Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Rits is toch een speler die de laatste jaren enorm nuttig is geweest voor Club en enkele erg sterke seizoenen heeft gekend. Ik weet nog dat iedereen smalend deed toen we hem kochten van Mechelen. Uiteindelijk was hij voor een kleine 2 miljoen een dikke voltreffer.

Hij is nog maar net 30 geworden. Die blessure vorig jaar heeft er misschien wel een beetje ingehakt waardoor hij de boot bij Club ook verder gemist heeft. Ik denk dat die toch nog heel nuttig kan zijn voor elke ploeg in België.

vorig jaar vond ik hem ook al duidelijk minder dan in zijn eerste jaren bij Club al verzoop hij mss gewoon mee in de algemene malaise?
Hij is out geweest na een lange blessure tot Nieuwjaar.. Daarna kwam hij gewoon in een ploeg die al lang in een dal zat. Daar kon een Rits niet veel aan veranderen tbh.

Rits was in onze kampioenenjaren echt wel een heel nuttige kracht en een belangrijk deel van de ploeg.

Na zijn blessure en het algemene zwakke vorige seizoen is zijn aandeel serieus verminderd, kan ook best zijn dat ze merken op training dat hij die zware blessure meesleept en niet meer het niveau haalt van daarvoor. Wellicht voelt Rits ook dat hij naast de basisploeg gaat vallen en op zijn leeftijd wordt het dan moeilijk om die plaats terug te veroveren. Je hebt ook niet meer dat geduld van een youngster natuurlijk. Dus dat hij een andere aanbieding overweegt met meer speelkansen, wat dichter bij huis én aan een beter loon, is niet onlogisch.

Dat het Anderlecht is, een deel van de supporters zal dat mss niet in dank afnemen, maar laat ons eerlijk zijn, er is een tijd geweest dat RSCA onze sterkhouders kwam wegkapen, dat woog toch een pak meer door in de "haat" dan nu een speler die eigenlijk wat wordt afgeschreven, met alle respect.

De uitgaande transfers bewijzen dat ze toch niet verkopen voor een prijsje. Afgelopen weekend heeft de coach nog gezegd dat hij bij Ajax wou blijven. Uiteraard kan interesse die gedachte wel veranderen. Ik denk wel dat Ajax zou meewerken aan een transfer, maar niet aan de prijs die je eerder zei. Zijn marktwaarde ligt (volgens transfermarkt) op 15 miljoen. Denk dat hij uiteindelijk wel een miljoen of 8 minimaal moet kosten.
True, maar die verkopen die in het oog sprongen waren van dikke spelers/talenten. 3-4 mil is een utopie, maar ik verwacht geen gekke prijs tbh. Wel enkel als de speler zelf weg wilt gaan.

Maar qua inkomende transfers is het voorlopig wel drie keer niks bij Ajax... Verontrustend. Misschien Donny terughalen in de solden? Maar daarmee zijn ze nog niet rond, verre van.

True, maar die verkopen die in het oog sprongen waren van dikke spelers/talenten. 3-4 mil is een utopie, maar ik verwacht geen gekke prijs tbh. Wel enkel als de speler zelf weg wilt gaan.

Maar qua inkomende transfers is het voorlopig wel drie keer niks bij Ajax... Verontrustend. Misschien Donny terughalen in de solden? Maar daarmee zijn ze nog niet rond, verre van.
Tgoh, Daramy en Bassey waren geen voltreffers en voor veel geld weer (mogelijks) verkocht.

Inkomend ben ik het met je eens. Ik maak me oprecht zorgen. Vooral in de verdediging blijft het een ramp. Nu zie ik die Sutalo wel komen, maar het duurt allemaal zolang. Ze zijn met veel bezig, maar volgende week begint de competitie en voorrondes en er staat nog veel te weinig.

6 op 6 tegen Anderlecht en Standard

Waar kunnen we tekenen voor zo'n transitiejaar?
Gaat ni blijven duren denk ik.

Lijstje wordt nu wel heel lang.
Teuma
Adingra
Boniface
Kandouss
Vanderheyden
Lynen
El Azzouzi
Vertessen
(Vanzeir)

Onze halve basisploeg en meer... Ik hoop echt dat dit de laatste is, maar vrees ervoor. Alhoewel, iedereen van enige waarde is weg. En Burgess heeft bijgetekend. Enige mss is nog Moris, Nieuwkoop en Lapoussin. Maar die laatste drinkt te veel om ergens anders door te breken 😂

Tgoh ja Rits, nuttige speler met de goede mentaliteit maar zelfs in de kampioenenjaren toch niet echt een dragende speler geweest e. Toch niet op het niveau van een Vormer of Vanaken. Is ook een beetje vis nog vlees e, niet echt een 6, niet echt een 8. En die blessure van vorig jaar zal inderdaad ook wel meespelen. En voor hemzelf op het eerste zicht toch ook de beste keuze. Ben er niet rouwig om maar zou toch raar zijn om die in het paars te zien spelen na alle successen bij ons.

Hoeveel wedden dat Brugge die transfert van Rits nog gaat tegenhouden?
Tegenhouden, dat niet denk ik, maar meer vragen dan een andere (Belgische) ploeg die zou interesse tonen, dat wel denk ik, en terecht. Anderlecht is en blijft een concurrent.

Hij is out geweest na een lange blessure tot Nieuwjaar.. Daarna kwam hij gewoon in een ploeg die al lang in een dal zat. Daar kon een Rits niet veel aan veranderen tbh.
En in de PO's zette De Mil hem soms rechts voorin :s.

Schrok toch enorm toen ik dat nieuws las. Rits is toch echt een sleutelfiguur geweest op dat middenveld. En hij is toch alles behalve afgeschreven (itt rafa). Hij moest nu wel strijden met Onyedika voor basisplaats, en die speelt atm erg sterk, misschien zelf onze beste speler zover dit seizoen? dat kan Rits niet halen lijkt me. Ik begrijp dat hij wil spelen maar er komen toch genoeg matchen aan. En dan nog naar Anderlecht, happy ben ik daar toch niet mee, al hebben we veel aan hem te danken.
Maar bon, eerst afwachten of het effectief zover komt.

Ik zie hem echt niet graag vertrekken en zeker niet naar rsca, was altijd het cement in ons middenveld. Hij zou Club zeker nog van waarde zijn

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. 5 miljoen lijkt me wel veel voor iemand die zijn laatste contractjaar ingaat, maar 3 of 3,5 miljoen lijkt me een goede prijs.

Edit: wat de generaal zegt dus.

Ik denk eerder 2-2.5M met enkele bonussen.

Van mij mag Rits ook gaan, zelfs naar Anderlecht, als het dat is wat hij wil. Net zoals bij Lang is er wel een bepaalde gun-factor. Club Brugge gaat dit niet opblazen om zich sterk te maken voor enkele fans die niet op lange termijn kunnen denken. Voor elke speler die vertrekt is er een andere die de kans krijgt zich te ontwikkelen.

Ik denk dat het Rits niet om de speeltijd te doen is. Gedurende gans zijn carrière bij Club is hij nooit onbetwiste titularis geweest. Dus hij is de Vetlesen-situatie wel gewoon. Maar hij heeft een gezin en moet dus zorgen dat er brood op de plank komt. Ik hoop dat de fans het hem dus niet kwalijk nemen.

Persoonlijk zou ik er meer problemen mee hebben mocht hij naar Antwerp gaan. Maar zolang Anderlecht recordkampioen blijft ga je me niet horen zeggen dat ze geen concurrent meer zijn.

Terug
Bovenaan