Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

De voorgaande jaren zijn ze er ook doorgekomen. De loonmassa is zelf gedaald met de nieuwe contracten. Dus ik zou niet weten waarom dat slecht zou aflopen.

Ik denk dat er boven uw eigen ploeg nog donkerder wolken hangen als de fiscus langs komt.

Sowieso kan je nog weinig zeggen van het nieuwe seizoen. Op dit moment vind ik Genk ook de zwakste van de betere teams. We hebben het Europees gezien tegen vrij zwakke ploegen. Ik schat op dit moment enkel Gent en Brugge als beste teams. Europese campagnes van alle ploegen gaat iedereen ook punten kosten. Dus we zien wel hoe het loopt.

Daar maak ik me echt geen zorgen over. Er is een reden dat we momenteel niet de lonen betalen die andere clubs betalen en nooit eindigen met winst: Er staat een potje klaar voor de boete die er gaat komen en voor de rest gaat alles gewoon mooi "op zijn Belgisch geregeld" worden. De fiscus is immers al langer in gesprek met Genk en als die ons echt konden en wilden "naaien" was dat al lang gebeurd.

En qua niveau vind ik dat het alleszins beter meevalt dan het oppervlakkig leek. Er wordt gekeken naar de resultaten waarin we puntenverlies kregen tegen een Eupen of Charleroi en eruit lagen tegen prullers als Servette en Olympiakos. En ik snap dat uiteraard, want uiteindelijk zijn resultaten wat telt. Maar we zijn wel in ELK van die matchen veruit de minst slechte tot beste ploeg (afhankelijk van hoe goed de match was) geweest van de twee en ons spel tot aan de 16 was zeker in orde zelfs zonder spelers als Heynen, Tresor, Cuesta en Paintsil in enkele van die matchen. Maar Genk heeft stevig gegokt door zo te blijven taffelen met het belangrijkste dossier al sinds februari: de spits. Tolu heeft kwaliteiten maar die man kan gewoonweg geen volledige match aan. Hebt ge een fatsoenlijke spits in uw kern bij de start van de competitie, staan we nu naast Gent en zaten we in de Europa League. Daar ben ik echt 100% zeker van. De statistieken tijdens elke match zijn duidelijk.

Dus ik ga er vanuit dat ons seizoen nu echt begonnen is en dat zagen we tegen Anderlecht al. We speelden gewoon best goed en zelfs met een man minder zie ik ons die match gewoon winnen als we toen al onze spits gehad hebben. Maar ja, we gaan wel een zeer stevige periode in met Union, STVV, Brugge en Gent de komende 4 competitiematchen, waarvan we er slechts één thuis spelen. Daarna zullen we wel weten wat de effectieve verwachtingen gaan kunnen zijn. Ik zie het positief in, maar ben dan ook een supporter en zal iets minder objectief zijn. Net zoals gij voor RSCA. Niets mis mee.

Laatst bewerkt:
Sowieso kan je nog weinig zeggen van het nieuwe seizoen. Op dit moment vind ik Genk ook de zwakste van de betere teams. We hebben het Europees gezien tegen vrij zwakke ploegen. Ik schat op dit moment enkel Gent en Brugge als beste teams. Europese campagnes van alle ploegen gaat iedereen ook punten kosten. Dus we zien wel hoe het loopt.
Genk, waar wij zondag onder lagen tegen 10 man nadat zij een Europese match hadden gespeeld. ;)

Op zich kunnen wij een mooie starting 11 opstellen. Maar onze zwakte lijkt mij wel Riemer. Heel benieuwd hoe lang hij gaat vasthouden aan Rits en Dreyer in de ploeg. Als iedereen fit is, zouden die 2 er toch echt wel uit moeten vliegen.

Genk, waar wij zondag onder lagen tegen 10 man nadat zij een Europese match hadden gespeeld. ;)

Op zich kunnen wij een mooie starting 11 opstellen. Maar onze zwakte lijkt mij wel Riemer. Heel benieuwd hoe lang hij gaat vasthouden aan Rits en Dreyer in de ploeg. Als iedereen fit is, zouden die 2 er toch echt wel uit moeten vliegen.
Ik had het over de betere teams zonder ons. Ik kan Anderlecht momenteel nog niet inschatten. Er moet nog te veel nieuwe mensen ingepast worden. Daarna zien we wel.

De sauadis zijn aan het hengelen naar overmars - van bommel
Van wat ik las staat van bommel er voor open overmars niet.
Voor wat het waar is ...

Eindelijk weg. Heeft zijn momenten gehad enkele jaren geleden maar was toch veel te wisselvallig en een brokkenpiloot pur sang. Had voor andere ploegen in 1A nog wel nuttig kunnen zijn.

Voor wat het waar is ...
Net wel nieuw contract getekend Van Bommel, dat zou wel heel straf zijn toch, en zou toch wel enorme jammer zijn voor Antwerp, en zijn carriere als coach ook.

Overmars, die zal algemeen gezien ook niet al te lang meer bij Antwerp blijven zeker? Naar SA gaan, zou ik ook dom vinden, maar gezien zijn gezondheid mss wel interessant om ff te gaan scheppen daar?
Nuja, volgens mij staan er toch veel topclubs te wachten om Overmars in te lijven, niet? Blijf dan in Europa man, daar heeft iedereen meer aan. Als dat nu bij een concurrent van mijn ploeg is of niet, je wil goeie spelers in Europa zien spelen, niet in de zandbak, simpel.

Voor wat het waar is ...
Kan je je bron delen? Zou me toch straf lijken, zeker nu Van Bommel zijn sportieve carriere gerelanceerd heeft en terug dicht bij zijn familie woont.

Kan je je bron delen? Zou me toch straf lijken, zeker nu Van Bommel zijn sportieve carriere gerelanceerd heeft en terug dicht bij zijn familie woont.
Hln, nu ja je weet hoeveel een contract waard is in het voetbal.

Hln, nu ja je weet hoeveel een contract waard is in het voetbal.
Ik bedoelde eigenlijk een bron die zegt dat Van Bommel zelf ook een overstap zou willen.

Gerucht gaat dat Dendoncker fysieke testen zou afleggen bij club. Zou overgang zien zitten.

Lang niet gespeeld en lijkt me rare transfer. Maarja alles is een verbetering ten opzichte van Mechele/Spileers.

Voor CV dan? Waar ie nauwelijks speelt, niet?
Zou wel weer typisch Club zijn, een speler kopen, niet uitspelen op zijn beste/natuurlijke positie en bijgevolg falen :sarcastic:

Dendoncker is gewoon top op de CV in België hoor.
Ik denk nu toch dat die in België zeker meekan op de CV en een zware upgrade gaat zijn van Mechele.
En in de matchen dat het nodig is kan je hem zelfs nog op de 6 zetten waar hij imo toch ook beter is dan ongeveer alles wat Club daar lopen heeft.

Maar hem genoeg matchritme geven lijkt me eigenlijk het moeilijkste. Je kan niet verwachten dat die er de eerste match al gaat staan en met zijn clubverleden in België vrees ik dat hij weinig krediet gaat krijgen in Brugge.

Terug
Bovenaan