Transferthread 2021-2022 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil het ook eerst nog wel eens zien. Nog nooit voor een andere club dan Barcelona gespeeld...

Ik zou graag sprankelend voetbal zien van PSG in de CL, maar dan op het einde toch weer nét niet de eindoverwinning :p Gewoon, o.w.v. de arrogantie en de absurde hoeveelheden geld. Ok, ge hebt nog clubs die absurd veel geld uitgeven de laatste jaren, maar ik vond het bv. voor Chelsea wel tof da tze gewonnen hebben dit jaar (ook omdat er wat eigen jeugdspelers op het veld stonden met Reece James en Mount).

Geef mij ook maar Chelsea nu Lukaku daar weer zit.

Finale Man City - Chelsea, teken ik nu voor. Hoewel ik van beide teams geen fan ben en liever het Engels voetbal kapot zie gaan :D

Verlegen gewoontedier. Yup, net zoals Osaka een verlegen meiske is.
En enkel Spaans? Dus de zogezegde goat van het voetbal kan niet eens Engels?
SInds wanneer is Engels een landstaal in Spanje?
Refaelov woont en speelt al sinds 2011 in België en kan nog geen woord Nederlands/Frans.

Nu bon, het is altijd wel iets. "Ja 't is ne goeie maar hij mag het eens bewijzen bij een andere club."
Gaat hij nu ergens anders spelen dan is het weer niet wel.

Laatst bewerkt:
Ik vind eigenlijk echt wel spijtig om hem nu in PSG shirt te zien. Ik begrijp wel dat er niet veel keuze was en dat barca eigenlijk hem buiten duwt. Maar hij is precies daardoor nu wel minder mythische speler.

Hahaha mij wordt fanboygedrag verweten terwijl 95% van de voetbal volgers op BG + de voltallige wereldwijde media Messi verafgoden dat het zielig aan het worden is.

Dat een Refaelov nog geen woord NL of FR spreekt is evenzeer een schande, daar geef ik je volledig gelijk in.

Maar dat een absolute wereldster niet eens de Engels wil leren? Meh.

Ik vind eigenlijk echt wel spijtig om hem nu in PSG shirt te zien. Ik begrijp wel dat er niet veel keuze was en dat barca eigenlijk hem buiten duwt. Maar hij is precies daardoor nu wel minder mythische speler.
Was van moeten:
1) schuldenberg
2) regels in la Liga waarbij je en onder 70% loonlast moet en nieuw contract minimaal 50% oude moet zijn

En binnen 2j is het ook van dat in Frankrijk dus dan gaat hem daar ook moeten vertrekken.

De grootse dopeur of all time

Voor die mannen is de CL uiteraard het enige echte doel, maar sinds dat Qatar in 2011 PSG overgenomen heeft, ze zijn nog maar 3 keer geen kampioen geworden.
  • In 2012 werd Montpellier kampioen, waarna PSG Ibrahimovic, Thiago Silva en Verratti kocht
  • In 2017 werd Monaco kampioen, waarna ze Neymar en Mbappe kochten
  • In 2021 werd Lille kampioen en nu haalt PSG Messi, Donnarumma, Hakimi en Wijnaldum
Ge zou als Franse ploeg schrik krijgen om kampioen te worden, aangezien ze naast dit ook vaak zelf kaal geplukt worden.

Nieuw contract moet niet minstens 50% oude zijn. Dat is een foute conclusie van enkele journalisten op Twitter en is al rechtgezet. Die regel telt enkel voor Segunda Division en lager, niet voor de 1ste divisie.

Ok, ge hebt nog clubs die absurd veel geld uitgeven de laatste jaren, maar ik vond het bv. voor Chelsea wel tof da tze gewonnen hebben dit jaar (ook omdat er wat eigen jeugdspelers op het veld stonden met Reece James en Mount).
Laten we niet vergeten dat Chelsea de eerste club was die, dmv een miljardair die FM in real life wou spelen, het voetbal (nog meer) naar de kloten heeft geholpen.

Maar ik volg je wel met PSG die hopelijk geen platte prijs wint :)
Benieuwd naar de opstelling, het drama tussen al die ego's, en idd of Messi het gaat kunnen, of er zelfs maar zin in gaat hebben, op een regenachtige decemberavond in het Noorden vh land (thuis dus oa)
Als voetballiefhebber wil ik die voorlijn natuurlijk af en toe eens zien toveren, maar als 'pure' voetbalfan hoop ik gemeend dat ze niks halen... Geen CL, geen titel, zelfs geen beker.

Je zal maar bv. Girondins de Bordeaux zijn en binnenkort tegen de Messi mogen spelen.
of Brest ofzo :p

Nu ja, niet vergeten dat vorig seizoen niet PSG, maar Lille kampioen is geworden. Zelfs Monaco en Lyon kwamen nog dichtbij.
Blijft een vreemde competitie daar in Frankrijk... ge verwacht toch soms een hoger niveau wanneer die ploegen Europees spelen, maar dat is meestal zo eens 1 seizoen dat er een ploeg (buiten PSG) het goed doet. Bv. Lyon, of in het verleden Monaco, of langer geleden Marseille.

Voor die mannen is de CL uiteraard het enige echte doel, maar sinds dat Qatar in 2011 PSG overgenomen heeft, ze zijn nog maar 3 keer geen kampioen geworden.
  • In 2012 werd Montpellier kampioen, waarna PSG Ibrahimovic, Thiago Silva en Verratti kocht
  • In 2017 werd Monaco kampioen, waarna ze Neymar en Mbappe kochten
  • In 2021 werd Lille kampioen en nu haalt PSG Messi, Donnarumma, Hakimi en Wijnaldum
Ge zou als Franse ploeg schrik krijgen om kampioen te worden, aangezien ze naast dit ook vaak zelf kaal geplukt worden.
Ge zijt Sergio "Ik breek u doormidden" Ramos vergeten.

Mag ik het teleurstellend vinden dat hij voor PSG kiest? Lijkt me zo de gemakkelijkste weg weer? Het had hem gesierd moest hij voor Man City gekozen hebben. Dan had hij in de twee moeilijkste competities van de wereld gespeeld. Nu is het zo'n anti-climax maar bon is mijn mening...

Naar City en we hadden toch exact hetzelde gezegd? Zelfs nog meer omdat die dan bij Pep terug ging komen.

Je kan ook niet verwachten dat ie voor één of andere brolploeg tekent om zich zogezegd echt te bewijzen. Die kunnen hem al niet eens betalen. Het moest wel bijna een olie geld clubke worden toch. Of heeeel mss Bayern, maar die lijkt me daar helemaal niet te passen qua soort club, mss wel qua voetbal daar niet van.

Ik zou in zijn plaats bij de Old Boys gaan spelen zijn, maar kijk.
Die heeft ook helemaal geen dik loon nodig om niet ettelijke miljoenen per jaar te verdienen aan sponsoring of zo. Zelfs Lionel Messi kan maar één kip tegelijk opeten. Jammer, doodzonde, zeker op deze manier. Anderzijds zijn de truitjes van Barça dit jaar zodanig lelijk dat ik het wel snap.

Supporteren voor PSG ga ik alleszins niet doen. Ik denk dat ik na het WK in Qatar gewoon helemaal klaar ben met voetbal te volgen tout court.

Naar City en we hadden toch exact hetzelde gezegd? Zelfs nog meer omdat die dan bij Pep terug ging komen.

Je kan ook niet verwachten dat ie voor één of andere brolploeg tekent om zich zogezegd echt te bewijzen. Die kunnen hem al niet eens betalen. Het moest wel bijna een olie geld clubke worden toch. Of heeeel mss Bayern, maar die lijkt me daar helemaal niet te passen qua soort club, mss wel qua voetbal daar niet van.
Voila.
Tis puur financieel he. Er zijn maar een handvol clubs op de wereld die zijn loon kunnen betalen en de meeste daarvan hangen vast aan FFP regels waardoor ze het eigenlijk ook niet kunnen.

Het coolste had geweest dat hij naar Newell's Old Boys had gegaan om voor een "hongerloon" te gaan spelen maar dat is natuurlijk pure voetbalromantiek en naïviteit :)

Messi ging er wel vanuit om nog jaar/jaren bij Barca te spelen. Dus dat hij nog niet wilt gaan uitbollen in Argentinië of VS snap ik wel. Maar begot PSG.

Kan er mss wel op wijzen dat niemand echt een bod heeft gedaan op hem. Want denk toch ook dat hij de Franse competitie te min vindt.

Los van het financiële is ook gewoon het sportieve belangrijk. Het is ook wel al lang duidelijk dat die CL nog eens proberen te winnen belangrijk is. En dan schieten er sowieso al niet veel ploegen over. Wijnaldum moet toch ook enorm blij zijn dat hij voor PSG heeft gekozen en niet met die miserie bij Barcelona zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan