Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar Holzhauser heeft een dik contract versierd in zijn 4, 5 goeie maanden in 2020. Zou die ook niet beseffen dat hij zich financieel niet kan verbeteren elders?
Is het weg kunnen of weg moeten bij degradatie? Voor hetzelfde geld doet hij gewoon zijn contract uit...

Er was afgelopen zomer en deze winter interesse voor hem uit de zandbak. Als er nu 1 regio is waar je je wel financieel kan verbeteren, is het daar wel.
Maar daar heeft hij geen zin in precies. Zijn goed recht. Voor mij hoeft hij ook niet weg, al zijn er de laatste maanden aanwijzigingen dat de ploeg beter speelt zonder hem.
Voor mij is het de club die in de fout gaat door dat soort clausules in contracten te stoppen. En dan heb ik het specifiek over "gratis" laten gaan, beperkte transfersommen bij degradatie zijn normaal. Beveren kreeg Koita nog voor 1 miljoen verkocht bij degradatie vorig jaar, daar kan je je voor 1B toch al aardig mee versterken.

En waar precies is het de speler zijn schuld in dit plaatje?

Ik vind net dat onze vriend het, zoals het een econoom betaamt, allemaal heel simpel in de schoot van de speler (en dus de werknemer) gooit dat clubs (dus de werkgever) overkop gaan terwijl de verantwoordelijkheid wel degelijk bij de clubs en makelaars ligt.
Als Van Holsbeeck omgekocht is is het toch nergens de schuld van Trebel dat hij 2M per jaar krijgt maar wel die van RSCA dat ze zo'n foefelaar al die beslissingen laten nemen? Anderlecht is niet naar de rand van het faillisement gebracht omdat Herman en Bayat malafide personen waren he, maar omdat er blijkbaar van bovenaf niemand iets van controle uitvoerde op al die hun handelingen en ze gewoon liet doen.
Voorzitters van voetbalclubs moeten gewoon eens dringend in de 21e eeuw gesleurd worden en beseffen dat ze eigenlijk CEO van een bedrijf zijn, niet meer de zatte nonkel die met kerst enveloppes uitdeelt.

Denk je echt dat Trebel op geen enkel moment inspraak en inzage heeft gehad in het proces? Je doet alsof spelers die gekke bedragen gewoon in de schoot geworpen krijgen en dat zijzelf niet pushen om hogere salarissen te krijgen en anders te schermen met aanbiedingen van andere clubs of om anders hun makelaar wat zwart geld onder tafel te laten doorschuiven om het toch te regelen.
Kijk naar de situatie met Newcastle deze winter. Verscheidene makelaars hebben die club gebeld om interesse te bespreken, en zijn dan achteraf samen met hun speler met die zogenaamd "interesse" naar de eigen club gestapt om een beter contract te regelen "want er is interesse van Newcastle". Wat ben je dan met je statement "als alle clubs neen zeggen", wanneer je een Arabisch consortium hebt dat geen enkel probleem heeft om het systeem nog meer op te blazen. 30 miljoen euro voor een 30-jarige verdediger van een degradant, lekker zeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
En die goeie bestuurders worden dan achteraf "gewraakt" door de makelaars waardoor clubs het een pak moeilijker krijgen om Belgische spelers aan te trekken...
Ja en wie heeft die makelaars zoveel macht gegeven? Slechte bestuurders.

Kunnen zo verder blijven lullen in een cirkeltje, maar ik vind meneer den econoom zijn stelling dat het aan de spelers ligt bijzonder kort door de bocht, de clubs dragen hier een veel grotere verantwoordelijkheid in.

Kunt ge een contract financieel niet aan? Dan doet ge het niet punt. Ah ma nee dan kunnen we sportief niet meer mee. Ja pech dan. Maar dat is net het probleem, ze willen sportief succes dus dikke spelers met veel te veel loon, resultaten slagen tegen, of zoals nu met corona, en clubs zitten in de shit.
 
Denk je echt dat Trebel op geen enkel moment inspraak en inzage heeft gehad in het proces? Je doet alsof spelers die gekke bedragen gewoon in de schoot geworpen krijgen en dat zijzelf niet pushen om hogere salarissen te krijgen en anders te schermen met aanbiedingen van andere clubs of om anders hun makelaar wat zwart geld onder tafel te laten doorschuiven om het toch te regelen.
Kijk naar de situatie met Newcastle deze winter. Verscheidene makelaars hebben die club gebeld om interesse te bespreken, en zijn dan achteraf samen met hun speler met die zogenaamd "interesse" naar de eigen club gestapt om een beter contract te regelen "want er is interesse van Newcastle". Wat ben je dan met je statement "als alle clubs neen zeggen", wanneer je een Arabisch consortium hebt dat geen enkel probleem heeft om het systeem nog meer op te blazen. 30 miljoen euro voor een 30-jarige verdediger van een degradant, lekker zeg.
En weer kom het eigenlijk neer op slecht bestuur en makelaars terwijl je het op de spelers wil steken...
Het is elke werknemer zijn volste recht om te pushen richting een hoger loon he. Ik denk dat het aantal werknemers dat bij een sollicitatie eerlijk is over zijn huidig loon echt wel miniem is bv. Het is aan de werkgever, in dit geval de club, om te beslissen of die speler dat loon waard is.

Die situatie met Newcastle is toch net het mooiste voorbeeld dat bestuurders van clubs nog steeds gewoon denken sinterklaas te zijn? Who cares dat Newcastle een ongelimiteerd budget heeft en miljoenen wil geven aan spelers die dat niet waard zijn? Ze kunnen er maar 11 opstellen en zullen hoegenaamd niet geïnteresseerd zijn in alle spelers ter wereld dus als jij als bestuurder vindt dat speler A het bedrag niet waard is dan zeg je hem dat en wens je hem veel succes bij Newcastle... De kans dat hij snel zal inleveren is veel groter dan dat hij effectief daar zal tekenen denk ik dan. Het is het volste recht van de speler om te bluffen maar het is evengoed het grootste recht van de club om die bluf te callen he... Het is niet wit-zwart he, niet elke speler die zegt dat hij 10 miljoen wil of hij is naar Newcastle zal ook effectief naar Newcastle gaan als jij zegt dat 5 ruim voldoende is hoor.

U deftig laten omringen door mensen die weten wat je kàn geven en door mensen die weten wat je zou mogen geven aan speler X zou al veel doen. Maar het is natuurlijk makkelijker om te roepen dat de spelers te veel verdienen he. Dat is trouwens ook gewoon waar he, maar de speler is verre van de enige verantwoordelijke als het aan komt op zijn loon. En als ik dat snap zul jij dat ook zeker en vast snappen, je hebt het eigenlijk zelfs al geschreven, dus ik vind het erg jammer dat een sporteconoom dat precies niet snapt en gewoon wat liberale zeik op papier wil zetten om de clubs uit de wind te zetten.
 
En die goeie bestuurders worden dan achteraf "gewraakt" door de makelaars waardoor clubs het een pak moeilijker krijgen om Belgische spelers aan te trekken...

Anyway, in ander nieuws:

Twee opmerkingen:
1) Blijkbaar wou KV Mechelen Suzuki van Beerschot. :rofl:

Waarom @Merlin ? Die kerel heeft 1 goal gescoord in zijn laatste 2000 speelminuten in Belgie.

2) Blijkbaar hebben zowel Holzhauser als Suzuki een clausule dat ze GRATIS weg mogen bij degradatie. :rofl:

Welke megalomane zot bij ons stelt die contracten op??? Dat spelers weg mogen aan beperkte bedragen bij degradaties, ja, dat is gekend. Maar gratis? Dat is toch pure kapitaalsvernieting... Dat wil dan toch zeggen dat je als promovendus een hele dikke nek hebt dat je denkt niet te kunnen degraderen tijdens de komende jaren (want de contracten zijn voor meerdere jaren).
En daarbovenop, welke motivatie hebben/hadden Suzuki en Holzhauser nog sinds Oktober om hun truitje nat te maken en er alles voor te gevenm om niet te degraderen? Ze mogen immers gratis weg bij degradatie... En toch krijgen die zoveel speelminuten, terwijl hun prestaties navenant zijn. Verklaart bv waarom Holzhauser elke corner los naar de keeper trapt, zo kan er inderdaad niet gescoord worden.

Ik kan het echt niet begrijpen hoe slecht Beerschot weeral geleid wordt.
Walter Damen zeker?
 
En die goeie bestuurders worden dan achteraf "gewraakt" door de makelaars waardoor clubs het een pak moeilijker krijgen om Belgische spelers aan te trekken...

Anyway, in ander nieuws:

Twee opmerkingen:
1) Blijkbaar wou KV Mechelen Suzuki van Beerschot. :rofl:

Waarom @Merlin ? Die kerel heeft 1 goal gescoord in zijn laatste 2000 speelminuten in Belgie.

Ik zou een speler nu niet gaan afrekenen op zijn doelpuntenaantal in een faalploeg als Beerschot.
Vorig jaar deed je ook al zo laagdunkend over de transfer Tissoudali. Je begreep totaal niet waarom Gent überhaupt geïnteresseerd was en zijn belang werd overschat door de supporters. Nuja, die emotie sloeg wel over eens dat hij rendeerde bij Gent en kijk vandaag...

Suzuki == Tissoudali revisited?!
 
En weer kom het eigenlijk neer op slecht bestuur en makelaars terwijl je het op de spelers wil steken...
Het is elke werknemer zijn volste recht om te pushen richting een hoger loon he. Ik denk dat het aantal werknemers dat bij een sollicitatie eerlijk is over zijn huidig loon echt wel miniem is bv. Het is aan de werkgever, in dit geval de club, om te beslissen of die speler dat loon waard is.

Die situatie met Newcastle is toch net het mooiste voorbeeld dat bestuurders van clubs nog steeds gewoon denken sinterklaas te zijn? Who cares dat Newcastle een ongelimiteerd budget heeft en miljoenen wil geven aan spelers die dat niet waard zijn? Ze kunnen er maar 11 opstellen en zullen hoegenaamd niet geïnteresseerd zijn in alle spelers ter wereld dus als jij als bestuurder vindt dat speler A het bedrag niet waard is dan zeg je hem dat en wens je hem veel succes bij Newcastle... De kans dat hij snel zal inleveren is veel groter dan dat hij effectief daar zal tekenen denk ik dan. Het is het volste recht van de speler om te bluffen maar het is evengoed het grootste recht van de club om die bluf te callen he... Het is niet wit-zwart he, niet elke speler die zegt dat hij 10 miljoen wil of hij is naar Newcastle zal ook effectief naar Newcastle gaan als jij zegt dat 5 ruim voldoende is hoor.

U deftig laten omringen door mensen die weten wat je kàn geven en door mensen die weten wat je zou mogen geven aan speler X zou al veel doen. Maar het is natuurlijk makkelijker om te roepen dat de spelers te veel verdienen he. Dat is trouwens ook gewoon waar he, maar de speler is verre van de enige verantwoordelijke als het aan komt op zijn loon. En als ik dat snap zul jij dat ook zeker en vast snappen, je hebt het eigenlijk zelfs al geschreven, dus ik vind het erg jammer dat een sporteconoom dat precies niet snapt en gewoon wat liberale zeik op papier wil zetten om de clubs uit de wind te zetten.

1) Ik zei in het begin al dat makelaars het grootste kwaad zijn in deze hele situatie.
2) Uw argumentatie houdt steek in een wereld waarin je niet degraderen kan en waarin je niet met gigantische druk van media en supporters te maken hebt.
3) Je schermt met woorden als "zich gedragen als normale bedrijven", maar dat is net zijn punt. Ze kunnen dat niet. Want een bedrijf in economisch slechte papieren wegens weinig inkomsten, kan werknemers ontslagen om de loonlast te verlagen. In het voetbal is dat niet mogelijk. Ze zitten dus vast aan de getekende contracten. En je kan van clubs niet op voorhand verwachten dat ze x aantal seizoenen zonder toeschouwers in hun economisch model verrekenen. Sinds vorig jaar zouden ze inderdaad rekening moeten houden met die verminderde inkomsten en daarop ook hun salarisplafonds berekenen. Maar veel contracten stammen nog af van de periode pre-covid of begin covid waarin velen dachten dat het na een jaar wel verdwenen zou zijn.

Daarom spreekt hij over spelers die zouden kunnen inleveren om de club te helpen, zoals men bijvoorbeeld bij een aantal topclubs deed vorig seizoen of zoals men bij Barcelona deed eerder dit seizoen. Omdat anders bepaalde Belgische clubs het hoofd niet meer boven water kunnen houden. Omwille van de miljoenen inkomsten die ze mislopen wegens geen toeschouwers. NIet omdat ze op 100% omzet zitten en toch exuberante lonen uitbetalen.
Voor veel clubs zijn toeschouwers nog altijd een heel belangrijke bron van inkomsten en als die wegvallen voor meerdere jaren, dan gaan er op den duur clubs in de problemen komen. En we naderen stilaan dat punt.

Los daarvan, over die topclubs gesproken, als ze bij mij komen zeuren om in te leveren op loon omdat ze anders in de problemen komen maar dan paar maanden later 50-90 miljoen euro uitgeven aan transfers, dan denk ik ook van "dikke snikkel" en zou ik ook achteraf niet meer ingaan op verdere vragen om salaris in te leveren of andere toegiften. Uiteraard.
 
Ik zou een speler nu niet gaan afrekenen op zijn doelpuntenaantal in een faalploeg als Beerschot.
Vorig jaar deed je ook al zo laagdunkend over de transfer Tissoudali. Je begreep totaal niet waarom Gent überhaupt geïnteresseerd was en zijn belang werd overschat door de supporters. Nuja, die emotie sloeg wel over eens dat hij rendeerde bij Gent en kijk vandaag...

Suzuki == Tissoudali revisited?!

Ja, you got me there. Hmm, hoe lul ik me hieruit... :biglaugh:

Tissoudali zelf was niet dusdanig belangrijk, wel de functie die hij bekleedde. Hij is gewoon nooit vervangen geweest. Als de club wel een vervanger had aangetrokken, zouden we niet laatst staan. Denk ik. We zijn op offensief vlak heel zwak waardoor onze middelmatige (Radic, VDB) en onze zwakke (Frans, De Smet) verdedigers teveel onder druk komen en teveel fouten maken.
Maar ik geef gerust toe dat hij goed geevolueerd is bij Gent en ik had niet verwacht dat hij nog verder zou groeien. Hij was uiteindelijk toch ook al 27, bijna 28. Had nooit op het hoogste niveau gespeeld en was net serieus geblesseerd geweest. Was aan het schermen met lucratieve aanbiedingen uit het buitenland, terwijl hij net een paar maanden goed speelde (want in 1B speelde hij niet zo goed), waardoor ik twijfels had over de mentaliteit. Ik ben onder de indruk van Tissoudali bij Gent waar hij effectief een nog hoger niveau haalt dan in zijn goede periode bij ons.
En uiteraard deed irritatie destijds me ook iets gefrustreerder reageren :biglaugh:

Suzuki, goh, geen slechte spits, maar rendeert enkel maar in bepaalde systemen. Toevallig geen systeem dat wij onder 3 verschillende coaches hebben gehanteerd natuurlijk. Iemand die vooral ruimte nodig heeft om zijn snelheid te kunnen uitspelen, maar bij ons als werker en vechter wordt gebruikt, wat hij niet bijzonder slecht doet, maar technisch toch te beperkt om er achteraf iets mee aan te vangen.
Los daarvan scoort hij niet gemakkelijk want hij heeft genoeg kansen gekregen om te scoren doorheen 2021. De laatste maanden is het soms echt aandoenlijk om hem te zien missen. Noubissi en Shankland staan wel op 4 treffers elks, terwijl Suzuki gewoon blijft missen en niet tot scoren komt.
Uiteraard zal Suzuki bij andere clubs wel meer goals kunnen scoren, maar enkel als ze hem op de juiste manier uitspelen.
Ik ga er wel van uit dat je hem nog niet veel bezig gezien hebt dit seizoen?
 
1) Ik zei in het begin al dat makelaars het grootste kwaad zijn in deze hele situatie.
Dat haal ik ook aan onderaan.

2) Uw argumentatie houdt steek in een wereld waarin je niet degraderen kan en waarin je niet met gigantische druk van media en supporters te maken hebt.
Dat maakt het er uiteraard niet makkelijker op maar uiteindelijk komt het er evengoed wel op neer dat als je boven u stand leeft je de gevolgen ooit zal dragen.

3) Je schermt met woorden als "zich gedragen als normale bedrijven", maar dat is net zijn punt. Ze kunnen dat niet. Want een bedrijf in economisch slechte papieren wegens weinig inkomsten, kan werknemers ontslagen om de loonlast te verlagen. In het voetbal is dat niet mogelijk. Ze zitten dus vast aan de getekende contracten. En je kan van clubs niet op voorhand verwachten dat ze x aantal seizoenen zonder toeschouwers in hun economisch model verrekenen. Sinds vorig jaar zouden ze inderdaad rekening moeten houden met die verminderde inkomsten en daarop ook hun salarisplafonds berekenen. Maar veel contracten stammen nog af van de periode pre-covid of begin covid waarin velen dachten dat het na een jaar wel verdwenen zou zijn.
Die contracten zijn een mes dat aan 2 kanten snijdt he. Als je met gewone contracten zou werken (voor zoverre dat mogelijk is) geef je u speler ook het recht om gratis op te stappen. En gezien er enorm veel inkomsten wordt gegenereerd uit transfersgelden is dat iets wat je als club natuurlijk niet wil.
Nadeel van die formule is dat je de sukkelaars die hun contract niet waard zijt ook moet betalen. Maar het feit dat je die gasten net dat contract hebt gegeven is grotendeels wel u eigen schuld. En een contract dat maar langs 1 kant gratis kan verbroken worden is gelukkig niet legaal. We zitten nu al dicht genoeg bij mensenhandel dus gekker moet het niet worden.

Daarom spreekt hij over spelers die zouden kunnen inleveren om de club te helpen, zoals men bijvoorbeeld bij een aantal topclubs deed vorig seizoen of zoals men bij Barcelona deed eerder dit seizoen. Omdat anders bepaalde Belgische clubs het hoofd niet meer boven water kunnen houden. Omwille van de miljoenen inkomsten die ze mislopen wegens geen toeschouwers. NIet omdat ze op 100% omzet zitten en toch exuberante lonen uitbetalen.
Voor veel clubs zijn toeschouwers nog altijd een heel belangrijke bron van inkomsten en als die wegvallen voor meerdere jaren, dan gaan er op den duur clubs in de problemen komen. En we naderen stilaan dat punt.
Corona is inderdaad een extreme situatie en je zal wel een aantal perfect gezonde clubs hebben die nu stillaan in slechte papieren komen, dat klopt. Feit blijft wel dat een Barcelona en nog een hele rits aan andere clubs in die slechte papieren zitten door slecht bestuur, niet door corona. Het heeft er uiteraard geen goed aan gedaan maar ook zonder corona had een Barcelona op de rand vd afgrond gestaan he.
En sorry, maar die hoeven van mijn part hoegenaamd niet geholpen te worden door de spelers die ze zelf te veel betaald hebben. Uiteindelijk moet je het ook in de andere richting bekijken. Het is bij veel van die spelers waarschijnlijk de laatste keer dat ze de jackpot hebben want als alles logisch evolueert gaan de lonen namelijk moeten zakken bij volgende contracten om iedereen boven te krijgen.

Los daarvan, over die topclubs gesproken, als ze bij mij komen zeuren om in te leveren op loon omdat ze anders in de problemen komen maar dan paar maanden later 50-90 miljoen euro uitgeven aan transfers, dan denk ik ook van "dikke snikkel" en zou ik ook achteraf niet meer ingaan op verdere vragen om salaris in te leveren of andere toegiften. Uiteraard.
Voila. Want je kan er vergif op nemen dat bij zoveel clubs minstens 90% van het geld dat spelers zouden inleveren gewoon gebruikt gaat worden om andere te dure gasten binnen te halen... Heel die wereld is rot, daar komt het op neer. En ja die spelers verdienen veel te veel, dat ga je mij niet horen ontkennen, maar het is zeker en vast niet alleen hun schuld dat ze miljoenen scheppen en het is dus ook zeker en vast niet alleen hun verantwoordelijkheid om dat op te lossen.

Ik ga er vanuit dat onze sporteconoom dat zelf ook wel weet maar in dit artikel gaat hij imo gewoon heel kort door de bocht door enkel te schieten op die rijke spelers die de onschuldige clubleiders dwingen tot faillisementen door hun onredelijke eisen.
 

Bayat wou 150.000 euro makelaarsvergoeding voor zijn diensten in de huurbeurt van Limbombe naar Zulte, waar Zulte niet op ingegaan is.

:crazy: :crazy:
Zullen wij hier wel 2 pagina's vol lullen als het bewijs dat heel die makelaarswereld rot is gewoon in deze link staat.
Het is ijdele hoop maar ik blijf wachten op de dag dat alle JPL clubs aan één zeel trekken en zulke wanpraktijken actief bestrijden.
 
Als speler laat ge u dan toch ook onderwerpen aan de grillen van een gek? Ge wilt vermoedelijk terug speeltijd krijgen en uzelf weer in de kijker spelen en die makelaar zit dan doodleuk een paar gemiddelde jaarlonen te vragen voor even te zeggen dat ge wilt afkomen.
 
Dat is vooral omdat hij:
- veel spelers in zijn portefeuille heeft met wurg contracten
- het werk doet dat sportieve managers zouden moeten doen. Meeste contracten met de club stelt hij op. Zijn commissie zijn dus ook veel fees die ze dan "uitsparen" aan legal fees.

Mocht een club veel professioneler gerund worden zoals een bedrijf ga je sowieso al minder miserie hebben met die makelaars.
 
@Général Zantas Ik denk dat het puur om een geldkwestie gaat dat KV Mechelen achter Suzuki zat. Ik denk dat er namelijk achter de kazerne momenteel heel weinig speelruimte is, getuige opnieuw twee gehuurde spelers (wel met adelbrieven) in de winterstop. Ook het feit dat je je beste centrale verdediger (Bateau) verkoopt in de winter aan een Turkse tweedeklasser, zegt veel. Daarom dat ik een Cuypers volgend jaar niet meer in Mechelen denk te zien.
 
Holzhauser zou onderhandelen met OHL.

Joren Dom en Ryan Sanusi zouden onderhandelen met Westerlo.

Allemaal ook gratis weg dankzij die belachelijke clausules of late contractverlengingspogingen. Knappe technische staff toch bij den Beerschot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan