starspike
Well-known member
De voorgaande jaren zijn ze er ook doorgekomen. De loonmassa is zelf gedaald met de nieuwe contracten. Dus ik zou niet weten waarom dat slecht zou aflopen.
Ik denk dat er boven uw eigen ploeg nog donkerder wolken hangen als de fiscus langs komt.
Sowieso kan je nog weinig zeggen van het nieuwe seizoen. Op dit moment vind ik Genk ook de zwakste van de betere teams. We hebben het Europees gezien tegen vrij zwakke ploegen. Ik schat op dit moment enkel Gent en Brugge als beste teams. Europese campagnes van alle ploegen gaat iedereen ook punten kosten. Dus we zien wel hoe het loopt.
Daar maak ik me echt geen zorgen over. Er is een reden dat we momenteel niet de lonen betalen die andere clubs betalen en nooit eindigen met winst: Er staat een potje klaar voor de boete die er gaat komen en voor de rest gaat alles gewoon mooi "op zijn Belgisch geregeld" worden. De fiscus is immers al langer in gesprek met Genk en als die ons echt konden en wilden "naaien" was dat al lang gebeurd.
En qua niveau vind ik dat het alleszins beter meevalt dan het oppervlakkig leek. Er wordt gekeken naar de resultaten waarin we puntenverlies kregen tegen een Eupen of Charleroi en eruit lagen tegen prullers als Servette en Olympiakos. En ik snap dat uiteraard, want uiteindelijk zijn resultaten wat telt. Maar we zijn wel in ELK van die matchen veruit de minst slechte tot beste ploeg (afhankelijk van hoe goed de match was) geweest van de twee en ons spel tot aan de 16 was zeker in orde zelfs zonder spelers als Heynen, Tresor, Cuesta en Paintsil in enkele van die matchen. Maar Genk heeft stevig gegokt door zo te blijven taffelen met het belangrijkste dossier al sinds februari: de spits. Tolu heeft kwaliteiten maar die man kan gewoonweg geen volledige match aan. Hebt ge een fatsoenlijke spits in uw kern bij de start van de competitie, staan we nu naast Gent en zaten we in de Europa League. Daar ben ik echt 100% zeker van. De statistieken tijdens elke match zijn duidelijk.
Dus ik ga er vanuit dat ons seizoen nu echt begonnen is en dat zagen we tegen Anderlecht al. We speelden gewoon best goed en zelfs met een man minder zie ik ons die match gewoon winnen als we toen al onze spits gehad hebben. Maar ja, we gaan wel een zeer stevige periode in met Union, STVV, Brugge en Gent de komende 4 competitiematchen, waarvan we er slechts één thuis spelen. Daarna zullen we wel weten wat de effectieve verwachtingen gaan kunnen zijn. Ik zie het positief in, maar ben dan ook een supporter en zal iets minder objectief zijn. Net zoals gij voor RSCA. Niets mis mee.
Laatst bewerkt: