Transferthread 2021-2022 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag ik het teleurstellend vinden dat hij voor PSG kiest? Lijkt me zo de gemakkelijkste weg weer? Het had hem gesierd moest hij voor Man City gekozen hebben. Dan had hij in de twee moeilijkste competities van de wereld gespeeld. Nu is het zo'n anti-climax maar bon is mijn mening...
Ik had het mooi gevonden als hij zij carrière had afgesloten in zijn Argentinië, dat had pas de kers op de taart geweest.

Denk dat de enige factor dat PSG nu mogelijks tegen zich heeft voor het niet winnen van de CL is zijn coach.
Die druk bij hem moet ook immens groot zijn .

Wat nog altijd kan.
Kan zijn maar na heel die soap, heeft al het geen er rond de voetbal hangt bij mij toch weer een deuk gekregen wat al enkele jaren aan de gang is. Ik kan meer genieten van een avondje FC Blaasveld - SV Willebroek (de kanaalderby :p ) of Racing Mechelen vs Beringen dan een avondje CL.
Het is dus al ver gekomen bij mij. Noem me oud of ouderwets maar ik ben meer een voetbalromanticus en al dat grote geld maakt het spelletje toch wel kapot, maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk :-)

Niets leutigers dan een matchke op provinciaal niveau met wat maten (en wat pinten) op nen druilerige zondagmiddag inderdaad. Kan alvast niet wachten totdat mijnen kleinen begint te shotten :unsure:

Mja, wat moest Messi bij Man City gaan doen dan? Die kern is daar al waanzinnig breed, en het is al erg genoeg daar met spelers van 50+ miljoen die bijna altijd op de bank zitten... Langs de andere kant, als ge tegenover Messi én KDB samen staat schijt ge als verdediger wel in uw broek denk ik :p

Veel andere opties dan PSG waren er niet, denk ik, toch niet als hij sportief nog op het hoogste niveau wil meedoen (wat ook terecht is, want hij is nog altijd een topspeler). Ik had een Engelse club nog wel tof gevonden, omdat ik de PL meer volg dan andere competities.
Een ploeg als Inter Miami, waar hij blijkbaar ook ooit naartoe zou willen, dat is dan voor over 2 jaar zeker?

Kan zijn maar na heel die soap, heeft al het geen er rond de voetbal hangt bij mij toch weer een deuk gekregen wat al enkele jaren aan de gang is. Ik kan meer genieten van een avondje FC Blaasveld - SV Willebroek (de kanaalderby :p ) of Racing Mechelen vs Beringen dan een avondje CL.
Het is dus al ver gekomen bij mij. Noem me oud of ouderwets maar ik ben meer een voetbalromanticus en al dat grote geld maakt het spelletje toch wel kapot, maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk :)
Ik begin dat ook meer en meer te krijgen eerlijk gezegd.

Als het een sportieve keuze was...EPL sowieso.
Denk dat het eerder individuele eigen belangen keuze was.

1:Geld,
2: Ballon D'or
3: CL .
1+2+3 mix

Mja, wat moest Messi bij Man City gaan doen dan? Die kern is daar al waanzinnig breed, en het is al erg genoeg daar met spelers van 50+ miljoen die bijna altijd op de bank zitten... Langs de andere kant, als ge tegenover Messi én KDB samen staat schijt ge als verdediger wel in uw broek denk ik :p

Veel andere opties dan PSG waren er niet, denk ik, toch niet als hij sportief nog op het hoogste niveau wil meedoen (wat ook terecht is, want hij is nog altijd een topspeler). Ik had een Engelse club nog wel tof gevonden, omdat ik de PL meer volg dan andere competities.
Een ploeg als Inter Miami, waar hij blijkbaar ook ooit naartoe zou willen, dat is dan voor over 2 jaar zeker?

Ik begin dat ook meer en meer te krijgen eerlijk gezegd.

Als het een sportieve keuze was...EPL sowieso.
Denk dat het eerder individuele eigen belangen keuze was.

1:Geld,
2: Ballon D'or
3: CL .
1+2+3 mix

Mja en ook dat Neymar, Di Maria en Pochettino al daar waren (+meer Argentijnen met Paredes en Icardi).
Ik begrijp zijn keuze wel. Veel geld, grote kans op prijzen, hij kent al wat spelers en de coach, en het is niet eens zo ver van Barcelona af. Waarschijnlijk toch ook iets mooier weer in Parijs in vgl. met Manchester ofzo :lol:

Wel grappig dat Messi en Ramos nu in hetzelfde team zitten. Dat had ik toch nooit durven voorspellen :p

Los van de manier waarop en de ploeg waar hij terecht komt kan je toch alleen maar uitkijken naar hoe die ploeg gaat spelen?

Die voorlinie is van het beste wat er ooit heeft rondgelopen op een plein, daar moet wel iets uitkomen éh. Ik ben enorm benieuwd in elk geval. Kleedkamer vol ego's, maar ik denk dat er niet onderschat kan worden hoe hard Messi en Ramos daar intern op tafel gaan kloppen qua winnaarsmentaliteit.

Als Pochettino zijnde zou ik wel in mijn broek beginnen kakken van de schrik. Hopelijk voor hem krijgt hij die ploeg mee in zijn visie, anders heeft hij toch een dik probleem.

Als Pochettino zijnde zou ik wel in mijn broek beginnen kakken van de schrik. Hopelijk voor hem krijgt hij die ploeg mee in zijn visie, anders heeft hij toch een dik probleem.

Als ge coach wordt van PSG weet ge dat het waarschijnlijk maar voor een paar jaar zal zijn he :p
Als ge de CL niet wint, hebt ge eigenlijk gefaald :unsure:

Ik vraag me dan ook altijd af wat voor voldoening ge daar als PSG supporter nog uithaalt als uw ploeg eindelijk de CL eens zou winnen. Maar bon, van die echte die-hard supporters daar zit meestal toch niet veel logica achter.

Het is dus al ver gekomen bij mij. Noem me oud of ouderwets maar ik ben meer een voetbalromanticus en al dat grote geld maakt het spelletje toch wel kapot, maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk :-)
Sorry voor de offtopic maar geld maakt ook het provinciaal voetbal ook kapot.
Geen spelers in 1e of 2e provinciale die hun voetbalschoenen aan doen voor minder dan €200 winstpremie om maar iets te zeggen. De tijden dat spelers in hun eigen gemeente is ook al lang gepasseerd. Combineer dat met financieel wanbeleid in het bestuur en er zijn al een pak clubs verdwenen of versmoord in een fusie constructie.
Ik spreek vooral voor mijn eigen regio.
Je kan spelers zelf niks verwijten uiteraard. Het zijn de clubs die met de bedragen smijten.

Los Galacticos is trouwens ook van een ander niveau.

Die mannen hadden alles gewonnen. Alles individueel
..

R9 is het grootste beste talent dat ooit op een veld gestaan heeft . Die laat op zen 20/21 jaar Messi stats verbleken bij Barcelona..

Zidane...ook geen woorden voor nodig...ballon dor, FIFA player of the year...wereld beker..., Europees kampioen

Figo..fucking figo..ballon dor...FIFA wereld speler

Beckham...vent van een Spice girl
...I Mean

Neen dit PSG...komt niet in de buurt van Spaanse Galacticos...en die hadden geen Social media...

Los Galacticos is trouwens ook van een ander niveau.

Die mannen hadden alles gewonnen. Alles individueel
..

R9 is het grootste beste talent dat ooit op een veld gestaan heeft . Die laat op zen 20/21 jaar Messi stats verbleken bij Barcelona..

Zidane...ook geen woorden voor nodig...ballon dor, FIFA player of the year...wereld beker..., Europees kampioen

Figo..fucking figo..ballon dor...FIFA wereld speler

Beckham...vent van een Spice girl
...I Mean

Neen dit PSG...komt niet in de buurt van Spaanse Galacticos...en die hadden geen Social media...
Jezus wat een ploeg was dat ook :love:
Ook met Roberto Carlos, Raul, Casillas.

Dat is als het Barca toen met Xavi, Iniesta, Messi, Henry etc. Ook niet normaal hoe mooi dat voetbal toen was.

Dit PSG moet het nog bewijzen, dat ze de geschiedenis ingaan als de Franse 'los galacticos'.

Ik zou in zijn plaats bij de Old Boys gaan spelen zijn, maar kijk.
Die heeft ook helemaal geen dik loon nodig om niet ettelijke miljoenen per jaar te verdienen aan sponsoring of zo. Zelfs Lionel Messi kan maar één kip tegelijk opeten. Jammer, doodzonde, zeker op deze manier. Anderzijds zijn de truitjes van Barça dit jaar zodanig lelijk dat ik het wel snap.

Supporteren voor PSG ga ik alleszins niet doen. Ik denk dat ik na het WK in Qatar gewoon helemaal klaar ben met voetbal te volgen tout court.
Kip is voor het plebs, Lio eet Parelhoen

Jezus wat een ploeg was dat ook :love:
Ook met Roberto Carlos, Raul, Casillas.

Dat is als het Barca toen met Xavi, Iniesta, Messi, Henry etc. Ook niet normaal hoe mooi dat voetbal toen was.

Dit PSG moet het nog bewijzen, dat ze de geschiedenis ingaan als de Franse 'los galacticos'.
Iniesta...
>>> Messi

De Spaanse galacticos hebben misschien individueel prijzen gewonnen, maar tezamen was het voetbal niet echt denderend.

Ondertussen is het voetbal van een ander niveau.

Veel geluk trouwens aan Matz Sels die bij een historische match in de goal zal moeten staan, in wat wellicht de eerste match van messi van PSG moet worden tegen Strasbourg (ploeg van Sels).

Kan er mss wel op wijzen dat niemand echt een bod heeft gedaan op hem. Want denk toch ook dat hij de Franse competitie te min vindt.
De competitie interesseert hem niet, het gaat om de CL. Er zou sprake zijn van een clausule waardat hij Argentijnse interlandmatchen voorrang kan geven op clubmatchen bijvoorbeeld. Verder is Parijs een dikke stad en ligt die in Europa, hij speelt daar met zijn vrienden en krijgt een loon dat hem naar waarde schat (ook al heeft hij dat niet nodig, dat zijn twee verschillende dingen) terwijl de club hem op een voetstuk zet. Hij gaat ook spelen onder een betere trainer, en niet alles rust op hem, al zeker niet de malaise van het beleid.

Ik zeg het niet graag maar in zijn huidige situatie, ook al wou hij onder deze president bij Barcelona blijven, is het sportief gewoon een upgrade op vele vlakken. Dit is hoe Barcelona een unieke speler had moeten omringen. Voor zijn carrière of carrièrebeeld is het een downgrade IMO, maar als hij binnen tien maanden die CL in de lucht steekt als dirigent van dit PSG, is ook dat weg. En ik geloof daar rotsvast in, die man heeft zo een aanzien bij andere spelers dat die ook PSG klein krijgt, wat niet wil zeggen dat ik nu hoop dat dat gebeurt.

@Gavin heb je ergens een mooi artikeltje die beschrijft voor een leek als mij waarom Messi werd opgegeven ten koste van die super leageu
Niet echt, ik heb de voorbije dagen het zoveel mogelijk gemeden omdat alles vrijdag al duidelijk was. Dit van De Morgen misschien, in de grond een uitbreiding op mijn eerste post sinds het vertrek: https://www.demorgen.be/voor-u-uitg...zen-de-super-league-of-lionel-messi~b039b4d4/

de club zou verzaken aan de financiële fair play regels (FFP) van La Liga, die strenger zijn dan de Europese regels om de schuldenbergen van de topclubs drastisch te verkleinen. [...] Salarisreducties brachten ook geen soelaas. Zelfs zonder Messi zit de club aan een salarisvolume van 95 procent van de clubinkomsten. Nochtans leek er een reddingsboei te zijn uitgeworpen. Eerder deze week lekte via Reuters uit dat het private-equitybedrijf CVC Capital een lucratieve deal met La Liga had beklonken. In ruil voor 2,7 miljard euro privékapitaal, te verdelen onder de clubs en te investeren volgens een vooraf vastgelegde verdeelsleutel, zou CVC Capital onder meer beslag kunnen leggen op 11 procent van de tv-rechten voor de komende vijftig jaar. De 42 La Liga-clubs moeten daarover nog stemmen. Barcelona zou binnen de deal aanspraak gemaakt hebben op zo’n 250 miljoen euro, waarvan 15 procent direct in het elftal te investeren viel. Maar aan die zuurstoffles hangt een keerzijde: het zou de collectieve verkoop van tv-gelden via La Liga voor de komende halve eeuw verankeren.

En dat bemoeilijkt een andere ambitie: een supercompetitie met Europese topclubs. Meteen ook de reden waarom Real Madrid en voorzitter Florentino Pérez, een van de gangmakers van de Super League, hevig in het verzet treedt tegen de plannen van CVC Capital. In het Super League-plannetje dat in april op tafel kregen de twaalf vaste topclubs elk 260 miljoen euro startgeld. Evenveel als nu, en no strings attached. De keuze voor Barcelona lijkt de volgende te zijn geweest: de Super League definitief laten varen of superster Messi vaarwel zwaaien. “We kunnen geen beslissing nemen die de club op die manier zou aantasten”, was Laporte duidelijk: de club staat boven alles en iedereen. “Zelfs boven de beste speler ter wereld.” Al zegt Peeters meteen ook dat Messi “wellicht sowieso te duur was geworden”.

Het toont wel dat het idee van de Super League springlevend is, ondanks de hevige kritiek die er eerder dit jaar kwam. “Wellicht komt die er niet in de voorgestelde vorm, maar de deur willen ze ook niet sluiten”, zegt Peeters. “La Liga is simpelweg te klein geworden. Ook Italië zit met hetzelfde probleem. De Premier League heeft de rest op een afstand gereden. Het is begrijpelijk dat ze daaraan iets willen doen.”
Met de kanttekeningen dat er nog meer meespeelt en dat Tebas nog minder te vertrouwen is dan Laporta, dus ik wil zeker hier niet zeggen dat die investeringsdeal ideaal was en direct moest getekend worden. Maar Messi was niet te duur, het is een fictieve salary cap die door La Liga stijf wordt gehouden ondanks corona en wat stijver wordt gemaakt dankzij die gefaalde Superleagueplannen waar Laporta voorstander van is om weg te gaan van La Liga. Let wel: de kern van de zaak blijft hoe slecht Barcelona gerund was, en nog steeds is.

Agüero nu bijvoorbeeld:
Gehaald voor Messi want Messi zijn kameraad. Messi is er nu niet meer want geen geld, dus belachelijke transfer. Maar Agüero is er wel nog en die moet betaald worden want contract is al getekend ... ook al is er geen geld om hem te registreren en hij dus niet kan spelen. En als ze hem kunnen registreren, kan hij ook niet spelen want out tot november .... maar moet toch betaald worden. Absurd gewoon. Waar zijt ge mee bezig?

het irriteert me al dat er 10 verschillende aankondigingsfilmkes zijn van Messi door PSG .. ja we weten het .
Van hun jeugd moeten ze het niet hebben :p
RSCA-PSG U 17 : 5-2 op hun franse doos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan