Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Wat is die eerste alinea voor onzin? Ondertussen zijn hier ook zo goed als alle mensen hoger geschoold.
Er zijn echt gigantisch veel regio’s in Limburg waar hogere scholing nog ver van de norm is.

Ik weet dat want ik vertoef er wekelijks. Compleet andere mentaliteit dan rond de grootsteden. In Limburg heb je nog veel restanten van eerste migranten/typische arbeidersinstelling. Gewoon tevreden zijn met wat je hebt en geen risico’s pakken, want “dat is toch niets voor ons?” En beetje slachtoffercomplexen hier en daar.

Laatst bewerkt:
Er zijn echt gigantisch veel regio’s in Limburg waar hogere scholing nog ver van de norm is.

Ik weet dat want ik vertoef er wekelijks. Compleet andere mentaliteit dan rond de grootsteden. In Limburg heb je nog veel restanten van eerste migranten/typische arbeidersinstelling. Gewoon tevreden zijn met wat je hebt en geen risico’s pakken, want “dat is toch niets voor ons?” En beetje slachtoffercomplexen hier en daar.
Zeg dit over Moslims of Afrikanen en de shit gaat hier los.

Gattoni wordt half jaar gehuurd van Sevilla. Fredberg precies een goeie band met Sevilla.

Zal nen fermen boterham worden voor Fredberg deze zomer. Debast zal wel vertrekken, en als Vertonghen beslist te stoppen mag je een volledig nieuwe centrale verdediging zoeken, inclusief de back ups.

Laatst bewerkt:
Je hebt hier zowat de hele gemiddelde Vlaamse volksaard omschreven
Echt een belachelijk veralgemenende post, deze

En toch zie ik de ambitieuzere medemensen in mijn leven al sneller buiten Limburg werken en/of wonen. Uiteraard is het veralgemenend, dat is zoiets altijd. Maar er zit ook wel een vleugje van waarheid in.

Je hebt hier zowat de hele gemiddelde Vlaamse volksaard omschreven
Echt een belachelijk veralgemenende post, deze
Die mentaliteit kan elders ook voorkomen, maar in Limburg rond de mijnen is dat extreem fel en dat is verre van de algemene Vlaamse volksaard.

Je kan nu kniezen en doen alsof ik elke Limburger een stempel heb gegeven maar dan lees je het volledig verkeerd.

@starspike beaamt dit ook. En die heeft de vinger nog veel meer aan de pols dan ik. Dat is heus niet uit de lucht gegrepen. Ga eens in Maasmechelen, Genk, Dilsen met de mensen praten. Ik doe dat elke week, ik heb familie daar overal. En ik spreek ook met de generaties die geen Nederlands spreken. Er is niets mis met die mensen en dat zeg ik ook totaal niet, maar zeker de oude generatie trappelt ter plaatse wetens en willens op de manier die ik beschreef. Die vinden een rust op die ‘plaats’. Dat is veilig voor hun.

En dat is er deels historisch ingestompt door iedereen die van de mijnen heeft geprofiteerd en is ook deels eigen aan zulke milieus. Die ultieme bezorgdheid om slechter terecht te komen door iets te ondernemen zit er echt ingebakken.

En effectief: mensen die dat doorbreken en hogere studies afwerken blijven dan plakken in Antwerpen en Brussel etc.

Nu gaan we wel heel ver Off-topic natuurlijk, maar is dat niet eigen aan een uithoek in een land? In West-Vlaanderen zie je ook de mensen die doorbreken/hogere studies ook vaker blijven plakken in Gent/Brussel/Antwerpen omdat ze daar gestudeerd hebben en daar een netwerk hebben uitgebouwd. Maar vooral omdat de grotere bedrijven nu eenmaal in de (buurt van) grootsteden liggen.

Mitrovic terug naar Gent :unsure:

Die verdediging zonder heerser Watanabe is een ramp.
Nog even een oude knar die wat komt uitbollen en begin januari niet wou komen.

Maar 11 competitiematchen in de benen.
Ik kan soms niet volgen.

Mitrovic terug naar Gent :unsure:

Die verdediging zonder heerser Watanabe is een ramp.
Nog even een oude knar die wat komt uitbollen en begin januari niet wou komen.

Maar 11 competitiematchen in de benen.
Ik kan soms niet volgen.
gratis, mogelijk goedkoop contract, en een extra optie in een zone waar we die nu niet hebben.
en al bewezen in Gent.

allez, zo'n slechte zaak is dat niet ze.

gratis, mogelijk goedkoop contract, en een extra optie in een zone waar we die nu niet hebben.
en al bewezen in Gent.

allez, zo'n slechte zaak is dat niet ze.
Matige verdediger, maakt niet uit of het gratis is.

En Cuypers blijkbaar ook weg.
Eventjes uw seizoen hypotikeren in 1 maand tijd.

Lissens ook definitief weg.

We zitten ook in een situatie natuurlijk dat je die gewoon van de hand kan doen
Bwa, die nieuwe stopper is gehuurd tot einde seizoen zonder aankoopoptie en Vertonghen zijn contract loopt op zelfde moment af.
Dan heb je enkel nog Debast en Sardella.

Waarom toch? Is da nog een percentje voor dewitte en lowagie ofzo
in 2023 20 miljoen verlies gemaakt, potje zal nu wel aangevuld zijn.
hopelijk gaan ze wel een deftige vervanging halen, want buiten Tissou en Depoitre zijn er nu ook geen echte spitsen meer, afaik.

maar seizoen hypotikeren? serieus, dan moet je toch echt al geloofd hebben dat we terecht #1 stonden in augustus.
Kortrijk, STVV, KVM, dat waren toen allemaal 50/50 matchen waar met veel geluk punten hebben gehaald. terwijl de andere ploegen punten hadden laten liggen.
met de ploeg die overschiet gaan we wel P5 halen, dan zitten we hetzelfde als de seizoenen ervoor. met dat verschil dat het nu PO1 is.

de JPL-matchen die we nu verloren hebben, lag niet aan de spelers die ontbraken ze, dat lag aan de spelers die er wél waren. geven ze daar geen 2 kado's aan KVM, winnen we die match, bvb.

Je bent heel positief Marcel, ik vrees ervoor.
Wat is het nut om po 1 te halen zonder een rol van betekenis te spelen?

Enkel Genk en Gent komen gehavend uit de januari maand.
Top 6 zal er wel inzitten, maar op welke manier…

Je bent heel positief Marcel, ik vrees ervoor.
Wat is het nut om po 1 te halen zonder een rol van betekenis te spelen?
5 keer een (relatief) vol stadion.
vorig 2 jaren gemakkelijk PO2 gewonnen, voor nog geen half-gevulde tribunes.
zit ook een prijs-verschil in, dus veel meer inkomsten voor de club.

en zo positief ben ik niet hoor, gewoon afwachten. jij hebt gewoon de (negatieve) rekening al gemaakt, terwijl je zelf al aangegeven hebt dat je onze belangrijkste aanwinsten niet kent

Terug
Bovenaan