nooit ni slecht ;)
Vinnie is gewoon potentieel top net als zen voetbalcarrière .

Burnley heeft toen 2.5x zoveel uitgegeven als de tweede in de lijst van spenders, Watford. Dat is Bayern-esque. Daar moeten we niet flauw over doen, die hadden veruit de beste kern. Enkel werd er daarna verdergekocht op Championship niveau...
Maar verloren itt die andere ploegen ook natuurlijk nogal wat basisspelers die vervangen moesten worden. Moet die prestatie van Burnley vorig seizoen steeds opnieuw zo geminimaliseerd worden? Was echt een knap seizoen, en was die kern dan zo ongelofelijk in jullie ogen? Waren daar dan zoveel spelers in die kern die the championship overstegen?

Laatst bewerkt:
Ja maar de vraag is, zijt ge een goede trainer omdat ge een visie hebt en die enkel met bepaalde spelers kunt uitvoeren, of zijt ge een goede trainer als je met een "mindere" kern toch de individuele mogelijkheden kan overstijgen en speelt naar wat u kern kan?
In mijn ogen ben je een goede trainer als je het maximum uit je kern haalt. En dat is hem wel al 3 van zijn 5 seizoenen gelukt. En we moeten ook niet blijven doen alsof Kompany jaar 1 dezelfde was als Kompany jaar 3 bij Anderlecht. Systeem werd ieder jaar weldegelijk aangepast. Ondanks de vele "koppige Kompany" artikels van de journalisten. Dus dat systeem werkte dan mss toch niet zo slecht uiteindelijk.

Maar verloren itt die andere ploegen ook natuurlijk nogal wat basisspelers die vervangen moesten worden. Moet die prestatie van Burnley vorig seizoen steeds opnieuw zo geminimaliseerd worden? Was echt een knap seizoen, en was die kern dan zo ongelofelijk in jullie ogen? Waren daar dan zoveel spelers in die kern die the championship overstegen?
Ik ben/was absoluut onder de indruk van die prestatie in het Championship, maar even groot teleurgesteld over het seizoen in de PL. Niet alleen omdat Burnley nog nooit zo slecht presteerde in de PL, maar ook omdat het onderin enorm zwak was en Burnley eigenlijk niet eens in de buurt kwam van de veilige plekken. Ik ben het gewoon 100% eens met Shearer . En nogmaals he, ik zie zeker potentieel naar de toekomst toe, maar tot nu toe is het enorm pover, op dat jaar na in het Championship imo. Dat heeft niks te maken met het niet begrijpen van zijn visie, want dat vind ik een beetje een dooddoener, maar eerder een beperking van hemzelf om met mindere spelers om te gaan enerzijds en anderzijds de verkeerde keuzes te maken (Anderlecht en Burnley) die niet kunnen beantwoorden aan zijn visie.

En nogmaals he, ik zie zeker potentieel naar de toekomst toe, maar tot nu toe is het enorm pover, op dat jaar na in het Championship imo.
Mja, die 4de en 3de plaats kan je imo toch echt niet enorm pover noemen? Dan overschat je de kernen die er toen waren. Was bij een doodziek Anderlecht dat zonder centen zat.
Over dit seizoen heb je uiteraard wel gelijk. Was op alle vlakken, los van een paar opflakkeringen, ondermaats.

Kan je een trainer als Kompany die voor een bepaald type voetbal staat überhaupt beoordelen op prestaties bij Burnley in de PL en Anderlecht zonder budget? Niet dat ik me hier wil outen als Kompany believer. Maar het afgelopen seizoen waren/zijn er ook heel veel fans enthousiast geweest over het voetbal dat Arteta en Postecoglou naar voren brachten. Hebben die trainers dan wél de duidelijke merits waardoor ze het uberhaupt verdienen om resp. Arsenal en Tottenham te coachen? En Arne Slot die naar Liverpool gaat bv?

Kompany heeft zelf jarenlang aan de top gevoetbald, dus weet hoe met vedetten om te gaan. Weet op zich ook wel hoe hij aanvallend spel moet brengen en heeft allicht ook wel de persoonlijkheid om een verhaal te vertellen. Ik kan het wel rationaliseren en eerlijk is eerlijk, goede trainers die het bewezen hebben aan de top groeien niet aan de boom...

Ik zou het toch zot vinden als ze Kompany halen bij Bayern. Degraderen in de PL en dan naar een absolute topclub gaan...

Langs de andere kant zou ik het wel graag zien gebeuren, uit nieuwsgierigheid, en omdat we zo weinig Belgische topcoaches met internationale reputatie hebben.

Mja, die 4de en 3de plaats kan je imo toch echt niet enorm pover noemen? Dan overschat je de kernen die er toen waren. Was bij een doodziek Anderlecht dat zonder centen zat.
Over dit seizoen heb je uiteraard wel gelijk. Was op alle vlakken, los van een paar opflakkeringen, ondermaats.
Die plaatsen zeggen me vrij weinig. Allè, die zijn goed he, met die kern, maar ook geen wonder he. Die 3de plek was het seizoen waar Gent ten koste van Anderlecht in PO1 had moeten zitten en waar ook die zoutloze finale tegen datzelfde Gent inzat. Ik baseer me meer op de matchen die ik zag en op de comments van mijn paarse vrienden, die enorme fan zijn van Kompany, Anderlecht en ik absoluut weet dat ze voetbalkennis hebben.

Ik zeg ook nergens dat Kompany geen potentieel heeft of tot nu toe dramatisch was. Ik verwacht gewoon nog wat meer, maar hoop zeker dat dat bij Bayern gaat gebeuren.

Kan je een trainer als Kompany die voor een bepaald type voetbal staat überhaupt beoordelen op prestaties bij Burnley in de PL en Anderlecht zonder budget? Niet dat ik me hier wil outen als Kompany believer. Maar het afgelopen seizoen waren/zijn er ook heel veel fans enthousiast geweest over het voetbal dat Arteta en Postecoglou naar voren brachten. Hebben die trainers dan wél de duidelijke merits waardoor ze het uberhaupt verdienen om resp. Arsenal en Tottenham te coachen? En Arne Slot die naar Liverpool gaat bv?

Kompany heeft zelf jarenlang aan de top gevoetbald, dus weet hoe met vedetten om te gaan. Weet op zich ook wel hoe hij aanvallend spel moet brengen en heeft allicht ook wel de persoonlijkheid om een verhaal te vertellen. Ik kan het wel rationaliseren en eerlijk is eerlijk, goede trainers die het bewezen hebben aan de top groeien niet aan de boom...
Ik vind Slot een uitstekende coach, maar ik vrees ook dat de stap te groot is. Arteta heeft gewoon een intelligente keuze gemaakt door als assistent te beginnen. Daar kun je idd geen beoordeling aan geven en is het een risico dat goed heeft uitgepakt bij Arsenal, dat had ook anders kunnen zijn. Kompany komt natuurlijk uit een enorm slecht seizoen. Moest de situatie hetzelfde zijn geweest na vorig seizoen, was het al logischer geweest. Dat staat natuurlijk los van dat het al dan niet een succes kan worden bij Bayern.

Ik minimaliseer niets. Het was een knap seizoen met leuk voetbal. Maar ze hadden veruit de beste en de duurste kern en dat is de waarheid.

Maar zoals ik zei : de aankopen erna bleven Championship niveau.

Kan je een trainer als Kompany die voor een bepaald type voetbal staat überhaupt beoordelen op prestaties bij Burnley in de PL en Anderlecht zonder budget? Niet dat ik me hier wil outen als Kompany believer.
Ik wil me ook niet bepaald pro of anti uitspreken maar dit argument is wel een beetje dubbel toch? Voor mij is een goede trainer iemand die het maximale uit de kern en situatie haalt. Ik neem aan dat er veel trainers heel mooi voetbal willen spelen maar dit ook niet kunnen omdat ze in plaats van bij een Anderlecht zonder budget terechtkomen bij een Kortrijk met nog minder budget.

Terug
Bovenaan